Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yüksek Hızda Frene Basınca Titreme


Umut Akbaba

Soru

Merhaba, arabam 20 bin km'de. Geçen hafta fren balatalarımın 4'ünüde değiştirdim. Fakat dün kemerburgaz yolunda hızım 180 civarında iken frene bastığımda direksiyonda bayağı bir sağa sola titreme yaptı. 2. denememde de yaptı aynı şeyi. Bunun nedeni nedir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bende diyorum ki diskin bozulmasıyla balatanın bozulması alakasız olabilir, 100 küsür binlerde disk eğilmiş ve değişmişti, daha 5000 km olmadan tekrar eğildi. umarım anlatabilmişimdir.

biz neden anlaşamıyoruz anlayamıyorum. benim bahsettiğim genel olanlar. bir diskin ömrü 100.000 km civarıdır. Ortalama sürücü  bu civarda diski bitirir. 5000 de bozuluyorsa istisnadır. ya disk kalitesiz, ya da gereğinden fazla zorlanmıştır  vs. balatadan kasıt balataların ömrü en fazla 30-40 bin km iken daha balatanın teorik ömründen önce disk gidiyor ise o araç fazla hızlı kullanılıyor ve sürekli frenaj ile zorlanıyordur. buradan kaynaklı ısınmaların üstüne birde su geldiğinde disklerde bozuluyordur. yolarda hız sınırları belli. bu hızların üstünde kullanmakta zaten suç.  bu sınırlarda kullanılınca araca pek bir şey olmuyor. diski bozacak kadar tehlikeli araç kullanıyorsanız diğer insanların canını tehlikeye atıyorsunuz demektir, yollar bu sınırlara uyan vatandaşların, pistlerde hız tutkunlarının olmalı. inşallah birbirimizi anlamışızdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

biz neden anlaşamıyoruz anlayamıyorum. benim bahsettiğim genel olanlar. bir diskin ömrü 100.000 km civarıdır. Ortalama sürücü  bu civarda diski bitirir. 5000 de bozuluyorsa istisnadır. ya disk kalitesiz, ya da gereğinden fazla zorlanmıştır  vs. balatadan kasıt balataların ömrü en fazla 30-40 bin km iken daha balatanın teorik ömründen önce disk gidiyor ise o araç fazla hızlı kullanılıyor ve sürekli frenaj ile zorlanıyordur. buradan kaynaklı ısınmaların üstüne birde su geldiğinde disklerde bozuluyordur. yolarda hız sınırları belli. bu hızların üstünde kullanmakta zaten suç.  bu sınırlarda kullanılınca araca pek bir şey olmuyor. diski bozacak kadar tehlikeli araç kullanıyorsanız diğer insanların canını tehlikeye atıyorsunuz demektir, yollar bu sınırlara uyan vatandaşların, pistlerde hız tutkunlarının olmalı. inşallah birbirimizi anlamışızdır.

bende anlamıyorum ancak ısrarla açıklamaya çalışmaya devam ediyorum.

normal bir kullanımlada disk 5000kmde bozulabilir, bunun olması için illa kalitesiz malzeme zorlama olmasına gerek yok, denk gelir ısındığı bir zamanda soğuk bir su uygun açıdan vurur disk yamulur. Başıma geldi o yüzden yazıyorum, hatta benim değil babamın başına geldi, on binlerce km kullandığı diskte sorun yokken, yetkili serviste orjinali ile değişmiş diski 5000 kmde bozan kişiyi ve hatta böyle bir genelleme yaparak kimseyi bu şekilde yargılayamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende anlamıyorum ancak ısrarla açıklamaya çalışmaya devam ediyorum.

normal bir kullanımlada disk 5000kmde bozulabilir, bunun olması için illa kalitesiz malzeme zorlama olmasına gerek yok, denk gelir ısındığı bir zamanda soğuk bir su uygun açıdan vurur disk yamulur. Başıma geldi o yüzden yazıyorum, hatta benim değil babamın başına geldi, on binlerce km kullandığı diskte sorun yokken, yetkili serviste orjinali ile değişmiş diski 5000 kmde bozan kişiyi ve hatta böyle bir genelleme yaparak kimseyi bu şekilde yargılayamazsınız.

Su birikintisinden geçtikten sonra çatlayan disk bile gördüm... Eğilmesi çok çok normal

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kendi söylemiş 180 le giderken

ben size genelleme yapamazsınız diyorum, normal kullanımlada bozulabilir diyorum. Ayrıca 180le giderken fren yapınca titremesi, 180le giderken bozulduğu anlamına gelmez. 200de titremeyip 100de titreyebilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, özel konu ve tartışmalar için özel mesaj var hatırlatmak isterim.

Konu dışı mesajları silmek zorunda kalmak istemeyiz. Edit: Silindi bile. Lütfen insanlara faydası olmayacak şeyleri konularda yazmayın.

Sevgi ve saygı ile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba, arabam 20 bin km'de. Geçen hafta fren balatalarımın 4'ünüde değiştirdim. Fakat dün kemerburgaz yolunda hızım 180 civarında iken frene bastığımda direksiyonda bayağı bir sağa sola titreme yaptı. 2. denememde de yaptı aynı şeyi. Bunun nedeni nedir ?

Selamlar,

Bu konu için 3 kere fren diski 1 takım balata ve 4 lastik değiştirmiş biri olarak :) opel de böyle bir tecrübem oldu en son saydıklarım değişti v.s. arabanın jantının yamulduğunu fark ettiler jant düzeldi sorun kalmadı.Ama o sorunu bulana  kadar harcadığım paranın haddi hesabı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar,

Bu konu için 3 kere fren diski 1 takım balata ve 4 lastik değiştirmiş biri olarak :) opel de böyle bir tecrübem oldu en son saydıklarım değişti v.s. arabanın jantının yamulduğunu fark ettiler jant düzeldi sorun kalmadı.Ama o sorunu bulana  kadar harcadığım paranın haddi hesabı yok.

Jantın yamulması garip gerçekten kendi aracım adına konuşayım yamulmamıştır. Çünkü o kadar sert bir çukura falan düşmedim. Önerileriniz için teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sadece frende titriyorsa doğrudan disk diyemezmiyiz abi?

Olasılık çok yüksek ama kesin değil

Aslında disk kaynaklı olduğu zaman durmaya çok yakın hızlarda hafif frene bastığınızda frende tutma - bırakma - tutma - bırakma şeklinde bir his oluyor.

Bu kesin disk kökenli olduğunu gösterir.

Ama yakalamak için hem ayak hem k.ç duyarlı olmalı...

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Olasılık çok yüksek ama kesin değil

Aslında disk kaynaklı olduğu zaman durmaya çok yakın hızlarda hafif frene bastığınızda frende tutma - bırakma - tutma - bırakma şeklinde bir his oluyor.

Bu kesin disk kökenli olduğunu gösterir.

Ama yakalamak için hem ayak hem k.ç duyarlı olmalı...

cmaxte iki kere başımıza geldi abi, ilkinde 110-130 arasında hafif frende direksiyon titriyordu sadece, direk disk diyip değiştirdiler. ikincisinde, daha yüksek hızları hatırlamıyorum ancak dediğin gibi durmaya yakın tarif ettiğin şekilde oluyordu. direksiyonda kollarımı titretecek kadar titriyordu, o şekilde sattık..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu hortlatıyorum.

Disklerimi tornalattım ve problem düzeldi. Balatalarım yemi olduğu için değişimi gerek görmedi. Sol taraf çok bozuk çıktı ve sol disk bozması mk2 ler için kronik bir problem olduğunu belirtti. Fotoğrafı birazdan yükleyeliceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.