Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Ecoboost 1.6 30 Bin Bakımı 920 Tl


Hasan Meral

Önerilen Mesajlar

Ford Otosan bugün aradı ve şikayetimi genel Müdürlüğe ileteceklerini söyledi onlar bana geri dönüş yapacaklarmış.

iletirler, sizide ararlar. "yapacak birşey yok durum bu" diyecekleri laf..

 

boşuna garanti uzatmayın..(benim motor 1.0 olduğu için ben uzattım ama fiyat çok cazipti 2 yıl için 250 tl verdim 3+2 oldu, uzatılan kısımda özel şartlar var zaten, mekanik aksamı kapsar mesela ) yağ filmi kopmuyorsa sürtünme sırasında, ince yağda sıkıntı çıkarmaz, zaten kopmuyordur.

ama antalya gibi bir yerde 5-20 yağa gerek yok..

eskiden bu numaraların soğuk motor çalıştırma sıcaklığı derlerdi, nerede kaldı şimdi bu rakamların değeri.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Garantiyi uzatmayı düşünüyorum.700 tl iki yıl garanti uzatma bedeli.bir bakım ücreti yani.ileride mutlaka bir sorun ile karşılaşacağım gibi geliyor.altı ay önce aracımin aküsü bitmişti kendim değiştirdim garanti hiç aklıma gelmemişti.garantiye akü dahilmiydi?

garentiden değişiyor akü .Hatta Nihat abi değiştirmişti daha önceki ecoboostunun aküsünü ..Uzatılmış garantide de aracın tüm parçaları garantiye girmiyor yani ilk 3 yıl garanti gibi olmuyor , araçta sorun olursa normal garanti bittikten sonra ek garanti kapsamında yapılırsa bununda %20 sini müşteriden alıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şiiiişt, konu dışı ama, EB'eme laf ettirmem...  :kıhkıh:  

Abi seninki hariç zaten :)

Şaka bi yana ben bakımları dizelden az olur diye neredeyse eb alcaktım.Bu kadar tuzlu olacağı hiç aklıma gelmemişti.Birde merak ediyorum yabancılarda durum nasıl acabaa?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi seninki hariç zaten :)

Şaka bi yana ben bakımları dizelden az olur diye neredeyse eb alcaktım.Bu kadar tuzlu olacağı hiç aklıma gelmemişti.Birde merak ediyorum yabancılarda durum nasıl acabaa?

bakımları dizelle aynı ecoboostta 45 bin lik bakımlarda ekstra buji değişiyor  110 tl civarı ,dizelde de her 30 bin de mazot filtresi değişiyor o da bujı ile aynı fiyata...Burda servis üçkağıtçılık yapmış yoksa ben ecoboost aracımı dizelle aynı fiyata bakım yaptırıyorum ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi seninki hariç zaten :)

Şaka bi yana ben bakımları dizelden az olur diye neredeyse eb alcaktım.Bu kadar tuzlu olacağı hiç aklıma gelmemişti.Birde merak ediyorum yabancılarda durum nasıl acabaa?

 

Biraz eksik ve yanlı yorumlama görüyorum dikkatli olun bence :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabamı çok seviyorum,bu saatten sonra dizel felan Kesmez beni,birde şu çekiş kontrol sistemi Devreye girmese çok güzel zevk verecek ama ileride bir güzellik düşünüyorum ona da..umarım servis ücretleri düşer de arabalarimızin tadını çıkara çıkara bineriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bugün öğleden sonra yorgun ve canım sıkkın olunca biraz araba muhabbeti yapayım diye Cem Ustaya uğradım, baktık son bakımdan beri 11 ay ve 14.000 km geçmiş, biraz erken de olsa 45.000 bakım yapalım dedik.

Yağ (Motorcraft 5W-30), yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler değişti, orijinal parça 175 TL, işçilik 30 TL, ikisi de faturalı, 205 TL'ye bitti işimiz, araç özellikle düşük devirde belirgin performans artışı göstererek mutluluğunu benimle paylaştı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi sadece buji 110 tl diyorlar siz 175'e nasıl halletdiniz parçaları rica etsem birim fiyatlarını yazar mısınız?Yol gösterici ve referans olması için...

Dost işi maliyetine alıyorum sanırım. :)

Buji adedi 30 TL gibi aslında...

Önce yedek parçacı sonra ustanız ile dost olacaksınız!

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dost işi maliyetine alıyorum sanırım. :)

Buji adedi 30 TL gibi aslında...

Önce yedek parçacı sonra ustanız ile dost olacaksınız!

 

umarım sıkkınlığınız geçmiştir, her daim mutlu olun; polen filtresini her bakımda değiştirmiyor musunuz abi,

 

benim de 45.000 bakıma 2.000 km kaldı, yeni göstergeyi taktırırken ısparta resmi servisten bujiler hariç 5/30 yağ kullanarak, 300 tl fiyat aldım, fren balataları da lazım olabilir diye onu da sordum, 400 tl de ona fiyat verdiler, sanırsam, benim bakımı da sizin ustada yaptırmak en mantıklısı olacak, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dostlarım konusu gelmişken sormak isterim aracı alırken bana 1 yıl veya 15000 km dendi. Şimdi ben 1 yılda 15bin zor yaparım gibime geliyor. Bana şunu diyebilirlermi 15bin olmadı ama 1 yıl doldu bu yüzden garanti sıkıntısı doğabilir. Malum servis para gelebilecek her damarı açık tutmayı sever.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dostlarım konusu gelmişken sormak isterim aracı alırken bana 1 yıl veya 15000 km dendi. Şimdi ben 1 yılda 15bin zor yaparım gibime geliyor. Bana şunu diyebilirlermi 15bin olmadı ama 1 yıl doldu bu yüzden garanti sıkıntısı doğabilir. Malum servis para gelebilecek her damarı açık tutmayı sever.

Yeri gelmişken bir daha yazayım:

Bakın Otokoç'un sitesinden garanti bölümünden alıntıdır:

"Ford Yetkili Servisleri dışında yaptıracağınız bakım ve onarımlarda eksiklik veya hata olursa, bu eksik, hatalı yapılan işin sonucunda yaşanabilecek arızaların araç garantisi kapsamına girmeyeceğini hatırlatırız."

 

Bundan da anlaşılacağı gibi siz doğru parçalarla doğru bakımı yaptırırsanız garanti dışı kalma durumu olmaz, garanti dışı bırakabilmek için yanlış parçanın takılmış olması veya yanlış işçilik gerçekleştirilmiş olması ve bunun sonucu bir arızanın ortaya çıkmış olması lazım. Bu durum garanti sözleşmelerinde de açıkca belirtilmektedir.

Söz gelimi dışarıda buji değişti, sizin elektrikli cam motorunuz bozuldu, servisin yasal olarak bunu garanti kapsamı dışında bırakması mümkün değildir.

Daha değişik bir örnek olsun, buji değişti, turbo arızalandı.

Servis çamura yatabilir, özel durumu Otosan'a bildirebilir ve Otosan red etmesi halinde hukuki süreç başlar. Oluşan arızanın yanlış buji veya yanlış takılma işlemine bağlı oluştuğu kanıtlanamaz ise gene garanti devrededir.

Aldığınız faturada parça numaraları bellidir, ayrıca parçalar da aracın üzerinde takılıdır. İşçilik kusurları için de gereğinde bilirkişi görüşüne başvurulur.

Ya da diyelim blokta fabrikanın kullandığı materyal hatasına bağlı çatlak oluştu Otosan bakımı özel serviste yapılmıştır bu nedenle garanti dışı kalır dediği anda soluğu mahkemede alır ve yukarıda yazılı olduğu gibi yanlış ürün veya yanlış işçilik söz konusu değilse davayı kazanırsınız.

Maalesef geçmişte yetkili serviste bakımı yapılmış araçlarda bile üretim hatalarını kullanıcı hatası olarak göstermeye çalışma örneklerine çokca rastlanmıştır.

Yani yetkili servis bir zorunluluk değil bir önermedir.

Bunun hukuki düzenlemesi de yapıldı: http://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT/Documents/Ba%C5%9Fvuru+Rehberi/teblig33.pdf

 

Emrah Bey, bakım şartı açıktır: 15.000 km veya 1 yıl, hangisi önce oluşursa...

Mertcan Çelik tarafından düzenlendi
Yazım hatası
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Garanti Süresi bittikten sonra garanti yenilemek sizce mantıklı mı?iki yıl uzatmak 750tl.ben yılda 15bin yapan birisiyim,3 yıllık garanti bitince tahminen aracım 37 bin olcak.iki yıl sonra 62bin km ye gelecek,bu aralıkta ciddi bir arıza çıkarma olasılığı az gibi ama araç 5. Yaşına yaklaşacak.sizce yaptırmalımıyız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.