Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus 3 Genel Başlık - Tüm Detayları ile 2014 Focus


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Mini mini bazı detayları vereceğim :) Aman ha doğrulamaya çalışmayalım :P Hepsi %100 :yeah:

GÜNCELLEME: TR DONANIM:


Ford Almanya Focuslarında;
(Belki verdiklerine göre hemen de olabilir :blink: )

  • Trend ve Ambiante donanımlarında Dokunmatik ekran yok Business ve Titanium modellerinde standart olarak sunuyor. Sync 2 ile birlikte tabi. (sanırım bizde sadece titanium ile gelir)
  • Yokuş kalkış desteği, MyKey ve lastik bas. kon. sistemi standart olarak sunuluyor. Tekrar ediyorum Almanya için (sanırım bizde de olur)
  • Trend'den itibaren 3 kollu deri direksiyon simidi ve vites topuzu. Deri el freni ise titanium'da mevcut.Isıtmalı direksiyon ise 190 euro
  • Kol dayama donanımı yine sadece Titanium'da değil bir alt donanım olacak olan business'de de yer alacak. (sanırım bizim style gibi olur)
  • Anahtarsız çalıştırma yine sadece Titanium'da yer alacak.
  • Yine Titanium baz jant'ı 16'' 10 kollu olacak daha önce vermiştim fotosunu ama aşağıya da ekledim.
  • Çok talep gören direksiyon önündeki TFT ekran ise yine Teknoloji paketi alanlar da ve Dokunmatik ekranlı modelde sunulacak.
  • Sedan karoser arka stoplarda yine LED yok.
  • Gündüz farları tüm donanımlarda 50 euro ile opsiyon sunulmuş, otosan ne yapacak bakalım.
  • Isı yalıtımlı renkli camlar standart, ikinci sıra koyu renk yine üstlerde var ama ülkemizde değişir yine bu.
  • Donanım listemizde olmayan ülkemizde satılan araçların kiminde bulunan ısıtmalı silecek suyu orada 210 euro opsiyon ile listede.
  • Çift kilit ve alarm en alt donanım hariç fiyatı 375 Euro :)
  • Tüm motor ve karoserlerde arka süspansiyonlar çok nok. bağl. bağımsız, önler McPherson.
  • Spor paket bizdeki gibi aynı şekilde sunuluyor.
  • İç tavan aydınlatmaları yine Titanium ile LED.
  • Çoklu renk iç aydınlatma Titanium'da 100 euro ile opsiyon. Bazı kalemlerin fiyatını bilerek yazıyorum bizde paket haline gelip verildiği için fikir olur ilerde.
  • Adaptif Xenon için istenen fark 1.040 Euro bizim için ortalama maaliyeti 2.700 TL - Örnek Opel bu sistem için 2800, vw 3.300 tl istiyor.
  • 6DCT250 kodlu kuru kavrama PowerShift artık sona eriyor, 1.5 tdci ile ıslak kavrama PowerShift (6DCT450) olacak. (MPS6)
  • 1.0 Ecoboost otomatik vites 2015 diye duyurulmuştu, bunun da satışı Eylül 2015 gibi satışı başlayacak.
  • 1.5 Ecoboost otomatik vites de 2015 diye duyuruldu ama tekniğini paylaşmıştım o daha yakın zamanda Eylül 2015 gibi başlayacak.
  • 1.5 Tdci PowerShift'i zaten söylemiştik Nisan üretimi ile gelecek diye yani o da en geç Mayıs 2015'i bulur.
  • 1.5 Ecoboost ve 1.5 Tdci için Otomatik vites fiyat farkı 1.700 euro yani bizdeki meali ortalama 4.400 TL
  • Son olarak fiyatlar Almanya'da aynı pek değişiklik yok. Bizde değişirse bilin ki .... [Not: Fiyatları hesaplamak için Euro'yu 2.59 ile çarpabilirsiniz.]

Ayrıca çok merak edilen Titanium harici klima kontrol ünitesinin fotosunu da ekledim.


Motor cephesi:

Benzinli
1.0 Ecoboost 125 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 4,7 lt CO2: 108 gr (S&S) 0-100: 11.0 sn - ş.içi 5.7 lt - ş.dışı 4.1 lt
1.0 Ecoboost 125 ps 6 ileri otomatik --> Ortalama Tüketim 4,9 lt CO2: 114 gr (S&S'suz) 0-100: 11.0 sn - ş.içi 6.4 lt - ş.dışı 4.0 lt
1.5 Ecoboost 150 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 5,5 lt CO2: 127 gr (S&S) 0-100: 8.9 sn - ş.içi 7.0 lt - ş.dışı 4.6 lt
1.5 Ecoboost 150 ps 6 ileri otomatik --> Ortalama Tüketim 5,8 lt CO2: 134 gr (S&S) - 0-100: yok ş.içi - 7.5 lt - ş.dışı 5.0 lt
1.5 Ecoboost 182 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 5,5 lt CO2: 127 gr (S&S) 0-100: 8.6 sn - ş.içi 7.0 lt - ş.dışı 4.6 lt
1.5 Ecoboost 182 ps 6 ileri otomatik --> Ortalama Tüketim 5,8 lt CO2: 134 gr (S&S) - 0-100: yok - ş.içi 7.5 lt - ş.dışı 5.0 lt

1.5 Eb motorlar 240 Nm tork verecek.

Ülkemizde satılmış olan 1.6 Ecoboost 182 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 6,0 lt CO2: 139 gr (S&S) 0-100: 8.0 ş.içi 7.7 - ş.dışı 5.0
bu modelde gelişim açıkca ortada fakat hızlanma düşmüş gözüküyor ama ilgilenenlerde bilir ki güncel versiyon testlerinde 8.0 gören olamamıştı sanırım doğru değere çekildi : :)

Dizel
1.6 Tdci 95 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 4,2 lt CO2: 109 gr (S&S) 0-100: 12.5 sn - ş.içi 5.1 lt - ş.dışı 3.7 lt
1.6 Tdci 115 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 4,2 lt CO2: 109 gr (S&S) 0-100: 10,0 sn - ş.içi 5.1 lt - ş.dışı 3.7 lt
1.5 Tdci 95 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 3,8 lt CO2: 98 gr (S&S) 0-100: 12.2 sn - ş.içi 4.3 lt - ş.dışı 3.4 lt
1.5 Tdci ECOnetic 105 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 3,4 lt CO2: 88 gr (S&S) 0-100: 11.9 sn - ş.içi 3.9 lt - ş.dışı 3.1 lt
1.5 Tdci 120 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 3,8 lt CO2: 98 gr (S&S) 0-100: 10.6 sn - ş.içi 4.3 lt - ş.dışı 3.4 lt
1.5 Tdci 120 ps 6 ileri Powershift--> Ortalama Tüketim 4,2 lt CO2: 109 gr (S&S) 0-100: yok - ş.içi 5.1 lt - ş.dışı 3.7 lt


Not: 1.6 tdci hariç tüm motorlar Euro 6 Norm.

Ülkemizde şuan satılan Focus Tdci 115 ps --> Ortalama Tüketim 4,5 lt CO2: 117 gr (S&S'siz) [s&S'li versiyon yukardaki 1.6 tdci ile aynı] - yine yeni motorda ki gelişim açıkca ortada.

Koyu renkler yeni motorlar. İlk etapta bu motorlar satışa çıkacak. Bizim için 1.6 atm'lerde olacak tabi ki :) :))))))))))))))))
Titanium jantı bu şekilde olacak.

ltk2a5n.jpg
19uJWgN.jpg

TYMnhkp.jpg

Bu spor paket gibi bişey sanırım

 

uheEtt9.jpg
Baz model klima ünitesi. Artık klima düğme değişimine gerek kalmadı :D

 

JhJ4vUg.png

Önce, tabiki FocusClubTr.com kullanıcıları bunlardan haberdar olur :)
Alıntı linki sunmadan, (ç)almayınız.

Sevgiler...

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazık oldu. 

Senin elinde powershift varken benzinlilere klasik otomatik koymak hangi kafanın ürünüdür. Maalesef ocağa incir ağacı diker bu. 

Tek mantıklısı 1.5 tdci powershift olur bence o da xenonlu dokunmatikli bluetooth lu falan 6 hanelere çıkar diye tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazık oldu. 

Senin elinde powershift varken benzinlilere klasik otomatik koymak hangi kafanın ürünüdür. Maalesef ocağa incir ağacı diker bu. 

Tek mantıklısı 1.5 tdci powershift olur bence o da xenonlu dokunmatikli bluetooth lu falan 6 hanelere çıkar diye tahmin ediyorum. 

 

Cenk abi yanlış düşünüyorsun. Her şanzıman her motor alt kapağı ile uyumlu olmuyor hangi birini yenilersen çok maaliyet de çıkacak. Sonuç olarak en uyumlu en sorunsuzu yakalamak mantıklı gözüken.

 

Tdi dsg ne kadar mükemmel uyumlu olduğunu hep söylüyoruz ama kimi tsi dsg'nin çok da iyi olmadığını hatta kimi atm ile de. İlla çift kavrama diye diretmemek lazım. Yukardaki verilere bakınca ps'nin yaptığını bu konulan şanzımanında yapabildiğini - hatta daha verimli- görebiliyoruz.

 

Bence sorun yok en azından kağıt üzerinde.

 

Gel gelelim Volvo'nun denemeleri de ortada :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Günümüz dünyasında imaj önemli; aldığımız şeylere aslında hiç birimizin ihtiyacı yok. Biraz imaj prestj biraz tatmin duygumuz falan için alıyoruz. Forumlarda görüyoruz herkeste inanılmaz bir elimdeki paraya en donanımlsını alayım çılgınlığı var..

 

Komünist Rusyada değiliz ki bu da yeterli deyip alalım..

 

Amerikada asyada önemsiz olabilir ama avrupada önemli hem performansı kaybetmeden hem ekonomi/emisyonu bozmayan hızlı modern otomatik şanzımanlar. Bunu elinde varken kullanmamak imaj prestij açısından bir hata bence diye düşünüyorum.  

 

Bence burada asıl pazar olarak amerikayı görmüşler orada böyle bir talep yok. Dolaysıyla amerikaya göre araba üretmişler. Avrupada otomatik isteyen varsa buyursun buradan alsın demişler. Onlar açısından mantıksız değil. Am bunu sunarak kendi müşterilerini yükseltmeyi de deneyebilirlerdi. 

 

Ama mustangi getirip imaj yükseltme çalışmaları da buna bir tezat gibi göründü bana tabii. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.5 Tdci 120 ps 6 ileri manuel --> Ortalama Tüketim 3,8 lt CO2: 98 gr  (S&S) 0-100: 10.6 sn - ş.içi 4.3 lt - ş.dışı 3.4 lt
1.5 Tdci 120 ps 6 ileri Powershift--> Ortalama Tüketim 4,2 lt CO2: 109 gr  (S&S) 0-100: yok - ş.içi 5.1 lt - ş.dışı 3.7 lt

Bu ne ya, PS diye başka bişey takacaklar heralde. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Günümüz dünyasında imaj önemli; aldığımız şeylere aslında hiç birimizin ihtiyacı yok. Biraz imaj prestj biraz tatmin duygumuz falan için alıyoruz. Forumlarda görüyoruz herkeste inanılmaz bir elimdeki paraya en donanımlsını alayım çılgınlığı var..

 

Komünist Rusyada değiliz ki bu da yeterli deyip alalım..

 

Amerikada asyada önemsiz olabilir ama avrupada önemli hem performansı kaybetmeden hem ekonomi/emisyonu bozmayan hızlı modern otomatik şanzımanlar. Bunu elinde varken kullanmamak imaj prestij açısından bir hata bence diye düşünüyorum.  

 

Bence burada asıl pazar olarak amerikayı görmüşler orada böyle bir talep yok. Dolaysıyla amerikaya göre araba üretmişler. Avrupada otomatik isteyen varsa buyursun buradan alsın demişler. Onlar açısından mantıksız değil. Am bunu sunarak kendi müşterilerini yükseltmeyi de deneyebilirlerdi. 

 

Ama mustangi getirip imaj yükseltme çalışmaları da buna bir tezat gibi göründü bana tabii. 

 

Cenk abi sokağa çıkalım bir çok insan çift'i bıraktım kavrama nedir bilmiyor, benim arabam çift kavrama seninki tek mi diye imaj mı yapacak avrupalı :) Değişik bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup bey, emeğinize sağlık. Makyajlı Focus'u detaylı ve çok açıklayıcı bir biçimde anlatmışsınız. Araç bilgilerini ve videoları için ayrıca teşekkürler. :claps: 

Bayi ye gitsem bu kadar bilgi vermez :) .

Araç tasarımı bana göre başarılı. Özellikle iç tasarımı sade ve kullanışlı olmuş. Zaten ileriki dönemlerde dokunmatik ekranlar ve akıllı (smart) yazılımlar sayesinde konsolda düğme bile olmayacak. Motor seçenekleri iyileştirilmiş. 1.5 ecobost motoru denemek lazım; ama powershift problemi yaşan biri olarak, powershift alınır mı bilmem. Belkide şanjıman da iyileştirme yapmışlardır. Teknoloji bakımından üst seviye ye çıkarılmış. Bu teknoloji bizlere hangi paketler ile sunulacak acaba? Fiyatlar çok uçuk olur mu? Full donanımlı Focus Mondeo fiyatına yaklaşır mı? Zaman içinde göreceğiz. En çok hoşuma giden özellikleri farlar, sync 2 ve dikine park asistanı (otomatik seçeneğinde olur mu acaba).

Araç bir bayilere gelsin, fiyatları gün ışığına çıksın, tartışmalar daha farklı boyutlara gidecektir. 

 

Herkese Hayırlı Ramazanlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Normali 85 filan zaten :D

O zaman 185 diyorum :P

2.0 tdci mondeolar 110.000 civari değil mi ?

2.0 tdci Kugalarda o civarda

Mantıken alt segment 2.0 tdci olan bir focusun 85-90 olmasi lazim.

Diyeceğim şu ya Focusu bize fazlaya kakalıyorlar, yada Mondeo daha ucuz çıkıyor fabrikadan.

Yanlış mıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman 185 diyorum :P

2.0 tdci mondeolar 110.000 civari değil mi ?

2.0 tdci Kugalarda o civarda

Mantıken alt segment 2.0 tdci olan bir focusun 85-90 olmasi lazim.

Diyeceğim şu ya Focusu bize fazlaya kakalıyorlar, yada Mondeo daha ucuz çıkıyor fabrikadan.

Yanlış mıyım?

 

1 segment arası 25 bin lira fark olur mu :D ayıp ayıp. Neyse avrupa fiyat farkı 1000 euro bile değil onu maaliyet fiyatına ekleyelim.

 

Donanım'a para bayılmazsan 70 liraya aldığın Titanium manuel 1.6 dizel, 2.0 dizel titanium olursa 98 bin tl'ye denk geliyor. Bazı donanımlardaki ek vergiler ile bu artar biraz daha.. Yani bundan aşağısı hayal dünyası olur.Trend vs gelmesi lazım ya da. Konu ST olursa ++++

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 segment arası 25 bin lira fark olur mu :D ayıp ayıp. Neyse avrupa fiyat farkı 1000 euro bile değil onu maaliyet fiyatına ekleyelim.

 

Donanım'a para bayılmazsan 70 liraya aldığın Titanium manuel 1.6 dizel, 2.0 dizel titanium olursa 98 bin tl'ye denk geliyor. Bazı donanımlardaki ek vergiler ile bu artar biraz daha.. Yani bundan aşağısı hayal dünyası olur.Trend vs gelmesi lazım ya da. Konu ST olursa ++++

Başlangıç fiyatları arasında 1.000€dan az varsa benim teori düştü. :) Ben segment değişiminde fiyat farkı fazla olur gibi düşünmüştüm. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben en önemli noktayı unuttum :(

 

  • 6DCT250 kodlu kuru kavrama PowerShift artık sona eriyor, 1.5 tdci ile ıslak kavrama PowerShift olacak.
  • 1.0 Ecoboost otomatik vites 2015 diye duyurulmuştu, bunun da satışı Eylül 2015 gibi satışı başlayacak.
  • 1.5 Ecoboost otomatik vites de 2015 diye duyuruldu ama tekniğini paylaşmıştım o daha yakın zamanda Mart 2015 gibi başlayacak.
  • 1.5 Tdci PowerShift'i zaten söylemiştik Ocak üretimi ile gelecek diye yani o da en geç Mart'ı bulur.

(Belki verdiklerine göre hemen de olabilir :blink:  )

 

 

Diğer son bilgiler için: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.