Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Qashqai 1.2 Tc


onat beyaz

Önerilen Mesajlar

Merhabalar,

Qashqai yenilendikten sonra gerçekten reklamlardaki gibi başarılı bir araç diye merak ettim ve bir Yüzbaşıoğlu nissan Bayii nde test ettim. Test aracı 1.2 TC motorlu Tekna Skypack donanımlı idi. Opsiyonlar hariç 4 donanım seviyesi var. Visia, Tekna, Black Edition ve Platinium. Babamda 2013 CVT benzinli versiyonu olduğundan çok defa kullanmışlığım vardı. Ancak bu sefer "olmuş". 1.2 TC motordan dolayı düşük hızlarda çok devir çeviren, bu yüzden gürültülü, yokuşlarda çekmeyen, hızlanma değerleri vasatın da altında beklentim vardı. Araç focus mk3 ler gibi kadranları karanlık ancak motor çalıştırıldığında bembeyaz bir renk ile oldukça şık göstergeleri var. İbrelerde beyaz aydınlatılmış. Ortadaki ekran renkli ve motor çalıştığında qashqai resmi etrafında dönüyor ve ibreler sizi selamlıyor. Renkli olarak yakıt ekranı çok şık duruyor. Bu arada motorun çalışıp çalışmadığı belli değil, ne bir vibrasyon ne de gürültü. Vites geçişleri son derece yumuşak ve belirgin. Vites konsolu etrafında ambiyans aydınlatma var. Yola çıktığımda aracın gittiğini lastik sesinden ve devir göstergesinden fark edebiliyorsunuz. Motor inanılmaz sessiz ya da yalıtım çok çok iyi. Bu arad 6. vites de 100 km/h 2000 d/d gösteriyor ki dizellerle aynı devir bandı ve hız skalasında. Rampalarda bile vites düşürmeye gerek kalmadan rahatça yokuşlar çıkılıyor. Sürüş pozisyonu eski QQ ya göre çok daha ferah. Eski QQ da koltuk en aşağıda iken bile görüş hizası neredeyse güneşliklere geliyordu ancak bunda öyle değil. Aracın her tarafına hakimsiniz. Ölü nokta yok gibi. Konsol tasarımı yapısı nedeniyle üstünüze gelmiyor bu da ferahlık hissini arttırıyor. Tüm donanım seviyelerinde hill holder standart. Çok dik bir yokuş buldum 1 mm bile kaydırmıyor ve inanılmaz bir rahatlıkmış (daha önce hiç hill holder test etmemiştim). Direksiyon çok hafif (normal modda) sport modunu denemedim. Süspansiyon ve yol tutuş bir focus değil ama eski QQ ya göre konfor bariz artmış ancak yol tutuşta bir azalma yok. Yakıt tüketimi ben aldığımda 8.8 l/100km idi zaman zaman 4500-5000 d/d görmeme ve aracı bu yönde test etmeme rağmen ortalama 8.5 düşmüştü. Kontağı kapattığınızda son sürüş ile ilgili renkli grafikler size ne yaptığınızı özetliyor. Ses sistemi ortlamanın üstünde ancak çok da iyi değil ve görselliği sıradan (renkli ekran vs içermiyor). Sanırım üst donanımlarda ses sistemi daha iyi düzeyde ve görsellikte (uydu görüntülü 360 derece görüş vs varmış)Bu arada S/S da standartta var. Dizel ile aralarında aynı donanım da 9000 TL fark var. Ben kesinlikle 1.2 TC alırdım, istendiğinde ekonomik istendiğinde performanslı kullanıma uygun üstelik sessiz dizelin titreşimi yok. 1.2 TC bu kasada son derece başarılı. Zaten Nissan da bayilerine "müşteriniz dizel de alsa mutlaka 1.2 TC yi test ettirin" diye talimat vermiş. O denli güveniyorlar bu motora. 1.2 TC otomatik ise Eylülde gelecekmiş

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

donanımlara baktım visia donanım epey bir dolu bu olumlu olmuş; 


Bir arkadaşım benzinli otomatiğini kullanıyor. Bayan şöför olmasına ve sakin kullanmasına rağmen çekişinden memnun değil. Rampa da basıyorsun kıpırdamıyor diye şikayet ediyor.  

 

1.6 atmosferik motordan QQ da çok şikayet vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

@onat beyaz,

 

İnceleme ve anlatım için teşekkür ederiz.

Keşke resim de olsaydı.

 

 

Yoksa var da ben şu an iş yerinde mi göremiyorum.

 Maalesef beklenmedik bir zamanda test oldu yani özellikle test için gitmemiştim üstelik cep telf. unutmuşum ogün

 

donanımlara baktım visia donanım epey bir dolu bu olumlu olmuş; 

 

1.6 atmosferik motordan QQ da çok şikayet vardı.

CVT şanzımandan olsa gerek gerçekten biraz dik bir rampada bassanız bile vites küçültüp devirlenme olmadığından keyfini bekleyeceksiniz. Ama düz yolda çok keyifli. Babamda çok memnun (yokuşlar hariç) 

 

Bir arkadaşım benzinli otomatiğini kullanıyor. Bayan şöför olmasına ve sakin kullanmasına rağmen çekişinden memnun değil. Rampa da basıyorsun kıpırdamıyor diye şikayet ediyor.

 

Arkadaşınız haklı. Milas Örenden babamın aracı ile bu yaz İstanbula geldim. Rampalar tam bir eziyet.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de hafta sonu  gittim . Bostancıoğluna (gülsuyu) 

Hafta sonu test sürüşü yokmuş. Dedim saçmalamayın. İşten izin mi alacağım kıçıkırık bir araba testi için . 

Bizde böyle dediler :( 

 

Kullanamadım sadece bakındım. 

Ben bu kadar etkilenmedim. İçi dar basık (Kugadan bagaj ve iç mekan hissi küçük) leş plastik 2008 honda jazz seviyesinde direksiyon kumanda bakalitleri vs vs . Şu bakalit cidden 2008 jazz seviyesinde..

07_2.jpg

 

Ben şu an 1.2 kullandığım için kullansam da bu kadar etkilenmezdim. 1.2 hakkaten -mesela eskiden sahip olduğum 1ç8 atmosferik arabadan - iyi hissettiriyor. Fordun 1.0 ı da öyle..

 

Açıkçası ben japonlara verilen paralara hakkaten acıyorum  :)  (gerçi bu ingiliz).

 

Bir de 1.6 130 4x4 versiyon gelmiyor . 4x4 isteyen Dacia Duster'a gitmeli.. 

Bir de visia 1.2 düz vites 68  bin TL sis  farı yok , kapak jant  vs . Bu araba teknadan başlamalı ama elle tutulur versiyon tekna skypack veya black edition ki  1.2 düz tekna 75 bin skypackle 78 bin , 1.5 black edition 93bin 1.6 black edition 98 bin; 1.6 black edition otomatik  103bin oluyor. Bak daha platinum demedik.. 

 

Akıl karı değil gerçekten iç kalitesi sadece vasat.. 

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Ben de hafta sonu  gittim . Bostancıoğluna (gülsuyu) 

Hafta sonu test sürüşü yokmuş. Dedim saçmalamayın. İşten izin mi alacağım kıçıkırık bir araba testi için . 

Bizde böyle dediler :( 

 

Kullanamadım sadece bakındım. 

Ben bu kadar etkilenmedim. İçi dar basık (Kugadan bagaj ve iç mekan hissi küçük) leş plastik 2008 honda jazz seviyesinde direksiyon kumanda bakalitleri vs vs . Şu bakalit cidden 2008 jazz seviyesinde..

07_2.jpg

 Dokunduğunuz heryer kapı içleri dahil yumuşak plastik idi nasıl 2008 jazz ile kıyasladınız iç mekan kalitesini. Bildiğim kadarı ile son model jazz da sert plastik heryer (sınıfı gereği). Fiyatlar konusunda haklı olabilirsiniz ancak bu nissanın değil tüm markaların ucubesi haline geldi.

Ben şu an 1.2 kullandığım için kullansam da bu kadar etkilenmezdim. 1.2 hakkaten -mesela eskiden sahip olduğum 1ç8 atmosferik arabadan - iyi hissettiriyor. Fordun 1.0 ı da öyle..

 

Açıkçası ben japonlara verilen paralara hakkaten acıyorum   :)  (gerçi bu ingiliz).

 

Bir de 1.6 130 4x4 versiyon gelmiyor . 4x4 isteyen Dacia Duster'a gitmeli.. 

Bir de visia 1.2 düz vites 68  bin TL sis  farı yok , kapak jant  vs . Bu araba teknadan başlamalı ama elle tutulur versiyon tekna skypack veya black edition ki  1.2 düz tekna 75 bin skypackle 78 bin , 1.5 black edition 93bin 1.6 black edition 98 bin; 1.6 black edition otomatik  103bin oluyor. Bak daha platinum demedik.. 

 

Akıl karı değil gerçekten iç kalitesi sadece vasat..

 
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 Dokunduğunuz heryer kapı içleri dahil yumuşak plastik idi nasıl 2008 jazz ile kıyasladınız iç mekan kalitesini. Bildiğim kadarı ile son model jazz da sert plastik heryer (sınıfı gereği). Fiyatlar konusunda haklı olabilirsiniz ancak bu nissanın değil tüm markaların ucubesi haline geldi.

 

 

Yok yok sadece direksiyon üstündeki alüminyum görünümlü bakalit düğmeler 2008 jazz seviyesinde. Diğer kısımları elbette jazzdan üstün

Ama arabanın  kalite hissi  segmenti içinde sadece vasat / ortalama  .... Bence tabii..

Ben ne yalan söyleyeyim bunu almalıyım diyemedim bir türlü. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.