Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Opel Meriva - çeşitli bilgiler ve test sürüşü notları -


Tevfik

Önerilen Mesajlar

Yeni Meriva'nın ergonomisi tescillendi!

289269.jpg

Opel Meriva üç farklı sırt/bel dostu özelliği bulunması nedeniyle AGR onayını aldı

FlexDoors kapıları, arka koltuklar için FlexSpace oturma konsepti, pratik olduğu kadar ergonomik olan FlexFix bisiklet taşıyıcısı ile bağımsız doktor ve terapistlerden oluşan Aktion Gesunder Rücken e.V ( AGR ) ( Sağlıklı bel/sırt vakfı ) sertifika alan Yeni Meriva ergonomik tasarımını tescilllemiş oldu.

Sağlıklı sırt ve bel vakfının bilgilerine göre sırt ve bel ağrıları iş aksamalarının en büyük nedenlerinden biri. Bu yüzden özellikle büro ve çalışma ofislerinin ve otomobillerin sırt/bel şikayetleri önlemeye yönelik ergonomik tasarımlar geliştirilmesi önem taşıyor.

Bugüne kadar ön koltukları ile iki araç üreticisi AGR sertifikasına sahip oldu. Bu iki üreticiden biri Opel’dir. Ve şimdi de Opel ilk defa Meriva’nın ergonomik sistemi sayesinde tam kapsamlı AGR sertifikasına sahip oldu.

Meriva – Her sürücü için çok yönlü sırt ve bel dostu

“Human Vehicle Integration” bölümündeki Opel mühendisleri insanların arabalara inip binmesini değerlendirmişler. Bunda farklı hareket tiplerini tanımlamışlar: “Geçenler” ilk başta ayaklarını aracın içine sokarlar. “Düşenler” kendilerini aracın içine kalçalarının üzerine düşecek şekilde bırakırlar. “Engel koşucuları” sağ bacak ve kafaları ile aynı anda binerler. Yaşlı yolcular ve sırt / bel sorunları yaşayanlar hafifçe kalçaları ile koltuğa inerler ve elleriyle destek aldıktan sonra bacaklarını içeriye çekerler.

Bu farklı hareket tiplerinden bağımsız olarak Meriva sırt ve bel için en uygun desteği sağlar: Her dört kapının açıları da 84 derece ile ortalamanın oldukça üzerindedir. Yüksek tavan ayrıca çoğu yolcunun binerken hiç eğilmemesini sağlamaktadır.

Arka kapılar zahmetsizce ve zarif bir biniş sağlar. B kolonundaki el tutma yeri de harekete destek sağlar ve inişte yardımcı olur. Özellikle ebeveynler için FlexDoors kapıları oldukça pratiktir. Çocuklarının kemerlerini bu sayede daha rahat takmaktadırlar.

AGR sertifikalı, elektrikli ayarlı Lordoz destekli, ayarlanabilir eğimli oturma yerine sahip, aktif baş desteği ve çıkartılabilir bacak yeri ile ergonomik spor koltukları ile uzmanlar daha önce Insignia ve Astra modellerinde tanışmış ve ilk defa sertifika ile değerlendirmişlerdi. Bu araç sınıfındaki en büyük ayar kapsamıyla – 240 milimetre uzunluk ve 65 milimetre yükseklik ayarı – koltuklar tüm yapıdaki yolculara en uygun oturma pozisyonu sağlar.

FlexSpace arka koltuk konsepti ise olağan dışı çeşitlilik sağlayan Meriva'nın yolcularının rahat hissetmesini sağlayan bir tasarım. İç alan zahmetsizce ve koltuklar sökülmeden beş, dört, üç veya iki koltuğa çevrilebilir. İki dış koltuk 190 Milimetre ( 140 mm öne ve 50 mm arkaya ) hareket edebiliyor. Ayrıca 50 milimetre yana da hareket ederek daha fazla omuz ve bacak rahatlığı sağlıyor.

Bisiklet sürücüleri artık arabaya taşıyıcıyı monte edip sonra bisikletlerini yüklenmek zorunda kalmayacaklar ve bel ve sırtlarını bu sayede koruyabilecekler. FlexFix yere yakın bir yerden, tampondan bir çekmece gibi kolayca çıkar. Taşıyıcı iki bisiklet taşıyabilir ve kullanılmadığında neredeyse görünmez bir biçimde tekrar yerine sokulabilir. Bu sayede ne montaj için özel aletlere ne de garajda taşıyıcının konulacağı özel bir yere ihtiyaç kalmıyor.

İç alanda Opel mühendisleri armatür panosunu hafif eğri koymuşlar. Bu sayede vites koluna ve regülatöre daha rahat ulaşılabiliyor. Ergonomik olarak çok uygun yerlere yerleştirilmiş çok sayıdaki istifleme çözümleri, ki bunlara yenilikçi FlexRail sistemi de dahil, iyi hissettirme faktörünü yükseltir ve gereksiz eğilme ve bükülmeleri önledikleri için de ayrıca bel ve sırtı korumaya yardımcı olmaktalar. AGR uzmanları ayrıca Meriva’nın arka yolcularına yan camlarındaki dalga şekli ile sağladıkları havadar iç alan hissini de takdir etmişler.

Kaynak : Opel Türkiye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürüş izlenimi – Test: Opel Meriva 1.3 DTE 95 HP ecoFLEX Enjoy SURUS_OPEL_MERIVA_17422.jpg FlexDoors, FlexRail, FlexSpace, FlexFloor, ecoFLEX… Yeni Opel Meriva, küçük sınıfta yer alan bir MPV’den beklenen tüm “esnek”liği sunuyor.

Almanya’da kullanıp, e-otodergi’nin Haziran 2010 sayısında “ilk sürüş” yazsına yer verdiğimiz yeni Opel Meriva’yı, satışa sunulmasının hemen ardından, bu kez 1.3 dizel motorlu versiyonuyla İstanbul’da test ettik.

SURUS_OPEL_MERIVA_1858.jpg

Her cümlenin başı “Flex”

Opel’in küçük MPV’ler arasında temsil eden yeni Meriva’dan bahsederken, neredeyse her cümlenin başına “Flex” (esnek) kelimesini koymak gerekecek. Çünkü otomobilde yer alan birçok sistem, başında Flex tanımı kullanılarak adlandırılmış. Bunlardan en çarpıcı olanı ise, hiç kuşkusuz FlexDoors. Yeni Meriva deyince ilk akla gelen konu, otomobilin 84 derecelik açıyla geriye doğru açılan arka kapıları. 1936 model Opel Kadett’te ve halen bazı Rolls-Royce, MINI ve Mazda modellerinde gördüğümüz bu sistem sayesinde, arka koltuğa biniş ve buradan iniş zahmetsiz olarak gerçekleşiyor. Öte yandan bebeğinizi burada yer alan bebek koltuğuna koymanız ve onu bu koltuktan almanız sırasında da belinize yük binmiyor. Yeni Meriva’daki sistemin, diğer üreticilerinkinden önemli bir farkı ise, arka kapının ön kapıdan bağımsız olarak açılıp kapatılabilmesi. Opel yetkilileri, henüz Euro NCAP tarafından yandan çarpma testine tabi tutulmamış olan yeni Meriva için, çok çeşitli çarpışma testleri gerçekleştirdiklerini ve otomobilin güvenli olduğunu belirtiyorlar. Zaten yeni Meriva, satışa sunulmadan önce, Avrupa’da homologe olabilmesi için gerekli tüm kriterleri yerine getirmiş durumda. Önemli bir güvenlik tedbiri olarak, yeni Meriva 4 km/s hıza ulaşınca arka kapılar otomatik olarak kilitleniyor ve sürücü kilidi açmadan ya da araç durup da belli bir süre geçmeden kapılar açılmıyor. Hatta kapı içindeki açma kolu bölgesine, kapının açılabileceği zaman yanan bir “yeşil ışık” da yerleştirilmiş. Herhangi bir kaza anında ise, kapı kilidi otomatik olarak devre dışı kalıyor.

SURUS_OPEL_MERIVA_12363.jpg

Daha uzun, daha geniş ama daha alçak

Yeni Meriva, eskisine göre 246 mm daha uzun (4288 mm), 118 mm daha geniş (1812 mm) ve 9 mm daha alçak (1615 mm) bir karosere sahip. Otomobilin 2644 mm’lik dingil mesafesi ise eskisinden 14 mm daha uzun. Dış tasarımda ön ızgarasını Insignia’dan, kartal gözü far tasarımını ve gündüz farlarını ise Astra’dan alan yeni Meriva’nın büyük ön ve yan camları ile ince A sütunu, ön ve ön-çapraz görüş açısını iyileştirirken, yüksek tavan çizgisi ise iç mekândaki baş mesafesini arttırıyor. Eski modele göre artan uzunluğun bir kısmı iç mekan için, bir kısmı ise önden çarpmadaki güvenliği arttırmak için kullanılmış. Yan camların yüksek bel çizgisi, tek hacimli otomobil imajını kuvvetlendiriyor. Büyük arka cam ise hem otomobili olduğundan daha geniş gösteriyor, hem de arka görüşü sorunsuz kılıyor. Bagajdaki FlexFloor sistemi, bagaj zeminini iki farklı kademede ayarlamaya yarıyor. Böylece öne katlanan arka koltuklarla birlikte, 1500 litreye varan büyük ve dümdüz bir zemin elde edilebiliyor. Bagajın standart kullanımdaki hacmi ise 400 litre.

İç mekânda FlexSpace ve FlexRail ayrıcalığı

2003’ten bu yana 1 milyon adetten fazla satılarak kendi segmentinde yüzde 27 pay almış başarılı bir araç olan Meriva, yeni jenerasyonunda bu başarıyı devam ettirmek istiyor. Bunu yapmak için de iç mekânda maksimum işlevsellik sunmak zorunda. Yeni Meriva’nın bu yolda güvendiği sistemler ise FlexSpace ve FlexRail. Türkiye’de satışa sunulan her yeni Meriva’da standart olarak sunulan FlexRail sistemi, ön koltukların ortasından başlayıp arka koltuklara giden bir alüminyum rayı ifade ediyor ve sistem, bu ray üstünde çeşitli kombinasyonlarda kol dayama, eşya gözü ve bardaklık yerleştirmeyi mümkün kılıyor. Beğenimizi kazanan sistem, diğer irili-ufaklı, açık-kapalı eşya gözü ve bardaklıklarla birlikte, otomobilin içinde 32 farklı saklama alanı yaratılmasını sağlıyor.

SURUS_OPEL_MERIVA_19021.jpg

FlexSpace ile gelen pratiklik

FlexSpace sistemi ise, ön ve arka koltuklarda çeşitli katlanma mekanizmaları sayesinde iç mekâna modülerlik katıyor. Bu sayede yolcu adedine göre çeşitli eşya taşıma opsiyonları elde edebiliyorsunuz. Yeni Meriva’nın 240 mm ileri-geri ve 60 mm yukarı-aşağı yönlendirilebilen arka koltuk sırasında, istenirse orta koltuk bir kol dayamaya dönüştürülüp sağ ve soldaki koltuklar ortaya yaklaştırılabiliyor. Böylece uzun boylu yetişkinlerin bile uzun seyahatler yapmasına olanak tanınmış oluyor. Arka koltuk sırasının ön koltuklardan daha yüksekte konumlandırılması da, burada oturanların görüş açılarını arttıran bir özellik. Yeni Meriva’da gözümüze çarpan iki olumsuz özellik ise; ön yolcu koltuğunun öne katlanamaması ve arka koltuk sırtlıklarının arkaya yatırılamaması. Bunların makyaj sırasında eklenmesini bekliyoruz.

Emisyonu da segmenti gibi “B”

İstanbul ve çevresindeki testimizde 1.3 litre dizel motorlu Meriva’yı kullandık. 4000 d/d’de 95 HP güç üreten otomobilin maksimum torku ise 1750-3500 d/d’de 180 Nm. Bu motor otomobile 168 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Meriva 1.3’ün 0-100 km/s hızlanma süresi ise 13.8 saniye sürüyor. Performansı düşük olan otomobilin öne çıktığı konu ise yakıt tüketimi ve karbondioksit salınımı. Ortalama 6.1 lt/100 km motorin tüketen aracın CO2 değeri 119 g/km. Bu rakam da onu emisyon değerleri tablosunda “B” harfiyle ödüllendiriyor.

SURUS_OPEL_MERIVA_19082.jpg

Fiyatı 38.905 TL’den başlıyor

Yeni Meriva’da 1.4 lt benzinli motorun 100, 120 ve 140 HP’lik üç versiyonu ile 1.3 DTE 95 HP ve 1.7 CDTi 100 HP olmak üzere iki dizel seçenek sunuluyor. 6 kademeli otomatik şanzıman sadece 1.7 lt’lik motorla alınabiliyor. Tüm Meriva seçeneklerinde “Enjoy” ve “Cosmo” adlı iki donanım bulunuyor. Baz donanımdan itibaren tüm Meriva’larda FlexRail, ESP, ABS, dört elektrikli cam, elektrikli aynalar, 16 inç alüminyum alaşımlı jantlar, altı havayastığı, klima, radyo CD MP3 çalar ve yokuşta kalkış desteği sunuluyor. Fiyatlar 38.905 TL’den (1.4 100 HP Enjoy) başlayıp 58.660 TL’ye (1.7 CDTi 100 HP AT Cosmo) kadar gidiyor. Bu sayfalarda gördüğünüz aracın fiyatı ise 45.655 TL.

Yazı: Emre Anamur

Fotoğraflar: Gürkan Çağlar

Teknik özellikler

Opel Meriva 1.3 DTE 95 HP ecoFLEX Enjoy

Motor

1248 cc, 4 silindirli, dizel

Şanzıman

5 ileri manuel

Maksimum güç

95 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork

180 Nm @ 1750-3500 d/d

Maksimum hız

168 km/s

0-100 km/s hızlanma

13.8 sn

Boyutlar (uz. / gen. / yük.)

4288 / 1812 / 1615 mm

Bagaj hacmi

400-920-1500 lt

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.)

8.0 / 5.0 / 6.1 lt/100 km

Test aracının fiyatı:

45.655 TL

+ Arka koltuk iniş-biniş, tasarım, işlevsellik, CO2

- Performans, fiyat

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni Opel Meriva 1.4 Turbo ECOTEC 140 HP

 

Yeni Opel Meriva, Corsa’nın tasarımıyla aile otomobili olgusunu bir kotada eritmeyi başarmış. Opel, geleneksel tasarımlarının dışına çıkmış ve alışması zaman alan bir otomobil yaratmış.

 

Meriva; şık arka tasarımı, Corsa’nın ön çizgileri, yüksek tavanı ve arka kapıların geriye doğru açılmasıyla pazarda farklı bir seçenek sunuyor.

Yeni Meriva’ya binerken ilk görüntüsü bize yavaş bir otomobille karşı karşıya olduğumuz hissini verdi ancak 140 beygir gücündeki motor bizi şaşırtmayı başardı. Kasasının büyüklüğüne göre gayet tatmin edici olan 140 beygir, aracın hızlanmasını olumlu yönde etkiliyor ve gaza dokunduğunuzda gideceğini bilmenin güvenini yaşıyorsunuz.

Aracın içine girdiğinizdeyse uzay mekiğine binmiş gibi hissediyorsunuz. Heybetli ön konsol, yüksek oturma pozisyonu farklı bir deneyim yaşatıyor. Direksiyon, vites, ön konsol, göstergeler ve bilgi ekranı çok şık görünüyor ve Opel firmasının kalitesini bir kez daha gözler önüne seriyor. Özellikle vites topuzunun yuvarlak hatlar yerine çıkıntılı ve farklı tasarımı araca dair ilgi çekici detaylardan birisi.

Meriva’nın ön konsolu şık ancak oldukça karışık. Birçok özelliğin sıkıştırılmasıyla aranan özelliği bulmak zaman alıyor ve elinizi attığınız anda istediğiniz şeyi bulmanız zaman alacak gibi görünüyor.

Meriva, şık ve ortopedik koltuklara sahip, hem ön hem de arkada oturan yolcular için rahat bir yolculuk vaat ediyor. Özellikle ön tarafta ileri geri hareket edebilen kol dayama bölümü uzun yolculuklarda sürücünün rahatı düşünülerek hazırlanmış. Kol dayama ünitesinin içine eşya koymak da mümkün ve yine raylı sistem sayesinde arkadaki yolcuların da ulaşması sağlanmış.

Meriva’yı özel kılan özelliklerinden biri de çok sayıda gözün yer alması. Elinizi attığınız her yerde gözlerle karşılaşacaksınız.

Meriva, 1.4 motorunu turbo ve 140 beygirle güçlendirmiş. Hızlanma konusunda aracın size vites yükseltme ibresiyle yardımcı olması da faydalı oluyor. Türkiye’de bu tarz donanımlar delikanlılığa leke sürmek gibi algılansa da hem sizin doğru zamanda vites değiştirmenizi sağlıyor hem de yakıt tüketimini azaltmada katkısı oluyor. Sistem sizin hızlanma durumunuza göre vites değiştirmeniz gerektiği komutunu veriyor. Eğer normal hızda seyrediyorsanız daha kısa aralıklarla vites değiştirtiyor ve yakıt tüketimini azaltmaya yönelik işliyor ancak performans için daha yüksek beygirlerde uyarı veriyor ve sizin yüksek hızlara çıkmanıza katkı sağlıyor.

Vitesten bahsetmişken, bizim test etme fırsatı yakaladığımız 1.4 Turbo ECOTEC 140 beygirlik Meriva’da altı ileri manüel vites bulunuyor. Yenilenen Meriva’da manüel altı vites bir tek bu motor seçeneğinde yer alıyor ve altı vitesli şanzıman aracın gayet başarılı şekilde yol almasını sağlıyor.

Meriva’da geleneksel el freni kullanılmamış. Onun yerine elektronik park freni yer alıyor. Küçük bir düğmeyi aktif etmenizle kilitlenen fren hem güvenlik hem de yer tasarrufu sağlıyor. Ancak aracın genelinde olduğu gibi el freninin olmamasına da alışmak zaman istiyor. Bindiğiniz ilk birkaç günde el frenini arayacaksınız!

Araç; hız sabitleme, ESP, ön ve arka park desteği, yokuşta kalkış ve lastik patlama tespit sistemi gibi donanımlara sahip.

Arka park sinyali günümüz otomobillerinde neredeyse standart olan bir özellik ve park ederken sürücünün işini oldukça kolaylaştırıyor. Opel bir adım daha ileri giderek ön tarafa da park sinyali yerleştirmiş. Özellikle büyük şehirlerde park sorunu yaşayanlar için faydalı olacağına inandığımız bir özellik olmuş. Ön konsoldaki bir düğme yardımıyla park sensörü istenirse kapatılabiliyor ve trafikte öndeki araca yaklaşıldığında uyarı sinyali vermesi engelleniyor.

Yokuşta kalkış desteği, aracın kaymasını engelleyerek güvenli ve sorunsuz kalkış imkânı sunuyor. Aynı şekilde, ESP sistemi de yolda aracın tekerleri arasında güç akımını dengeleyerek kaymayı engelliyor. Bu sistemler sayesinde siz ve sevdikleriniz aracınızda güvenle yola devam ediyorsunuz.

Lastik patlama tespit sistemi de lastiğinizle ilgili bir sorun olduğunda sizi uyarıyor. Biz Yeni Meriva ile yol alırken böyle bir sorunla karşı karşıya kalmadığımız için bu donanımın verimli çalışıp çalışmadığıyla ilgili bir yorumda bulunamıyoruz. Ancak öyle bir tehlike durumunda hem maddi hasarların hem de kazaların önüne geçebileceğini ön görebiliyoruz.

Son söz olarak Meriva radikal bir otomobil. Gerek yüksek oturma pozisyonuyla gerek arka kapılarının standart açılmamasıyla size farklı deneyimler yaşatabilir. Ayak uzatma alanı ve bagajının genişliğiyle ailenizin otomobili olmaya aday. Aynı zamanda 140 beygirlik motoruyla belli oranda hızlanabileceğiniz bir otomobile de sahip olabilirsiniz.

 

Yazı: Can Barış Çevik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bencede aynen öyle doktorum. Dün Baran aklıma soktu bu aracı. 2.el Tdci tit F2,5 ile bunun arasında gel-git yaşıyorum birazcık. Kendi aracımı satma durumunda tabi :) Onada tam karar vermedim o yüzden ilanı yüksek tutuyorum hala, biraz düşürsem fiyatı anında gidecek :D Kısmet hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence sıfırdır O civciv.. :)

Yusuf her ne kadar Focus ile Meriva'yı kıyaslamak yanlış olsada ben olsam bu şartlarda Meriva'yı tercih ederdim herhalde.

Güncel kasa,donanım fazlalığı,motor teknolojisi vs vs..

Yakıt olayını bir kenara koyuyorum tabi..

Sonuçta birinde sıfır araba alıyorsun,o kokuyu duyuyorsun,diğerinde 2.el handikapı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.