Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Tdci 60.000 Bakımı


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

bu yedek parçalar üzerindeki marka ford değil o zaman ve bu bahsi geçen markalar da resmi onaylı markalar ise, tlf da söyledikleri gibi bu markalar, sadece ford tarafından, resmi servislere satılmıyor dışarı da satılıyor, veya bu markalar, kendileri satıyor; tlf verilen bilgi külliyen yalan, değil mi?

orj yedek parça marka isminin ford olması gerek miyor...

Motorcraft, FoMoCo veya Ford Otosan'ın kendi markaları ile (fason) üretilmiş parçalar, bu markalar da orjinal (başka hangi markalar var böyle açıklanırsa öğrenmiş oluruz)

diğer sorum; o zaman yan sanayi parçası ne demek, neyi kast ediyoruz?

Yedek parçaya odaklanırsak üzerinde Ford yazması gerekiyor, ya da benim belirttiğim gibi Ford grubunun markaları olan FoMoCo veya Motorcraft veya Ford/Otosan.

Rekabet kurumu kanun ve tebliğlerle haksız rekabeti önlemek adına dağıtıcının kendi yetkili servisleri dışında yetkilendirilmiş parçacılara da bu ürünün satılmasını zorunlu kılıyor.

Söz gelimi Er-Ol olası öyle bir yetkili yedek parçacıdır, benim ihtiyaçlarımı tedarik ettiğim Öztürk Ticaret de öyle. 

Fiyat farkı nereden kaynaklanıyor dersen, benim bildiklerim

1. Yetkili servise göre daha düşük kar oranı ile çalışıyorlar 

2. Alım miktarlarına bağlı iskontolar gerçekleşebiliyor

3. Olasıdır ki daha cazip koşullarla paralel ithalat gerçekleştiriliyor. 

Ucuz parçada bir tehlike imitasyon olmasıdır ki güvenilir bir kuruluş ile çalışıyorsan bu risk çok düşer.

 

Yan sanayi nedir, aynı özelliklerde üretilmiş farklı markaların ürünleridir. 

Buji'de Bosch, NGK, debriyajda Luk, balatada Ferodo, Ate vb. 

Bunların hepsi uyumlu yan sanayi ürünlerdir, kimisi daha ucuz ve göreceli kalitesiz kimisi ise daha pahalı ve kaliteli olabilir. 

Tabii bir de kaporta aksamı var ki orada kalıp bazında çalışan pek çok yan sanayi üretici var, hele Çin devreye girdiğinden beri müthiş fiyat ve tabii kalite düşüşleri de gözleniyor.

 

Sıvılarda ise marka bağlılığı söz konusu değil, sadece Ford'un öngördüğü standartların karşılanması gerekli.

 

Yetkili servisler bu işi en iyi biz biliriz ve en doğru ürünü bizde bulursunuz deme hakkına sahipler, ve bu genelde doğru.

Ancak bu avantajlarını maalesef yüksek fiyatlarla satıyorlar, büyük ve hantal yapısı, istihdam edilen adam sayısı, sürekli eğitimler, mekan harcamaları vb. pek çok neden fiyat artışlarını zorunlu kılıyor olabilir.

Ben aradaki yüksek farkların yine de önemli ölçüde kazanç hırsından kaynaklandığını düşünüyorum.

 

Ben servis konusunda seçici davranırım, özellikli ve sistem desteği gerektiren bir sorunum olursa yetkili servise yönleneceğim kuşkusuz, ama basit bakımlardaki maliyet farkı (her iki taraftan da indirim alsam da) özel servisi ister istemez cazip kılıyor. 

 

Bu arada Isparta'nın genelde iyi fiyat verdiğini yazmam lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serviste kar oranları akıl almaz düzeyde. Her üründe sabit bir kar oranı yok. Örneğin beyini %100 ile satarken hava filtresini %40 ile satabiliyor. Bazı parçalarda %150'ler oluyor siz düşünün.

 

Öyle ki servisler eskiden %40 yedek parça indirimlerine gidiyorlardı.

 

Parçaları dışardan orjinal alıp,faturasını saklayıp,serviste dışardan getirdiğiniz orjinal parçalar ile bakım yaptırmanızı öneririm. Motor yağı konusunda,serviste koyulan yağın aynısını dışarıda daha ucuza, servisteki yağ fiyatına dışarıdan daha kaliteli yağ alıp(viskotizesi uyan) ,serviste değiştirebilirsiniz.

 

Uzun süreki kullanımlarda yağ önemli bir faktör. 70.000-80.000 de değiştiririm aracı derseniz fuzuli masrafa gerek yok.

 

Balataları serviste değiştirmek tamamen gereksiz masraf. Trw balata oldukça kalitelidir. Orijinalin yarısı fiyatına değiştirebilirsiniz. Toyota'nın orijinal balatasındansa trw daha kaliteli diye bir test sonucu vardı yabancı forumda :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yedek parçaya odaklanırsak üzerinde Ford yazması gerekiyor, ya da benim belirttiğim gibi Ford grubunun markaları olan FoMoCo veya Motorcraft veya Ford/Otosan.

Rekabet kurumu kanun ve tebliğlerle haksız rekabeti önlemek adına dağıtıcının kendi yetkili servisleri dışında yetkilendirilmiş parçacılara da bu ürünün satılmasını zorunlu kılıyor.

Söz gelimi Er-Ol olası öyle bir yetkili yedek parçacıdır, benim ihtiyaçlarımı tedarik ettiğim Öztürk Ticaret de öyle. 

Fiyat farkı nereden kaynaklanıyor dersen, benim bildiklerim

1. Yetkili servise göre daha düşük kar oranı ile çalışıyorlar 

2. Alım miktarlarına bağlı iskontolar gerçekleşebiliyor

3. Olasıdır ki daha cazip koşullarla paralel ithalat gerçekleştiriliyor. 

Ucuz parçada bir tehlike imitasyon olmasıdır ki güvenilir bir kuruluş ile çalışıyorsan bu risk çok düşer.

 

Yan sanayi nedir, aynı özelliklerde üretilmiş farklı markaların ürünleridir. 

Buji'de Bosch, NGK, debriyajda Luk, balatada Ferodo, Ate vb. 

Bunların hepsi uyumlu yan sanayi ürünlerdir, kimisi daha ucuz ve göreceli kalitesiz kimisi ise daha pahalı ve kaliteli olabilir. 

Tabii bir de kaporta aksamı var ki orada kalıp bazında çalışan pek çok yan sanayi üretici var, hele Çin devreye girdiğinden beri müthiş fiyat ve tabii kalite düşüşleri de gözleniyor.

 

Sıvılarda ise marka bağlılığı söz konusu değil, sadece Ford'un öngördüğü standartların karşılanması gerekli.

 

Yetkili servisler bu işi en iyi biz biliriz ve en doğru ürünü bizde bulursunuz deme hakkına sahipler, ve bu genelde doğru.

Ancak bu avantajlarını maalesef yüksek fiyatlarla satıyorlar, büyük ve hantal yapısı, istihdam edilen adam sayısı, sürekli eğitimler, mekan harcamaları vb. pek çok neden fiyat artışlarını zorunlu kılıyor olabilir.

Ben aradaki yüksek farkların yine de önemli ölçüde kazanç hırsından kaynaklandığını düşünüyorum.

 

Ben servis konusunda seçici davranırım, özellikli ve sistem desteği gerektiren bir sorunum olursa yetkili servise yönleneceğim kuşkusuz, ama basit bakımlardaki maliyet farkı (her iki taraftan da indirim alsam da) özel servisi ister istemez cazip kılıyor. 

 

Bu arada Isparta'nın genelde iyi fiyat verdiğini yazmam lazım. 

 

    yeterli ve geniş açıklamaların için, teşekkürler abicim, emeğine sağlık, birçok konuda kafam daha net şimdi, sanırım bir çok kişi de bundan faydalanır;

 

   doğrusu, birazcık pahalı da olsa resmi servislere gitmek tercihim olur ama, çok afaki fiyat farkları çıkıyor, ortaya, belki de bu şekilde çok müşteri kaybediyorlar biraz daha indirimle daha fazla müşteri kazanmaları olası aslında, kayıplarını burdan giderebilirler, demekki, resmi servisler müşteri sıkıntısı çekmiyorlar; bu olaya tersinden de, bakılabilir, daha ucuz olmasalar, özel servis müşteri bulmakta zorlanır. 

 

   evet Isparta nın verdiği rakamlar daha insancıl,

 

   ford un önerdiği markalarla yani orj yedek parçalarla sorunları gidermeye özen göstermekte fayda var,  (FoMoCo veya Motorcraft veya Ford/Otosan. harici başka bir marka var mı?)

Uzun süreki kullanımlarda yağ önemli bir faktör. 70.000-80.000 de değiştiririm aracı derseniz fuzuli masrafa gerek yok.

 

 

     ben, bu bakım işinde, aracı elden çıkaracaksam bile,  özen göstermek taraftarıyım, sonuçta bu araçlar milli servet, ne kadar çok uzun süre yararlanırsak o kadar iyi; bizden sonraki sahibine de gönül rahatlığı ile devredebilmeliyiz, sonuçta o da size bişekilde itibar ederek bu araca para verecek, ne yapıp yapılmadığını o da bilmeli...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

     ben, bu bakım işinde, aracı elden çıkaracaksam bile,  özen göstermek taraftarıyım, sonuçta bu araçlar milli servet, ne kadar çok uzun süre yararlanırsak o kadar iyi; bizden sonraki sahibine de gönül rahatlığı ile devredebilmeliyiz, sonuçta o da size bişekilde itibar ederek bu araca para verecek, ne yapıp yapılmadığını o da bilmeli...

Ortalama bir insan sizin duyarlılığınızın bir kaç milyonda birini gösterseydi bugün Türkiye'de insanlar 80-100 bin km araçlardan değil 500-600 bin km araç almaya çekinirlerdi.

 

 

Resmi servisler müşteri sıkıntısı çeker mi bilmem de özellikle Ford için sadece resmi kurumların, polisin ve benzerlerinin getirisi bile servise yeterli olur bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ortalama bir insan sizin duyarlılığınızın bir kaç milyonda birini gösterseydi bugün Türkiye'de insanlar 80-100 bin km araçlardan değil 500-600 bin km araç almaya çekinirlerdi.

 

 

Resmi servisler müşteri sıkıntısı çeker mi bilmem de özellikle Ford için sadece resmi kurumların, polisin ve benzerlerinin getirisi bile servise yeterli olur bence.

 

Polisler ve çoğu resmi kurum servise gitmiyor :) İhale usulü sanayide ki en düşük parayı isteyen adama gidiyorlar :D Ford un tek karı sıfır araç alımında olur belki toplu alımdan dolayı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Polisler ve çoğu resmi kurum servise gitmiyor :) İhale usulü sanayide ki en düşük parayı isteyen adama gidiyorlar :D Ford un tek karı sıfır araç alımında olur belki toplu alımdan dolayı.

Ben Ağaçlı, Tur oto ve Adapazarı'ndaki serviste polisin Ford Connect'lerini ve ambulanslar gördüm birden çok kez. Bana mı denk geldi bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Ağaçlı, Tur oto ve Adapazarı'ndaki serviste polisin Ford Connect'lerini ve ambulanslar gördüm birden çok kez. Bana mı denk geldi bilemiyorum.

 

O ustaların yapamadıkları gider genelde servise. Ha bu durum her şehir için geçerli olmayabilir kesin konuşmayım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Polisler ve çoğu resmi kurum servise gitmiyor :) İhale usulü sanayide ki en düşük parayı isteyen adama gidiyorlar :D Ford un tek karı sıfır araç alımında olur belki toplu alımdan dolayı.

 

 

Ben Ağaçlı, Tur oto ve Adapazarı'ndaki serviste polisin Ford Connect'lerini ve ambulanslar gördüm birden çok kez. Bana mı denk geldi bilemiyorum.

bende gerek İzmirde gerek Ankarada, gerek Fordda gerek Fiatta çok gördüm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.