Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Marş Almama Sonucunda Araç İadesi Süreci Ve Sonuçları


Hasan Şahin

Soru

 Arkadaşlar merhaba daha önce aracımın malum sorunlarından bahsetmiştim. Aracım 2013 Ford Focus 1.6 TDCİ Titanium. 2013 Haziran ayında almıştım.

Aracım bugün itibariyle toplamda 3.kez Ford Power anahtarsız çalıştırmanın azizliğine uğradı ve çalışmadı.

 

Artık bu sorun canımı sıkmaya başladı ki dün Kayseri Ford servisine başvurdum ve aracın yazılımını güncellediler sorunun geçeceğini bildirdiler. Bir gün geçmedi bile bugün yine çalışmadı aracım.

 

Yakıtı daima opetten almaktayım. Araç çalışmadıktan bir saat sonra basınca çalıştı önceki sorunlar gibi ve haliyle Ford Genel Merkezini aradım yarın Ankaraya gideceğim ve bir mühendisi yönlendirecekler. Yarın yine aynısı olursa toplamda 2.kez elimde Ford Power sorunu olduğuna dair servis emri olacak.

 

Tüketici hakları gereği 1 yıl içerisinde aynı sorunu 2 kez tekrarlarsa araç iade hakkı doğuyor.

 

Ne yapmalıyım sizce? Yarın çözüme ulaşılamazsa tüketici heyetine gidip davamı açmalıyım nasıl bir yol izlemeliyim?

 

Aracı satmak içime sinmiyor çünkü alacak kişide aynı sorunla uğraşacak arkamdan beddua etmesini istemem kimsede bu sorunlar satıyorum deyince aracı almaz.

 

Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

 

Not: 2. sefer çalışmamasında kameraya kaydettim. İkiside cep telefonumda mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

her çalışmadığında yol yardımı çağırın. sizin çektiklerinizi kabul etmezler, ama mahkemelik olursunuz, kabul görür ayrı mesele..

benim bildiğim 1 yılda 2 değil 3. hatada iade hakkı doğuyor, bu ister araba olsun isterse bulaşık makinası. otolara özel istisna yok..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

her çalışmadığında yol yardımı çağırın. sizin çektiklerinizi kabul etmezler, ama mahkemelik olursunuz, kabul görür ayrı mesele..

benim bildiğim 1 yılda 2 değil 3. hatada iade hakkı doğuyor, bu ister araba olsun isterse bulaşık makinası. otolara özel istisna yok..

 

üstadım çalışmıyor bir saat bekleyince çalışıyor. yol yardımı çağırsam geldiklerinde bakacaklar araba çalışacak sonuçta kameraya kaydettim bir dahaki sorunda araçtan inip plakasına kadar detaylı çekeceğim ama inşallah bunlara gerek kalmaz yarın bakalım ford genel merkezi nasıl bir çözüm sunacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Neden olduğu konusunda bişey söylediler mi? 
Acaba her araçta olan bişey mi yada her araçta olabilecek bi sorun mu? 
Bence aracı iade etmek doğru olabilir ama iade edip size bi kolaylık sağlayıp yeni araç verecekler mi? Bunu araştırmanız gerek.  

Tekrardan geçmiş olsun. kolayca çözüme ulaşırsınız inşallah.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. Neden olduğu konusunda bişey söylediler mi? 

Acaba her araçta olan bişey mi yada her araçta olabilecek bi sorun mu? 

Bence aracı iade etmek doğru olabilir ama iade edip size bi kolaylık sağlayıp yeni araç verecekler mi? Bunu araştırmanız gerek.  

Tekrardan geçmiş olsun. kolayca çözüme ulaşırsınız inşallah.  

 

Üstadım şikayetvar.com da benzer bir sorunla karşılaşan birisi var aracını iade etmiş ve ford club tan bir konu okudum oradada benzer sorun ve aracını iade eden var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstadım şikayetvar.com da benzer bir sorunla karşılaşan birisi var aracını iade etmiş ve ford club tan bir konu okudum oradada benzer sorun ve aracını iade eden var.

Size yani bi araç konusunda yardım ediyolar mı aracın parasını mı geri veriyolar yada?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Size yani bi araç konusunda yardım ediyolar mı aracın parasını mı geri veriyolar yada?

 

Üstadım ben araç iadesini bugün sorun tekrarlayınca düşünnmeye başladım ve nette çok örneği var sonuçta alınan bir mal var ve bu tür sorunlar gizli ayıp olarak geçiyor dolayısıyla ya ücret iadesi yada aracın sıfırıyla değişimi talep hakkımız var bakayım artık yarın çözecekler bir sonraki tekrarlamasında servise uğramam zaten. Servis fişleriyle bir mahkemeye başvururum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki sorunun gerçekliği nasıl ispatlanıyor? Yani mahkemede otosan müşteri bu sikayetle aracı bize getirmiş ancak sorun tespit edilememiş genel kontrol yapılıp sorunsuz olarak teslim edilmiştir derse ne olacak? Sizin çektiğiniz videolar mahkeme icin kanıt oluşturmaz bence.

Dayım a6yi iade icin dava acmıştı bilirkişi kusurlu olduguna karar verince parasını iade ettiler. Çeşitli sebeplerle süreç 5 yıl kadar sürdü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Önce hukuki yönüne bakalım:

 

Söz konusu ürünün değişime tabii olabilmesi için "ayıplı mal" olarak nitielendirilmelidir.

4077 No'lu TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN ayıplı malı aşağıdaki şekilde tanımlamaktadır.

 

Madde 4. - Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi,  hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz  onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

 

Gelelim yoruma:

Öncelikli şu hususu belirtmeliyim ki; birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir? Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu ayıplı malın ücretsiz onarılması tamiri, ayıplı malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya satışın iptali ile satıcıya ödenen satış bedelinin iadesini isteme seçenekleri firmalara değil tüketiciye tanınmış seçeneklerdir. Tercih hakkı tüketiciye tanınmıştır. 

Tüketici malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını veya  yine isterse tamir haklarından birisini seçmek ve kullanmakta serbesttir. (4077 sayılı TKHK m.4) 
Öncelikli seçenekler ayıplı malın alınması ve yerine hiçbir ücret almadan ayıpsız aynı maldan verilmesi veya ayıplı malın alınarak satış bedelinin aynen iade edilmesidir. Ayıplı mal ilk talepteayıpsız yenisi ile değiştirilmek mecburiyetindedir. (Bakınız yan tarafta verilen Yargıtay 13.Hukuk Dairesi’nin 2006/1452 E. 2006/5312 K. Sayılı kararı) Bu kural açısından ayıplı malın 1 lira değerinin olması ile yüz bin lira değerinde olması arasında hiçbir fark yoktur. Malın boyutlarının küçük veya büyük olmasının arasında da hiçbir fark yoktur. Şu firma ile bu firma arasında da bir fark yoktur. Tüketiciler, bazı firmaların "bizim böyle bir uygulamamız yok, verin servise gönderelim veya bırakın tamir edelim, parçasını değiştirelim, fabrikaya geri gönderip, tamir ettirelim, boyattıralım v.s" cevaplarına aldırmamalıdır. Firmalara göre kanunlar farklı değildir. Bilinmelidir ki tercih hakkı tüketicinindir. Bu nedenle tüketiciler haklarını kullanmakta ısrarcı olmalıdır.  
Kural ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesi veya ayıplı malın iade alınarak satış bedelinin iade edilmesidir. Bu işlem için ayıplı malın ikiden fazla tamire girmesi ve saire ye gerek yoktur. Hatta tüketici malı tamire verdiği takdirde malın yenisi ile değiştirme hakkını zora sokmuş olmaktadır. Bu durumda tüketicinin tamir hakkını kullandığı kabul edilmekte ve tamir hakkını kullandığında ise malın yenisi ile değiştirilmesi veya bedel iadesi için bir dizi prosedürün gerçekleşmesi gerekmektedir. (24.04.2011 tarihinden önce alınmış mal veya araçlar için aynı arızanın 1 yıl içerisinde ikiden fazla veya farklı arızaların dörtten fazla gerçekleşmesi veya 30 iş günü  (araçlar dışında 20 iş günü) olan azami tamir süresinin aşılması gibi.) 24.04.2011 tarihinden sonra alınmış mal veya araçlarda malın tamirine başlanması durumunda değişim veya bedel iadesi hakkının tekrar gündeme gelebilmesi için ise Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması gerekmektedir.  (Değişik bent: 24/04/2011 - 27914 S. R.G. Yön./8. md.)

Kaynak: http://www.yusufayik.av.tr/tuketici.html

 

Sonuçta süreç öyle bal-kaymak olmaz, uzun ve sevimsiz bir mahkeme sürecini göze almak ve hatta belki de kazanamamayı gerekir.

 

Modül değişim bence sorununuzu çözecektir. Yazılımsal değil gibi görünüyor.

Bakalım Mühendiz Bey ne diyecek?

 

Kolay gelsin...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey bugün aradım geri döneceğiz dediler ve dönmesine sonrasında arayip araç iadesi için yasal işlem başlayacağını belirince iki kez aradılar ikisinde acamadım yoğunlukta sanırım yarın ararlar ve servise giderim. Gelişmeleri buradan paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hasan bey araç iadesi kolay bir süreç değil.

aks keçesi için ben 6 kez servise girdim 6 kez de tamirat yapıldı

araç iadesi, para iadesi,  yeni araç, uygun fiyatla sıfır araç her ihtimal için uğraştım bayi de elinden geleni yaptı elde var sıfır

allahtan aks keçesine çözüm bulundu da rahata erdim.

mahkemeye verdiğiniz andan itibaren arabayı kullanmamanız dahil bir sürü zorluk var en erken 4 -5 yıla sonuç alabilirsiniz 

bence arabanız için ne gerekiyorsa yapılsın servis karar versin otosanla birlikte arabanızı yaptırma yoluna gidin

Kubilay Yıldırımbayazıt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstadım açıkçası aracımı cok seviyorum fakat sorun çıkarınca ki başka bir sorun olsa anlarım malum calısıp calısmama durumu cok sıkıntılı coluk çocuk cok seyahat ettiğim için bir anlık calısmaması bile büyük problemlere yol açabilir elbetteki ilk talebim aracımın tamir edilmesi.

 

Yarın sanırım arayıp bir servis belirtecekler inşallah sorun çözülür ilk defa bir arabaya içim ısındı ondada sıkıntı cıktı nazarımmı değiyor anlamadım inşallah sorun çözülür.

 

Çözülmezse aracı iade için dava açarsam arabayı teslim zorunluluğu bulunmuyor. Bizzat avukatla görüştüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mahkemeye verdiğiniz andan itibaren arabayı kullanmamanız dahil bir sürü zorluk var en erken 4 -5 yıla sonuç alabilirsiniz 

bu durumu ne etkiliyor bilmiyorum ancak dayım gayette kullandı aracı, son 6 ay filan avukat kullanmazsanız daha iyi olur bi kaza filan olursa sıkıntı çıkabilir diyince ağırlıklı olarak diğer aracı kullandılar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.