Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Elm327 ile Aktif Hale Getirilebilen Özellikler [Hill Holder Eklendi]


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

18.02.2014 - 02:53 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

Bugun km ayarlamaya çalışırken, Alperen abinin arabayı çökerttim. Anahtarı çeksem bile gösterge farlar vs çalışmaya devam ediyordu bagaj açılmıyordu araba çalışmıyordu. Ayrıca kmyide ayarlayamadık, neyseki akü kutup başını söküp takınca düzeldi de rahatladık. Yani bu tip riskleri göze almanız lazım.

 

Bu işlemlerin bir zararı olup olmayacağı çok soruluyor. Hill Holder üzerinden açıklamaya çalışayım. Siz aracınızı Titanium yada style aldığınızda hill holderın çalışmasını sağlayan parçalarda hiç bir değişiklik olmuyor. Ancak Ford yada Otosan muhtemelen satış stratejisi olarak bu özelliği titanium dışında KAPALI olarak kodluyor. Bu aynı parçaların ne şekilde çalışacağını belirleyen "config" kısmı var bilgisayar buradan değerleri okuyup ona göre bazı aksamları çalıştırıyor yada çalıştırmıyor. Hill holderı aktive etmek için yaptığımız işlemde bu konfigrasyonu düzenlemek. Yani Fordun style ile titanium üretirken yaptığı değişikliği aynen uygulamak. Bu nedenle bu işlemin sorun çıkartması mümkün değil (Esas sorun, bu işlemi yaparken oluşabilecek en kötü seneryoda beyin zarar görebilir ki gerek yaptığım uygulamalarda gerek burda gerek rus forumlarında hiç duymadım, daha hafif sorunda işler karışır akü kutup başını söküp takınca düzelir). Ancak, başka bir sorundan ötürü bu parçalarda sorun olursa ve servis (yada otosan) böyle bir değişikliği farkederse her ne kadar alakasız olsada, bunu kullanmaktan çekinmeyecektir diye düşünüyoruM. Yine ancak, böyle bir durumda servise gitmeden önce bu değişikliği eski haline getirmek çoğu durumda mümkün olacaktır*. Belki biraz teknik yazmış olabilirim, anlamayan olursa bir kaç kere tekrar okumasını rica edeceğim, olmazsa konu içinde yazılırsa ve daha önce cevaplanmamış bir soru ise elimden geldiğince cevaplarım.

*:teknik olarak böyle bir değişikliğin yapılıp geri alındığını anlamakta tabi ki mümkün ancak araçlarımızda bu uygulamanın olduğunu SANMIYORUM.

Özetle işlemi kabloyu araçtan söktükten sonra, bu işlemlerle ilgili %99.99 sorun yaşamazsınız.

 

 

Rusların Focus2 (ve türevleri) için olan programından sonra uzun süredir beklediğim Focus 3 (ve türevleri) versiyonu çıktı.

 

Program temel olarak IDS(fordun kendi yazılımı) ile ayarlanabilen değişiklikleri yapmaya yarıyor.

 

ÖNEMLİ UYARI

Program hem USB hemde Bluetooth cihazla çalışabiliyor ancak bluetooth sorun çıkarabiliyormuş, kablo tavsiye ediliyor.

Programla işlem yaparken çeşitli arıza kodları oluşabiliyor, FORscan vb bir programla bunları silmek gerekiyor. Standart ELM tüm modullerdeki kodları silemiyor ancak kalmasının bir zararı olmaz.

Bu programla yalnızca yazılımsal değişiklikler yapabilirsiniz, örneğin aracınızda bluetooth modulu yoksa ve var olarak yazarsanız ya çalışmaz yada arıza verir.

Okuma ve yazma sırasında araç ilginç tepkiler verebilir normaldir.

 

DAHA ÖNEMLİ UYARI

Daha önce IDS ile benzer değerlerle oynarken araç kafayı yemişti, sanki aküsü yokmuş gibi davranıyordu. Bu yüzden bilmediğiniz veya gereksiz değerleri değiştirmeyin. Böyle bir durumda aracı çektirmek veya usta getirmek gerekebilir. Neyseki, araç o halde iken bile OBDden ulaşılıp fabrika çıkışlı değerler geri yüklenip düzeltilebiliyor, bu program da bunu yapabiliyormu bilmiyorum.

 

program: http://ford.xtlt.ru/FoCCCus/

(son sürümü indirin)

(Makyajlı focus için en az 0.8.6)

 

Bu linkten aracınızdaki varsayılan değerleri ve alternatiflerini görebilirsiniz:

http://ford.xtlt.ru/ab/

 

Fotoğrafta örneği görülen ELM327 Kablonuzu bilgisayara ve arabaya bağladıktan sonra programı açıp devam ediyoruz. Aracın OBD portu, far kumandasının altındaki gözün arkasında, bu gözü açıp kenarlarından esneterek tamamen aşağıya doğru açtığınızda alt tarafta beyaz soketi görürsünüz.

 

Kablo ve araca montaj anlatımı:

 

 

İçerik Gizlendi

 

 

Öncelikle programın kullanımı:(kurulum gerekmez zipi açtıktan sonra programı çalıştırmanız yeterli)

Not: Tüm işlemlerde kontak AÇIK motor KAPALI olacak.

 

Programı açtığınızda aşağıdaki gibi bir ekran geliyor

1_zps43e7b14b.png

1) ELM adaptörünüzün bağlı olduğu portu seçiyorsunuz

2) ELM adaptörünüzün hızını seçiyorsunuz(%99 38400 dür ancak hata alırsanız farklı değerleri deneyebilirsiniz veya FORscan kaçla bağlanıyor bakabilirsiniz). Veya otomatik seçeneğini kullanabilirsiniz. Yeni sürümlerde "Maximize Speed" Seçeneği var, bu seçenek bazı kablolarda çalışmıyor. Hata alırsanız bu seçeneği iptal edin.

3) Open tuşuna basıyorsunuz

Sonrasında aşağıdaki ana ekran geliyor

2_zpsde457f48.png

1) Read From BCM tuşuna basarak aracın gem modulundeki değerleri okuyorsunuz.

2) Değerler okunurken %100 olana kadar bekliyorsunuz, eğer ilerlemiyorsa yada hata veriyorsa 1. adımı tekrarlayın.

3) İstediğiniz değişiklikleri yapıyorsunuz

4) Write to BCM butonunu tıklayarak değişiklikleri araç üzerinde kayıt ediyorsunuz.

 

İşe yarayan fonksiyonlar (aksi belirtilmediği sürece modifiyeli elm gerekmez)

1) Otomatik kilitleme

#32 Automatic locking by speed seçeneğini Automatic Locking olarak değiştirin.

2) Lastik Ebatı 

#51 Tire circumference ve #70 Tire dimension seçeneğini istediğiniz değere getirin.

3) Hill Holder

#218 HillLaunch Assist seçeneğini 02- With Hill Launch Assist değerine getirin, kaydettikten sonra yukarıdaki ABS menusunden Initialize ECU butonuna tıklayın.

Ads1310z_zps6612ff4c.png

4) Lastik basınç uyarı sistemi.

Not: çalışma prensibi abs sensörünü kullanarak tekerlekler arasında hız farkı varmı diye bakmak. Yani pasif bir sistem. Var olan değerleri kaydedince bunları öğrenmesi için bir kaç km kullanmak gerekiyor, lastik basıncı düştüğünde ise aynı şekilde farkı görebilmesi için bir kaç km kullanılması gerekiyor. Ayrıca bütün basınçlar eşit düştüğünde sistem bunu algılamıyor. Yani sistem uyarı vermezse basınçlar normal demek doğru olmayabilir, ama uyarı verirse bi değişiklik var demektir.

#101 Tire pressure monitoring system seçeneğini 44- Deflation Detection System değerine getirin, kaydettikten sonra yukarıdaki ABS menusunden Initialize ECU butonuna tıklayın. Son olarak ayarlardan var olan basıncı kaydetmeniz gerekiyor.

 

Ayrıca eklediğiniz modullerin aktivasyonunu yapabilirsiniz.

 

Kilometre ayarlama

Bu işlem için ELM327 adaptörünüzün MS-CAN desteklemesi gerekmektedir, standart adaptörü modifiye ederek bu özelliği kazandırabilirsiniz, googledan nasıl yapılacağına ulaşabilirsiniz. Ayrıca sadece yukarı yönde ve o anki km 1000den küçükse yapabilirsiniz.

1) Yukarıdaki anlatımın programı açma kısmını uygulayın

2) Yukarıdaki bölümlerden IPC seçeneğine tıklayın

3) Odometer bölümündeki Read butonuna tıklayın, kutuda o anki km yazacaktır.

4) Yeni değeri yazıp Set butonuna tıklayın.

Çok Önemli: Eğer ayarladığınız KM 1000den büyükse geri dönüşü yoktur.

Ve tekrarlanamaz yani örneğin, göstergedeki km 100 gerçek km 20000 siz önce 10000 sonra 20000 yapayım derseniz 10000de kalırsınız, sonrasında IDS gerekir. Tavsiyem öncesinde 1000den küçük bir değere ayarlayın(örneğin 900) sonrasında gerçek değere ayarlayın.

 

TFT (~=Büyük) Ekranlı Gösterge değişimi sonrası DTC silinmesi

Bu işlem için ELM327 adaptörünüzün MS-CAN desteklemesi gerekmektedir, standart adaptörü modifiye ederek bu özelliği kazandırabilirsiniz, googledan nasıl yapılacağına ulaşabilirsiniz.

Önce bilgi: Aracın konfigrasyonu BCM (body control module=gem=beyin)de tutuluyor, ayrıca yedek olarak IPC (instrument panel cluster=gösterge)de de tutuluyor. Göstergeniz herhangi bir sebeple değişirse IPC ve BCM arasındaki verilerde tutarsızlık oluşuyor. Bu yöntemle konfigrasyon BCMden okunup IPCye kaydedilirse bu DTCler silinir.

 

İşlem

1) Read From BCM tuşuna basarak aracın gem modulundeki değerleri okuyorsunuz.

 

2) Değerler okunurken %100 olana kadar bekliyorsunuz, eğer ilerlemiyorsa 1. adımı tekrarlayın.

3) ELMyi MSCAN moduna alıp Write to IPC butonuna basın, eğer ilerlemiyorsa tekrar deneyin.

Herkese hayırlı pazarlar. Geçen gün burdan trend-x aracı olan bir arkadaşımız yazmıştı bluetooth ile özellikleri aktif edemediğini kablolu birine ihtiyaç duyduğunu. Dün akşam geldi herşey hazırdı elm kablosunu araca ve bilgisayara bağladık defalarca denememize rağmen bi türlü yapamadık. Bağlanmıyor bile.  Belki proğramın sürümü eskidir dedik 3 farklı sürüm ile denedik yine olmadı. Aynı kabloyla ben kendi focusuma ilk seferde yapmıştım halbuki ? sizlere danışmak istedim birde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ercan Gülmez yazdı:

Herkese hayırlı pazarlar. Geçen gün burdan trend-x aracı olan bir arkadaşımız yazmıştı bluetooth ile özellikleri aktif edemediğini kablolu birine ihtiyaç duyduğunu. Dün akşam geldi herşey hazırdı elm kablosunu araca ve bilgisayara bağladık defalarca denememize rağmen bi türlü yapamadık. Bağlanmıyor bile.  Belki proğramın sürümü eskidir dedik 3 farklı sürüm ile denedik yine olmadı. Aynı kabloyla ben kendi focusuma ilk seferde yapmıştım halbuki ? sizlere danışmak istedim birde

Araçta lpg vs beyine bağlı herhangi ekstra bir şey var mı? Bi araçta geldi başıma obd portuna bağlıymış lpg beyni onun kablosunu sökmeden ne yaptıysam bağlanamadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Doğan Kestel yazdı:

elm kablosu ile gelen cd deki surucuyu bilgisayariniza kurmaniz gerekir. yoksa elm kabloyu bilgisayariniz tanimaz. ayni sey benim de basima geldi. surucuyu yukleyince baglanti yapabildim

 

--1 dakika sonra eklendi--


ben ordudayim kardes. yolun duserse bu taraflara hallederiz

Eyv kardeş saolasin o taraflara çok gelemiyorum ama gelirsem ıns uğrarım..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Araçta lpg vs beyine bağlı herhangi ekstra bir şey var mı? Bi araçta geldi başıma obd portuna bağlıymış lpg beyni onun kablosunu sökmeden ne yaptıysam bağlanamadım. 

Araç dizeldi ama bilgisayardan kaynaklı bi durum sanırım arkadaş yapmış bugün. Teşekkür ederim ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracım 2013 focus, titanium + smart(oto park, sony, ön sensör) aktif edilmemiş özellikler var mı arkadaşlar? yani aynı donanım olup, şu özellik var aktif edilebilir denilen bir şey var mı? yokuş kalkış her durumda stabil çalışmıyor gibi bende..bir göstergesi, tuşu vs yok sanırım..klasik yarım debriyaj ile kalkıyoruz..bazen tutuyor 2 3 sn bazen bana mısın demiyor dik yokuşlarda..yokuş kalkış mı? o ne arar la bende diyor:) incelemiştim en çok başımı ağrıtan lasitk patlaması oldu..lastik basınç sensörü yok aracımda..aktif edilir diyende oldu, olmaz lastiklerde sensör  olması gerek çünkü  diyende..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Halit AYDIN yazdı:

Aracım 2013 focus, titanium + smart(oto park, sony, ön sensör) aktif edilmemiş özellikler var mı arkadaşlar? yani aynı donanım olup, şu özellik var aktif edilebilir denilen bir şey var mı? yokuş kalkış her durumda stabil çalışmıyor gibi bende..bir göstergesi, tuşu vs yok sanırım..klasik yarım debriyaj ile kalkıyoruz..bazen tutuyor 2 3 sn bazen bana mısın demiyor dik yokuşlarda..yokuş kalkış mı? o ne arar la bende diyor:) incelemiştim en çok başımı ağrıtan lasitk patlaması oldu..lastik basınç sensörü yok aracımda..aktif edilir diyende oldu, olmaz lastiklerde sensör  olması gerek çünkü  diyende..

Bendede 2012 focus 1.6tdci titanium + smart araç var.Yani aracınızla birebir aynı.Aracımızda herşey mevcut.Elm kablosu ile sacede araç hareket edince kapıların otomatik kilitlenmesi ve lastik basınç uyarı sistemini aktif edebilirsin.Bizim araçlarda lastik basınç sensörü yok.Bizdeki sistem 4 lastiğin tur sayısını sayıyor.Tur sayılarının arasında bariz bir fark var ise göstergede düşük lastik basıncıyla ilgili bir yazı çıkıyor.Tur sayısında bariz fark olması lazım dedim çünkü ben denediğimde 3-5 psi farklara uyarı vermedi.10 psi gibi bir farkta ve bu haliyle birkaç kilometre gidince uyarı verdi.Yani lastik basınç sensörü olmadan çok hassas ölçümler beklememek lazım.Yokuş kalkış desteğine gelirsek dik yokuşlarda bile tutmuyor bazen demişsiniz.Ama bence focus'un yokuş kalkış desteği mükemmel çalışıyor.Yokuş kalkış desteğinin çalışması için hafif eğimli olması yetiyor yolun.Yanlış hatırlamıyorsam 3 derece eğimden itibaren çalışıyordu.Ama bir ara benimde başıma geldi yokuş kalkış desteğinin düzgün çalışmaması.Yokuş kalkış desteğini yol bilgisayarından kapattım.Birkaç km öyle kullandım ve geri açtım düzeldi.Yokuş kalkış desteğinede yol bilgisayarında sürücü destek sistemlerine girerek ulaşabilirsiniz.Orada yokus kalk. gibi bir yazı var.Onun üzerine gelip direksiyondan OK tuşuna basarak açabilir veya kapatabilirsiniz.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Ercan Gülmez arkadasimiza tesekkur ediyorum hafta sonu bulustuk yapmaya calistik olmadi elm cihaznin driveri yok diyeymis sagolsun cihazi odunc verdi farkli bi bilgisayardan yaptim sakin ha bluetotlu cihaz almayin hicbir ise yaramiyo bilginize?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kabloyu aldık bilgisayara bağladık iletişim kopuk offline hep. sonradan anladıkki kablo 64 bit bilgisayarda çalışmıyor 32 bit bilgisayar arıyoruz bulursak deniycez nasipse

Kadir Kocatürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kabloyu aldık bilgisayara bağladık iletişim kopuk offline hep. sonradan anladıkki kablo 64 bit bilgisayarda çalışmıyor 32 bit bilgisayar arıyoruz bulursak deniycez nasipse

Ben x64 bilgisayarda kullanıyorum. Cihazınızın driverını kontrol ediniz

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan kardeş merhaba cmax 2006 esp li elm ile foccus programını açtım port com5 doğru hızda doğru 38400 olarak yandi tiki işareti kaldırdığımda bağşanmıyor tikli olduğında bağlandı ama read from the bcm dediğimde cant connet to ecu hatası veriyor nasıl çözebilirim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Ridvan Guven yazdı:

Ozan kardeş merhaba cmax 2006 esp li elm ile foccus programını açtım port com5 doğru hızda doğru 38400 olarak yandi tiki işareti kaldırdığımda bağşanmıyor tikli olduğında bağlandı ama read from the bcm dediğimde cant connet to ecu hatası veriyor nasıl çözebilirim 

focccus sizin aracınızda çalışmaz. elmconfig ff2 fds vs programlar vardı ancak uzun zamandır kullanmadım detaylarını hatırlamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan kardeş merhaba cmax 2006 esp li elm ile foccus programını açtım port com5 doğru hızda doğru 38400 olarak yandi tiki işareti kaldırdığımda bağşanmıyor tikli olduğında bağlandı ama read from the bcm dediğimde cant connet to ecu hatası veriyor nasıl çözebilirim 

--1 dakika sonra eklendi--

Elm config ile bağlandım ama şu hilholder ve lastik basınç sistemini elm config de göremedim o menüleri yardımcı olabiir misiniz. Teşekkrler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Ridvan Guven yazdı:

Ozan kardeş merhaba cmax 2006 esp li elm ile foccus programını açtım port com5 doğru hızda doğru 38400 olarak yandi tiki işareti kaldırdığımda bağşanmıyor tikli olduğında bağlandı ama read from the bcm dediğimde cant connet to ecu hatası veriyor nasıl çözebilirim 

--1 dakika sonra eklendi--

Elm config ile bağlandım ama şu hilholder ve lastik basınç sistemini elm config de göremedim o menüleri yardımcı olabiir misiniz. Teşekkrler

Dediğim gibi hatırlamıyorum. Yeni konu açaranız belki bilen vardır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus 3 Elm327 ile Aktif Hale Getirilebilen Özellikler [Hill Holder Eklendi] olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., bu konuyu kilitledi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.