Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

İridyum Buji


Hakan G.

Soru

Merhabalar.

 

Arabamı bu haftasonu 30 bin bakımına götüreceğim. Servisi aradım bujiler falan değişir dedi. Bugün okulda bir arkadaşla konuşurken ben iridyum bujiler taktırdım hem yakıt hem de performans anlamında olumlu sonuç aldım, hem de 100 bin km garantili dedi. İçinizden iridyum buji taktıran var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bizim arkadaş iridyum taktırdım, performans arttı, tanesi 50 tl den deyince, ben de bu adamın vardır bir bildiği, boşuna 50 tl den buji almaz diye düşündüm aklımdan.Tabi şimdi buradakileri okuyunca para olursa taktırılabilecek bir şey olduğu kanaatine vardım.O da ne zaman olur; belki piyango falan tutarsa :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

http://www.ebay.co.uk/itm/4x-DENSO-ITV20-IRIDIUM-SPARK-PLUGS-FORD-FOCUS-III-1-6-EcoBoost-04-11-/151176910017?hash=item2332d894c1

1.6EB sahipleri belki ilgilenebilir, gumruge girmeden elinize ulasacaktir (fiyatindan oturu) 180TL ye geliyor.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

http://www.ebay.co.uk/itm/4x-DENSO-ITV20-IRIDIUM-SPARK-PLUGS-FORD-FOCUS-III-1-6-EcoBoost-04-11-/151176910017?hash=item2332d894c1

1.6EB sahipleri belki ilgilenebilir, gumruge girmeden elinize ulasacaktir (fiyatindan oturu) 180TL ye geliyor.

Benim düldül e olsaydı 135 tl mi oluyor yanim :D 1 dene fazla var kim ister felan dirim artık.Ya da 3 değişmede 1 takım bedava

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İş performans tipi :) buji takmak ile bitmiyor ki ... bobinden, ateşleme programına, yakıt karışımından ... soğuk hava beslemesine kadar el atılacak tonla konu var. Örnek mi? Buji kablosu ... http://www.ngksparkplugs.com/products/performance/racing_wires.asp?mode=nml her şey standart, silindirin tepesine uranyum - kadmium alaşım buji koydum, performans'ım arttı ... üüüüüüü !!! söylemi havada kalmaya mahkum.

Ya da şöyle düşünün, sadece 2013 yılında otomotiv sektörünün (sağlayıcılar ile birlikte) E6 geçişi için harcadığı Ar-Ge bedeli 1,9 Milyar Euro ... bu para sadece emisyon regülasyonlarını karşılamak, az yakıt tüketmek ve daha kabul edilebilir egzost gazı için harcanmış.  

Aracın optimizasyonu için on binlerce adam/saat mühendislik ve 2 milyar Euro'ya yakın para harcamış üreticiler sizce motora XYZ yerine XXX buji koyup aracın beygirini arttırmayı + tüketimi düşürmeyi akıl etmemiş olabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O is hic bir zaman bitmiyor ki? :)

Hersey standartken tabiki en fazla ( o da belki) uzun omurlu olur, yada cok sogukta cok sicakta dah stabil olur. Sen simdi oyle bir anlattin ki, bu otomobil sektorundeki en kral muhendislik ornegi, hasa Allah olmuslar, dusunmus tasinmis olabilecek en kralini takmislar, bundan iyisi zaten yok ne takarsan tak bi halta yaramaz. Bu kafaya hic girmeyelim istersen. Totosuyla gulerler adama, ahahah. Ki sirf bir filtre ne yapabilir ki derken sozumuzu de yuttuk ha yakin zamanlarda. Kisacasi ezberden gazele gerek yok. Para/Performans degerlendirmesi yapmiyorsak hepsi tatava kalir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Sen simdi oyle bir anlattin ki, bu otomobil sektorundeki en kral muhendislik ornegi, hasa Allah olmuslar, dusunmus tasinmis olabilecek en kralini takmislar, bundan iyisi zaten yok ne takarsan tak bi halta yaramaz. Bu kafaya hic girmeyelim istersen. Totosuyla gulerler adama, ahahah. 

Yazdığım metin "toto" ile gülme hissi mi yaratıyor? İlginç ... konuyu biraz daha açayım o zaman (siz de gülmeye devam edin tabi ki) bakın yukarıda ne demişim? -Optimizasyon- yani aracı bir yandan Euro6 emisyon kurallarına uygun hale getirirken, diğer yandan da onun sorunsuz - keyifli ve kabul edilebilir performans ile çalışmasını sağlamak, bu arada da yakıt tüketimini arttırmamaktan bahsediyoruz.  Yani burada ürün iyileştirme ile aynı anda birden fazla çözüm üretmekten bahsediyoruz.  (hala gülüyor muyuz? ... iyi) tabi ki birileri aracının performansını arttırmak isteyecektir, ancak -optimizasyon- denen meret öyle bir şey ki aracı tam da o çizgiye, yani emisyon kontrolünden geçecek çizgiye getirmiş ve tam da o sınırda, belki sınırın bir -tık- altında bırakmış. 

Bu ne demek?  Kafasına göre sağa sola atarlanan bir zihni sinir kafasına göre işler yapar, aracın sağına - soluna dalarsa emisyon'dan geçemez, muayene'de takılır, aracı -yasal- sınırların dışına çıkar. (neşemiz ne durumda? hala eğleniyor muyuz?) Öyle bir durumda yapılacak şey belli, ya muayenesiz şekilde dolaşılacak, ya da zihni sinir projeleri iptal edilip araç optimize edildiği seviyeye geri getirilecek ki TüV'den O.K alınsın. (O durumda ben gülmeye başlarım tabi) 

İzninizle bir de ekleme yapayım. 

Size açık çek ... aracınızı istediğiniz şekilde geliştirin. Eğer yasal sınırların içinde kalacaksanız + güvenlik veya devamlılık (durability) ile ilgili sorun olmayacaksa projenizi sizden satın alacağım, yasal anlaşma imzalayacağım ve geliştirme örneğinizi Ford Co. ile paylaşıp bulduğunuz dahiyane çözümler karşılığında bavullar dolusu dolar kazanmanızı sağlayacağım.

Ne de olsa siz bu işi üst üste üç yıldır "Yılın En İyi Motoru" ödülünü kazanan Ford mühendislik ekibinden daha iyi biliyorsunuz ... sizin gibi bir değerden faydalanmamak enayilik olur, öyle değil mi?

Not: Eserinizi sabırsızlık ile bekliyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazdığım metin "toto" ile gülme hissi mi yaratıyor? İlginç ... konuyu biraz daha açayım o zaman (siz de gülmeye devam edin tabi ki) bakın yukarıda ne demişim? -Optimizasyon- yani aracı bir yandan Euro6 emisyon kurallarına uygun hale getirirken, diğer yandan da onun sorunsuz - keyifli ve kabul edilebilir performans ile çalışmasını sağlamak, bu arada da yakıt tüketimini arttırmamaktan bahsediyoruz.  Yani burada ürün iyileştirme ile aynı anda birden fazla çözüm üretmekten bahsediyoruz.  (hala gülüyor muyuz? ... iyi) tabi ki birileri aracının performansını arttırmak isteyecektir, ancak -optimizasyon- denen meret öyle bir şey ki aracı tam da o çizgiye, yani emisyon kontrolünden geçecek çizgiye getirmiş ve tam da o sınırda, belki sınırın bir -tık- altında bırakmış. 

Bu ne demek?  Kafasına göre sağa sola atarlanan bir zihni sinir kafasına göre işler yapar, aracın sağına - soluna dalarsa emisyon'dan geçemez, muayene'de takılır, aracı -yasal- sınırların dışına çıkar. (neşemiz ne durumda? hala eğleniyor muyuz?) Öyle bir durumda yapılacak şey belli, ya muayenesiz şekilde dolaşılacak, ya da zihni sinir projeleri iptal edilip araç optimize edildiği seviyeye geri getirilecek ki TüV'den O.K alınsın. (O durumda ben gülmeye başlarım tabi) 

İzninizle bir de ekleme yapayım. 

Size açık çek ... aracınızı istediğiniz şekilde geliştirin. Eğer yasal sınırların içinde kalacaksanız + güvenlik veya devamlılık (durability) ile ilgili sorun olmayacaksa projenizi sizden satın alacağım, yasal anlaşma imzalayacağım ve geliştirme örneğinizi Ford Co. ile paylaşıp bulduğunuz dahiyane çözümler karşılığında bavullar dolusu dolar kazanmanızı sağlayacağım.

Ne de olsa siz bu işi üst üste üç yıldır "Yılın En İyi Motoru" ödülünü kazanan Ford mühendislik ekibinden daha iyi biliyorsunuz ... sizin gibi bir değerden faydalanmamak enayilik olur, öyle değil mi?

Not: Eserinizi sabırsızlık ile bekliyorum. 

Evet yaratiyor, tabiki sahsiniza degil, fakat soylemler cok yanlis.

Ornegin: Dunya ters mi duruyor duz mu belli degil ama 2 + 2 = 4. O zaman ben hakliyim.

Konunun deginilen yerinin alakasiz noktasinda dogru birsey soylerseniz ben bu sizin manupulatif soyleminize gulerim. Hemde cok pis.

Ha simdi ben bunlari anlatiyorum belkide siz daha uzatip yine benim deginmek istedigim yerlerden uzak yerlerde harap olacak olduracaksiniz gerek yok.

Neyse konumuza donelim. Ben size yakit tuketimi mi dedim? Veyahut size emisyon mu dedim? Standart mi dedim. Niye siz onlari onunuze katip ULU, insan otesi guzel, entrustriyel harika, mukemmel otesi, laf soyleyenin agzi carpilir bir urun olan forda modunda yaklasiyorsunuz ki? Biz buna zeytinyagi kivami da deriz ha.

Nalet kapitalist duzende belirlenen en ucuz maliyet kafasiyla varolan standartlar cevresinde yapilmis birseyi kendi bakis acimda neden mukemmel kabul edeyim?

Bilmemkac milyar euro harcayan denyo sektor, denyo ar-ge ekibi bir borunun patlayip arabanin motorunu kitleyecegini dahi hesap edememis.

Ha sunu da soyleyim iskembe marifetiyle ortaya soylemler atiyoruz fakat kanitlayiniz benim takacagim bujinin bana performans ve yakit tasarrufu saglamayacagini? Ben aksisini dogrusunu kanitlayamam sayet. Ki derdim o da degil. Sizin bu gereksiz "Adamlar en iyisini yapmis" kafanizi benim zerre kadar kafam almiyor, hele ki soz konusu ford ve orta segment uc kurusluk arabada.

Sizin bakis acinizla, bilgisayarinizdaki islemciyi boktan garajda imal etmis cocuk, aa nasi ben yapayim derdi. IBM var Citrix var varda var, ben Intel diye islemciyi nasil yapayim derdi.

Allahtan bu kafada cok insan yokmus veya silinip gitmisler, yoksa ortalik anca naftalin kokardi...

 

Not: Halen guluyorum :)

Not 2: Sagina soluna dalimis araba elektronik boost controller pekte bir guzel geciyor emisyondan. Bak sizin zamaninizda vidalilari vardi hatirlarsiniz, hatirlarsiniz dimi? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben size yakit tuketimi mi dedim? Veyahut size emisyon mu dedim? Standart mi dedim.

Siz dememiş olabilirsiniz ama "biz" diyoruz ... kişi olarak çevreyi, güvenliği, emisyonu, tüketimi umursamıyor olabilirsiniz ama "biz" o şekilde davranamayız malesef.

... denyo, naftalin, vida vs. konusuna girmiyorum bile ... gereksiz bulduğum agresif tavırlarınıza artık şaşırmıyorum  :)  madem biz işi bilmiyoruz o zaman Top gençlerde, buyrun siz daha iyisini yapın ... önünüz dört şerit yol ... utandırın bizi. Ne de olsa teklifim geçerli, bavullar dolusu para sizi bekliyor.  

Sonuç : Fazla söze gerek yok ... hodri meydan. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Siz dememiş olabilirsiniz ama "biz" diyoruz ... kişi olarak çevreyi, güvenliği, emisyonu, tüketimi umursamıyor olabilirsiniz ama "biz" o şekilde davranamayız malesef.

Bak yine bidibidilar bidibidi 2+2=4 o zaman ben hakliyim. Ustune cevreciyim, ustune ekonomikim. Ahahah. (annelerin gun duzenledigi gunde teyzelere sirinlik yapmaya calisan az once pislik olsun diye komsunun halisina isemis proje cocugun: ahmet kufrediyoy ben etmiyoyum, ben akilli ve saygili biy cocugum, demesi kadar manidar)

Kursunu yedikten sonra duelloda oldugunu farkeden kovboy sozleri bunlar: hodri meydan falan. Uzgunum hocam sizin icin bircok sey gibi bunu soylemek icinde cok gec. Hani sonuclarini goremeyebilirsiniz.

Ayrica "zihnisinir" bana karsi "siz" soyleminize layik olacak birsey yapmadim rahat olun. Normal bir insanim ben... henuz...

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bak yine bidibidilar bidibidi 2+2=4 o zaman ben hakliyim. Ustune cevreciyim, ustune ekonomikim. Ahahah.

 

Yapmayın üstadım ... 2+2'yi ne zaman evlat edindiniz bilmem ama çevreciyim - ekonomikim diyorsanız size verecek cevabım belli "Ayna diye ne kullanıyorsanız lütfen onu değiştirin"  ...bu arada baştaki sözüm hala geçerli.

Madem bu işi o kadar iyi biliyorsunuz o zaman bize yol gösterin ... keşiflerinizi ortaya koyun ve biz naftalin'leri utandırın. (ve paraya para demeyin) ama öyle somun pehlivanı gibi -kaldırma beni yerimden- söylemleri ile olmaz o iş ... eylem bekliyoruz gençlerden. 

Not : Eylem gelmez ise sosyal medya'da epey popüler olduğu üzere "Servet Özkan'dan Otomotiv Sektöründe Çığır Açan O Eylemi Beklediğimiz XYZ Hafta" türünden (her yazı yazdığınızda) notunu faal olduğunuz başlığın altına ekler ve gülerim (ağzımla) .... bilginize efem. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yapmayın üstadım ... 2+2'yi ne zaman evlat edindiniz bilmem ama çevreciyim - ekonomikim diyorsanız size verecek cevabım belli "Ayna diye ne kullanıyorsanız lütfen onu değiştirin"  ...bu arada baştaki sözüm hala geçerli.

Madem bu işi o kadar iyi biliyorsunuz o zaman bize yol gösterin ... keşiflerinizi ortaya koyun ve biz naftalin'leri utandırın. (ve paraya para demeyin) ama öyle somun pehlivanı gibi -kaldırma beni yerimden- söylemleri ile olmaz o iş ... eylem bekliyoruz gençlerden. 

Not : Eylem gelmez ise sosyal medya'da epey popüler olduğu üzere "Servet Özkan'dan Otomotiv Sektöründe Çığır Açan O Eylemi Beklediğimiz XYZ Hafta" türünden (her yazı yazdığınızda) notunu faal olduğunuz başlığın altına ekler ve gülerim (ağzımla) .... bilginize efem. 

Hocam varolan isinizi birakip bir ofis acin, sozlu dovus sanati - brans: manipulasyon. Emin olun su baslikta yazdiklarinizi gorunce insanlar size gulecekler (bilmiyorum artik nereleriyle gulerler, kendi bilecekleri is)

Soylemedigim sey konusunda iddia sahibi oldugumu falan nerden cikardiniz, ben size cevreciyim ekonimigim mi dedim. Belkide oyleyimdir, belkide degilimdir? Halen manupulasyon. Hocam olmuyor iste ugrasmayin. Bir denediniz iki denediniz. Birakin bence sagliginizdan endise edecegiz. Zorlamayin kendinizi.

Hasa "siz"le yarisacak degilim yahu, fakat belki bavulla paralarim kesiflerim vardir. Catir cutur yiyorumdur paraciklari. Siz oturdunuzda deney tupunde atom mu parcaladiniz? Manuel okuyup/okutup prosedurel isleri yolunda ilerlettiginizi unutup nasada cern de falan calistiginizi dusundurnuz ya bana valla helal olsun.

Var mi tanidik yegen, mahallenin cocugu falan? Ugrasmayin size bit bot yazsin (bot dedigim giyilmiyor ha) ben ne yazarsam altina hesap edip gecen surede sizin dediklerinizi yazsin. Sizin ulu zamaninizdan ali koyar falan, cevre kirliligi olur, ekonomi sarsilir. Mazallah.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.