Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Tüpte Iken Benzinde Azalıyor.


Ahmet Erem

Soru

Arkadaşlar Öncelikle herkese Merhabalar,

2001 Focus 2.0 Ghia sedan alarak aranıza yeni katıldım.Aracımı aldığım gün uzun yola çıkmam gerekti yaklaşık 2500 km yol yaptım çok severek aldığım araçtan sorunları yüzünden soğudum bir anda bu sorunlarla ilgili yardımcı olabilir misiniz?

  1. Aracım rölantide çalışırken bir anda devir düşüyor stop edecek sanırken tekrar yükseliyordu buji kablolarını değişerek bu sorunu giderdim.
  2. Olarak Yolda aniden hararet göstergesi kırmızıya yaklaştığını gördüm motoruda zorlamadığım halde tabi korktum vitesi boşa aldım normale döndü sonra tekrar yükseldi hemen ilk park alanında durarak suyu kontrol edip havasını aldım su seviyesi maximuma yakın bir seviyedeydi. Bir kaç saat sorun olmadı tam düzeldi derken tekrarladı sorunu forumda bu konu ile ilgili yorumları okudum hava alma işlemi ve su seviyesi yazmışsınız onlara rağmen devam ediyor.
  3. Aracı aldığımda yarım depo benzin vardı tüpü doldurdum yola çıktım ve şuan neredeyse bitti benzin araç sadece ilk çalıştığında benzinle çalışıyor gaza bastığımda hemen tüpe geçiyor yolda benzin ibresini düştüğünü gördüm eğimden olduğunu düşünürken daha fazla azaldı damlama felanda yok nasıl gitti benim yarım depo benzin anlayamadı. Fikirlerinizi bekliyorum aracımı yeniden sevmek istiyorum :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aracı yeni almışsınız. Aslında satan adam nasıl olsa satacağım diye aracın bakımları koyuveriyor ve hatta hor kullanıyor. 2.el araçta alır almaz yapılması gereken bakımlar ve kontroller vardır. Bunları yaptırmazsanız yolda kalırsınız. Yağ değişimi, filtrelerin değişimi, buji ve buji kabloların kontrolü, fren kontrolü, ön düzen ve soğutma tertibatının kontrolü. Sonra 15-20 gün sürekli aracı dinlemelisiniz sıkıntı çıkarttığı an tamircinize götürüp arıza giderilmeli. bende 2 ay önce pejo aldım. 15-20 gün araç yok yağ kaçırıyor, yok gaz sorunu var frendi soğutma tertibatıydı bujiydi filtreydi  derken masraf 500 ü geçti. araca düzen aldırdık hatta sorunsuz bir şekilde uzun yola bile gitti geldi. 

burada asıl nokta ya araçtan anlayıp tamirciye ütülmeyeceksiniz, yada düzgün bir tamirciniz olup sizi üzmeden aracınızı tamir edip periyodik bakımlarının da takibini yapacak.  bahsettiğiniz sorunlara gelince bence çok abartılacak bir şey yok. tamirciye gidip bu sorunları giderin ve aracınızı her daim dinleyerek kullanın.  anti parantez gaz sorunund benim araçtada aynısı oluyor. yol bilgisayarlı araçlarda gazda kullanırken benzin ibresi de otomatik olarak düşüyor. yani 50 tl lik benzin alıp aracı çalıştırdığınızda benzin ibresi resetleyecektir. 

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

senin bahsettiğin  1 ve 2 nolu sorunların birebir aynısını bende yasadım  1 madde rölanti valfini  temizle derim  2 madde ise  yalancı hararet  bence contadan felan değildir  kronik bir sorun   devirdaim hortumuna bir  şeyler takıyorlar  100 lira felan bildiğim   ben taktırdım  ve sorundan kurtuldum  birde radyötör havasını aldır hava olabilir  ama iyi bir ustaya git çünkü focusların havasını  almayı her usta bilmez  bilgin olsun  .

Bekir Delibaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar nasıl oldu bilmiyorum ama şehir içerisinde kullanıyorum ondan olabilir belki sorunların hiç birini yaşamadım havanında daha sıcak olması ve aracı daha çok zorlamama rağmen hararet sorunu yaşamadım.Benzin ise olduğu gibi duruyor şükür sorun kalmadı inşallah sizinde sorunlar böyle çözülür :) Berk bey 2. maddeyle ilgili yardım istemişsiniz Babam sağolsun hava alma işlemini yaptı sonra 1 kere yükseldi hemen indi sonrasında normale döndü sizde hava alma işlemini deneyin ama ben içim rahat etmedi ford bayisinin ustasıyla görüştüm focus 1 ler de rölanti sorunu kronik dedi hemen hemen hepsi boşta durunca devir düşürüyor yada titriyor buji kablosunu zaten değiştirdiğimde sorun kalmadı. Hararet ile ilgili de korkma aniden düşüyorsa sorun çıkmaz ama için rahat etsin getir bakalım dedi ilk fırsatta aracımı götüreceğim net olarak öğrendiğimde sizlerle de paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hararet yükselmesi genelde uzun rampalarda oluyor ve gazdan ayağınızı çektiğinizde hızla düşüyorsa sıkıntı çıkaracak bir durum değil. Sadece gördüğünüz için canınızı sıkar. Focus 1 lerdeki soğutma sisteminin yapısı gereği birde lpg bağlanınca havasını almak kolay olmuyor. Bu konu başka forumlarda da günlerce konuşuldu. Hatırladığım kadarıyla aracınızın hararet müşürü üst kapağın hemen altında, ve su sıcaklığını değil hava sıcaklığını ölçüyor. Havası tam alınamadığında üst kapağın hemen altında yani hararet müşürünün olduğu yerde ufak bir hava boşluğu oluşuyor ve su olmayınca müşür buradaki havanın sıcaklığını ölçüyor. Çözümüyle ilgili olarak hatırladığım kadarıyla ilk olarak antifiriz su oranını % 50- %50 olarak ayarlayın. Tamamı antifiriz olunca havası kolay alınmıyordu. İkinci olarak da bu sorunla karşılaşmış bir ford ustasına havasını aldırın. Müşürün altına pul koymak yada müşür sistemini değiştirmek sadece sistemi yanıltmaya yarar. Ama sonuçta ciddi ve zarar veren bir hararet olmadığı için bunlarda çözüm olarak değerlendirilebilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hararet yükselmesi genelde uzun rampalarda oluyor ve gazdan ayağınızı çektiğinizde hızla düşüyorsa sıkıntı çıkaracak bir durum değil. Sadece gördüğünüz için canınızı sıkar. Focus 1 lerdeki soğutma sisteminin yapısı gereği birde lpg bağlanınca havasını almak kolay olmuyor. Bu konu başka forumlarda da günlerce konuşuldu. Hatırladığım kadarıyla aracınızın hararet müşürü üst kapağın hemen altında, ve su sıcaklığını değil hava sıcaklığını ölçüyor. Havası tam alınamadığında üst kapağın hemen altında yani hararet müşürünün olduğu yerde ufak bir hava boşluğu oluşuyor ve su olmayınca müşür buradaki havanın sıcaklığını ölçüyor. Çözümüyle ilgili olarak hatırladığım kadarıyla ilk olarak antifiriz su oranını % 50- %50 olarak ayarlayın. Tamamı antifiriz olunca havası kolay alınmıyordu. İkinci olarak da bu sorunla karşılaşmış bir ford ustasına havasını aldırın. Müşürün altına pul koymak yada müşür sistemini değiştirmek sadece sistemi yanıltmaya yarar. Ama sonuçta ciddi ve zarar veren bir hararet olmadığı için bunlarda çözüm olarak değerlendirilebilir. 

Belirttiğim gibi hava alma işlemini Babam yaptı Eski Motor ustasıydı yaş ilerleyince motorlar değişince bıraktı.Su ve antifiriz oranını net bilmiyorum doğrusu aracım yeni ne kadar su oranı ayarladılar bilmiyorum. Dediğiniz gibi can sıktığı için içimi rahatlatacak bir çözüm arıyorum.

 

Ibre oynarken fan acıyor mu? Ford araçları kolay kolay hararet yapmaz yapıyorsa mutlaka soğutma sisteminde bir sorun vardır. Ve gerçekleşen durumda hararet de yalancı değildir conta yakma ya kadar gidebilir...

İbre oynarken fan devreye girmiyor. Sadece ibre çıkıp iniyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focuslarda hava alma işlemini   arkasını kaldırıyorlar o şekilde alıyorlar bilgin olsun aynı sorun benım basımdan geçmişti  hararet göstergesi  bir anda çıkıyordu ayağımı  gazdan çekinde  geri iniyordu   müşürü değiştik sorun gitti gibi göründü fakat bir süre sonra geri başladı   focustan anlayan iyi bir ustaya  gittim  kesin çözüm diye devir daim hortumuna  bir  şeyler taktı  ve   sorundan kurtuldum en sonunda  .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlamsız hararet yükselmeleri eski arabamda da olmuştu bir kere.Meğer araç conta yakıyormuş. 900 tl bayılmıştım. Siz Siz olun en kısa zamanda bu hararet sorununa çözüm bulun. Büyük sorunların habercisi olabilir.

Araçta motor koruma sistemi olduğunu sanıyorum hararet anında motor kendini stop edip sorun çözülene kadar çalışmıyor. Bu da contaları yakmasını engelliyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.