Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 Ebnin Önü Dahamı Alçak?


Doğan Kurban

Soru

Arkadaşlar sorum biraz garip gelebilir.Servise gittiğimde ustaya arabamın ön yüksekliğinin diğer Focus Titaniumla burun buruna yanaştırıp baktığımda daha düşük göründüğünü söyledim.Hatta servistede aynısını yaparak kontrol ettik ve benim arabam daha düşük seviyesi.Şimdi usta lastikden olabilir dedi ama kontrol ettiğinde normal olduğunu gördü.Son olarak bana bahane gibi geldi Ecoboost ların önü daha alçak dedi.Bu konuda fikri olan var mı?Çünkü ben arabamın ön takımında sorun olduğunu düşünüyorum.Konfor çok düşük ufacık bir çukurda dahi kütür kütür vuruyor.Lastiğin hava basıncı çok yüksek olduğunda hani vururya aynı o şekilde vuruntu sesi geliyor.Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

1.0 motor dökme demir gövdeli ve 1.6 alüminyum bloktan daha ağır diye biliyorum..ağır derken emin değilim belki 5-10 kg dır..

1.0 motor yanlış hatırlamıyorsam okumuştum bir yerlerde 100 kg..

 

biraz bilgi buldumda..

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Ford-Focus-10-Ecoboost-review/

http://techtrixinfo.com/new-ecoboost-1-0-litre-ti-vct-engine-from-ford/

http://fordaddict.com/ford-ecoboost-engines/

 

motor 97 kg, alüminyum emsalinden; olsa %20 daha ağırmış..

1.6 dan 30 kg hafifmiş..ama motor belirtilmemiş..sanırım bu 1.6 eb dur..

 

birde sizin lastiklerde 30 hava vardır, oradaki sıfır arabalarda en az 40..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.0 EB nin motoru daha hafif diğer motorlardan, hatta daha dengeli olmasının sebebi de buydu. Ön tarafın alçak olmasının sebebi sizin ön amortisörlerin patlamış olması olabilir. Konforum azalmasının da nedeni amortisörler olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle düşünün lastiklerinizin çok şişkin olduğunu ve ufacık bir çukur yada tümsekte vururya aynı öyle. Darbeyi emmiyor ön takım dolayısıyla yeni bir araba ve binen arkadaşlarım bu ne ya diyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle düşünün lastiklerinizin çok şişkin olduğunu ve ufacık bir çukur yada tümsekte vururya aynı öyle. Darbeyi emmiyor ön takım dolayısıyla yeni bir araba ve binen arkadaşlarım bu ne ya diyorlar

demek istediğim bu durumu başka bir focusla kıyasladınız mı? yani durum normal olabilir ancak focus size göre çok sert olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın önünün belirgin daha düşük olması motor ağırlığı farkı, patlak amortisör, ve hatta 10 psi'ye kadar lastik hava basıncı farkı ile izah edilemez.

Ağırlıklara bakarsak 1.6 Ti-VCT +15 kg = 1.0 EB + 35 kg = 1.6EB + 10 kg = 1.6TDCi.

Yani en hafif olanla en ağır olan arasında 60 kg fark var ki bunun kolay fark edilir bir seviye farkı yaratması söz konusu olamaz. 

Tabii eğer 1 cm'lik bir farktan bahsetmiyorsak...

Belirgin fark yaratacak tek şey farklı yayların takılmış olması olabilir ki bu da bence çok ama çok zayıf ihtimal.

Ne kadar bir seviye farkından bahsettiğimizi yazar mısınız?

Belli belrisiz farkın üzerinde durmaya gerek yok.

Gelelim sertliğe...

Başka bir arabadan gelmiş olsanız bile Focus'un ön takımının darbe emişini anormal sert bulma olasılığı çok düşüktür.

Önerim servisi değiştirmeniz, test aracı ile kötü yola düşmeniz, sonra aynı yolu kendi aracınızla yapmanız ve aynı lastik havalarında aralarında belirgin fark var ise mutlaka servisin başteknisyeni ile deneme sürüşüne çıkmanız. 

Sonucu da sonra buradan paylaşmanız.

Tabii benzer bir denemei Ankara'lı bir forumdaşla da yapabilirsiniz buluşup.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle düşünün lastiklerinizin çok şişkin olduğunu ve ufacık bir çukur yada tümsekte vururya aynı öyle. Darbeyi emmiyor ön takım dolayısıyla yeni bir araba ve binen arkadaşlarım bu ne ya diyorlar

 

Aynı durum benim araçta da var lastiklere çok yüksek hava basılmış gibi ses yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar küt küt vurma sesi amortisörlerin kendisinden veya bağlantılarından gelebilir.

Benimkiler garantiden aracı aldığımın haftasında değişti.

Yukarıda izlenmesi gereken yöntemi yazdım.

Gunaydin Cem abi,

Sizin aracta garantiden ne degisti?

Ayni sikayeti araci aldigim gunden beri yasiyorum ve ozellikle sol taraftan daha fazla ses geliyor gibi.

Su an 600 km.de otoban disinda keyifsizce kullaniyorum.

Servis normal diyor ama diger aracimda (2006 Clio III 1.6 Dynamique BVA 48.000km) boyle bir ses vs. yok

En azindan sorun ortaksa ayni parcalarin degisimi ile gidermeye calisacagim, daha dogrusu servise talepte bulunacagim.

Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende süspansiyonun normal darbe aldığı zaman çıkan sesin yanında künt ve tok bir vurma sesi vardı, ayrıca direksiyon kutusundan gelen ince ve nadir ortaya çıkan tıkırtı duyuluyordu. Direksiyon için birşey yaptırmadım çünkü rahatsız edici boyutta değildi, amortisör ve takozları komple değişti ve ses kesildi.

Aynı ses midir bilemem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende süspansiyonun normal darbe aldığı zaman çıkan sesin yanında künt ve tok bir vurma sesi vardı, ayrıca direksiyon kutusundan gelen ince ve nadir ortaya çıkan tıkırtı duyuluyordu. Direksiyon için birşey yaptırmadım çünkü rahatsız edici boyutta değildi, amortisör ve takozları komple değişti ve ses kesildi.

Aynı ses midir bilemem.

Tamam abi işte bu ses, fakat ben hiç amortisör sesine benzetemiyorum bunu nedense.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayni ses :)

Gecen sabahlardan birinde neredeyse tam sag kirmis bir vaziyette iken (caddeye dogru cikis esnasinda) ufak bir cukur ki gayet oval formlu, koseli falan degil sol tekerlek cukurdan gecerken o bahsettiginiz sesden yapti. Her iki tarafta da var olan bu sesi o gunden sonra tek tek lastikleri cukurdan gecirerek denedim ve soldakinin daha fazla oldugunu tespit ettim ama direksiyon herhangi bir yone kirikken gecilen cukurlarda

daha fazla ses geliyor.

Bir de cukurlardan cok yavas geciyorum. Hizli gecmeyi hic gozum kesmedi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.