Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Farlar Ve Otomatik Silecekler Sürekli Açık Kalmalı Mı


Erkan Baldemir

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Her kullanıcı kendi alışkanlıkları nasıl ise öyle kullanabilir; kural gibi bir durum yok.

 

Benim alışkanlığım (Aracın dizel olması ile de ilişkili bunlar)

 

Stop ederken;

-Klima açıksa önce klimayı, sonra havalandırmayı, daha sonra teybi; açıksa silecek sensörünü kapatıyorum emniyet kemerimi çıkartıyorum ve stop ediyorum aracı. Bunları yaparken de dizel araç bir süre çalışmış oluyor. 

 

-Çalıştırırken,

-Araca binince ilk iş kontağı açmak, ön ısıtıcı lambası yanıyorsa sönmesini bekledikten sonra, yanmıyorsa direk marşa basıp aracı çalıştırıyorum. Havalandırmayı açıyorum, teybi açıyorum, emniyet kemerini takıyorum. Gerekliyse klimayı açıyorum, yağmurluysa yağmur sensörünü açıyorum. Bu arada yine dizel bir süre çalışmış oluyor. Kış ve hava çok soğuksa birazdaha bekliyorum, gerekmiyorsa direkt yürüyorum.

 

Far sensörü, sürekli otm. konumunda hiç ellemiyorum. Startta farlar yanıyorsa zaten araç kapatıyor; bunu yapmasa onuda kapatıp açardım yaptığım işler arasında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben teyp açıkken çok nadiren kapatırım kontağı, klima açıkken asla kapatmam, (dalgınlık dışında) ama bunlar psikolojik bende, alışkanlık yani. Daha önce de forumda bir yerde konuşulmuştu bu konu, bir zararı olmadığı söylenmişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anladığım kadarıyla açık olan herşeyi kontaktan önce  kapatmalı açarkende kontaktan sonra açmalı peki Serdar arkadaşımızın dediği gibi dalgınlık olduğu dönemlerde ki bu herkesin başına gelebilir sıkıntı Marş Motoruna binen yükün Marş motorunu zamanla bozmasımıdır yoksa Aküye zarar vermekmidir .. Otomatik lafı insanda arabayı çalıştırıyorsun herşey çalışıyor yada aracı stop ediyorsun herşey kapanıyor gibi bir izlenim yaratmıyormu ....

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracı çalıştırdığımız zaman Farlar Silecekler Havalandırma Teyp gibi şeyler açık olmalımı ... Zararları ..

Yaklaşık 1 yıldır (22 bin km) Klima (AC off) kapalı, havalandırma açık (auto mode 22 derece), müzik sistemi ve sensörler hep açıktır bende.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.5 senedir teyp hep açık, otomatik far hep açık; yağmur sezici ve havalandırma&klima hep kapalı kontak kapayıp-açıyorum; herhangi bir sorun olmadı. Zaten teyp açık-kontak kapalı iken kapılar açılınca teyp kapanıyor... Otomatik far da en sevdiğim donanımlardan; farlar/parklar açık kaldı ve/ya tünele girince yak; hava açınca söndür vs hiç uğraşmıyorum; kendisi hallediyor her şeyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de bir alışkanlık küçükken babamdan hep öyle gördüm arabayı susturmadan teyp ve klimayı kapatırdı arabayı çalıştıracağı zaman da ışıkların sönmesini beklerdi çalıştırıp sonradan teyp ve klima açılırsı bende öyle yapıyorum. Ama f2.5 titanium da otomatik far ve otomatik silecek hep otomatik konumda kalırdı 50 bin km öyle kullanıldı hiç bir sorun olmadı onlarda sıkıntı olmaz yani zaten onun için yapılmış bunlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yaklaşık 2 senedir farlar teyp klima silecekler hep açık. Sorun olmadı. Ama silecekler için uyarı vardı sürekli açık tutmayın diye sanırım  hassas olduğundan durup dururken çalışabilirmiş. 

 

Edit: Fakat geçenlerde klima buğu için max konumdaydı. Arabayı çalıştırır çalıştırmaz gaza yüklenince yığılıp araba stop etti benim hatamda olabilir ama klima yapmışta olabilir.

Kutluhan A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arabayı teslim alırken far sensörünün sürekli açık konumda olmasının bir zararı olmadığını söylemişlerdi. şimdilik ben de bir zararını görmedim.yağmur sensörü de açık kalabilir fakat soğuk günlerde cam buz tutmuşsa aracı çalıştırınca devreye giriyor bu da sileceğin plastik kısmını zedeler . buna dikkat etmek yeterli diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herşeyi dilerseniz açık bırakabilirsiniz, hiçbir şey kapatma zorunluluğu yok.

Ozan belirtmiş zaten akü enerjisine ihtiyaç duyulduğunda kaynak yönetimi yapabiliyor araç.

Detayda:

Yağmur sensörü açık kaldığında yağmur dışında bazı şeyler tetikleyebiliyor ve kuru camda yanlışlıkla çalışabiliyor ve bu pek sevimli değil, zararlı mı? Hayır

Far otomatikte kaldığında bazen kapalı havada ya da erken saatlerde gereksiz yere açık kalabiliyor. Zararlı mı hayır, sadece gereksiz.

Havalandırma açık kalırsa kışın başlangıçta gereksiz yere soğuk hava üfler, yazın da sıcak, zararlı mı, olsa olsa konfora ve belki sağlığa ama arabaya değil.

Klima kompresörünü sadece motor devirli çalışırken devreye alıp devreden çıkarmamaya dikkat etmek lazım, ama rölantide sorun yaratmaz.

Zaten siz bunları kontağı kapatmadan kapatıyor olsanız vile otomatik start-stoplu araçlarda bunların hepsi açıkken belli şartlarda motor anında duruyor.

Özetle dert edilecek bir şey yok, korumacı olunacak bir alan değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima kompresörünü sadece motor devirli çalışırken devreye alıp devreden çıkarmamaya dikkat etmek lazım
 

Hocam ben hızla giderken cam buğulanınca bazen klimayı birden bire son kademede açıp, birkaç saniye sonra buğu gidince geri kapatıyorum, bunun bir sakıncası olur mu, çekiş konusunda fark hissetmiyorum ancak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam ben hızla giderken cam buğulanınca bazen klimayı birden bire son kademede açıp, birkaç saniye sonra buğu gidince geri kapatıyorum, bunun bir sakıncası olur mu, çekiş konusunda fark hissetmiyorum ancak.

Yeterince açık yazdığımı düşünmüştüm, motor devirliyken "birden bire" açmayın, debriyaja basın kısa süreli, rölanti devrine düşürün öyle devreye alın kompresörü, daha uzun ömürlü olur, sonra debriyajı bırakıp kaldığınız yerden devam edersiniz. Tabii bu 3000 dd ve üstü için geçerli daha çok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.