Belen Yalçın Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Yaşadım :) gördün mü bire bir yaşadın mı? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2011 gördün mü bire bir yaşadın mı? Yasadım ama Focus ile değil.Focus frenlerini çok beğeniyorum. Abs durup dururken ani de bassam devreye girmiyor. Bazı araçlarda okadar kolay giriyor ki anlatılmaz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Dr.Mert Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Focus'un fren konusunda da maşaallahı var,öyle ki artı hiçbir arabanın frenlerini beğenmiyorum ! Hele civic 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 307 ye ne zaman binsem focusun frenleri tutmuyor diyordum ilginç değil mi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Dr.Mert Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Focusun frenleri öyle konforlu ki,içindekileri kesinlikle huzursuz etmiyor.Araba izinden çıkmadan tam istediğiniz yerde duruyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cihan ali Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Eğer sürücü limit fren yapmıyorsa, yani kaymaya başlamadan hemen önceki düzeyde frene basmıyorsa, ABS fren mesafesini kısaltır. Açıklayım hemen: Statik ve dinamik sürtünme katsayısını anlatayım önce. Durmakta olan(statik) ve hareket halindeki(cisimlere) farklı sürtünme kuvvetleri etki eder. Cismin hareket durumunu değiştirmeniz için uygulamanız gereken kuvvet, zeminin ona uygulayabileceği sürtünme kuvvetini aşmalıdır. Duran bir cisme etki edebilecek maksimum sürtünme kuvveti, hareket halindeki cisme etki edebilecek maksimum sürtünme kuvvetinden daha büyüktür, bunun sebebi de başta belirttiğim statik ve dinamik sürtünme katsayısı kavramlarından kaynaklanmaktadır. Günlük hayattan bir örnek vermek gerekirse, ağırlığı yüksek bir cisimi itmemiz gerektiği zaman(çift kişilik yatak, buzdolabı, ağır bir üçlü koltuk gelebilir aklınıza) ilk hareketi verene kadar daha çok zorlanırız ancak cisim ilk hareketini kazandığı andan itibaren itmemiz kolaylaşır, yani bizim amacımız cisme ilk hareketi kazandırmak olmalıdır. Bu örnekte sürtünme kuvveti bizim alehimizde çalışıyordu; ancak frenleme durumunda olay tersine dönüyor ve sürtünme kuvvetini artırmak fren mesafesini kısaltıyor. ABS kullanıldığı durumlarda, tekerlek, ABS'nin çok seri müdahaleleriyle anlık olarak durma pozisyonuna geçiyor ve bu durum biz durana kadar defalarca tekrarlanıyor. Yani biz, ABS yardımıyla dinamik sürtünme katsayısı yerine ondan daha büyük olan statik sürtünme katsayısını kullanıyoruz ve daha kısa mesafede duruyoruz. Bu söylediklerimi daha net anlatan bir link paylaşayım ki soru işaretleri ortadan kalksın. daha güzel/bilimsel videolar da vardır ama çok vaktim olmadığı için detaylı arayamadım, yine de yardımcı olacaktır:) 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Belen Yalçın Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Kaymayan(abs) lastik kayan lastikten daha kısa sürede durur tabii ki buna kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum.Fakat lastiği kaydırmadan maksimum fren uyguladığında(pratikte biraz zor) abs ye göre daha kısa mesafede durur. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Fren duruş mesafesini kısaltmak, ABS fren sisteminin asıl geliştirme amaçları arasında değildir. Ancak kaygan zeminde kilitlenmeyi önlediği için ABS'siz bir otomobile göre daha kısa mesafede duruş sağlayabilmektedir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Şöyle son noktayı koyalım 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Belen Yalçın Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Kilitle kapıyı da çıkalım Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Kilitle kapıyı da çıkalım ehehe Yahu zaten iddea kalmamış ortada bize tatlı yollayan da yok kapıyı dışardan kapatalım bari Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Belen Yalçın Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Mühürle bi de...... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Mühürle bi de...... Bak işte mühürümüz kalmadı :) Parnak bassak Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Belen Yalçın Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Hangi parmak olduğuna bağlı...!..!..!...£#½$; Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2011 Hangi parmak olduğuna bağlı...!..!..!...£#½$; Hangisi Kabul Görülürse Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap