Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Orjinal YaY Kesme..


Emre V.

Önerilen Mesajlar

Yay kesmek bana cazip değil Spor yay aldım aracıma + olarak presslettim yol tutuşu süper ötesi

Bana da o cümle cok garip geldi :P aracın yüksek olması cok etken degil :D

Yere yakın aracı savuran dünya kadar model var neyse konu bu degil :)

üzülerek sana bu konudada katılmıyorum :D benim aracım yüksekken yolda durmuyodu şimdi en baba viraja giriyorum sıkıntı yok 5cm yana kayma yatma bile yok :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yay kesmek bana cazip değil Spor yay aldım aracıma + olarak presslettim yol tutuşu süper ötesi

üzülerek sana bu konudada katılmıyorum :D benim aracım yüksekken yolda durmuyodu şimdi en baba viraja giriyorum sıkıntı yok 5cm yana kayma yatma bile yok :)

Senin canını yiyim tatlım :D Keyifli Virajlar

Benim demek istediğim yere daha yakın (standart) araçlar idi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

Yay kesmeyin !

Helezon yayların merkez noktası vardır. Yayları kestiğinizde merkez noktası kaçma gösterir 4 yayında merkez noktaları ayrı yerlerde olacağından 4 tekerleğin yere basma kuvvetinde değişkenlik olur. Bu aracın yol tutmamasına sebep olur.

Yay kesildiği zaman araç virajlarda daha fazla yana yatma eğilimi gösterir buda aracın yol tutuşunu düşürür.

Kesilen yay aşırı açılmalarda amortisör tablasından çıkarak kazaya sebebiyet verir.

Ayrıca Focus 2 nin ön yayları konik olduğundan kesemezsiniz. Kestiğiniz bölümün çapı kalan bölümden dar olduğu için amortisör tablasına oturmaz..

Bir aracın yol tutuşunu o aracın yüksekliği belirlemez.

Aracın yol tutuş gücü kamm dairesi denilen bir fizik hesabı ile belirlenir. aracın dikey kuvveti ile yatay kuvvetlerinin toplamı kamm dairesi sınırını aştığında araç kaymaya başlar.

BMW X6 focustan 2 kat daha yüksek. Ama spor otomobil gibi viraj dönüyor buda en güzel örnek

Ayrıca yay fiyatları 400 lira falan değil. Ben 260 liraya aldım yaylarımı. Yay kestirmeyede 100 lira vereceksin zaten.

Bu iletiden sonra yayları kestirebileceğini sanmıyorum zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

bir araçta yol tutuş performansında level atlatmak için böyle çerço işi yay keselim yok ısıtıp basalım 15 cm düşürelim bunlar görüntüden ibaret eskiden tofaş grubunda bu mucitlikler işe yarıyordu çünkü o yıllarda yollar araçlardan daha hızlı gelişiyordu geçin bu işleri eğer yapılacaksa araç sana her yol şartında güven vermeli yaptığın bir şey de tereddüt ederek kullandığın zaman bundan haz almazsın ve daha iyisine kafa yormaya başlarsın denenmiş hesaplanmış yöntemler var google translate bu araştırmayı yapmanız için var

marka vermeden çok basit 3 adet süspansiyon tipi vardır

1 sabit performans arttırıcılar :bu sistemler aracın marka modeline göre eksenin biraz dışına çıkılmış sabit yükseklikteki sistemlerdir

2 yükseklik ayarlı per. arttırıcılar: bu sistemler kullanım şartlarına göre ayarlanabilen yarı profesyonel 2.lig yarış sistemleridir

3 yükseklik ve eksen ayarlı sistemler:bu sistemleri simülatik şartlarda hesaplanıp yükseklik ve eğim açılarının tespitiyle %100 oynanabilen 1.lig yarış sistemleridir

gelelim takılacak sisteme benim focusta denediğim ve bu kasanın ağırlığını kaldıran 35 mm yay ve koni amörtisördür heleki kule gergisi konursa rahatlıkla aynı marka değerindeki spor araçlardan daha iyi performans vermektedir araçlara takılan sistemlerde sadece yay değiştirerek hem amortisörün ömrünü kısaltmış olursunuz hemde direksyon aktarma organlarını yıpratmış olursunuz hemde konforunuzdan eser kalmaz olaki bu görüntüyü profesyonel ve bilinçli yapmanın peşinde iseniz çok değil aynen bir jant parasına yay+amörtisör+kule gergi demiri alarak aracın esneme katsayısını azaltmış olursunuz

o bahsettiğiniz aracın altına daha az hava girmesi durumu 160 km/h dan sonra aracın yol tutuşunu en fazla %15 artırır bu bahsettiğim sistemle o avantajı da sağlarsınız fakat şehir içi hızlarda(60-130km/h) aracın altından daha fazla veya daha az hava girme durumu bir etken teşkil etmez.

bahsettiğim koni amörtisör ve 35mm yay ile aracınızın orjinalde çıkabileceği maximum hızlarda bile savrulma oranı sıfıra düşüyor çünkü aracın yol tutuş performansı motor performansının çok üzerine çıkmış oluyor

olaki 50mm yay takarsanız aracınız daha fazla kayma savrulma vs. durumlarla karşıkarşıya kalır çünkü aracın virajlarda esneme payını yok etmiş olursunuz dikkat abartmayın ...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Profosyonel olup aracın tüm detayları elden geçmedikçe süspansiyon değiştirmek çok saçma ve sağlıklız hareket

Yay ile yere yakınlaştırmanın tabi ki yol tutuş'a etkisi olur, ağırlık merkezin aşağıya indiğinden başka bişeyden değil yani

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.