Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Makyajlı Ford Focus 3 Sedan Ve Elektrikli Versiyon Tanıtıldı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bu benzerliğin üretici tarafından çok a maksatlı yapıldığını düşünmüyorum.

Ha Focus eski modellerine göre özgünlüğünü kaybetmiş midir, evet.

Sıra dışı olmama bir tercih, global model yapma arzusunun bir sonucu belki de.

Global satışlara bakılırsa doğru tercih gibi de görünüyor.

Ayrıca aracın bir tek arka stopuna bakarak o sportif bu değil diyebilmek benim için anlaşılması zor bir yorum.

Ben de detaylarda benzerlik aramaktansa bütündeki başarıya bakma yanlısıyım.

Bu satırları da Focus'u sedan olarak hiç tasvip etmeyen ve HB veya Steyşın formlarını beğenen biri olarak yazıyorum.

Elle tutulurunu bekleyelim bakalım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir araç ancak bu kadar rezil edilebilir.Hayır herşeyi geçtim ön tarafını fiesta gibi yapmanın anlamı nedir Allah aşkına?Berbat bir araç olmuş..

Hocam yeni ford politikası bu mustang fiesta mondeo focus alışıcaz artık bu ön taraflara. Ayrıca bu kadarda yerden yere vurmanın anlamı yok ki ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

helal sana kardo :yeah::D

Hocam, tasarımsal olarak sportifliğin (türkçe'min yazıya dökemeyecek kadar yetersiz kaldığı) bir betimlemesi var aslında. Tamamen çizgisel hatlar ile ilgili. Bunu yapım gereği ancak çizerek anlatabilirim..

Kısacası benim gözümden bakınca, arka stop ve bagajın üst kısmının değişimi ile, (güncel kasaya göre) sportifliğini kaybetmiş bir sedan ile karşı karşıyayız. Bunun sebebi "globalleşmek" olabilir mi? tartışılır. Sonuçta izmir, istanbul çapında bir tasarımcı olarak, dünya çapında çalışmış, gözlemlemiş tasarımcılara, mühendislere kafa tutmam mümkün gibi gözükmüyor. Bizim global anlayışımız (tasarım konusunda) maksimum kıbrıs'ı, yunanistan'ı kapsıyor ne yazık ki :) çapımız bu.

Velhasıl, tasarımdan ziyade muhtemelen tasarımcıların binbir yönlendirme ile karşı karşıya kaldığı ve özgünlüğün dışına çıkmak zorunda kaldıkları aşikar.

Güncel versiyon, tasarımcı elinden çıkıp, mühendislere emanet edilmiş, yeni versiyon ise, arz-talep meselesine dönüşmüşe benziyor.

Bir tasarımcı önüne mal gelince karar verse daha iyiydi ya :)

Hobim ve yönetici olmam gereği neredeyse TÜM inceleme yazılarını okudum Focus için ve neredeyse TÜM yazılarda ön tasarımdan şikayet vardı ee kullanıcılar da önünü değiştirmek için binbir şekil modifiye yapmaya çalıştı bu sitede bile onlarca örneği mevcut hal böyle olunca 3 parça tampon dizayn eden adam bence başarılı olmuş olmuyor.

 

Bu işin birde alışma ve yadırgama süreci de var.Örnek st versiyon şimdi eski başlıkları açıp yorumlara bakabilirsiniz birde misal siz st'ye çevirince gelen yorumlara bakın birde aynı kişilerin farklı görüşlerini göreceksiniz, neden ? Çünkü alıştı. Net :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam yeni ford politikası bu mustang fiesta mondeo focus alışıcaz artık bu ön taraflara. Ayrıca bu kadarda yerden yere vurmanın anlamı yok ki

benim şikayetim tasarımda özgünlüğü kaybetmiş olmaları.Hb modelin arka tasarımına aramızda laf eden var mı?Çalışılmış ama iyi ama kötü ortaya farklı birşeyler çıkarılmış.Beğenmeyen de var ama problem değil çünkü focusa has bir tasarım  çıkmış ortaya .Peki bu ne?Tamam aynı ön tasarımı tüm araçlarına koyma modasına geçtiniz o halde aston martin çakması tasarımlarla neden bu işi yapıyorsun ?Üstüne üstlük bu tasarım makyaj bekleyen fiesta sahiplerini bile hayal kırıklığına uğratmışken...Velhasıl ben sevmedim ,bazılarının araç almadaki kriteri bu olmayabilir ama ben focus gibi c segmentinde her zaman önlere oynayan bir araçta özgünlük de ararım.

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam, tasarımsal olarak sportifliğin (türkçe'min yazıya dökemeyecek kadar yetersiz kaldığı) bir betimlemesi var aslında.

Sportif ile dinamiği birbirine karıştırmayalım.

Sportif otomobili spor için kullandığınızda ortaya çıkan şekildir.

WTCC-FORD-Focus-Team-ARENA-BTCC-2011.jpg

 

O zaman da en azından geniş hava girişleri, olabildiğince krom yerine siyah boya kullanılması, şişkin çamurluklar, önden arkaya kama şeklinde yükselen çizgi, geniş lastik ve jantlar, önde arkada spoyler vb. tasarım öğelerini ararım ki kısmen bu araçta kullanılmış.

 

Dinamik tasarım dili ise ayrılan/yaklaşan çizgiler, asimetrik yapılar, çarpıcı boyutlandırmalar vb. olabilir, bunu sen benden iyi bilirsin.

Bu bağlamda evet bu aracın arka tasarımı dinamik değil ama genel anlamda sportiflik vurgusu en azından bize gösterilen fotoğraflardaki modelde var. 

 

@hüseyin ipek, çok öznel bir yaklaşımı anlamsız bir genellemeye dönüştürüyorsun.

Yeni panjur tasarımını beğenenler ağırlıkta, hem Fiesta'da hem de Focus'ta, sadece panjur da değil genel olarak tasarımda her iki modelde iyileşme yadsınamaz.

Ayrıca Fiesta yeni kasa beklentisi yaratmayacak kadar taze görünümlü hala, eskimeyecek bir dinamizm var tasarımında. 

Focus sedana gelince, zaten hep HB düşünülen ve bagaj takıntısı olanlar için sonradan yapılmış bir model sedan. 

Sıradan kullanıcı için bence pekala olmuş, tasarımı farklı anlamlar yükleyerek özdeşleşmeyi sevenler için heyecan yaratmıyor, tıpkı Golf, Jetta, Audi A3/4 vb. gibi.

 

Beğeni ve satış rakamlarını doğrudan fiyat etkiler, o kadar...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim şikayetim tasarımda özgünlüğü kaybetmiş olmaları.Hb modelin arka tasarımına aramızda laf eden var mı?Çalışılmış ama iyi ama kötü ortaya farklı birşeyler çıkarılmış.Beğenmeyen de var ama problem değil çünkü focusa has bir tasarım çıkmış ortaya .Peki bu ne?Tamam aynı ön tasarımı tüm araçlarına koyma modasına geçtiniz o halde aston martin çakması tasarımlarla neden bu işi yapıyorsun ?Üstüne üstlük bu tasarım makyaj bekleyen fiesta sahiplerini bile hayal kırıklığına uğratmışken...Velhasıl ben sevmedim ,bazılarının araç almadaki kriteri bu olmayabilir ama ben focus gibi c segmentinde her zaman önlere oynayan bir araçta özgünlük de ararım.

Özgünlük direk stoplarından sonra bitmiştir hocam kimse özgün demesin bana :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özgünlük direk stoplarından sonra bitmiştir hocam kimse özgün demesin bana :D

Bu özgünlük te değil sedan aracın arkasına duruşuna bakınca bi tatsızlık var özgünlükten daha dipte bişey bu tanımlamakta zorluk çekiyorum.Bu araca bakınca gözünün önünde skoda rapid ya da peugeot 301 felan canlanan sadece ben miyim ,bunu da merak ediyorum..Neyse vardır bir bildikleri diyip susayım iyisimi ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus kullanıcıları sıradan mı ?Önce bunu sorgulamak gerekiyor o halde. 

Corolla, Civic, Astra, Golf/Jetta, C4 veya 308 kullananlar ne kadar sıradansa Focus kullanıcıları da o kadar sıradan.

Focus kullanmayı bir ayrıcalık olarak görmek biraz amacını aşmak olur.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Corolla, Civic, Astra, Golf/Jetta, C4 veya 308 kullananlar ne kadar sıradansa Focus kullanıcıları da o kadar sıradan.

Focus kullanmayı bir ayrıcalık olarak görmek biraz amacını aşmak olur.  

Forumda bir yerde yeni corolla için''bu aracın rakibi focus değil olsa olsa fluence olur''tarzı bir yorumunuzu okumuştum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.