Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 9, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 9, 2011 Dışardan okuyan yanlış anlamasın seni tanıyorum merak etme Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 9, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 9, 2011 SeviLiyorsun adminim 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Samet Özeren Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Yay kesmek bana cazip değil Spor yay aldım aracıma + olarak presslettim yol tutuşu süper ötesi Bana da o cümle cok garip geldi aracın yüksek olması cok etken degil Yere yakın aracı savuran dünya kadar model var neyse konu bu degil üzülerek sana bu konudada katılmıyorum benim aracım yüksekken yolda durmuyodu şimdi en baba viraja giriyorum sıkıntı yok 5cm yana kayma yatma bile yok Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Yay kesmek bana cazip değil Spor yay aldım aracıma + olarak presslettim yol tutuşu süper ötesi üzülerek sana bu konudada katılmıyorum benim aracım yüksekken yolda durmuyodu şimdi en baba viraja giriyorum sıkıntı yok 5cm yana kayma yatma bile yok Senin canını yiyim tatlım Keyifli Virajlar Benim demek istediğim yere daha yakın (standart) araçlar idi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Onur Solmaz Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 11, 2011 Oraki yakınlığın temel sebebi yayın sert (aynı ağırlığı tartacak kısa yayın daha sert olması gerekir) olması yol tutuşuna direk yay etkiyor. Yükseklik pek etki etmez bence; sonuçta ele aldığımız araç r9 değil Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aykan Samet Uzun Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2012 Yay kesme taş düşürmeye bire bir Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2012 Yay kesmeyin ! Helezon yayların merkez noktası vardır. Yayları kestiğinizde merkez noktası kaçma gösterir 4 yayında merkez noktaları ayrı yerlerde olacağından 4 tekerleğin yere basma kuvvetinde değişkenlik olur. Bu aracın yol tutmamasına sebep olur. Yay kesildiği zaman araç virajlarda daha fazla yana yatma eğilimi gösterir buda aracın yol tutuşunu düşürür. Kesilen yay aşırı açılmalarda amortisör tablasından çıkarak kazaya sebebiyet verir. Ayrıca Focus 2 nin ön yayları konik olduğundan kesemezsiniz. Kestiğiniz bölümün çapı kalan bölümden dar olduğu için amortisör tablasına oturmaz.. Bir aracın yol tutuşunu o aracın yüksekliği belirlemez. Aracın yol tutuş gücü kamm dairesi denilen bir fizik hesabı ile belirlenir. aracın dikey kuvveti ile yatay kuvvetlerinin toplamı kamm dairesi sınırını aştığında araç kaymaya başlar. BMW X6 focustan 2 kat daha yüksek. Ama spor otomobil gibi viraj dönüyor buda en güzel örnek Ayrıca yay fiyatları 400 lira falan değil. Ben 260 liraya aldım yaylarımı. Yay kestirmeyede 100 lira vereceksin zaten. Bu iletiden sonra yayları kestirebileceğini sanmıyorum zaten. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
onur ünal Yanıtlama zamanı: Eylül 12, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 12, 2012 iyi de focusun yol tutuşu tatmin etmiyor mu zaten... biraz sakin kullanın.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
emir hacımustafaoğlu Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2012 bir araçta yol tutuş performansında level atlatmak için böyle çerço işi yay keselim yok ısıtıp basalım 15 cm düşürelim bunlar görüntüden ibaret eskiden tofaş grubunda bu mucitlikler işe yarıyordu çünkü o yıllarda yollar araçlardan daha hızlı gelişiyordu geçin bu işleri eğer yapılacaksa araç sana her yol şartında güven vermeli yaptığın bir şey de tereddüt ederek kullandığın zaman bundan haz almazsın ve daha iyisine kafa yormaya başlarsın denenmiş hesaplanmış yöntemler var google translate bu araştırmayı yapmanız için var marka vermeden çok basit 3 adet süspansiyon tipi vardır 1 sabit performans arttırıcılar :bu sistemler aracın marka modeline göre eksenin biraz dışına çıkılmış sabit yükseklikteki sistemlerdir 2 yükseklik ayarlı per. arttırıcılar: bu sistemler kullanım şartlarına göre ayarlanabilen yarı profesyonel 2.lig yarış sistemleridir 3 yükseklik ve eksen ayarlı sistemler:bu sistemleri simülatik şartlarda hesaplanıp yükseklik ve eğim açılarının tespitiyle %100 oynanabilen 1.lig yarış sistemleridir gelelim takılacak sisteme benim focusta denediğim ve bu kasanın ağırlığını kaldıran 35 mm yay ve koni amörtisördür heleki kule gergisi konursa rahatlıkla aynı marka değerindeki spor araçlardan daha iyi performans vermektedir araçlara takılan sistemlerde sadece yay değiştirerek hem amortisörün ömrünü kısaltmış olursunuz hemde direksyon aktarma organlarını yıpratmış olursunuz hemde konforunuzdan eser kalmaz olaki bu görüntüyü profesyonel ve bilinçli yapmanın peşinde iseniz çok değil aynen bir jant parasına yay+amörtisör+kule gergi demiri alarak aracın esneme katsayısını azaltmış olursunuz o bahsettiğiniz aracın altına daha az hava girmesi durumu 160 km/h dan sonra aracın yol tutuşunu en fazla %15 artırır bu bahsettiğim sistemle o avantajı da sağlarsınız fakat şehir içi hızlarda(60-130km/h) aracın altından daha fazla veya daha az hava girme durumu bir etken teşkil etmez. bahsettiğim koni amörtisör ve 35mm yay ile aracınızın orjinalde çıkabileceği maximum hızlarda bile savrulma oranı sıfıra düşüyor çünkü aracın yol tutuş performansı motor performansının çok üzerine çıkmış oluyor olaki 50mm yay takarsanız aracınız daha fazla kayma savrulma vs. durumlarla karşıkarşıya kalır çünkü aracın virajlarda esneme payını yok etmiş olursunuz dikkat abartmayın ... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 19, 2012 Profosyonel olup aracın tüm detayları elden geçmedikçe süspansiyon değiştirmek çok saçma ve sağlıklız hareket Yay ile yere yakınlaştırmanın tabi ki yol tutuş'a etkisi olur, ağırlık merkezin aşağıya indiğinden başka bişeyden değil yani Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap