Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rüzgar Sallaması


V.can Akbulut

Soru

arkadaşlar 2013 focus 3  style sedanım var. aracım rüzgarda cok etkılenıyor. resmen guven vermıyor. bu bır sorun mudur_? yoksa suspansıyonun yumasak olmasından mı kaynaklanıyor sadece_? bir de garantiyi bozmadın servisde taktırabileceğimiz başka yay vs var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Başlığı aktif görünce şen oldu yüzüm.

 

Rüzgardan etkilenmeyen binek araç yoktur herhalde. Gören duyanda savrulup yoldan çıktınız falan sanacak. Siz bence bu durumu ciddi abartıyorsunuz. Ufacık sallanınca araba altınızdan gidecekmiş gibi olayı büyütüyorsunuz.

 

Boşa kürek çekiyorsunuz benden demesi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Afyondan bende geçtim megan 2 ile 120. 130 km hizlarla yoldan cikacak gibi oluyordu focus 3 le ordan gecmedim ama rüzgardan sallandiginida pek hatırlamıyorum

2 hafta önce ben ford connectle babamda focus 3 le bursadan karacabeye gidiyorduk 120 130 la yanal rüzgar vardı gene. Babam araba kullanmada benden acemi olmasına rağmen beni solladı geçti rüzgardan dolayı 120 nin üzerine cikamadim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben sıkıntının direksiyonla alakalı olduğunu ve bütün üretimlerde de aynı olduğunu düşünüyorum. yüksek hızlarda sertleşmesinin aksine yumuşak kalıp farklı bir güç aktarım moduna girmesi gerekli. bu araçta gözümü yoldan ayırmaya hiç gelmiyor. ayırdığınız andan itibaren çizgisinden sapıyor. milimetrik hareketlerle direksiyon kontrolü 2011 model bir araç için ilkel geliyor bana...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben sıkıntının direksiyonla alakalı olduğunu ve bütün üretimlerde de aynı olduğunu düşünüyorum. yüksek hızlarda sertleşmesinin aksine yumuşak kalıp farklı bir güç aktarım moduna girmesi gerekli. bu araçta gözümü yoldan ayırmaya hiç gelmiyor. ayırdığınız andan itibaren çizgisinden sapıyor. milimetrik hareketlerle direksiyon kontrolü 2011 model bir araç için ilkel geliyor bana...

Direksiyonun sertleşmesi ve milimetrik hareketlerle yönetilmesinden bende çok rahatsızım düz çizgide gitmek imkansız oluyor sürekli direksiyonu milimetrik olarak hareket ettirmeniz gerekiyor ve yol ile irtibatınızı bir an bile kesemiyorsunuz rahat bir yolculuk hissi vermiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün geçtiğim yerdeki rüzgar baya fazlaydı. Açıkcası arabam hakkını verdi. Rüzgar vurduğunda sanki arabadaki bir sistem anında arabanın toplamasını sağlıyordu. Hızım 110 du ve rüzgardan giç ama hiç etkilenmedim sürüşte. Ha rüzgar vurdukça ses giriyor içeri tabi o ayrı.

9e17aad54ee661f7ec66b42192c1cf86.jpg

Doğan Kurban tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben sıkıntının direksiyonla alakalı olduğunu ve bütün üretimlerde de aynı olduğunu düşünüyorum. yüksek hızlarda sertleşmesinin aksine yumuşak kalıp farklı bir güç aktarım moduna girmesi gerekli. bu araçta gözümü yoldan ayırmaya hiç gelmiyor. ayırdığınız andan itibaren çizgisinden sapıyor. milimetrik hareketlerle direksiyon kontrolü 2011 model bir araç için ilkel geliyor bana...

 

Direksiyonun sertleşmesi ve milimetrik hareketlerle yönetilmesinden bende çok rahatsızım düz çizgide gitmek imkansız oluyor sürekli direksiyonu milimetrik olarak hareket ettirmeniz gerekiyor ve yol ile irtibatınızı bir an bile kesemiyorsunuz rahat bir yolculuk hissi vermiyor.

 

Ben de aynı dertten müzdaribim. Direksiyona küçük küçük ayar vermek çok yorucu oluyor ve bütün sürüş zevkini alıp götürüyor. Düz çizgide gitmek neredeyse imkansız. Rotuna balansına batırıyorum sorun yok. Direksiyon kutusuyla alakalı bir sorun olduğunu düşünüyorum.Yarın için servisten randevu aldım. bakalım ne olacak? Sizler bu konuyla alakalı servisle görüşme yaptınız mı ya da bir çözüme ulaşabildiniz mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Direksiyonun yüksek hızlarda sertleşmeyip yumuşacık kalması hissizlik oluşturur. Serleştiğinde daha net komutlar verebiliriz.

Yumuşacık kalsaydı milimetrik kontrol sorunları cm lik kontrol sorunlarına dönüşebilirdi. Yumuşaklığın aksine milimetrik boşluk istiyorsunuz gibi geldi bana ki bu da bence çok iyi olmazdı yüksek hızda.

 

Yüksek hızda bizim arabalarımız direksiyonu elektronik olarak sertleştiriyor. Eski arabalarda ise (en azından bizim 98 model Europamızda böyle galiba) sertlik çok daha az oluyor. Hatta yumuşak kalıyor. Bu durumda direksiyonun tekerlekleri kontrol ettiğinden emin olamıyorsunuz. Bildiğiniz hissizlik oluyor.

Şununla bununla kıyaslamadım ancak okuduğum yorumlarda hep Focus un direksiyon hissiyatının diğer bir çok rakibinin üzerinde olduğunu okudum.

Bence direksiyon sisteminde bir sorun yok.

Ciddi rüzgara maruz kalmadım ancak bazen tır/otobüs gibi araçların beni solladığı, ya da benim onları solladığım anlarda ani rüzgar değişimine maruz kaldığımda o rüzgarı hissediyorum. Fakat araba rotasını kaybetmiyor. Yani o rüzgar güvenlik açısından tehdit oluşturmadı şimdiye kadar benim için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fena halde elmalar armutlar karışmış.

  1. Focus'un yan rüzgarlardan etkilenmesi en kötü ihtimalde sınıf ortalamalarındadır. Özellikle en kötü ihtimalde diyorum çünkü şimdiye kadarki deneyimlerim ve okuduğum incelemeler bu konuda son derece yeterli ve iyi olduğunu düşündürüyor.
  2. Yandan gelen ani rüzgarda (rüzgar sağanağı olabilir, büyük araç sollama esnasından rüzgardan çıkma veya girme anı olabilir) ve büyük araçların arkasındaki türbülans alanına giren tüm araçlarda yönden sapma gözlenir. Ve hepsinde az veya çok direksiyon ile yönlendirmeyi düzeltmek gerekir. Bu çerçevede Focus hassas ve hızlı tepkili direksiyon sistemi ile bu işlemin kolayca yapılmasını sağlar. Ancak unutulmamalı ki Focus'un 3.neslinde direksiyon turu oldukça azaltılmış ve özellikle ilk 45 derecelik çevirme açılarında tepkisi arttırılmıştır. Alışık olmayanlar için bu aşırı tepkime aracın dengesiz hissedilmesine neden olmakta ve yukarıda bahsettiğim türdeki düzeltme manevralarında da tedirginliğe yol açabilmektedir.Direksiyonun kısa turlu olmasını beğensem de dar açılardaki progresif tepkimesini ben de abartılı buluyorum, bu açıdan birinci nesil Focus mükemmel bir araçtı. Aslında Ford mühendislerinin çok uzağa bakmasına da gerek yok, güncel Fiesta da rakipsiz iyi bir direksiyon sistemine sahip.
  3. Hız arttıkça direksiyonun sertleşmesi önemli ve gereklidir. Burada sertleşmeden kasıt aynı açıda çevirebilmek için daha fazla kuvvet uygulanması gereğidir. Hız yükseldikçe direksiyon hareketleri ile oluşacak yön değişimleri tehlikeli boyutlara varacağı için direksiyonu kazara bile olsa kolaylıkla çevirmek mümkün olmamalıdır. Ve bu açıdan da 3.nesil Focus'ta direksiyondaki sertleşmeyi yetersiz buluyor ve oynaklık hissine bu durumun da katkısı olduğunu düşünüyorum. 
  4. Yol hissi, yani direksiyon hareketlerine tekerleklerin verdiği tepkiyi hissedebilmek, açısından tüm elektrikli sistemler gibi duyarlılığın ancak vasat ve fakat yeterli olarak değerlendirilebileceğini düşünüyorum. Bu konuda da birinci nesil rakipsiz idi. 
  5. Hakan ve Levent Beylerin sorunlarının ise farklı olduğunu düşünüyorum. Bizim Fiesta'da da benzer bir surum var, araç direksiyonu düz tuttuğunuz halde sabit düz gitmiyor, bir tarafa doğru meyilleniyor ve çok ince hareketlerle düzeltseniz bile yön tutma kalıcı olmuyor. Bazı direksiyon kutularında bu sorun var ve sanırım dişlilerin fazla sıkı olmasından kaynaklanıyor. Zamanla aşınma ile gerilese ve/veya kullanıcı alışsa bile küçük bir sorun olarak varlığını sürdürüyor. Açıkcası giderilmesine yönelik herhangi bir çabam olmadı ama sorgularım. 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zamanla aşınma ile gerilese ve/veya kullanıcı alışsa bile küçük bir sorun olarak varlığını sürdürüyor

Ben tamda bu konumdayım, ilk zamanlar rahatsız ediciydi ama zamanla alıştım, konuyu servisede ilettim ama bir problem göremediklerin söylediler, küçük ve çok aldırış etmeyeceğim bir sorun olarak kalacak gibi görünüyor. 


Bu arada Mondeonun rüzgar ile ilgili hiç bir sorunu yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.