Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hızlanma Sorunu Ve Dpf


Ömer Beyoglu

Soru

Arkadaşlar merhaba, benzinli focus umu satıp yerine 2011 tdci titanium focus 2,5 aldım. Aracım 47.000 km de. Aldığım şahıs 45000 bakımını sanayide yaptırmış. ( ilk iki bakım serviste ) Garanti bitmeden servise götürdüm ve dizel partikül filtresinin temizlenmesi gerektiğini söylediler. ( Çorum evlüce ford ) Sitede araştırma yaptım epey. Sorum şu; aracım 2. ve 3. viteslerde yavaş hızlanıyor, sanki benzinli gibi. 4 ve 5. viteslerde hızlanma daha iyi. Dpf temizliği performansa etki ediyor mu? ayrıca araç arka cam rezistansını çalıştırıyor kendiliğinden, bu da dpf den dolayı sanırım. Haftaya servise gidip temizliği yaptırıcam, ayrıca garantiye girer mi bu dpf temizliği, sıvı ekleme falan. Bilgi birikimli tecrübeli arkadaşlar bu konudaki yorumlarınızı bekliyorum, saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Dpf sıvısı erken bitmiş aracın benim 120.000 km sonrası bitmişti.Sizin aracın eski sahibi aracı çok devirsiz kullanmış herhalde.Benim dpf sıvısı bittiğinde evet araçta bir çekiş düşüklüğü oluşmuştu ama aşırı farkedilir bir düşüş yoktu.Dpf temizliği performansı etkiler ama öyle aşırı bir performans düşüklüğü yaşatmaz.Arka cam rezistansının ise dpf ile bir alakası yok.Hava 5 derece ve altına indiğinde veya arabada kar uyarısını gördüğünüzde otomatik olarak açar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dpf temizliği performansa etki ediyor mu?

 

Mutlaka etki yapar. 47000 km deki bir araç için fazla hissedemeyebilirsiniz.

 

ayrıca araç arka cam rezistansını çalıştırıyor kendiliğinden, bu da dpf den dolayı sanırım.

 

 

Dpf le bi alakası olacağını zannetmiyorum.

 

garantiye girer mi bu dpf temizliği, sıvı ekleme falan

 

 

Sıvısı ortalama 50000-60000 km gidiyor. Eksildiği zaman motor arızası diye yazıyor. Dpf temizliği ve sıvı eklemenin garantiye gireceğini zannetmiyorum. 2 ve 3. vitesler tabiricaeste aracın nerdeyse patinaj çekeceği vitesler. Eğer 1700 altı devirlerde sürüyorsanız çekiş beklemeyin. Onun haricinde bir çok nedeni olabilir. (yakıt, yazılım güncelleme, vb)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mutlaka etki yapar. 47000 km deki bir araç için fazla hissedemeyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Dpf le bi alakası olacağını zannetmiyorum.

 

 

 

 

 

Sıvısı ortalama 50000-60000 km gidiyor. Eksildiği zaman motor arızası diye yazıyor. Dpf temizliği ve sıvı eklemenin garantiye gireceğini zannetmiyorum. 2 ve 3. vitesler tabiricaeste aracın nerdeyse patinaj çekeceği vitesler. Eğer 1700 altı devirlerde sürüyorsanız çekiş beklemeyin. Onun haricinde bir çok nedeni olabilir. (yakıt, yazılım güncelleme, vb)

Aracın ilk sahibi dediğiniz gibi gayet sakin kullanmış. Ben ise şehir içinde normal hızlarda kullanırım, ayda 1-2 defa şehir dışına çıktığımda devirli kullanırım. 2. ve 3. viteste gerçekten arabanın ivmelenmesi çok yavaş. Neredeyse benzinli gibi. Ben hep 2. vitesin insanı koltuğa yapıştırdığını duymuştum. Yakıtı sürekli opet ten alırım, yakıt konusunda sıkıntı yok, motor arızasıda vermedi. 4 ve 5. viteslerde turboyu hissettiriyo araç, turbo sıkıntısı varmıdır bilmiyorum. Haftaya serviste hem filtreleri hem de dpf yi kontrol ettiririm. Turboya da baktırırım artık.

Arka cam resistans olayını bi yerde okumuştum. Araç ısınmadığından bazı ısıtıcıları devreye soktuğunu bu nedenle de şarz da yapmadığından akünün çabuk bittiğinden falan bahsediyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hızlanmanın dpf tıkanıklığı ile alakalı olduğu doğrudur,fakat aracı hangi devir aralığında kullanıyorsunuz,sürekli düşük devir ise buda,bir etken.ayrıca dpf tıkanıklık durumunda kendini temizliyebilmektedir,ekranda bunu yazı ile belirtir regenerasyon olarak,bu yazı belirdiğinde işlem bitene dek aracı stop etmeyip 20-25 dakika 3000 devirde aracı kullanmanız gerek.

arka cam rezistans ise hava sıcaklığına bağlı olarak otomatik çalışır.


ayrıca kullanma kılavuzunu okumanızı öneririm,bu tip konular detaylıca anlatılmış.kılavuzunuz yok ise ford`un kendi sitesinden indirebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aklıma takılan birkaç şey var..

1. DPF tıkanması performansı etkiler, bu doğru. Ancak bu alt viteslerden ziyade üst viteslerde daha belirgin hissedilir. Turbo sorunu da olsa bu böyledir. Beklentiler mi yüksek acaba?

2. DPF temizliği araç tarafından otomatik yapılır, buna rejenerasyon deniliyor. Uzun süre sakin kullanılmışsa uzun yol çıkıp en az yarım saat 3000 dd altına düşmeyerek kullanmanız da aynı işi yapar.

3. Servisler DPF temizliğini ekemek kapısı gibi gördüklerinden ben önce yukarıdakini denerdim, hem kurum yakmış da olursunuz.

Hayırlı olsun... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aklıma takılan birkaç şey var..

1. DPF tıkanması performansı etkiler, bu doğru. Ancak bu alt viteslerden ziyade üst viteslerde daha belirgin hissedilir. Turbo sorunu da olsa bu böyledir. Beklentiler mi yüksek acaba?

2. DPF temizliği araç tarafından otomatik yapılır, buna rejenerasyon deniliyor. Uzun süre sakin kullanılmışsa uzun yol çıkıp en az yarım saat 3000 dd altına düşmeyerek kullanmanız da aynı işi yapar.

3. Servisler DPF temizliğini ekemek kapısı gibi gördüklerinden ben önce yukarıdakini denerdim, hem kurum yakmış da olursunuz.

Hayırlı olsun... 

Cem bey, dün çıktım yola 3100 devire sabitledim 4. viteste 30-40 dakika kadar sonra arabayı biraz zorladım. Düşük viteslerde hızlanma az da olsa iyileşti ama hala tatmin olmadım. Ayrıca bir sorum daha olacak, garanti 2 hafta sonra doluyo. 2 yıl garanti uzatmak için 650 tl ücret istediler, garantiyi uzatayım mı, değer mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

650 tl ücret istediler, garantiyi uzatayım mı, değer mi?

Uzatılmıuş garantide yanlış hatırlamıyorsam %20 siz ödüyorsunuz ve sıfır araç garantisi gibi geniş kapsamlı değil.

Bunu da bir sorgulayın.

Açıkcası bilinen bir araç ve motorda, önemli sorunları olmadığı da varsayılırsa, hele ki daha 50bine ulaşmamışken ben paranoyak davranmazdım.

Yani hayır uzatmayın, bence!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.