Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Grand C-Max 1.6 Tdci Test - Sürüş İzlenimi - 900Km'lik


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Bu başlığımızdaki test konuğumuz Ford Grand C-Max. Genel olarak sürüş özelliklerini içerir.

 

Nedir bu Grand serisi ? Neden buna ihtiyaç duyarsınız ?

 

Biliyorsunuz ki güncel C-Max, Focus MK3 ile aynı platform'a sahip, ama grand serisini hem aks olarak hem uzunluk olarak oldukça farklı yani bu aracın sadece boyu uzamış gibi düşünmemeniz gerekiyor, kendisi Kuga'dan daha uzun, neredeyse Mondeo ile aynı aks mesafesine sahip. Haliyle 3. sıra koltuğa yer verebilmesi daha kolay durumda ve bu sebeple bol nüfuslu aileleri hedefliyor.

 

Test Aracı:

10 bin km'de, 1.6 tdci 115 ps güce sahip 6 ileri manuel vites bulunmakta. Continental marka lastikler mevcut. 215/55 R16

Teknik olarak bu araç 1504 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 5,8 - 4,4 - 4,9 lt

 

İç Mekan

Hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor. Bu tür araçların en önemli noktası bana göre eşya gözleri Grand C-max bu konuda başarılı diyebiliriz ama bence daha fazlasını da sunabilirdi, şöyle ki; kapı cepleri çok geniş gayet yeterli konsol ortasında bardaklık yerleri de var ama daha farklı derin göz bulunmuyor yani içeceğiniz yanına bir paket koyacak yer yok. Teyp üzerinde ve kol dayama içinde yerler var ama bence bardaklık etrafında biraz daha olabilirdi buna ihtiyaç duydum çünkü. 

Çocuk izleme aynası, gözlük haznesi ve ruhsat vb gözleri tavan bölümünde yer alıyor.

Kalite olarak sınıfına göre sorunsuz denilebilir, arka kapı üstleri focus gibi sert plastik içeriyor.

 

Ses

Aracı 10bin km'de teslim aldım 900 km kullandım. İçinde tek tıkırtı duymadım inanır mısınız bilemiyorum ama içi ev gibi, motor sesi de kesinlikle yok denecek kadar az var. Fakat bu iyi yönlerinin yanında uzun yol için yol sesi daha iyi olmasını bekliyorsunuz çünkü başka ses bulunmuyor, rüzgar sesi ise 120km/h itibarı ile kesinlikle rahatsız etmeyecek şekilde içeri gelmeye başlıyor.

 

Konfor

Tek kelime ile kusursuz denilebilecek düzeyde hem lastikler hem amortisör sessiz çalışıyor sadece çok sert kasislerde gürültü yapabiliyor geri kalan herşeyde çok iyi. Yola tok şekilde oturuyor darbeyi iyi emiyor. Zaten aracın içinde tıkırtı vb olmamasının sebebi de aracın karoserinde darbelerin hissedilmesinin az olmasıdır. Ne kadar sert araç o kadar tıkırtı cızırtı duyarsınız genel olarak :yeah: Uzun yol sonunda yorulmadığımı da eklemek isterim, tabi c.c. etkisi de var :)

 

Motor & Sürüş & Tüketim

115ps tdci motoru S40'dan sonra ilk kez bu kadar uzun soluklu kullandım. Bu ağırlık ve aerodinamiye sahip araca rağmen 2000dd sonrası gayet iyi, yeterli seviyede hızlanıyor. Hızını aldıktan sonra da yolda bırakmayacak düzeyde hızlanabiliyor. Mondeo ile bu motorun kesinlikle kabul edilebilir olduğunu söylemem gerekiyor hem ekonomi olarak hem gidiş olarak. Ters açılı virajlarda tvc, sert müdehalelerde esp görevini çok iyi yapıyor, neredeyse iz kaybetmemiş gibi yolunu sürdürebiliyor araç.

Sürüş olarak aracın dez avantajı ise yanal rüzgardan çok etkilenmesi, dikkatli olmanız gerekiyor.Bunun dışında bu araca pek eksi alacak yeri yok. Çok rahat yüksek hızlara çıkabiliyor ve kesinlikle güven verebiliyor. 

Tüketim olarak ise şaşırtılacak düzeyde ekonomik olduğunu gördüm aynı güzergahı Fiesta 75 ps tdci ile 100km'de 1 lt bile fazla tüketmeden yol aldı hemde daha hızlı şekilde fakat şunu da unutmayım güç/ağırlık dengesi olarak fiesta biraz önde olsa da düşük beygirli araçlar ile yüksek hızlara çıkınca tüketim değeri normal seyre göre 2 kat bile fazla olabiliyor. Kıyaslama adil olmasa da çok fark olmaması tüketimde iyi olduğunu gösteriyor. Ortalama 120 km/h hız ile sürüldü yol bilgisayarı 110 civarı hesapladı. Tüketim 5.3-5.4 arası değişti eğer hız 100 km/h altında kalırsa 5.0'dan az tüketmek oldukça mümkün özetle bu araç ile 1000 km uzun yol yapmak çok kolay ve konforlu! :yeah:

 

Güvenlik

Tüm koltuklarda emniyet kemeri uyarı sistemi mevcut. Arka kapılar bir düğme ile içeriden açılması engellenebiliyor. Ayrıca kayar kapıların açılması ve kapatılması basit değil ve güvenlik için oldukça detaylı. Çocukların gerçekten düşünüldüğünü anlayabiliyoruz.

Esp ve Tvc işini iyi yapıyor :yeah: 

 

Bazı diğer detaylar

Park sensörleri aracın olmazsa olmazı diyebilirim ve eklemek istiyorum otomatik park'ı efektif olarak 2 defa süper şekilde kullandım :yeah: Çokca memnun kaldım, garip şekilde (çaprazdan gelip tarattım) denememe rağmen. 

Sync ile çok kolay şekilde araç içinde müzik dinleyip telefon ile görüştüm.

Gerçekten sony'nin kontrolü yani teyp kontrolü oldukça karışık ve zorlu. Aşina olmama rağmen ekrana bakmadan iş yapamadım.

Direksiyon kumandalarının makyajlı focus vb araçlarda değişmesinin %100 doğru olduğunu tekrar anlamış oldum hem yön tuşlarının üst kısmının zor basılması hemde hız kontrol ünitesindeki tuşların hakimiyeti zor en azından alışana kadar. Sadece Can/res tuşu mükemmel olmuş diyebilirim aracı uzun yolda sadece bununla idare edebiliyordum. (Gazı kes ve gazı ver gibi) :yeah: 

Yol bilgisayarı, detayları göstermesine rağmen; orta konsol ile farklı olmasının da katkısı ile komik durmakta. Derhal düşünenlerin değiştirmesi gereken şeylerden.

Arka koltuk düzeni değişik şekillerde kombin edilebilmesi ve 2.sıra sırtlığının eğiminin düzenlenebilir olması 3.sıra için artı olmuş.

Arka kapıların kayar kapı olması da özellikle dar garajlar ve park alanları için bulunmaz nimet :)

 

 

 

Grand C-Max Dış

 

FocusClubTr--1398634512.jpg

 

 

İç Mekan

 

FocusClubTr--1398634527.jpg

 

 

FocusClubTr--1398634541.jpg

 

Tüketim

 

%90 Şehirler Arası %10 Ş.içi kullanım'a sahip.

 

Yaprakların tamamını yakmak pek zor olmadı. Ortalama CC ile 120 km/h ile yol alındı.Zaman zaman 130 ve 110'da oldu.

Bu tüketim değeri A noktasından B noktasına ve B noktasından A noktasına gidilerek hesaplanmıştır.

FocusClubTr--1398634561.jpg

Gelecek test başlıklarında görüşmek üzere...

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok güzel bir anlatım olmuş,teşekkürler sayın adminim  ^_^  :yeah:

 

Çok beğendiğim ve imrenerek takip ettiğim bir araç. Büyük aileler için oldukça güzel bir seçenek. Özellikle kalite ve konforu sunarken bunu ekonomi ile birleştirebilmesi en önemli yanlarından biri. Her kesime hitap etmiyor özellikle sıfır alınacaksa ikinci eldeki değer kaybı göze alınmalı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İnceleme ve sunum için teşekkürler.

İkinci fotoğrafta göstergeler çok sönük gözüküyor, araba duruyor mu, yoksa gösterge ışıklarını tamamen kapatabiliyor muyuz?

Focus ile aynı. Kısık kullanma ihtimalim yok mu yani :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de özellikle küçük versiyonunu beğeniyorum (zaten onu aldım :) ). Sürüş keyfi, donanımı, iç ve dış tasarımı, malzeme kalite hissi, arka koltuk hacmi vs bana göre çok iyi araba. Ford MPV işini iyi beceriyor. Sony teyp konusuna katılıyorum, tasarıma çok şey kattığı bir gerçek, ama kaç ay oldu halen kullanımı garip geliyor bana da.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de özellikle küçük versiyonunu beğeniyorum (zaten onu aldım :) ). Sürüş keyfi, donanımı, iç ve dış tasarımı, malzeme kalite hissi, arka koltuk hacmi vs bana göre çok iyi araba. Ford MPV işini iyi beceriyor. Sony teyp konusuna katılıyorum, tasarıma çok şey kattığı bir gerçek, ama kaç ay oldu halen kullanımı garip geliyor bana da.

 

Tasarım bakımından C-Max gayet güzel ama kullanışlı mı orası değişir... Eşya bölmeleri yetersiz... Arka diz mesafesi az... Ama tavanın yüksek olması ferahlık hissi uyandırıyor... Ön tarafta koltuk altlarına eşya bölmesi olsa iyi olurdu...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tasarım bakımından C-Max gayet güzel ama kullanışlı mı orası değişir... Eşya bölmeleri yetersiz... Arka diz mesafesi az... Ama tavanın yüksek olması ferahlık hissi uyandırıyor... Ön tarafta koltuk altlarına eşya bölmesi olsa iyi olurdu...

 

Biz çok uzun boylu bir aile olmadığımız için, pek diz mesafesi sorunumuz olmuyor. Şaft tünelinden de kazanım olmuş. Dolayısıyla bize çok ferah geldi, özellikle focustan sonra. Tabi biraz daha fazla mesafe isteyen, grand c-max seçmeli. Gerçekten de compact c-max'da sportiflik, fonksiyonellikten önce geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.