Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

F3 İle İlk Yolda Kalma


saner can

Soru

Bugün ilk kez yolda kaldım. Araç vitese geçmiyor. Stop edince geçiyor fakat çalıştırınca geçmiyor. Önceden hiç belirti vermedi. Aniden oldu. İlk başta vites geçişleri çok sertleşti 10 dk sonra da hiç geçmemeye başladı. Kenara çektim, çekici çağırdım ve aracı servise bıraktım. Nedeni şu anda tam olarak belli değil sökülüp bakılacakmış. Balata bitmiş olabilir dediler. Garantiye girmiyormuş. Araç daha 20000 km de ve 10000 km si uzun yol, hiç sıkıştırmadım, titiz kullandım ve sert kalkış dahi yapmadım. Açıkçası moralim bozuldu çekiciye yüklerken...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Balata bitmiş olabilir servisin kendisini garantiye almasının bir yöntemi olsa gerek. 

 

Benim arabam 54 bin km ye yaklaştı. Sert te kalktım, pati de çektirdim, sakat hareketler de yaptım ancak balatamın bittiğine dair bir işaret çok şükür şu ana kadar almadım. İnşallah yakın zamanda da almam. 

 

Ancak bazı kullanıcılar var ki debriyajın ömründen ömür çalıyorlar. Bu sert kullanıyorlar anlamında değil geyet yumuşak kullansalar da debriyajı kullanırken debriyajın canını çıkartıyorlar. Sizin için kesinlikle böyle bir ithamım yok. Ancak servisler sizin böyle bir kullanıcı olabileceğinizi düşünmüş olabilirler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sert değil tamamen yumuşak ama yanlış kullanırsanız aracı yarım debriyaj gibi anında biter, yeni nesiller böyle . Geçmiş olsun durumun sonucunu bekliyoruz.

15k bakımda bunun kontrol edilmesi gerekirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün ilk kez yolda kaldım. Araç vitese geçmiyor. Stop edince geçiyor fakat çalıştırınca geçmiyor. Önceden hiç belirti vermedi. Aniden oldu. İlk başta vites geçişleri çok sertleşti 10 dk sonra da hiç geçmemeye başladı. Kenara çektim, çekici çağırdım ve aracı servise bıraktım. Nedeni şu anda tam olarak belli değil sökülüp bakılacakmış. Balata bitmiş olabilir dediler. Garantiye girmiyormuş. Araç daha 20000 km de ve 10000 km si uzun yol, hiç sıkıştırmadım, titiz kullandım ve sert kalkış dahi yapmadım. Açıkçası moralim bozuldu çekiciye yüklerken...

Geçmiş olsun.Aynı sorunu ben 560 km de yaşadım.Baskı balata bırakmadığından kaynaklandığını söylediler.Fakat benim vitesler kendiliğinden düzeldi.Sizinkinin vitese geçmediği haliyle servise gitmesi iyi olmuş.Garantiden değiştirileceği büyük olasılık.Eğer ücret talep ederlerse bence tepki gösterin.Ücreti kabullenmeyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

AB uyumlarına göre otomotiv firmaları zorunlu olarak balatalarda kullanılan ve aspets denen kanserojen ihtiva eden maddenin balatalardan çıkarılmasına karar verilmesinden sonra balataları sertleştiren bu maddenin kullanılmamasından dolayı artık balatalarınız 10000-15000-20000 aralıklarında biteceğini bir yerlerde okumuştum arkadaşlar.  

Ne kadar doğru bilmiyorum ama bana mantıklı geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1 günde bile balata bitirebilirsiniz... Ford'la ilgisi yok bunun

Benimki 1 günlük bitirme olayı değil. Balatayı yakmak için uğraşırsan 1 saatte de bitirebilirsin veya bitiremesen de yakabilirsin. 20000km de normal kullanımda bitiyorsa tabiki FORD la ilgisi vardır diye düşünüyorum.

 

Eğer gerçekten bir problem yok ise ve aniden belirti vermeden 20000km de balata bitmişse, çok sevdiğim aracımı sadece bu yüzden başka marka ile değiştiririm herhalde. Güven vermez o araç bana artık. Öte yandan kıyaslama yapmak yanlış olur mutlaka ama yine manuel Clio3 ile 100000km yol yaptım balata değiştirmedim(fren balatası hariç). Bu arada daha sökmemişler bakalım netice ne olacak...

Balatanin bittiğini sanmıyorum, belli ederdi.

Ben de öyle düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimki 1 günlük bitirme olayı değil. Balatayı yakmak için uğraşırsan 1 saatte de bitirebilirsin veya bitiremesen de yakabilirsin. 20000km de normal kullanımda bitiyorsa tabiki FORD la ilgisi vardır diye düşünüyorum.

 

Eğer gerçekten bir problem yok ise ve aniden belirti vermeden 20000km de balata bitmişse, çok sevdiğim aracımı sadece bu yüzden başka marka ile değiştiririm herhalde. Güven vermez o araç bana artık. Öte yandan kıyaslama yapmak yanlış olur mutlaka ama yine manuel Clio3 ile 100000km yol yaptım balata değiştirmedim(fren balatası hariç). Bu arada daha sökmemişler bakalım netice ne olacak...

Ben de öyle düşünüyorum.

öncelikle geçmiş olsun normal kullanımda balata 20 bin de falan bitmez başka bir sorundur diye tahmin ediyorum, bende focus 2 ile 160 bin km yol yaptım ne balata bitti ne başka birşey mazot dışında birşey bitmiyordu  :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle geçmiş olsun normal kullanımda balata 20 bin de falan bitmez başka bir sorundur diye tahmin ediyorum, bende focus 2 ile 160 bin km yol yaptım ne balata bitti ne başka birşey mazot dışında birşey bitmiyordu :kıhkıh:

Ya zaten kimse bu konu hakkında öyle oldu demiyor. Ve Focus 2 ile 3 ayrı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.