Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Kullanıcı Tercihleri 2014 [Türkiye Dahil]


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Başlıktan da anlaşıldığı gibi yeni araç sahiplerinin eğilimlerini inceleyeceğiz bu başlıkta :)

 

  • Beyaz renk satışları artık siyahı geçmiş durumda, kahve ve turuncu ise en hızlı artan diğer renkler.
  • Güneşli yani sıcak ülkelerdeki kullanıcılar sunroof almamaya çalıştı :)
  • Avrupa'nın yakıt tercihi benzinli motor oldu, en fazla tercih Rusya'da; dizel motor ise en fazla Türkiye'de tercih edildi.
  • 10 kullanıcının 8'i manuel vites tercih etmiş en yüksek tercih yapanlar ise Hollanda ve İrlanda.
  • Bu trend'ler, Avrupa genelinde sürücülerin satın alma alışkanlıkları hakkında fikir veriyor, bölgesel eğilimler ve şaşırtıcı ulusal farklılıkları gösteriyor.

 

İlgili Trend Videosu

 

 

Detaylar

 

İspanya (%5), İtalya (%3) ve Yunanistan (%2) sıcacık olmasına rağmen en az sunroof alan ülkeler oldu.

En fazla ise Norveç (%15) devamında Fransa (%11) ve Almanya (%10)

Otomatik klima ise En fazla Norveç'de (%80) tercih edildi bunu Belçika %77 ve Hollanda %71 ile takip etti.

Manuel klima da ise Türkiye'de %96 ile zirvede onu %92 ile İspanya takip etti.

 

Yukardaki sonuçlar biraz şaşırtıcı değil mi :) Sıcak ülkelerde manuel klima tercih edilmesi..

 

Şaşırtıcı olmayan şey ise koltuk ısıtma tercihinde yaşandı İskandinav sürücülerin %99'u bu özelliği satın aldı. (İsveç, Norveç ve Finlandiya)

En az ise Türkiye (%1), Yunanistan (%2) ve İspanya (%3) tercih edildi.

 

Sigara Donanımı yani çakmaklık vb gibi içeriğini bilmiyorum bunu en fazla tercih eden ülkeler

Yunanistan (%73), İspanya (% 53) ve Romanya (%35).

 

Renk olarak kullanıcıların %23'ü beyaz, %20'si siyah ve %17'si gri rengi tercih etti.

Beyaz rengi tercih eden en yüksek ülke ise Türkiye oldu kullanıcıların %55'i beyaz araç aldı.

İngilizler kırmızıyı, Romanyalılar maviyi ve Norveçliler kahve rengi tercih etmiş daha fazla olarak.

 

Wagon karoser ile tercih edilebilen Focus ve Mondeo da bunun seçimi şu şekilde oldu

Danimarka (%86), Hollanda (%79) ve Hollanda (%78)

5K tercihinde ise ilk üç;

Yunanistan (%95), İspanya (%87) ve İngiltere (%83)

 

Avrupanın tamamına bakarsak ise %50'si Hatchback'i , %35'i SW'u ve %15'i Sedan'ı tercih etmiş.

Türkiye yine sedanda en üstte yer alıyor kullanıcların %84'ü sedan karoser seçti.Bunu Rusya %44 , Romanya %42 ile takip etti.

 

 

Güvenlik ve teknoloji olarak ise Almanlar en fazla tercih eden ülke oluyor (%63 ile)

Alman kullanıcılarının %74 araçlarında Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemini tercih etmiş. Bunu takip edenler Belçika %36, İsviçre %34

İsviçre %63 Portekiz %53 Avusturya %50 oranlar Otomatik Park sistemini araçlarında tercih etmiş.

 

Sürücü destek paketlerini ise (şerit takip vb) en fazla İsviçre (%20), Hollanda (%19) ve Almanya (%14) tercih etti.

Peki neden Norveç yüzde 26 ile listenin başında, küçük otoyol ağları olmasına rağmen ??

 

Hollanda (%85) ise Hız sabitleme'yi en çok satın alan ülke olmuş, Finlandiya %78 ve Norveç %74 ile takip ediyor ve Hollandalı müşterilerin KUGA alanlarının %94'ü ayak ile bagaj açma özelliğini araçlarında tercih etti.

 

Kullanıcıların %99'u benzin veya dizel yakıtlı araçları tercih ederken sadece %1'i alternatif yakıt seçeneğini tercih etti.

%58'i benzinli araç kalanı dizel.

 

Benzinlide tercih sıralaması; Rusya (%97),Çek (%80) ve Finlandiya (%80)

Dizelde tercih sıralaması; Türkiye (%64), İtalya (%63) ve Portekiz (%61)

 

Kullanıcıların %85'i manuel vitesi seçmiş. Sıralaması; Hollanda (%96), Yunanistan (%95) ve Polonya (%95)

En fazla Rusya'dan otomatik araç tercihi gelmiş onunda oranı hala manuel'e göre düşük; %48.

 

Bu trendler Avrupa'nın 22 ülkesinden elde edilen veriler ile sağlanmıştır.

Bu arada mevcut Fiesta da 11,400 adet varyasyon ile insanlar istedikleri aracı alabilmektedir.

jcYU3Vb.jpg
 
tmEc0lB.jpg
  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu vatandaşın tercihi değil Otosanın ayıbı. Style donanım ve trendX de dig klimalı olmalıydı

Hocam şimdi yakup diyecekki, onun donanımı ona göre demekki insanlar onu tercih etmiş.

Paket ve opsiyonlar konusunda forumun yaşadığı evrende değil Yakup ne yazık ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Iyi de bu Focus kullanıcı eğilimi değil. Tüm model. Ayrıca Otosan da zaten buradaki kullanıcıya göre getiriyor . Onlar da tespit ediyordur trend-x gibi. Beni eleştirmek size ne katıyor acaba herkes yorumu yazıp pas geçebilir nitekim :)

Ben cevap falan vermiyorum bu tip şeylere banane :D zorla yazdırıyorsun

Focus ve Fiesta'nın filosu zaten yüzdeyi çeken etken. Bizim millet ne ucuz ise onu alıyor. Bu net.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım Manuel klima seçmelerinin tek sebebi dijitallere istinaden daha az arızalanması sanırım.

 

Ancak neden şoför koltuğu ileri geri dijital aşağı yukarı kalkıyor da hemen yanındaki yolcu koltuğu o şekilde yapılmıyor buna daha halen akıl erdiremedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uygun fiyattan sattılarda biz mi almadık sanki digital klimalı şeker kırmızı sunrooflu titanium yada tit x..

Cenk hocam haklı bir bakıma bu konuda. Ancak şuda varki alt donanımlara bu tarz şeylerin sunulması üst donanımlardaki beklentiyi arttırırken biz tüketiciye yansıyan fiyatıda arttırır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kızıyor olsakta Otosan iyi sattığı araçları getiriyor. Örneğin HB seviyorum ben veya  180lik EB leri seviyoruz forum olarak. Ama siz onu birde satıcılara sorun. Adam satamıyor aracı, aylarca stokta kalıyor. Yani genel tercihleri bizim tekil bireyler olarak görme ve anlama ihtimalimiz az. Satıcı karşısına oturan kırk çeşit insanın nasıl davrandığını, nasıl seçim yaptığını, fiyat,renk, donanım konusunda ne düşündüğünü bizden daha iyi  daha iyi tahlil ediyor bence.  Ha genel akım bizim zevk ve davranışlarımıza uymuyor. 

 

Ayrıca fazladan koydukları 1 dolarlık bir malzeme 500bin arabada 500bin dolar ediyor. Satabildikleri oranda minumum donanım, maksimum fiyat yapmaları sistemin doğal sonucu. Siz olsanız vatandaşa ucuza bol donanımlı araba verelim diye mi düşünürdünüz? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Iyi de bu Focus kullanıcı eğilimi değil. Tüm model. Ayrıca Otosan da zaten buradaki kullanıcıya göre getiriyor . Onlar da tespit ediyordur trend-x gibi. Beni eleştirmek size ne katıyor acaba herkes yorumu yazıp pas geçebilir nitekim :)

 

Focus kullanıcılarının azımsanmayacak kadar olan bir kitlesi bu ve benzeri forumlarda. Hepsi aynı abukluktan yakınıyor. Paketler mantıklı değil, saçma bir satış politikası diye. Peki bu otosan kime göre getiriyor. Kanımca oto kiralamacılar ve filolara getiriyor ona göre düşünüyor ona göre karar veriyor. Kısacası son kullanıcıyı sallayan yok. Sen hala nerdesin niye/neyi/neye göre savunuyorsun bilemedimki evet tartışması bile garip :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Forum kullanıcısı alanların yüzde kaçı ? :) bunu konuşalım ve sorulacak soru yukarda ki değil bu donanımların sunulması olur. Ben her zaman titanium altını almayın diyen birisiyim kimseyi savunduğum yok. Siz göremiyorsunuz geniş olarak kusura bakmayın.

Eleştirmek yerine anlamaya çalışmak lazım

Yani titanium iç kalitesine sahip olmayıp otomatik klima sunan kaç ülke var, buna bakmak lazım Otosan demeden önce yani eklenmesi mi o donanımın satılması mı soru bu olmalıdır

Style ile titanium arası 2 bin tl bile olmadığı vakitleri bile gördük adamlar yine onu almayı tercih etti sebebi fiyat. Net bu . Deşmenin anlamı yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben gayette düzgünce anlıyorum. Diğer tüm markalarda çakmak bile opsiyon olarak sunulabilirken, dar boğaza sokup insanları kendi belirlediği paket seçeneklerine sokan bir anlayışla biz donanımlı araç satıyoruz diye ortaya Türkiye pazarında çıkmak Markasını veya ürünlerini satmak yerine ucuzluğunu sattırıyor dedirtiyor bana. Diğer ülkelerde her donanım böyle bir şekilde satılırken Türkiyede paket abukluğunu kabullenen bireysel kullanıcı yok ne yazık ki.

 

 

Yüzdeye vuracak olursak çok kabaca gözlemlerimle istanbuldaki şirket araçlarının %60-70'i trend focus. Ee %30 da kullanıcı, onlar nolacak.

Sonrasında paket yaptım pazar araştırması yaptım de çık işin içinden. Cem yılmazın espirisi geliyor aklıma direk: "kola yaptım üstünede soğuk içiniz yazıcam. Bırak şimdi zapturapt altına alma, isteyen istediği gibi içer"

 

 

Şunun cevabını verebiliyorsan belki bir sonuç çıkabilir ortaya.

Diğer ülkelerdede donanım paketleri var, ayrıca diğer özelliklerde opsiyon olarak tek tek sunuluyor. Türkiyede neden bu böyle değil?


Velhasıl yukarıda yazdıklarının bir geçerliliği bulunmuyor. En azından Türkiye pazarını ilgilendiren kısmı. Çünkü insanlar kendi araçlarını alırken basmakalıp paketler üzerinden almak zorunda kalıyor. Bu nedenle diğer ülkelerle aynı şartları paylaşamıyorlar. Hayır bunu geçtik paket seçenekleride aynı değil. Kısaca pekte lüzumlu olmayan bir istatistik verisi olmuş bizim için.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neyse bunlara çok açıklama yaptım uzatmıyorum . Yukarda katılmadığım şeyler var . Bu kadar :) veriler zaten herzaman bizi yansıtmaz. Diğer ülkelerde de onlara göre rahatsız eden şeyler mutlaka vardır. Bunu da unutmayalım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında açık söyleyim, benim aldığım zaman da hakikaten üst donanımla arasında 2-3 bin fark vardı ama bu kezde üst donanıma çıktığında altta olan özellikler yok oluyordu, velhasıl kendime en uygun olanını tercih etmek durumunda kaldım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beyaz renk satışları artık siyahı geçmiş durumda, kahve ve turuncu ise en hızlı artan diğer renkler.

Renk olarak kullanıcıların %23'ü  beyaz, %20'si siyah ve %17'si gri rengi tercih etti.

Beyaz rengi tercih eden en yüksek ülke ise Türkiye oldu kullanıcıların %55'i beyaz araç aldı.

Sonunda ülkemde de insanlar

1. Beyazın şık ve zarif olduğunu

2. Daha az ısındığını

3. Daha az kir ve çizik gösterdiğini, yani kozmetik dayanıklılığının daha yüksek olduğunu

4. Boya bakım ve onarımının daha kolay olduğunu fark ettiler.

Bizde 3 ve 4.maddeler daha önemli seçim kriteridir bence.

Güneşli yani sıcak ülkelerdeki kullanıcılar sunroof almamaya çalıştı :)

İspanya (%5), İtalya (%3) ve Yunanistan (%2) sıcacık olmasına rağmen en az sunroof alan ülkeler oldu.

Çok normal değil mi?

Tepenizde boza pişiren bir güneş varken kaç kişi üstü açık kullanır? Ben 10 yılda 10 kere açmadım.

Buna karşılık kuzey ülkeleri güneş açlığında, bulutlu havanın ışığının bile araba içine dolması ruhlarını okşuyor.

Ancak diğer önemli bir etken de maliyet, sıcak ülkeler göreceli fakir ülkeler.

Avrupa'nın yakıt tercihi benzinli motor oldu, en fazla tercih Rusya'da; dizel motor ise en fazla Türkiye'de tercih edildi.

Yakıt fiyatlarından kaynaklanmakla beraber son zamlarla beraber alışkanlık yönü ağır basıyor. Yine de kullanması her zaman keyifli olmasa da göreceli düşük işletme maliyeti ve yine göreceli düşük değer kaybı ile ekonomi öncelikli düşünenlerin tercihi.

10 kullanıcının 8'i manuel vites tercih etmiş en yüksek tercih yapanlar ise Hollanda ve İrlanda.

Otomatik viteslere güven hala oluşmadı alt sınıflarda, bu tüketici tercihlerine de kısmen yansıyor, VW istisna olsa bile ilginç bir şekilde.

Ayrıca yüksek bakım/onarım masrafı ve anlayan usta sayısı azlığı da ürkütüyor.

Otomatik klima ise En fazla Norveç'de (%80) tercih edildi bunu Belçika %77 ve Hollanda %71 ile takip etti.

Manuel klima da ise Türkiye'de %96 ile zirvede onu %92 ile İspanya takip etti.  

Yukardaki sonuçlar biraz şaşırtıcı değil mi :) Sıcak ülkelerde manuel klima tercih edilmesi..

Alırken maliyeti yükseltiyor, herkes konforu için bu ekstra maliyeti üstlenmeye hazır değil, hele ki pahalı başka donanımlarla pakete sokulduğunda; arızaya yatkınlık göreceli yüksek, onarımları daha zahmetli olabilir.

Hedef kitlede filoların çokluğu da önemli bir etken.

Sigara Donanımı yani çakmaklık vb gibi içeriğini bilmiyorum bunu en fazla tercih eden ülkeler

Yunanistan (%73), İspanya (% 53) ve Romanya (%35).

Türkiye'de %100, çakmaksız araba mı var?

Ama bu satıcı tercihi, birebir kullanıcı tercihi ile örtüşür mü bilemedim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.