Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

Mertcanım moralini bozmak gibi olmasın da ben yıllardır uğraşıyorum. Cıkss cıkss olmuyor:):):)

Sanki verdiğin 15 günlük süre biraz kısa gibi:):):):). Oğlumun, ne zaman gelirsin soruma birazdan deyip, bir saatten önce gelmemesi gibi olmuş...:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Duke 200 kullandım. Ve beğenmedim. :)

 

Gereksiz atarlı bir makina. Gaz kontrolü bayağı alışkanlık istiyor. Kilosu fazla olmamasına rağmen, basit 125lik (aynı kilo) makinalar kadar dengeli gelmedi, bir kütük hissiyatı var.  Hassasiyeti ayarlanamayan gaz kolu en büyük sorunu.(acemilikte var)  Frenleri iyi ama.  Bir de hocalar alımı konusunda tavsiye etmediler. Ellerinde 5-6 adet var. Hızlı yıpranıyor, bildiğimiz KTM kalitesinde değil derler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada Mulholland Crashes diye bir playlist buldum. Mullholland diye bol virajlı ve ünlü bir otobanmış burası Los Angeles'ta.

 

 Görmüştüm burayı. California'da ünlü bir yer. Sanırım yokuş yukarı U virajlar motorla yatarak dönmek için özellikle zor oluyor. Burası da öyle bir yer. Düşmeden hızlı dönene usta gözüyle bakıyorlar. 

 

Polis falan sürekli hazır zaten. 

 

Kot aldım bende, sürünmeye karşı derini koruyor, sürtünmeden dolayı ısınıp yok olmuyor. (tech 90 marka)

 

Bu arada video virajda frene dokunmakla ilgili, virajda gaz fren meselesi çok hassas. Motoru virajın çıkışına çevirip, çok hafifçe gazı arttırarak gitmek gerekiyor.  Ama konsantrasyon ve kullandığın motorun gaz ayar/tepkisine alışkanlık istiyor. 

 

 

http://youtu.be/bvM6BrJqqjI

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Viraj ile ilgili bu izlenmeli kesinlikle:

 

Bunu anlamakla yapmak arasında bir milyon saat falan var söylemiş olayım. Gaz kontrolü zaten herşeyin başı, fakat viraj çizgisi karışık. Pist gibi bir yerde viraj çizgisi çalışarak bulunabilir zaten anlatıyor ama trafikte güvenlik açısından  mantık farklı işlemeli sanıyorum. Bu anlatılanı ancak açık ilerisi görülebilri virajlarda karşıdan araç gelmiyorken yapabilirsin. Özellikle sağ virajda yolun orta çizgisinden gidip (geliş gidiş yol) ani yatışla (yerse) viraja girmek, gaz açıp tekrar viraj çıkışı orta çizgiye yakın oturmak ideali ama karşıdan gelen biraz bizim şerite taşmışsa çarpar. Sol virajda da yolun sağında kalıp karşının açık olduğunu görebilirsen ani hareketle içe girer viraj  ortasında orta çizgiyi yalayarak geçer ve çıkışta tekrar yolun sağında kalabilirsin.

 

Ama bunları yapabilmek için  

 

Gaza çok hakim olman lazım ki kolay değil alışkanlık istiyor büyük motorda çok hassas 

Ani yatırmaya alışmak lazım (zor, antreman) 

Yeterince hızlı olmak lazım (şehir içi zor)

Asfaltın temiz ve aynı zamanda çıkursuz olması lazım. Hatta yolu biliyor olman lazım. (çukur nerededir vs) 

 

Bu tarifler bu anlamda şehiriçinde çok geçerli değil. Henüz yola çıkmadığım için nasıl davranmalı, çizgi ne olmalı kısmına cevap veremiyorum. :) Bu video ağırlıklı temiz çizgi ile daha kontrollü ve hızlı döneriz diyor. Doğru çizgide girince zaten güvende hissediyor ve gazı refleksle kapatmıyorsun, veya frene basmıyorsun. Tam tersi gazı arttırıyorsun.  Ama şehirde öncelik güvenlikte. İdeal çizgi ikinci, üçüncü planda. 

Bir kaç farklı site belki görmüşsündür. 

 

http://alfamotosiklet.blogspot.com.tr

 

http://www.motovirus.com/forum/motosiklet-teorisi-donald-duck/

 

http://www.yamahabaydar.com/?_Args=_DymnSel,4,OdesisMC

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Engin Uzunoğlu,  Tamamına katılıyorum ancak bunları pratiğe geçirmes çabası, tamamen geçiremesek bile bence ani durumlarda hayat kurtaracak farkı yaratabilir.

Özellikle ani bir şey olduğunda hızlı yatırabilmek bence pek önemli.

Bir de teorik temeli ve tüm motosikletlerin ortak tepkilerini tespit edip ona göre genel alışkanlıklar geliştirmek için de önemli.

Türkiye şartlarında tabikide beklendiği kadar farkettirmez de ben hala hem trafikte hem pistte çok ümitliyim bu bilgilerden :)

Bilmiyorum fazla mı güveniyorum :unsure:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Engin Uzunoğlu, Tamamına katılıyorum ancak bunları pratiğe geçirmes çabası, tamamen geçiremesek bile bence ani durumlarda hayat kurtaracak farkı yaratabilir.

Özellikle ani bir şey olduğunda hızlı yatırabilmek bence pek önemli.

Bir de teorik temeli ve tüm motosikletlerin ortak tepkilerini tespit edip ona göre genel alışkanlıklar geliştirmek için de önemli.

Türkiye şartlarında tabikide beklendiği kadar farkettirmez de ben hala hem trafikte hem pistte çok ümitliyim bu bilgilerden :)

Bilmiyorum fazla mı güveniyorum :unsure:

Bilgilerde problem yok. Ama yapmak bir milyon saat istiyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.