Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sabit Hızda Giderken Titreme / Tekleme


İlke Gürer

Soru

Site içinde uzun süre gezindikten sonra kendim konu başlığı açmaya karar verdim.

Hemen başıma geleni anlatayım ve bana yardımcı olun lütfen.

Bu akşam Tekirdağ'dan Ayvalık' a gelirken son 30 km kala 1500 - 2000 devir arasında bir tekleme oldu. Önce yol sarsıntısı sandım umursamadım ama düz asfaltta da aynı tekleme gerçekleşince dikkat ettim ve gaza basmaya devam etmeme rağmen gaz kesip basıyormuş gibi bi tekleme olduğunu farkettim. Ancak devir saatinde bir oynama ya da hızda / çekişte herhangi bir azalma söz konusu değildi. İlk olarak aklıma mazot filtresi / kötü mazot / ve en kötü ihtimal olarak enjektör veya pompa geldi. Vites düşürüp devir yükselttim pislik varsa atar dedim ama birşey değişmedi. Bu arada rot balans, baskı balata, motor kulakları hepsi sağlam. Yarın ilk iş sanayiye gideceğim ama hazırlıksız ve fikirsiz gitmek istemiyorum. Daha ciddi bir problem olabilir mi yorumlayabilir yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cevap için sağol Kaan Abi. Bundan önce 2008 focus tdci collection 109 bg 120000 km de aracım vardı ve durma anında frene basınca rölantinin dalgalanması durumu yoktu. Herhalde motor sistemleri farklı. Fakat olay , rölantinin altına düşüp tekrar rölanti normal devrine çıkması.

Diğer sorun ile ilgili olarak 3, 4 ve 5. Viteslerde 3000-3500 devirlerde otobanda yaklaşık yarım saat kullanımda meydana gelen silkeleme ritmik bir şekilde ileri geri gaz verip kesme olarak meydana geldi. Sanırım dediğin gibi önce bir debriyaj sistemine baktırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Egr ve krank mili pozisyon sensörü 25 gün önce değişmişti.

 

..var ya .. düzgün kalibrasyon bile yapılmamış olabilir.  

uzakta değilsin aslında, müsait olduğunda uğrasana, işten anlayan bir formen'i yanına katayım ... olmadı IDS yapıp arıza kodlarına da bakarız.

...acaip basit bir şey de çıkabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar merhaba ! İlker ! Sorunun halloldumu. Hallettiysen nasıl giderildi ? Bendede aynı sorun olmuştu. Ramazanın bahsettiği egr ve vakum kontrol valfini birlikte değiştirdim fakat düzelmemişti. En son dpf iptali yaptım ve yaklaşık 10 gündür soruna rastlamadım. 10 gün içinde iki defa uzun yol yaptım. Bazı kaynaklarda debriyaj dan yapar diyorlar. Tekrarlarsa debriyaja baktıracağım. Sorunu araştırma sürecinde İlginç bir durum yaşadım. Dpf iptal etmeden önce yenilenen egr vakum valfi , gaz verip bırakmalarda çuf çuf diye vakum sesi meydana geltiriyordu. Fakat dpf iptalinden sonra kesildi. Bence dpf yede baktırmalısın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi yaklalık onbeş gün önce kartal sanayide dpf iptali yaptık ve o günden beri yüksek hızdaki silkeleme olayı meydana gelmedi. Bu arada dpf iptalinden sonra 2 kere 45 dk uzun yol yaptım. Ben şu anda ilk olarak dediğin gibi önce debriyaja baktırayım. Eğer silkeleme meydana gelirse güzel teklifini geri çevirmem. Bu sorun arabamdan soğuttu resmen beni. Bu arada kalibrasyon nedir abi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer silkeleme meydana gelirse güzel teklifini geri çevirmem. Bu sorun arabamdan soğuttu resmen beni. Bu arada kalibrasyon nedir abi ?

 

O.K'dir , debriyaja bir baktır ... olmadı el atarız.

 

Kalibrasyon : Biliyorsun araç üzerinde ECU var ... bir şey söküp / taktığında ECU'ya artık o ekipmanın araçta olmadığını ya da değiştiğini söylemen gerekir. Bunu yapmazsan ECU artık orada olmayan ekipmandan veri almaya çalışır, atıyorum bir yere bağlı olmayan DPF sensöründen değer alıp ona göre karışım yapmayı dener. Hani kolunu bacağını kaybeden insanlar artık yerinde olmayan organlarının "kaşındığını" söyler ya, işte o hesap. ECU'yu teskin etmek, ona "artık DPF'ten data almayacaksın ... relax" demek gerekir. Bu yapılmadıysa ECU saçmalar, o saçmalayınca araba komple saçmalar.  Orta kulak iltahabı çeken adamın düz yolda yalpalaması gibi aptal şeyler yapmaya başlar.  DPF iptalinden yana olmadım (keşke sadece temizletseydiniz) iptal işlemi sonrasında iş düzgün yapılmamışsa (bunlar zaten fazla diyerek sensörleri kesip atanları biliyorum) sıkıntı çıkabiliyor. + Egzost emisyon kontrolünde araba -çakabiliyor-

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladım. Fakat dpf iptalini önce beyinden yaptılar (600 tl) ve arkasından egzoscu boruyu boşalttı. Bu işlemlerden sonra arıza ışığı yanmadı ve uzun yoldaki tekleme şu ana kadar yapmadı. Yinede şu baskıya bir baktıracağım. Dpf iptaline servis yönlendirdi beni. Bilgisayarda dpf tıkanıklığı göründü. 5 defa bilgisayarlı rejenerasyon tamamlanamadı. Dolu olduğu için tamamlanamadı denildi. Ya değiştir yada söktür dediler. Mecbur kaldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bilgisayarlı rejenerasyon tamamlanamadı.

 

...anlayın nasıl dolmuş garibim  :(

keşke aracın sizden önceki sahibi temizlik işini biraz daha ciddiye alsaydı, ondan geçtim arada otoyol'a çıkıp sabiti hızda yanma işlemine yardımcı olsaydı.

...olmuş ile ölmüş'e çare yok ... siz debriyaj'a bir baktırın, olmadı uğrar bir çayımı içersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sabah yaklaşık 20 derece eğimde araba soğukken ve stop halindeyken ucunu aşağıya verdim ve 1. Vitese takıp ayağımı frenden çektim. Araba zıplayarak aşağıya salındı. Akşam iş çıkışı yaklaşık beş km mesafe yaptıktan sonra aynı işlemi daha dik bir yokuşta yaptım ve iki kere zıplayarak ilerledikten sonra durdu. Acaba debriyajın durumu normalmidir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu sabah yaklaşık 20 derece eğimde araba soğukken ve stop halindeyken ucunu aşağıya verdim ve 1. Vitese takıp ayağımı frenden çektim. Araba zıplayarak aşağıya salındı. Akşam iş çıkışı yaklaşık beş km mesafe yaptıktan sonra aynı işlemi daha dik bir yokuşta yaptım ve iki kere zıplayarak ilerledikten sonra durdu. Acaba debriyajın durumu normalmidir ?

bilgisine çok güvendiğim 2 üyemiz Cem ve Mertol abinin bu konuda bi tartışması vardı ancak sonucu hatırlamadığım için ancak aramanızı tavsiye ediyorum. Mertol abinin mesajlarında kompresyon olarak arayınca çıkar sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Okan yukarıdaki linkteki gibi bir ses varsa ve arıza kodu olarak turbo yüksek basınç ikazı veriyorsa bu egr vakum kontrol valfi değişeceğini işaret ediyor. 50000 km de dpf dolması çok zor, benimde aracım 50000-60000 km arasında silkeleme yapmaya başlamıştı. Eski günleri hatırlattın bana, arızayı buluncaya kadar İmanım gevremişti..10 ay sonra araç arıza bulundu, normale döndü, sonrasındada sattım. Ama bu esnada turbo, turbo basınç sensörü, dpf değişecek dediler servisten(toplamda o zaman 8000 tl) bende özel servislerde teker teker kontrol ettirdim hepsini.Sağlam olduğunu anlayınca arızayı başka yerde aramaya başladık ve yapılmıştı. 

 Her silkeleme yapan tdci da egr vakum kontrol valfi değişecek diye bişi yok ama benimki o zamanın kronik olupta bulunamayan bi arızasıydı. İnşallah arızayı giderrisin, ne kadar arıza can sıkıcı olsada focus tit x güzel araçtır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ramazan videodaki ses yok. Egr selenoid valfini değiştirmiştim. Dpf iptalinden sonra silkeleme veya tekleme bir daha gerçekleşmedi. Şu an tek sorunum, ışıklara yanaşırken boşa atıp frenle durduğum anda meydana gelen (bir anlık) rölanti düşmesi ve tekrar normale çıkması. Sıkıntı yaratmıyor fakat gözüm hep o anda rölantiye kayıyor. Frensiz duruşlarda rölanti oynaması meydana gelmiyor. Sadece boşa atıp frenle duruş anında oluşuyor. Bazen yapmadığı oluyor. Sizce boşta durmaya yakın yapılan fren rölantiyi nasıl etkileyebilir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.