Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Focus 3 Ön Takımlarda Paslanma


Ahmet E

Soru

Herkese Selamlar,

 

Ben sizlere Belçikadan yazıyorum ve bir konuda değerli fikirlerinize ihtiyacım var:

3 ay kadar önce acentadan 0km 2014 model 1.6 dizel  focus aldım. Kış lastiği taktırmak için ön lastikler söküldüğünde, tekerlekleri araca bağlayan (sanırım direk motora bağlayan) kalın metal çubukların kendilerinin ve bağlantı noktalarının aşırı derecede paslanmış olduğunu gördüm...her iki tarafta da durum aynıydı. fotoları aşağıda görebilirsiniz:

Servise gittim, durumu gösterdim, normaldir olabilir...metal paslanır ...gibi saçma sapan cevaplar verdiler. Ben de eger bu durum normalse lütfen bana bir araçta daha bu durumu gösterir misiniz dedim....tabiki göstermediler. Ben doktoralı kimya mühendisiyim, metallerin ne kadar paslanacağını, hangi şartlar da yıpranabileceğini gayet iyi biliyorum sorun yok, ama ön takımlarda kullanılan önemli bağlantı metallerinin paslanmaya bukadar müsait metallerden yapılabileceğini hiç düşünmemiştim.

Değerli forum üyeleri, benimle bu konu hakkında bilgilerinizi ve fikirlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum. Sizlerden alacağım cevaplar doğrultusunda ben de ford ile görüşüp hakkımı aramaya başlayacağım. Ama gerçekten bu durum normal sayılıyorsa çok sevdiğim aracımı kullanmaya devam edeceğim.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum...

Hepinize kazasız belasız sürüşler.

Ahmet.

 

6psy.jpgxtds.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

3 ay kadar önce acentadan 

 

6psy.jpgxtds.jpg

Bu tabiri duymayalı çoook zaman olmuştu, çocukluğumda bisikleti acentadan alanlar pek havalı olurdu. :D

 

0 km araç almışsınız, üretim hatası olduğunu sanmıyorum, eğer orda korozyon koruyucu maddeler sürülmediyse olabilir ancak. Sıkıntı çıkıncaya kullanın, rahat olun, yürür aksam bildiğim kadarıyla 10 yıl garanti altında. hayırlı uğurlu olsun aracınız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hiçbir sıkıntı yaşatmaz. Olması gayet normal o bölgede pasın. Yinede aklınız takılıyorsa dışına biraz zımpara,üstüne yağ sürerseniz pası görmezsiniz.

cevabınız için teşekkürler..

Bu tabiri duymayalı çoook zaman olmuştu, çocukluğumda bisikleti acentadan alanlar pek havalı olurdu. :D

 

0 km araç almışsınız, üretim hatası olduğunu sanmıyorum, eğer orda korozyon koruyucu maddeler sürülmediyse olabilir ancak. Sıkıntı çıkıncaya kullanın, rahat olun, yürür aksam bildiğim kadarıyla 10 yıl garanti altında. hayırlı uğurlu olsun aracınız

 :) teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim ki de öyle , biladerinki de, arkadaşınki de,.. kısaca bunlar böyle.. hele bir yıkamacıya götür kenara çek 2 gün dursun bak disklerin üstü nasıl paslanıyor.

önceki aracım Accent ta hiç pas yoktu.. :)

 

bu su pası dediğimiz bir şey, aslında tam anlamıyla metal pası değil.

gerçek pasta metalin üstü balık pulu gibi ayrılır ve metal çürür.. bu çürüme değil..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Avrupa yoğun tuzlama yapıyor, bu da yüzeysel yıpranma ve oksidasyona neden oluyor.

Ayrıca Avrupa çamur içermediği için aracın altı da tmeiz kalıyor, bizde de altını yıkatsanız çoğunda pas izlerine rastlanır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim ki de öyle , biladerinki de, arkadaşınki de,.. kısaca bunlar böyle.. hele bir yıkamacıya götür kenara çek 2 gün dursun bak disklerin üstü nasıl paslanıyor.

önceki aracım Accent ta hiç pas yoktu.. :)

 

bu su pası dediğimiz bir şey, aslında tam anlamıyla metal pası değil.

gerçek pasta metalin üstü balık pulu gibi ayrılır ve metal çürür.. bu çürüme değil..

 

 

Avrupa yoğun tuzlama yapıyor, bu da yüzeysel yıpranma ve oksidasyona neden oluyor.

Ayrıca Avrupa çamur içermediği için aracın altı da tmeiz kalıyor, bizde de altını yıkatsanız çoğunda pas izlerine rastlanır.

 

 

Bakımı yaptırırken özellikle baktım bendeki de paslanmis

attachicon.gifuploadfromtaptalk1391276786675.jpg

cevaplarınız herkese  teşekkür ederim

Soner Bey, üşenmeyip resim çektiğiniz ve bizlerle paylaştığınız için ayrıca teşekkürler...

Garip olmasına rağmen galiba normal bir durummuş bu...yinede sıfır araba alıp da bir ay sonra pasla karşılaşmak sinir bozucu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yYEXSfI.jpg

Dün lastiklerin sübaplarını çelikleriyle değiştirttim.(Soranlara: 4 sübap maliyeti 40 Tl .)

Ancak resimdeki gibi yoğun bir paslanma gözlemledim. Lastikçi "Hiç temizletme,böyle daha iyi." dedi.

Nedir olay fikir ve daha doğrusu bilgi sahibi olan var mı?

Arabam 2013 Temmuz çıkışlı.

Ayhan C. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Nedir olay fikir ve daha doğrusu bilgi sahibi olan var mı?

Çelikteki demirin hava ve sudaki oksijen ile tepkimesi sonucu oluşan korozyondur, içinde demir oksit, hidratlı demir oksit ve demir hidroksit bulunur. 

Genelde pas diye bilinir. :)

Zamanla demirin parçalanması ile sonuçlanır.

Demirin alaşıma girdiği her tür çelikte bu süreç yaşanır. 

Ancak yük taşıyan parçalarda bu pasın derine inmesi ve parçayı zayıflatması için gereken süre araç ömrünün birkaç katıdır.

Bu nedenle olağan bir kimyasal olay olarak karşılanmalı ve tedirgin olunmamalıdır.

İşleyen demir ışıldar, işlemeyen paslanır...

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
İşLeyen
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

"İşeyen demir ışıldar, işlemeyen paslanır..." yazmışsınız Sayın Boneval ancak şeyimden geldiğince demire işememeye çalışıyorum. :)

Ama şaka bir yana 7 ayda 13000 km yaparak demiri işletmeye çalıştım.

Demek ki yetmiyormuş. Biraz daha fazla süreyim şu arabayı o halde...

Bugün servisi biraz sıkıştırdım; beni haksız çıkarmak ve markayı bu işten olabildiğince sıyırmak için biraz zırvaladılar.

Ben de üzüldüm durumlarına ve ısrarcı olmadım. Zaten cevaplarınız da beni oldukça rahatlattı.

Ayhan C. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

"İşeyen demir ışıldar, işlemeyen paslanır..." yazmışsınız Sayın Boneval ancak şeyimden geldiğince demire işememeye çalışıyorum. :)

Ama şaka bir yana 7 ayda 13000 km yaparak demiri işletmeye çalıştım.

Demek ki yetmiyormuş. Biraz daha fazla süreyim şu arabayı o halde...

Bugün servisi biraz sıkıştırdım; beni haksız çıkarmak ve markayı bu işten olabildiğince sıyırmak için biraz zırvaladılar.

Ben de üzüldüm durumlarına ve ısrarcı olmadım. Zaten cevaplarınız da beni oldukça rahatlattı.

 

Bir günde size yaparlar aynısını da o zaman görürüm :Dhanyayı konyayı :zha: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir günde size yaparlar aynısını da o zaman görürüm :Dhanyayı konyayı :zha:

Ne yapayım Sayın Çağatay, Sayın Boneval çok dikkatlidir bu konuda bilirsiniz.

Hataları affetmez.

Yakalamışken bir gol de ben atayım dedim;zira pas çok iyi yerden gelmişti:)

Hem biz ikimiz de sitenin sanırım en yaşlılarıyız. Çekeriz birbirimizin nazını...

Ayhan C. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.