Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Ecoboost Powershift Vs. 1.6 Powershift


Mine Köseoğlu

Önerilen Mesajlar

Herkese Merhaba,

 

İlk defa bir foruma üye oldum diyebiliriz, bu nedenle konu-içerik vb. hatalar yaparsam düzeltmenizi rica ederim.

 

Profil bilgilerimde aracımın 1.0 Ecoboost Powershift olduğunu belirttim ama henüz Fiesta sahibi değilim, illa bir araç belirtmem istendiği için onu yazdım. Şuan başlıkta belirttiğim iki araç arasında karar vermeye çalışıyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

 

Öncelikle iki aracın da Titanium X paket olacağına karar verdim. Zaten Titanium serisinin X paketsiz gelmediğini söylüyor satış sorumluları. Aynı zamanda benzinli- otomatik vites olacak. Değerlendirirken faydası olabilir.

 

Şuan 2003 model Peugeot Roland Garros serisi 1.6 benzinli manuel kullanıyorum. Aracımla ilgili teknik bilgim bu kadar çünkü aracın alındığı yıllarda yalnızca "aa ne güzel araba" seviyesinde ilgimi çekiyordu. Son zamanlarda öğrenebildiğim de bu kadar. Konuyu biraz uzattım sanırım ama bana uygun Fiesta'yı belirlemek için gerekli olabilir diye düşündüm. Bir de aracımız 118.00 km'de. Ama ben yılda 7-8 bin anca yapıyorum, yalnızca iş-ev ve için kullanıyorum diyebiliriz. Arada 45 dakika-1 saatlik uzaklığındaki yerlere gittiğim de oluyor ama uzun yol yapmadım(benden önce kullanan aile bireyleri ist-eskişehir vb. yol yapmışlardı).

 

Kararsız kalmamdaki nedenleri şöyle açıklıyayım:

 

* 1.0 Ecoboost'un cazip gelen tarafı :

  - Yakıtı düşük, Şehiriçi kullanım için daha uygun geliyor(yani yakıt ön planda)

  - 1.0 deneme sürüşü yaptım ve çok keyifliydi. Özellikle ilk 1-2 saniye sonrasında turboya bağlıyor ve oldukça seri bir araç. Bu durumun motor hacmine oranla beygir gücünün yüksek olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Ancak çok da fazla araç kullanmadığım, hatta ilk defa sıfır araç kullandığım için de yanlış değerlendiriyor olabilirim.

 

* 1.0 Ecoboost'un düşündüren tarafları:

   - 3 silindir olması, motorun 5-6 yıl sonra 4 silindir olan 1.6'ya göre daha çabuk yıpranacağı izlenimi veriyor.

   - 1.0 motor hacmi son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan ufak hacimli motor teknolojilerine uygun olmasına rağmen ikinci el piyasasında bugün için tercih edilmiyor. Aracı alım -satım amaçlı istemiyorum ancak dünya hali, yarın bir gün satmak istersem zarar etmek istemem.

   - Uzun yol yapmıyor olmamın bir nedeni de altımdaki araca güvenmiyor olmamdır. Yani yeni alacağım Fiestamı en azından Bursa-İzmir arasında kullanmak isterim. Ama uzun yolda , uzun süreli eğimli /virajlı yollarda 1.0'ın zorlanıcağını düşünüyorum. Daha önceki başlıkları inceledim, özellikle Cem Bey'in incelemesi çok yararlı oldu ama hala karar veremiyorum bu konuda. Uzun yolda da aracımı keyifle sürmek istiyorum. !.0 motor burada sıkıntı yaratıcaksa benim için büyük bir eksiklik olur.

 

* 1.6 Powershift'in cazip gelen tarafları :

  - Her tip yolda kullanıma uygun olması en büyük avantajı benim için(az önce bahsettiğim uzun yol vs.)

  - Fiyat olarak 1.0 ile arasında yaklaşık 2.000 TL fark var ve 1.6 motoru daha ucuza bulmuşken neden almayayım dedirtiyor.

 

* 1.6 Powershift'in düşündüren tarafları: 

  - Ağırlıklı olarak şehir içi 15-20 dk.lık yollarda kullanacağım için yakıt tüketimini de ciddi olarak düşünüyorum. Yılda belki bir defa yapacağım uzun yol için bütün bir yıl fazla yakıt tüketmek doğru olur mu bilemiyorum. 

 

Dediğim gibi biraz uzattım ama acemiliğime vermenizi rica ediyorum. Fikirlerinizi beklerim.

 

  

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer günde 15-20dakikalık yollarda kullanacaksanız 1.0 ecoboost alın derim.Pişman olmayacasınız temin ederim.Benimde aracım 1.0 ecoboost.bende az kilometre yapıyorum yıl içerisinde daha çok eşim kullanıyor diyebiliriz hatda.Yazlarıda bir iki kere uzun yola çıkıyoruz çoluk çocuk doluşup. Uzun yoldada performans olarak hiç bir eksiği yok emin olabilirsiniz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Köprü trafiğinde sıklıkla kalmayacaksa kesinlikle 1.0 ecoboost alınız. x paket hediye bu ay.

Güvenlik paketi de alırsanız sorunsuz kullanabilirsiniz. Uzun yol içinde aracın hiç eksiği yok emin olabilirsiniz. 2003'lerin c sınıfı kadar yeni Fiesta'lar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkese Merhaba,

 

İlk defa bir foruma üye oldum diyebiliriz, bu nedenle konu-içerik vb. hatalar yaparsam düzeltmenizi rica ederim.

 

Profil bilgilerimde aracımın 1.0 Ecoboost Powershift olduğunu belirttim ama henüz Fiesta sahibi değilim, illa bir araç belirtmem istendiği için onu yazdım. Şuan başlıkta belirttiğim iki araç arasında karar vermeye çalışıyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

 

Öncelikle iki aracın da Titanium X paket olacağına karar verdim. Zaten Titanium serisinin X paketsiz gelmediğini söylüyor satış sorumluları. Aynı zamanda benzinli- otomatik vites olacak. Değerlendirirken faydası olabilir.

 

Şuan 2003 model Peugeot Roland Garros serisi 1.6 benzinli manuel kullanıyorum. Aracımla ilgili teknik bilgim bu kadar çünkü aracın alındığı yıllarda yalnızca "aa ne güzel araba" seviyesinde ilgimi çekiyordu. Son zamanlarda öğrenebildiğim de bu kadar. Konuyu biraz uzattım sanırım ama bana uygun Fiesta'yı belirlemek için gerekli olabilir diye düşündüm. Bir de aracımız 118.00 km'de. Ama ben yılda 7-8 bin anca yapıyorum, yalnızca iş-ev ve için kullanıyorum diyebiliriz. Arada 45 dakika-1 saatlik uzaklığındaki yerlere gittiğim de oluyor ama uzun yol yapmadım(benden önce kullanan aile bireyleri ist-eskişehir vb. yol yapmışlardı).

 

Kararsız kalmamdaki nedenleri şöyle açıklıyayım:

 

* 1.0 Ecoboost'un cazip gelen tarafı :

  - Yakıtı düşük, Şehiriçi kullanım için daha uygun geliyor(yani yakıt ön planda)

  - 1.0 deneme sürüşü yaptım ve çok keyifliydi. Özellikle ilk 1-2 saniye sonrasında turboya bağlıyor ve oldukça seri bir araç. Bu durumun motor hacmine oranla beygir gücünün yüksek olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Ancak çok da fazla araç kullanmadığım, hatta ilk defa sıfır araç kullandığım için de yanlış değerlendiriyor olabilirim.

 

* 1.0 Ecoboost'un düşündüren tarafları:

   - 3 silindir olması, motorun 5-6 yıl sonra 4 silindir olan 1.6'ya göre daha çabuk yıpranacağı izlenimi veriyor.

   - 1.0 motor hacmi son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan ufak hacimli motor teknolojilerine uygun olmasına rağmen ikinci el piyasasında bugün için tercih edilmiyor. Aracı alım -satım amaçlı istemiyorum ancak dünya hali, yarın bir gün satmak istersem zarar etmek istemem.

   - Uzun yol yapmıyor olmamın bir nedeni de altımdaki araca güvenmiyor olmamdır. Yani yeni alacağım Fiestamı en azından Bursa-İzmir arasında kullanmak isterim. Ama uzun yolda , uzun süreli eğimli /virajlı yollarda 1.0'ın zorlanıcağını düşünüyorum. Daha önceki başlıkları inceledim, özellikle Cem Bey'in incelemesi çok yararlı oldu ama hala karar veremiyorum bu konuda. Uzun yolda da aracımı keyifle sürmek istiyorum. !.0 motor burada sıkıntı yaratıcaksa benim için büyük bir eksiklik olur.

 

* 1.6 Powershift'in cazip gelen tarafları :

  - Her tip yolda kullanıma uygun olması en büyük avantajı benim için(az önce bahsettiğim uzun yol vs.)

  - Fiyat olarak 1.0 ile arasında yaklaşık 2.000 TL fark var ve 1.6 motoru daha ucuza bulmuşken neden almayayım dedirtiyor.

 

* 1.6 Powershift'in düşündüren tarafları: 

  - Ağırlıklı olarak şehir içi 15-20 dk.lık yollarda kullanacağım için yakıt tüketimini de ciddi olarak düşünüyorum. Yılda belki bir defa yapacağım uzun yol için bütün bir yıl fazla yakıt tüketmek doğru olur mu bilemiyorum. 

 

Dediğim gibi biraz uzattım ama acemiliğime vermenizi rica ediyorum. Fikirlerinizi beklerim.

1) Yılda 7-8 bin km kullanan biri için yakıt bu kadar önemli olmamalı. Aralarında dağlar kadar bir maliyet farkı olmayacaktır. 1.0 1.6dan düz yolda yokuşta kısa yolda uzun yolda her yerde daha az yakar. Sadece sürekli yüksek devir çevirdiğiniz bir performans tipi (pist yarışı) kullanımında turboyu soğutmak için ekstra yakıt püskürtmek gerektiğinden belki biraz fazla yakabilir. 

 

2) 1.0 ın ikinci eli olmama sebebi zaten yeni çıkması ve zaten benzinli otomatiğin çok da tercih edilmemesidir. Daha 6 ay önce çıkan zaten satışı az olan bir arabanın 2. elde talep görmemesi normal. Sizin almaya karar verdiğiniz bir aracı alacak başka birileri de çıkacaktır. sadece az biraz daha zarar edersiniz veya biraz daha fazla beklersiniz. 

 

3) 1.0 ın 1.6 dan daha az dayanıklı olacağını öngörerek almaktan vazgeçmek çok yanlış. Bakın 2003 arabanız 118 binde. Sizin için uzun ömür kesinlikle bir kriter olamaz. O mootorun 200 bin km dayanacağını garanti ederim :) Bu da size 20 yıl falan demek :) Ancak 1.0 da bozulma ihtimali olan ekstra bir parça daha var yani turbo. Her ne kadar turbo ömrü 100 bin dir dense de (sizin için aşağı yukarı 10 yıl demektir). Her 100 bindeki turbo bozulacak diye bir kaide yok. Ben turbolu bir aracı 115binde sattım. Alan kişi de 6-12 ay sorun görmedi ki beni aramadı . Yine de ihtimal var.

 

4) Şu an 1.6 nın 2000 ucuz olması acaba ellerindeki 1.6 ları  bitirmek için olabilir mi. Mesela 3 yıl sonra 1.6 fiesta olmayacak ve sadece 1.0 fiesta olacaksa sizin 1.6 antika değerinde olmaz mı ? 

 

5) 1.0 dan keyif almışsınız. Alın gitsin işte. Ben onu alırdım (sorumluluk kabul etmem :)

 

Not: Forumlarda bayan kullanıcılara karşı herkes daha yardımsever oluyor , daha ayrıntılı cevap veriyor falan deniyor. Yok öyle bir şey :D :D :D 

Edit: Ayrıca 1.0 ile 1.6 arası yıllık 200-250 TL vergi farkı var. BU fark 10 yılda zaten 1.0 ın 2000 TL zararını kapatıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 alın, memnun kalırsınız. Düşündüğünüz noktalar pek takılmanız gerekmeyen konular. Benzeri TSİ motorlar Volkswagen grubunda yıllardır kullanılıyor. Ayrıca 1.6 motorun üretimini bitirecekler.

 

 Bu arada düşünmemişsiniz ama uzun yıllar kullanım söz konusu olduğunda bu vites sistemi ne yapar acaba diye düşünmek motor üzerine şüphelenmekten daha mantıklı bence. Renault EDC ve Volkswagen DSG sistemleri eninde sonunda kullanıcıyı üzüyor. Bu ne yapar pek emin değilim. Özellikle şehir içi dur kalklarda sadece vitesle gaz vermeden hareket etmenin, gazla destek gazı vermemenin bu sistemleri zorladığı söyleniyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arada sessiz sakin VW makyajlı polo 1.2 tsi 90 bg DSG getirdi. Liste fiyatı  50900 falan . 

5" Dokunmatik ekran , stop start, ESP ve bilumum 3 harfliler, yokuş kalkış şu bu var. Ama kapak jant 2 HY vs

Fiestadaki fiyat makulluğu bence buna karşı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiestaya karar vermeden önce 2008,VW polo, clio 4'ü de inceledim. özellikle donanımı tamamladığınızda polonun diğerlerine göre fiyatı yükseliyor baya, 60.000 civarı diye hatırlıyorum ama iddia edemeyceğim. Sanırım yakıt konusunda cimri düşünmüşüm biraz, ama önerileriniz sayesinde kararımı verdim sayılır. Herkese çok teşekkür ederim. Eklemek istediğiniz şeyler varsa da okumayı çok isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 fiesta, 1.0 focus tan daha çok tutuluyor. çünkü focus kocaman araba çekmez, fiesta küçük çeker mantığı..

motor yıpranmasına gelince, henüz efsane.. teorik bilgilendirmeye bakacak olursak..

3 silindirli 1.0 motor, 4 silindirli 1.6 motordan daha çabuk yıpranır doğru.. ama her ikiside atmosferikse :D

turbo 1.0 diğer motordan %20 daha az devir çevirdiği için yıpranmasıda o oranda az olacaktır..

mesela 70 le gitmek için 1.6 2000 devir çevirirse, 1.0 1600 devir çevirir..  + 1.0 diğer motorlardan daha sert ve sürtünmeye dayanıklı malzemelerden üretildiğini ford söylüyor. bütün bunlardan dolayı bizim motor ömrü kaygımız yok.. turbo arızası ise, sonuçta turbo.. dizellerde turbolu, arıza hepsi için geçerli..

1.6 turbosuz..burada binilecek km önemli.. powershift yeni otomatik şanzımanın ilerde sorun çıkarma ihtimaline karşı hem garantili iken hemde garanti bitince servise gitmekte fayda var. sürekli servise gidilirse garanti bitince bile olası sıkıntılarda birçok konuda kolaylık sağlanabilir.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Köprü trafiğinde sıklıkla kalmayacaksa kesinlikle 1.0 ecoboost alınız. x paket hediye bu ay.

Güvenlik paketi de alırsanız sorunsuz kullanabilirsiniz. Uzun yol içinde aracın hiç eksiği yok emin olabilirsiniz. 2003'lerin c sınıfı kadar yeni Fiesta'lar

merak ettim fiestanın donanımlarına baktımda, PS ile güvenlik paketi çokta gerekli değil bence. Lazım olanlar PSte zaten standart.

Köprü trafiğinde neden tavsiye etmiyorsun eb yi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

merak ettim fiestanın donanımlarına baktımda, PS ile güvenlik paketi çokta gerekli değil bence. Lazım olanlar PSte zaten standart.

Köprü trafiğinde neden tavsiye etmiyorsun eb yi?

 

Doğru ozan onu unutmuşum.

Isınabiliyor, şuan tek sorunu bu fiesta 1.0 ps'in. 

Araç akabildiği sürece zorlayın hiçbirşey olmaz ama sık trafikte ısınıp uyarı verebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğru ozan onu unutmuşum.

Isınabiliyor, şuan tek sorunu bu fiesta 1.0 ps'in. 

Araç akabildiği sürece zorlayın hiçbirşey olmaz ama sık trafikte ısınıp uyarı verebiliyor.

Isınan eb nin motoru mu powershift şanzıman mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.