Alper Kemaloglu Oluşturma zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ocak 26, 2014 Arkadaşlar tork hakkında detaylı bilgisi olan varsa bize anlatabilir mi? Konu doğrunyerde mi ya da açıldı mı önceden bulamadım ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kerim Kamanoğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Torku aracın yük taşıma,çekme gücü olarak düşünebilirsiniz örnek verirsek diyelimki yokuş çıkan içinde 3 er kişi olan iki araç var birinin torku 145 nm diğerininki 200 nm olsun torku fazla olan araç yokuşu vites küçültmeden daha az hızı azalarak tamamlarken torku düşük olan araç ise hızı azalarak ve belkide vites düşürme ihtiyacı olarak yokuşu çıkacak bundan dolayı traktör,kamyon gibi araçların torku binek araçlara göre muazzam olur.Umarım anlatabilmişimdir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cem aksoy Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Torku aracın yük taşıma,çekme gücü olarak düşünebilirsiniz örnek verirsek diyelimki yokuş çıkan içinde 3 er kişi olan iki araç var birinin torku 145 nm diğerininki 200 nm olsun torku fazla olan araç yokuşu vites küçültmeden daha az hızı azalarak tamamlarken torku düşük olan araç ise hızı azalarak ve belkide vites düşürme ihtiyacı olarak yokuşu çıkacak bundan dolayı traktör,kamyon gibi araçların torku binek araçlara göre muazzam olur.Umarım anlatabilmişimdir.bu araçlar dizel olduğu için torkku yükksektir. peki dizellerde tork neden yüksektir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Tork = Döndürme Kuvveti Silindir çap ve stroku, ateşleme zamanlaması gibi farklılıklardan tork değerleri araçtan araca değişir. Dizel neden daha tork'lu sorusu eksik bir soru benzinli bir motor da TURBO besleme alırsa o da muazzam tork çıkartabiliyor yani yakıt cinsi ile değil motor özelliği ile değişken birşey. Yani bildiğimiz t.dizel değilde dizel araç alırsanız nasıl tork'suz ve güçsüz kaldığını anlayabilirsiniz. Umarım anlatabilmişimdir. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Nihat Abukan Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Gerçi Yakup belirtmiş, kısaca tork döndürme kuvvetidir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
önder Başböyük Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 26, 2014 Otomobillerde tork krank milinde doğar. Şanzıman üzerinden çekiş tekerinin olduğu aksa kadar ilerler ve aksta bağlı bulunan tekerlekler ile yola doğrusal bir kuvvet olarak aktarılır. Ölçü birimi newton metre (nm) dir arkadaşlar. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 (düzenlendi) Yazılanlara belki katkım olabilir. Bir mile uygulanan döndürme kuvvetine tork deniliyor. İki değişkeni var, biri uygulanan kuvvet, diğeri de kuvvetin uygulandığı kol mesafesi. Gözünüzde canlanması için şöyle düşünelim: İki metre çapında dev bir makara düşünelim, bunda kuvvet kol mesafesi 1 m olur ve 10 Newton kuvvet uygulanırsa bu makara yaklaşık 1 kg yükü kaldırır. Tork da 10 Nm olur. Makara çapını yarıya düşürürsek aynı kuvvet 2 kg kaldırır ancak yol yarıya iner, ya da çapı iki misli büyütürsek aynı kuvvet 0,5 kg kaldırır ama yol iki misline çıkar. İşte bu da şanzımanın yaptığı iş. Güç ise zaman bazında torkun değerlendirilmesidir ve devirle torkun ilişkisinden bulunur: (Tork x Motor devri)/5250 = Güç Turboların avantajı da burada kendini gösteriyor. 2000 dd'da örnek hesaplama: 1.6 Ti-VCT 134*2000/5250 = 51 PS 1.6 EB 240*2000/5250 = 91 PS 1.6 TDCi 270*2000/5250 = 103 PS Tabii özellikle devir yükseldikçe kayıplar artacağından bu hesap ondalık düzeyinde hassas değildir ve teorik kabul edilmelidir, ama yine de atmosferik motorla düşük devirde turbolulara yakalanmamak gerektiği gerçeğini destekler. Ocak 27, 2014 Cem Boneval tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Fatih Mehmet USLU Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 Yazılanlara belki katkım olabilir. Bir mile uygulanan döndürme kuvvetine tork deniliyor. İki değişkeni var, biri uygulanan kuvvet, diğeri de kuvvetin uygulandığı kol mesafesi. Gözünüzde canlanması için şöyle düşünelim: İki metre çapında dev bir makara düşünelim, bunda kuvvet kol mesafesi 1 m olur ve 10 Newton kuvvet uygulanırsa bu makara yaklaşık 1 kg yükü kaldırır. Tork da 10 Nm olur. Makara çapını yarıya düşürürsek aynı kuvvet 2 kg kaldırır ancak yol yarıya iner, ya da çapı iki misli büyütürsek aynı kuvvet 0,5 kg kaldırır ama yol iki misline çıkar. İşte bu da şanzımanın yaptığı iş. Güç ise zaman bazında torkun değerlendirilmesidir ve devirle torkun ilişkisinden bulunur: (Tork x Motor devri)/5250 = Güç Turboların avantajı da burada kendini gösteriyor. 2000 dd'da örnek hesaplama: 1.6 Ti-VCT 134*2000/5250 = 51 PS 1.6 EB 240*2000/5250 = 91 PS 1.6 TDCi 270*2000/5250 = 103 PS Tabii özellikle devir yükseldikçe kayıplar artacağından bu hesap ondalık düzeyinde hassas değildir ve teorik kabul edilmelidir, ama yine de atmosferik motorla düşük devirde turbolulara yakalanmamak gerektiği gerçeğini destekler. Cem bey ben sadece tork*zaman diye düşünmüştüm, neden 5250 ye bölüyoruz mantığı nedir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 27, 2014 (düzenlendi) Cem bey ben sadece tork*zaman diye düşünmüştüm, neden 5250 ye bölüyoruz mantığı nedir. Güç hesabı formülü ile yapılır, yani tork ile açısal hız çarpımıdır. Açısal hız yerine devir dakika kullanıldığında ilişkiyi bir sabit yardımı ile tanımlamak zorunlu olur. Bu sabit gücün tanımında kullanılan modelden üretilir (33,000 ft·lbf/min)/(2π rad/rev) = 5250. Sevgili James Watt sistemi İngiliz ölçü birimlerinden tanımladığı için daha detaylı anlatmak konuyu daha anlaşılır yapmaz. Ocak 27, 2014 Cem Boneval tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap