Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Için 205 Lastik Alayım 215 Mi Acil Yardım :(


Erhan GÜLER

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

 

aracımda 28 bin km kullanılmış Conti Premium Contact 2 lastik var ve lastikten hiç ama hiç memnun değilim. Değiştirmeye karar verdim. 

Alacağım lastik Good year Efficient Grip Performance olacak. 215 55 r16 mı alsam 205 55 r16 mı alsam bilemedim çok kararsız kaldım.

Boş modellerde 205 kullanılıyor dolu olan modellerde 215 lastik kullanılmış. Her ikisi de uyuyor araca. 205 yakıt olarak daha iyi , 215 güvenlik için daha iyi bildiğim kadarıyla. Siz Focus 3 araçlarınızda hangisini kullanıyorsunuz ve memnun musunuz ? Vaktim biraz kısıtlı , acil almam gerekiyor,yardımlarını bekliyorum. Ağrıdaki Good year bayiden 205 için rot balans dahil 850 tl fiyat aldım. 215 ellerinde yoktu ama adam 1400 tl indirimli fiyatı dedi. İnternette 1000-1100 tl civarına bulabiliyorum diyince 1200 tL'ye ayarlarım dedi. 

Sizce hangisini alayım ? Herkese şimdiden tşkler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aralarındaki fark çok önemli değil.

Ekonomi odaklı düşünüyor, aracınızı sık sık performans sınırında sürmüyorsanız ve özelikle kuruda tutunma ve frenaj diye tutturmuyorsanız 205 alın, yok önce güvenlik diyor ve limitleri zorlamayı severim diyorsanız 215 alın.

Ben ikinci gruptayım ve aradaki 200-300 TL farkı bunun için vermeye hazırım.

Tabii üzerinde gelenden ebaddan şaşmamak da ayrı bir görüş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aralarındaki fark çok önemli değil.

Ekonomi odaklı düşünüyor, aracınızı sık sık performans sınırında sürmüyorsanız ve özelikle kuruda tutunma ve frenaj diye tutturmuyorsanız 205 alın, yok önce güvenlik diyor ve limitleri zorlamayı severim diyorsanız 215 alın.

Ben ikinci gruptayım ve aradaki 200-300 TL farkı bunun için vermeye hazırım.

Tabii üzerinde gelenden ebaddan şaşmamak da ayrı bir görüş.

 

Hocam çok performanslı araç kullanan biri değilimdir, maksimum yaptığım hız 150-160'tır o da çok nadir. Yol tutuş ve frenleme tabiki de önemli. Şuan için frenlemeden oldukça memnunum bir sıkıntı yok,ama yol tutuşunu pek beğendiğimi söylemem. Tabiki şöyle bir durum var,kışlık lastiklerim good year ug 8 215 55 r16 ve yol tutuşundan inanılmaz memnundum ve de süper sessiz bir lastikti. Yazlık Conti PC2  lastiklere geçince araba resmen değişti,ne yol tutuş kaldı ne sessizlik,araç çok değişti. 28 bin km yol yapmış tabiki bu lastik. Yağışlı havada araba acaip kayıyor fren yaptığımda,eskiden hissmetmediğim tüm çukurları hissediyorum.

Yağmur yaptığımda frenlemesi iyi olsun, yol tutuşu da iyi olsun buna önem veriyorum. Sonuçta 4x4 lük bir lastik yok,mutlaka bir şeylerden taviz vermek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle 215...

Ben o kadar kesin konuşmazdım.

Güvenlik ön planda olduğunda ince lastiğin sudaki kızaklama düzeyi kalın lastikten belirgin iyi iken, tutunma performansı aynı düzeyde kötü değil.

Ayrıca yeni Focus'un da fabrika çıkışı 205/55-16 lastik ile gelebildiğini unutmamak lazım. 

Diğer bir deyişle güvenlik ile ekonomi denge her ikisi tarafından da yönleri biraz farklı olsa da yeterince karşılanıyor. 

@Erhan GÜLER, kış lastiğinden sonra yaz lastiğine yol tutuş olarak kötü diyorsanız lastikleriniz hem aşınmış hem de sertleşmiş demektir.

Ebad ne olursa olsun yeniler daha iyi olacaktır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kesinlikle 215 alın 205 alırsanız hem güvenlik açısından hemde görüntü açısından olumsuz bir sonuç ortaya çıkıyor . 205 focus 3 e küçük geliyor bence, çamurluklar arası boşluk kalıyor,yakıt tüketimi olarakta pek bişey değişeceğini sanmıyorum ben hem 205/55/16 hem 215/55/16  hem de  215/50/17 kullandım tüketim olarak bir fark göremedim arada  .Fark olsa bile çok çok çok az birşeydir.

 205 alırsanız bakın bu şekilde duruyor araç

eXCs6vx.jpg

 

hatta imkanınız varsa 17 jant alın aracınıza böyle dursun araç :) 

 

ezwhb7j.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Görsellik açısından 215 daha iyi duruyor ama 205 liğin fiyatı da 215 e göre haddinden fazla ucuz. Ayrıca 205 liğin yanak genişliği daha dar olduğundan konfor az olsa da yanal tutunma 215 e göre daha iyi olacaktır. Diğer detayları arkadaşlar yazmış. Sonuç olarak iki lastik arasında fiyatları dışında aman aman bir fark yok. Alıp almamak tamamen kişisel tercihlerinize kalmış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu sertlik bayatlama sürecidir aslında, çok ciddi rahatsız etmiyorsa daha 1-2 sene kullanılır o lastik. illaki alacaksanız lastik fiyatları kabaca şu şekilde..

205-55: 200 tl

205-60: 250 *205 alacaksanız yanağı kalınlaştırıp 215 le aynı çevreye sahip olabilirsiniz..

215-55: 300  * daha ucuzsa pirelli p7 cinturato düşünün derim, gerçi pirelli lerde sert diyenler çok ama

 

bu değişimlerdeki sertlikten hoşlanmıyorsanız daha çok para verip michelin almanız lazım. bir değişim geç sertleşir..

 

yada en iyisi oldukça ucuz lastik alıp (petlas vb. çok memnunum diyenlerde var) 2 yılda bir değiştirmek :)

 

 

 

size kalmış

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

205 alırsanız hem güvenlik açısından hemde görüntü açısından olumsuz bir sonuç ortaya çıkıyor . 205 focus 3 e küçük geliyor bence,

Çağlar pek üstünde durmadığımız bir konuya parmak basmış.

215 kullanılmasının temel nedenelerinden birisi, özellikle zayıf motorlu araçlar için, görsellik!

Daha cüsseli ve güçlü gösteriyor.

Yoksa işlevsel farklar ihmal edilebilecek düzeylerde kalıyor, belki edinme maliyeti hariç tutulabilir bu bağlamda.  

çok ciddi rahatsız etmiyorsa daha 1-2 sene kullanılır o lastik.
 

Sertleşen lastik sadece konfordan değil yol tutuş ve fren performansından da çok şey kaybeder. Kullanılması risklidir.

Araç üzerinde sağlıklı lastik ömrü 3 seneyi nadir geçiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Sertleşen lastik sadece konfordan değil yol tutuş ve fren performansından da çok şey kaybeder. Kullanılması risklidir.

Araç üzerinde sağlıklı lastik ömrü 3 seneyi nadir geçiyor. 

 

haklısında abi de, daha 28.000 de. goodyear larda 1 dönem yatınca sertleşiyor. yeni efficientgrip i bilmiyorum. üzerindeki lastikte yere göğe sığdırılmayan bir lastik. demekki gerçek öyle değil..

 

2 yıl en iyisi, dediğiniz gibi 3 yıl binilebilir. 4. yıl zırt pırt abs devreye girince anlıyorsunuz lastiğin bayatladığını.

**hele kış lastiği 3.yılda buz performansı berbatlaşıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam çok performanslı araç kullanan biri değilimdir, maksimum yaptığım hız 150-160'tır o da çok nadir. Yol tutuş ve frenleme tabiki de önemli. Şuan için frenlemeden oldukça memnunum bir sıkıntı yok,ama yol tutuşunu pek beğendiğimi söylemem. Tabiki şöyle bir durum var,kışlık lastiklerim good year ug 8 215 55 r16 ve yol tutuşundan inanılmaz memnundum ve de süper sessiz bir lastikti. Yazlık Conti PC2  lastiklere geçince araba resmen değişti,ne yol tutuş kaldı ne sessizlik,araç çok değişti. 28 bin km yol yapmış tabiki bu lastik. Yağışlı havada araba acaip kayıyor fren yaptığımda,eskiden hissmetmediğim tüm çukurları hissediyorum.

Yağmur yaptığımda frenlemesi iyi olsun, yol tutuşu da iyi olsun buna önem veriyorum. Sonuçta 4x4 lük bir lastik yok,mutlaka bir şeylerden taviz vermek gerekiyor.

üstadım iyi günler tavsiyem kışın 205 yazın 215 kullanmanız yönündedir. lakin aradaki fiyat farkı sizi üzecekse 215 yerine 205 almanızı tavsiye ederim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.