Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Style Berbat Bilgi Ekranı


Namık Azgıt

Soru

Merhabalar, geçenlerde almış olduğum 2012 model focus style aracımın radyo ve bilgi ekranı trend paketlerdekilerle aynı, o kadar kalitesiz ki gece renkleri bile net değil, 2011 style paketlerde bu ekran daha büyük ve kaliteliydi, şimdi buradan sormak istiyorum 65 70 bin tl lik araç yapıyorsun, otomatik park koyuyorsun, üstün teknolojik özelliklerden bahsediyorsun ama 40 bin tl lik accentte bulunan bir navigasyon koymuyorsun güzelim araca, ey ford birazcıkta şu süsleme püsleme işlerine özen gösterde araçlarımız gözlere hitap etsin.

Bu arada 2005 ghia aracımda bulunan arka ve ön kol dayama, otomatik klima, arka perdeler, elektrikli sürücü koltuğu, muhteşem sony ses sistemi gibi birçok özellik bu araçta yok.

Eski style larda bulunan ekranı bununla değiştirmek mümkünmü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ghia eskinin Titanium'u, sezin aracınız Style, istediğiniz özellikler Titanium ve X/Tekno paketlerde var. Müzik sistemi konusunda dediklerinize katılıyorum ama diğerlerinin olmaması normal görünüyor tabi.

 

Eskilerde daha büyük ekrandı yeni üretimlerde saçma bir ekran koymuşlar evet. Forumda sony ile değiştirip elinde kalan ekranları satanlar var.

 

 

 

Not: Her an Yakup biryerlerden çıkıp, ama otosan şöyle kral böyle kral ama siz forumda araştırmamışsınız diyecek. Bence konu kendini imha etmeli.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski style larda bulunan ekranı bununla değiştirmek mümkünmü.

 

Haklısınız ekran kötü ama satarken bu şekilde satılıyor. Ödediğimiz paralar bize yüksek geliyor ama enflasyon olmayan ülkemizde küçücük B sınıfı araçlar artık 50 bin  TL gibi rakamlara satılır oldu. Yani çuvalla para verip karşılığında bunları alacağız artık. 

 

Ekranı değiştirmek mümkün. Biraz uğraş ve para gerektiriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yıl olmuş 2014 hala daha ne aldığını bilmemeyi firmanın kusuru olarak görmek bence saçma katalog'da herşey açık açık var kaldıki internet siteside donanıma göre iç görseli veriyor 2 yıldır felan var ilk birkaç ay eksikti. Herkes güzeli ister ama olay bu şekilde arabaların fiyatlarına göre yargılamaya kalkarsak sırf motoru yüksek diye ödenen 300 milyarlık arabaların, 70 milyarlık arabadan farkı yok ne yapacağız? Kısır döngüye girmenin kimseye faydası da yok zaten

 

Sanırım bu olayı bizi ilgilendirmiyor. Bizi ilgilendiren şey teybin değişmesi olmalı, evet değişiyor. 

Sitemizde gerekli başlıklar mevcut. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilmeden aldığımı nereden çıkardınız, tabiki bilerek aldım, tabiri caizse ciğerine kadar bilirim focusu forumda pek vakit geçirmeyeni veya yorum yazmayanı arabadan anlamaz sanıyorsunuz galiba, dikkatli okursanız yazdıklarımı araçtan memnun olduğumu, o araca yakışmadığını söyledim ekranın,

 

Namık Bey uyarınız üzerine bir kez daha dikkatli okudum ve bir sürü yakınma dışında araçtan memnun olduğunuzu belirten herhangi bir işarete dahi rastlamadım.

Sizi ancak yazdıklarınızla tanıyabiliriz, yazmayarak bizden niyet okumamızı beklerseniz sonuç sizi de bizi de mutlu etmez.

Özelde soruya gelirsek hem gösterge ekranı hem de çoklu ortam ekranı değişebiliyor, forumda değişik başlıklar altında ne, nerede, nasıl var.

Genelde açılan tartışmalara değinmek gerekirse;

Ford ve Otosan farklı ama birlikte çalışan kurumlar. Her şeyi Ford'dan bilmemek lazım.

Otosan yıllardır, gösterişsiz, ancak sağlam ve fakat hesaplı ürünler satan, imajını da bunun üzerine inşa eden ve özellikle kendi grubu içerisindeki filo satışlarını ön planda tutma eğiliminde.

Ancak yeni Focus ile Ford imaj değiştirmeye çalıştı, yüksek teknoloji ve daha kaliteli malzemelerle sınıfta çıtayı yükseltmeyi ve bence sınıfta düzeyi belirleyen VW'nin yanına çıkmayı hedefledi. 

İyileştirmelerin başarılı olduğu yadsınamaz. Bununla koşut giden ve öncelikle perakende müşteriye yansıtılan fiyat artışları ise alıcıları oldukça rahatsız etti.

Otosan maliyet düşürmek/kar sağlamak ve müşteri profiline uygun ürün oluşturmak adına bazı paket değişikliklerine gitti. Bu da ciddi anlamda kafa karışıklığı yarattığı gibi özellikle gerçek anlamda araç meraklılarını huzursuz etti.

Ayrıca Ford genlerindeki ucuz ama sağlam dürtülerine yenik düşüyor ve aracı gösterişli (en azından iç mekanda) yapmayı beceremiyor ya da gerekli görmüyor..

Opsiyon listesi ile özel sipariş şeklinde çalışmayan tüm markalarda bence tümüyle müşteri memnuniyetine hitap edebilecek bir donanım bulmak mümkün değil zaten. 

Alacağını araştırmak, neyle karşılaşacağını önceden belirleyici tedbirlere başvurmak ve yeterince aydınlanma talep etmek tamamen alıcının sorumluluğudur. 

Ayrıca bizim gibi kılı kırk yaran müşteri profili olasıdır ki %1'i geçmez. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Namık Bey uyarınız üzerine bir kez daha dikkatli okudum ve bir sürü yakınma dışında araçtan memnun olduğunuzu belirten herhangi bir işarete dahi rastlamadım.

Sizi ancak yazdıklarınızla tanıyabiliriz, yazmayarak bizden niyet okumamızı beklerseniz sonuç sizi de bizi de mutlu etmez.

Özelde soruya gelirsek hem gösterge ekranı hem de çoklu ortam ekranı değişebiliyor, forumda değişik başlıklar altında ne, nerede, nasıl var.

Genelde açılan tartışmalara değinmek gerekirse;

Ford ve Otosan farklı ama birlikte çalışan kurumlar. Her şeyi Ford'dan bilmemek lazım.

Otosan yıllardır, gösterişsiz, ancak sağlam ve fakat hesaplı ürünler satan, imajını da bunun üzerine inşa eden ve özellikle kendi grubu içerisindeki filo satışlarını ön planda tutma eğiliminde.

Ancak yeni Focus ile Ford imaj değiştirmeye çalıştı, yüksek teknoloji ve daha kaliteli malzemelerle sınıfta çıtayı yükseltmeyi ve bence sınıfta düzeyi belirleyen VW'nin yanına çıkmayı hedefledi. 

İyileştirmelerin başarılı olduğu yadsınamaz. Bununla koşut giden ve öncelikle perakende müşteriye yansıtılan fiyat artışları ise alıcıları oldukça rahatsız etti.

Otosan maliyet düşürmek/kar sağlamak ve müşteri profiline uygun ürün oluşturmak adına bazı paket değişikliklerine gitti. Bu da ciddi anlamda kafa karışıklığı yarattığı gibi özellikle gerçek anlamda araç meraklılarını huzursuz etti.

Ayrıca Ford genlerindeki ucuz ama sağlam dürtülerine yenik düşüyor ve aracı gösterişli (en azından iç mekanda) yapmayı beceremiyor ya da gerekli görmüyor..

Opsiyon listesi ile özel sipariş şeklinde çalışmayan tüm markalarda bence tümüyle müşteri memnuniyetine hitap edebilecek bir donanım bulmak mümkün değil zaten. 

Alacağını araştırmak, neyle karşılaşacağını önceden belirleyici tedbirlere başvurmak ve yeterince aydınlanma talep etmek tamamen alıcının sorumluluğudur. 

Ayrıca bizim gibi kılı kırk yaran müşteri profili olasıdır ki %1'i geçmez. 

 

Tamam işte aynı noktadayız, Ford araçlarını olduğu kadar kaliteli gösteremiyor, birazda gözlere hitap etmesi gerekiyor, basit özensiz küçük hatalar aracı olduğundan kalitesiz gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Namık Bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Aracınız inşallah kazasız belasız keyifli bir sürüş imkanı sağlar size.

 

Şikayetleriniz ile ilgili olarak ise ürün kalitesi ile ilgili bir miktar haklılık payınız olmakla beraber(sonuç olarak Ford'da Mercedes, BMW ayarında bir firma değil) ben genel olarak yeni focusların ürün kalitesini eski modellere göre oldukça geliştirilmiş ve başarılı buluyorum.

 

Bununla beraber araçtan ne beklediğiniz bu noktada önemli olan konu, iletinizde yazdığınız pek çok özellik focusların üst paketlerinde mevcut. Mesela ön-arka kol dayama ve otomatik iklim klima titanium donanımda mevcut, elektrikli koltuk için titanium-x'e yükselmeniz gerekmekte; arka perdeler yok ama arka camlar zaten karartılmış durumda en azından bu bahsettiğim paketler için. Sony müzik sistemini ve navigasyonu ise parasını verdiğiniz sürece her pakete ekletebiliyorsunuz diye biliyorum. Dolayısıyla 2005 için en üst pakette bir araçla 2012 için orta-yüksek paket bir aracı karşılaştırmak çok uygun değil bence bu saydıklarınızdan daha fazlası üst paketlerde mevcut.

 

Bana göre burada önemli olan sizin bütçeniz ve bu bütçe dahilinde neler istediğiniz. mesela ben kendim bütün bu özellikleri barındıran bir focus alamıyorsam (aralık fiyatlarıyla 55-65 bin lira diyelim) 40 bin liraya bu özellikleri veya bu özelliklerin bir kısmını barındıran bir hyundai alacağıma 45-50 bin verir B segenti(fiesta veya polo gibi) full bir araç alırım. Bir başkası ise aynı bütçeye hiçbir özelliği olmasın ama adı olsun diye uygun fiyatta bulursa premium bir markanın aracını alabilir. Ancak her durumda aracı alırken karar veren kişinin kendisi olduğu için daha sonra diğer araçlarda veya markalarda bunlar vardı diye bir yakınmanın içine girmeyi çok doğru bulmuyorum.

 

Bana göre arabanzın eksikleri yerine daha iyi yönlerine odaklanarak arabanızdan zevk almaya bakın daha da mutlu olamıyorsanız her zaman araba değiştirme şansınız var sonuç olarak :)

 

Not: Ön koltuk dayama, Sony ve navigasyon teknik servislerde daha sonradan ilave ettirilebiliyor ancak kalitesi tabi ki ayrı bir konu. Ancak illa bulunsun istiyorsanız bir servise uğramanızda fayda var görüşündeyim ;) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ekranda okuma zorluğu yoksa bence çok eleştirilecek bir tarafı yok. Her marka araçta donanım seviyesine göre bu tür farklılıklar olabiliyor. Örneğin audi a3'ün baz versiyonundaki teybe ve ekranına dikkat ettiniz mi? Sonuçta audi'de focusdan ucuz bir araç değil. Gerçi otomatik park varsa geniş ekran olması lazım, burada bir karışıklık var..

 

Konu ford iken bir örnek vereyim. Linkteki donanım listesinde sony teyp için konulan resme bakın. İşte o resimdeki ekran, sony teyp ile verilen ekran değil. Sony teybin ekranı navigasyon yok ise 4.2" büyüklüğündedir. Ancak resme 5" ekranın resmini koymuşlar :)

http://www.ford.com.tr/otomobiller/c-max-ve-grand-c-max/donanim-tablosu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ekranda okuma zorluğu yoksa bence çok eleştirilecek bir tarafı yok. Her marka araçta donanım seviyesine göre bu tür farklılıklar olabiliyor. Örneğin audi a3'ün baz versiyonundaki teybe ve ekranına dikkat ettiniz mi? Sonuçta audi'de focusdan ucuz bir araç değil. Gerçi otomatik park varsa geniş ekran olması lazım, burada bir karışıklık var..

 

Konu ford iken bir örnek vereyim. Linkteki donanım listesinde sony teyp için konulan resme bakın. İşte o resimdeki ekran, sony teyp ile verilen ekran değil. Sony teybin ekranı navigasyon yok ise 4.2" büyüklüğündedir. Ancak resme 5" ekranın resmini koymuşlar :)

http://www.ford.com.tr/otomobiller/c-max-ve-grand-c-max/donanim-tablosu

 

oto park için büyük ekrana gerek yok işlemleri yapabiliyor sonuçta ekranda OK-Vites yazması yeterli

 

Burada standart versiyonları görebilirsiniz

http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/tasarim

 

Katalogda ise donanım ve ekranların net açıklaması mevcut oradaki ufak fotolara takılmayın. Kataloglar kriterdir bu sektörde internet sitesi değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gördüğüm kadarıyla ford bu resimlerle gayet iyi açıklamış durumu. Sanırım ekran konusunun nedeni aslında otomatik parkta. Style donanımdan otomatik park opsiyonu kalkmış. Dolayısıyla büyük ekrana ihtiyaç da kalmamış. Otomatik park ile birlikte ön-arka park sensörleri geliyor. Büyük ekran sayesinde park ederken, hangi sensör noktasından nereye yaklaştığınızı rahat bir şekilde takip edebiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gördüğüm kadarıyla ford bu resimlerle gayet iyi açıklamış durumu. Sanırım ekran konusunun nedeni aslında otomatik parkta. Style donanımdan otomatik park opsiyonu kalkmış. Dolayısıyla büyük ekrana ihtiyaç da kalmamış. Otomatik park ile birlikte ön-arka park sensörleri geliyor. Büyük ekran sayesinde park ederken, hangi sensör noktasından nereye yaklaştığınızı rahat bir şekilde takip edebiliyorsunuz.

Demin yazdım tekrar ediyorum. Otomatik park style da standart opsiyon değil ve çalışıyor ekran ile alakası bulunmuyor .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Demin yazdım tekrar ediyorum. Otomatik park style da standart opsiyon değil ve çalışıyor ekran ile alakası bulunmuyor .

 

Namık Bey'e hak verdim şimdi. Ön-arka park sensörü koyup, 3 kuruşluk görsel ekranı koymamak çok saçma.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Namık Bey'e hak verdim şimdi. Ön-arka park sensörü koyup, 3 kuruşluk görsel ekranı koymamak çok saçma.

 

Öyle gözüksede ekran MÜZİK sistemi ile alakalı değişken bir parça. Böyle üretilmiş saçma veya değil bilemem durum bu yani park sensörü şu bu ile alakası yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.