Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Vites Kutusunun Yapisi Nasil


Erkan Baldemir

Soru

Bilgisi tecrübesi yada görmüşlüğü olan varsa şunu öğrenmek istiyorum ... Otomatik vites kutusunun içi yani vites kolunun altı nasıl bir yapıya sahip hani dişlilerin falan olduğu bir narin bir yapısımı var ..servise 3 4 kere gitmeme rağmen P ye alma konusundaki Sert geçiş olayını bişey yok diyerek geçiştiriyorlar ben arkadaşımın aynı model ve aynı paket aracını yarım günlüğüne değişerek arabaları karşılaştırdım ve onda hiçbir sorun yaşamadım ... Servis vites kolunun altındaki bölümü açalım orayı kontrol edip yağlayalım diyor .. yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bilgisi tecrübesi yada görmüşlüğü olan varsa şunu öğrenmek istiyorum ... Otomatik vites kutusunun içi yani vites kolunun altı nasıl bir yapıya sahip hani dişlilerin falan olduğu bir narin bir yapısımı var ..servise 3 4 kere gitmeme rağmen P ye alma konusundaki Sert geçiş olayını bişey yok diyerek geçiştiriyorlar ben arkadaşımın aynı model ve aynı paket aracını yarım günlüğüne değişerek arabaları karşılaştırdım ve onda hiçbir sorun yaşamadım ... Servis vites kolunun altındaki bölümü açalım orayı kontrol edip yağlayalım diyor .. yardımcı olursanız sevinirim

Soruya nasıl bir cevap bekliyorsunuz pek anlamadım. Buradaki insanlar vites dişlilerinin dayanıklığını bilmesi biraz garip olurdu. Şayet üreticisi değiliz. Ki zaten sert vites geçişleri dayanıklılıkla alakadar bir konu değil.

 

İç yapısını ve çalışma mantığını merak ediyorsanız buyrun.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Narin olup olmamasının konu ile alakası yok.

Açıkcası iyi bir usta şanzımanı komple dağıtıp tekrar toplayabilir, işini biliyorsa.

Servis sizde güven uyandırıyor ise bırakın söylediklerini yapsınlar, ben vites yapısının salt yağlama ile geçişte kolaylık sağlayacağına inanmasam da, çözüm sağlanamaz ise en azından Otosan'a müracaat etme ve ilgi/bilgi isteme hakkınız doğar.

Tabii diğer alternatif de doğrudan Ankara'da bir servise görünmek olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuya beklediğim cevap teknik anlamda ayrıntılı detaydan ziyade gören bilen gördüğünü yada bildiğini az yada çok anlatabilecek yada eğitimini almış arkadaşlardan bilgi almaktı .. forum sitesinden yüksek mühendislik seviyesinde bişeyler beklemenin abes olduğunu bilecek kadar ham olmadığımı düşünüyorum ..

   benim sıkıntım konuyla ilgili bilinçlenmek ve Cem abinin de bahsettiği gibi gerekirse hakkımı aramak ..

 teşekkürler..

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vuruntu sorunları daha çok mekatronik üniteden kaynaklanıyor.Dişliler ile ilgili birşey olacağını zannetmiyorum. Powershift şanzıman eğitimi alan ustalardan yardım almak gerekir.Ve daha önemlisi bu eğitimi yararlı biçimde almış ustalardan.Ford servis personeline eğitimler veriyor,powershift eğitimleride olmuştu fakat 2 tane ayrı serviste powershift eğitimlerine katılmış ustanın çaresizliğini gördüm.

 

Güncel yazılımları yüklemelerini isteyin.Bir arkadaşımda da aynısı oldu şanzıman modülü güncellendi geçti sorunu gibilerinden pozitif yalanlar atabilirsiniz.Çünkü yazılım yüklemekten kaçınıyorlar.

 

Sorun yine geçmez ise başka bir servis deneyin.Mesela Samsun'a gidiyorsanız veya Ankara'ya ordaki servislere de uğramanızı tavsiye ederim.

 

Yine çözüm almazsanız Ford müşteri hattına şikayette bulunabilir,saha mühendisinin incelemesini isteyebilirsiniz.

 

Powershift şanzımanlar,rakipleri gibi sorunsuz ömürlük değildir. Sorunlar çıkıyor muhakkak.En sık duyduklarım vites geçişlerinde vuruntu,soğukken motoru stop ettirme,geri vitese geç geçme,kick down esnasında sallantı türünden şikayetler.

 

Birkaç tane komple şanzıman değişen araç var Türkiye'de.Sayısı iki elin parmakları kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vuruntu sorunları daha çok mekatronik üniteden kaynaklanıyor.Dişliler ile ilgili birşey olacağını zannetmiyorum. Powershift şanzıman eğitimi alan ustalardan yardım almak gerekir.Ve daha önemlisi bu eğitimi yararlı biçimde almış ustalardan.Ford servis personeline eğitimler veriyor,powershift eğitimleride olmuştu fakat 2 tane ayrı serviste powershift eğitimlerine katılmış ustanın çaresizliğini gördüm.

 

Güncel yazılımları yüklemelerini isteyin.Bir arkadaşımda da aynısı oldu şanzıman modülü güncellendi geçti sorunu gibilerinden pozitif yalanlar atabilirsiniz.Çünkü yazılım yüklemekten kaçınıyorlar.

 

Sorun yine geçmez ise başka bir servis deneyin.Mesela Samsun'a gidiyorsanız veya Ankara'ya ordaki servislere de uğramanızı tavsiye ederim.

 

Yine çözüm almazsanız Ford müşteri hattına şikayette bulunabilir,saha mühendisinin incelemesini isteyebilirsiniz.

 

Powershift şanzımanlar,rakipleri gibi sorunsuz ömürlük değildir. Sorunlar çıkıyor muhakkak.En sık duyduklarım vites geçişlerinde vuruntu,soğukken motoru stop ettirme,geri vitese geç geçme,kick down esnasında sallantı türünden şikayetler.

 

Birkaç tane komple şanzıman değişen araç var Türkiye'de.Sayısı iki elin parmakları kadar.

Çağlar kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim cahilliğimi mazur gör ama benim sorunum Vuruntu olmasa gerek sorunum P konumuna almak istediğimde sert bir geçişle beraber tok bir metal sesi duymam ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çağlar kardeşim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim cahilliğimi mazur gör ama benim sorunum Vuruntu olmasa gerek sorunum P konumuna almak istediğimde sert bir geçişle beraber tok bir metal sesi duymam ...

 

 

Rica ederim.Anlattığınız ve anladığım kadarıyla mekatronik üniteden kaynaklanıyor. Güncel yazılım ile düzelttirmeyi deneyin daha önce bahsettiğim taktik ile. Yine olmazsa ve çözüm üretmezlerse başka servisler ve akabinde şikayet.Her evrağınızı saklayın ve hep aynı şikayetler yazılsın iş kartlarına.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.