Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Toshiba Laptop Şarj Olma Problemi


Önerilen Mesajlar

Toshiba Satellite l855 11W 2012 model bir laptop sahibiyim. Laptop son bir kaç aydır şarjı bittiğinde ve bu nedenle kapandığında şarj alma sorunu yaşıyordu. Yani şarjı bitip tüm ışıklar söndüğünde sokete kabloyu taktığımda hiç hareket olmuyor şarj olmuyordu. Biraz bekleyince 10 dk 20 dk bekleyince geliyordu. Geçen ay tam bu yüzden gidiyordum ki 2 saat sonra geldi şarj ve götürmedim. O günden sonra 1 ve ya 2 kez 10 dk'lık beklemeler oldu ama sorun etmedim.

 

Ama bir hafta önce tam 1 gün boyunca şarj almadı. En sonunda götürdüm servise. Götürmeden öncede ters çevirdim düz çevirdim soketi oynattım bataryayı çıkardım falan öyle denedim. Sadece bataryayı çıkarttığımda (gene açılmadı)  çok sönük bir ışık temassızlık yapar gibi yanıp sönüyordu. İlçemdeki yetkili servis sorunu anlayamadıklarını Toshiba genel merkezine tamire gönderdiklerini söylediler onlarda bu hafta sorun  yok yazıp bir güzel silip paketleyip bilgisayarı geri göndermişler.

 

Sorun şu ki bilgisayarın içinde %1 bile şarj olsa gayet normal şekilde açılıp şarj alıyor. Ama ne zaman şarj bitiyor sorun başlıyor. Sanırım ilçemde ki serviste dolu bir batarya takıp bilgisayarı açmış sonra benim bataryayı takıp şarj etmişler.O yüzden ana servis sorun görmemiş. Yapmadan geri göndermişler.

 

Yada garantimin bitmesine 25 gün kadar var. Sorun biraz büyük o yüzden zaman geçirme politikası mı uyguluyorlar ?

 

Sizce sorun anakartta mı yoksa sokette mi ? Sonuç olarak bilgisayarın şarjını bitirmeden kullanıyım mı yoksa geri mi gönderiyim ?

 

Şimdiden teşekkürler.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bataryayı söküp, adaptörü takarak bilgisayarı açmaya çalışınca ne oluyor? Şarj ünitesinde sorun var gibi görünüyor.

Normalde yandığından çok daha sönük bir ışık temazsızlık yapar gibi yanıyor. Şarj ünitesinde ateşleme bölümü varmış sanırım ismini hatırlayamadım şimdi sorun o olabilir gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

adaptörü taktınız, bir süre beklediniz laptop açıldı.. sonra kapatıp 5 dk sonra açtığınızda sorunsuz açılıyorsa sorun yoktur..

siz pil bitikten hemen sonra takıyorsanız belki kondansatörler boşalıyor dolması içinde beklemek gerekyordur. ama benim bildiğim kondansatörler 5-10 sn de dolar.

 

***şöyle deneyin, pil boşalmadan, laptopu kapatın. pili sökün adaptörlü çalıştırın.. kullanın 5 dk, kapatıp tekrar açın..sorun var mı yok mu? sorun varsa vardır, anakartla alakalı..yoksa kesin pildir sorun.

siz laptop u pilli ne kadar kullanıyorsunuz.. hemen her gün pilli kullanım yapıp 1-3 günde bir şarj ettiyseniz pil ölmüştür.. laptop pilleri 500 şarjlıktır genelde..

 

cep telefonlarının kılavuzunda bile uyarı vardır. eğer pil tamamen boşalır ve uzun süre kullanılmazsa şarj alması 2-3 dk sonra gerçekleşebilir diye ki benim başıma geldiği olmuştur.

lithium pilleri %0 a kadar boşaltmak iyi değildir. %5 in altına düşünce şarj etmek lazım. pil hafıza kaybına uğradıkça performansı düşer.

 cep pili 1000-1500 mah, laptop pili 4-5000. şarj alması epey uzun sürebilir.. siz **** aşamasını deneyin o fikir verir

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Mehmet Demir, Hocam 10 dk kadar anlarımda 1 gün kendini hazırlamaz herhalde pil. :) Kapatmaya da korkuyorum açılmayacak yine diye. 

Yanlız şöyle bişey var. Batarya boşalsın bilgisayar kapansın ben bataryayı çıkarıyım şarja yine şarj almıyor. Pil performansım daha yerinde bu arada tam şarj güç tasarrufu modunda 1,5- 2 saat gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sen malından emin isen yollarsın bana ben senin için götürürüm pc'ni servise. Eğer istanbulda tanıdığın yok ve oyalandığını düşünüyorsan :)

Yok abi teşekkür ederim götürmek mesele değil :) babamda dedi zaten direk kendin götür ana merkeze diye 1-2 gün kullanıyım işlerim var biraz birikti. Aksi gibi ablamında Toshiba bilgisayarı bozuldu anakarttan bilgisayarsız kaldık. :D işlerimi hallediyim bilgisayarda sonra ilk önce Gebze servisiyle konuşayım bakalım göndermeden gözümün önünde teste sokmalarını isterim yetkimiz yok derlerse kendim merkeze götürürüm artık orada yanımda test yapmalarını isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pil ayvayı yediyse bekleyebilir diyeceğim ama 1.5 saat giden pilde henüz ölmemiştir.. en iyisi elinle teslim et. 25 günü kaçırma.

 

açık yazayım ben toshiba nın sadece japon malı hafıza kartlarını kullanıyorum. çok memnunum. laptop um fujitsu, birini 5.5 yıl sonra babamın eve bıraktım, 2. si ni kullanıyorum şimdi çok memnunum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bn de toshiba kullaniorum.adaptor takili iken pil sarj oluyor yazardi, ama olmazdi. Servise gittigimde hic ikiletmeden satellite serisi bataryalarda fabrikasyon hatasi oldugunu soylediler ve garanti kapsaminda degistirdiler.Sasirmistim cunku bataryalari genelde garanti disina alirlar. Degistirilen batarya yine sarj olmuyor sanirim sorun bataryadan degil. Garanti bitti. Sarj katinda sorun var. Bence servise sarj bolumu icin degisim talebinde bulunun.yoksa batarya verip gonderiorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bn de toshiba kullaniorum.adaptor takili iken pil sarj oluyor yazardi, ama olmazdi. Servise gittigimde hic ikiletmeden satellite serisi bataryalarda fabrikasyon hatasi oldugunu soylediler ve garanti kapsaminda degistirdiler.Sasirmistim cunku bataryalari genelde garanti disina alirlar. Degistirilen batarya yine sarj olmuyor sanirim sorun bataryadan degil. Garanti bitti. Sarj katinda sorun var. Bence servise sarj bolumu icin degisim talebinde bulunun.yoksa batarya verip gonderiorlar.

Bataryadan sorunum olamaz çünkü bataryayı çıkardığımda da sorun devam ediyor. Teşekkür ederim bende zaten bu istekte bulunucam Salı günü... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bugün Üsküdar ana merkeze kendi ellerimle teslim ettim. Suçu Gebze servisine attılar onları yeteri kadar bilgilendirmediklerini falan söylediler. Pek inandırıcı gelmesede bilgisayar ana merkezden sorunsuz diye kargoya verildikten sonra benim Gebze servisini uyarmamla asıl sorundan haberleri olduğunu söylediler. Daha detaylı bir rapor hazırlandı. Zaten tekisyen falan yok ortada ama en azından teslim alan kişi sorunu onayladı. Bakalım servis sırasına girmiş öyle yazıyor sorgulama ekranında. Yapmasalar ama açılabilcek şekilde bana teslim etseler iyi yeterki oyalamasılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün mesaj geldi 282 lira masrafınız var diye. Bende düşüüyordumki anakart değişecek herhalde ama bu benimle alakalı değil neden garantiye sokmuyorlar diye. Eve gidince aradım bana dedikleri menteşelerde problem var birde bide alt kasada fan hava çıkışlarında kırıklar varmış o yüzden alt kasa değişecekmiş. İyi peki şimdilik bunlar kalsın benim sorunumu hallettiniz mi dedim bir bilgim yok demez mi ? Tepem attı biraz bağırdım ben bilgi alıp size dönücem diye söyledi şak diye kapattı. Yav sanki garantili onarımı boşverelim nakit işleri halledelim der gibiler. İsterlerse yapmasınlar ama yeterki oyalamasınlar yav. Dün 4 taşıt değiştirip ayaklarına gittim hala bana nelerden bahsediyorlar ya ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.