Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

abi kızacağını tahmin ediyorum ancak yinede sormadan geçemeyeceğim :D

Mobilin ford spesifikasyonlarını sağlayan yağı Mobil Super 3000 X1 FE 5W-30 ancak Mobil 1 ESP Formula 5W-30 iyi yağ olarak geçiyor ve tavsiye ediliyor, ford spesifikasyonlarını karşılamıyor, nedendir? Yinede bu yağı kullanmak daha iyi olur mu?

Niye kızayım ki...

Üretici kullanacağı yağın özelliklerini belirlerken sadece teknik değil kurumsal bazı hedefleri de kullanıyor.

Söz gelimi ABD'de her üretici ürün gamı için hükümete CAFE (Corporate Average Fuel Economy) değerini bildirmekle zorunlu. Düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon beraberinde vergi muafiyeti, teşvik vb. avantajlar da getiriyor.

Bu nedenle son zamanlarda yakıt + emisyon düşüren yağlar pek bir gözde hale geldi. 

 

Daha önce farklı başlıkta yazdıklarımın doğal olarak hala arkasındayım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Niye kızayım ki...

Bu yüzden :D

Daha önce farklı başlıkta yazdıklarımın doğal olarak hala arkasındayım...
 

 

Ben sanayiye gitmeyi planlıyordum ama babam servisten randevu aldı, yarın bakıma giriyorum. Ama bu sefer kesin Mobil koydurcam, supermi ESPmi o hala belirsiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o gün o yağ bu motora uygun çıkmıştır ve devam etmektedir diye düşünüyorum.

şimdi viskozite değerlerine bakarsanız arasında %5 bile fark yok, ecoboost lara castrol 5-20, honda turbo benzinlilere 0-20 yağ üretilmiş. yağın adı "professional" niye, bu yağ sadece bu motora özel, ford ve honda sizleri kazıklasın diye. o 5-30 yağ çıktığında da eminim böyle olmuştur, yaygınlaşıp birçok üretici üretince standartlaşmıştır.

bugün google da aratınca birçok markaya ait 5-20 yağ çıkmaya başladı. eminim 1-2 yıla yani ilk ecoboostların 3 yıllık garantisi bitince 5-20 yağda ucuzlayacaktır.

 

bence ister magnatec ister edge olsun castrol 5w-30 yağ sizin motorlara uyar. ama tavsiyem dizel motoru olanlar yağ değişimi için 15 bini beklemeyip, 10 binde değişmeli..

biladerin f3 dizel in motor sesinden bu bariz anlaşılıyor. bir önceki f2,5 da öyleydi.

 

bu işi en iyi çözen hyundai... i serileri çıktı çıkalı sistem şu:  dizellerde yağ değişimi  10 bin veya 1 yıl, yıllık bakım 20 bin veya 1 yıl..

yani 5 yılda 100 bin km yaparsanız. yağınız 10 kere, hava, polen filtresi 5 kere, bujiler yine 5 kere değişmiş oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o gün o yağ bu motora uygun çıkmıştır ve devam etmektedir diye düşünüyorum.

şimdi viskozite değerlerine bakarsanız arasında %5 bile fark yok, ecoboost lara castrol 5-20, honda turbo benzinlilere 0-20 yağ üretilmiş. yağın adı "professional" niye, bu yağ sadece bu motora özel, ford ve honda sizleri kazıklasın diye. o 5-30 yağ çıktığında da eminim böyle olmuştur, yaygınlaşıp birçok üretici üretince standartlaşmıştır.

bugün google da aratınca birçok markaya ait 5-20 yağ çıkmaya başladı. eminim 1-2 yıla yani ilk ecoboostların 3 yıllık garantisi bitince 5-20 yağda ucuzlayacaktır.

bence ister magnatec ister edge olsun castrol 5w-30 yağ sizin motorlara uyar. ama tavsiyem dizel motoru olanlar yağ değişimi için 15 bini beklemeyip, 10 binde değişmeli..

biladerin f3 dizel in motor sesinden bu bariz anlaşılıyor. bir önceki f2,5 da öyleydi.

bu işi en iyi çözen hyundai... i serileri çıktı çıkalı sistem şu: dizellerde yağ değişimi 10 bin veya 1 yıl, yıllık bakım 20 bin veya 1 yıl..

yani 5 yılda 100 bin km yaparsanız. yağınız 10 kere, hava, polen filtresi 5 kere, bujiler yine 5 kere değişmiş oluyor.

bence Hyundai bu isi cozmemis resmen kor düğüm yapmis.

onlarin sistemine gore kullanicinin her on binde bir servise gitmesi gerek. :)

Ben böyle bir arabayi para verip almam. E her servise gittigimizde bakim iyi olur. Yagi degisince eski kirli filtrenin de değişmesi gerekir diye musteriye kitledikce kitleyecekler. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

o gün o yağ bu motora uygun çıkmıştır ve devam etmektedir diye düşünüyorum.

şimdi viskozite değerlerine bakarsanız arasında %5 bile fark yok, ecoboost lara castrol 5-20, honda turbo benzinlilere 0-20 yağ üretilmiş. yağın adı "professional" niye, bu yağ sadece bu motora özel, ford ve honda sizleri kazıklasın diye. o 5-30 yağ çıktığında da eminim böyle olmuştur, yaygınlaşıp birçok üretici üretince standartlaşmıştır.

bugün google da aratınca birçok markaya ait 5-20 yağ çıkmaya başladı. eminim 1-2 yıla yani ilk ecoboostların 3 yıllık garantisi bitince 5-20 yağda ucuzlayacaktır.

 

bence ister magnatec ister edge olsun castrol 5w-30 yağ sizin motorlara uyar. ama tavsiyem dizel motoru olanlar yağ değişimi için 15 bini beklemeyip, 10 binde değişmeli..

biladerin f3 dizel in motor sesinden bu bariz anlaşılıyor. bir önceki f2,5 da öyleydi.

 

bu işi en iyi çözen hyundai... i serileri çıktı çıkalı sistem şu:  dizellerde yağ değişimi  10 bin veya 1 yıl, yıllık bakım 20 bin veya 1 yıl..

yani 5 yılda 100 bin km yaparsanız. yağınız 10 kere, hava, polen filtresi 5 kere, bujiler yine 5 kere değişmiş oluyor.

10000de değişim bana göre anlamsız. yurdışında zaten 20000.

 

fiatta daha önceden öyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meşhur Onna usta var autoshow dergisimiydi orada yazar dı soru sorardınız oda cevap verirdi geçen ona yağ hakkında birşey sordum yazının içinde 8000 km de yağ değişimi yapmalısın diyordu.

 

Yapmalısınız dememiştir illa ki veya o soran kişiye özeldir, yapmanızda zarar yok sonuçta isterseniz 1000 km'de bir değişin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yağ markasına ve özelliğine göre sentetik veya yarı sentetik yağlar bellidir. Evet Renault un hava ısı ortalamalarına göre tavsiye ettiği yağ yarı sentetik. Bu yağ yenileme periyodunun uzun olmasını gerektirmiyor. Sentetik yağlar için de 15 bin klm. Türkiyenin tozlu hava ortamına zaten uygun değil. ORtalama güvenli ve motorun maksimum koruyan sü
 
399450_10150432894376024_1853389512_n.jp
süreç 8000 km.

Yazdığı yazıyı aynen iletiyorum.

Her 8 bin km. de yağ ve yağ filtre yenilenmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10000de değişim bana göre anlamsız. yurdışında zaten 20000.

 

fiatta daha önceden öyle.

aylar önce linea için uğramıştık fiat a yanlış hatırlamıyorsam 10 bin onların bakımı. komple mi sadece yağ mı bilmiyorum..

 

dizel motorda yağ değişimini 20 bin yapmak bence motora işkence..(çok özel bir yağ yoksa bu km yi garanti eden) 10-12 binde sesi yağımı değiştir diyor..

 tabi servislerin milleti kazıklayıp bak bizde değişim 15 bin demelerinin bir anlamı yok.. 5-30 yağ serviste 35 tl + kdv.. bende dedim ki müdüre, herhangi bir petrole git 4 lt 5-30 castrol edge 110 tl..

 

şimdi arattımda kliksa da 96 tl.  http://www.kliksa.com/urun/castrol-edge-5w30-4-lt-motor-yagi/902077708?gclid=CLa8h6_pkL8CFcbJtAodTX0AkQ

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aylar önce linea için uğramıştık fiat a yanlış hatırlamıyorsam 10 bin onların bakımı. komple mi sadece yağ mı bilmiyorum..

 

dizel motorda yağ değişimini 20 bin yapmak bence motora işkence..(çok özel bir yağ yoksa bu km yi garanti eden) 10-12 binde sesi yağımı değiştir diyor..

fiatın bakımları 20000 dizellerde 10000de yağ değişimi. yani yağ ve yağ filtresi sadece. Avrupada bakımları 40000 di yanlış hatırlamıyorsam.

 

geçen sene bakıma 10000de girmişim, şuan 22000de yarın giricem, geçen senede bu senede bir fark hissetmedim açıkçası ki FMY yağ var. cmax 15000de oda perşembe girecek ondada bir fark hissetmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

fiatın bakımları 20000 dizellerde 10000de yağ değişimi. yani yağ ve yağ filtresi sadece. Avrupada bakımları 40000 di yanlış hatırlamıyorsam.

 

 

işte hyundai de aynı sistemi uyguluyor..

geçen biladerin f3 ü kullandım, devir ibresinin hareketleri bana normal gelmedi.. o da 10 güne bakıma girecek. çıksın sürerim tekrar bakalım ibre nasıl hareket edecek.

yani şöyle bir durum vardı, ayağımı debriyaja basınca vites değişmek için, ibre önce bir kademe aşağı iniyor, orada takılı gibi kalıp, ben vitesi yükseltene kadar bir kademe daha aşağı iniyor, sonra vites atıp ayağımı çekince ibre bir kademe yukarı çıkıyor.. yani bana tuhaf geldi, acaba benim ki benzinli olduğundan mı?? alışık değilim o hareketlere..ben 2200 devirde vites atsam devir 1750 ye düşer ve oradan tekrar gaza basarsam yükselir.. 1 kademe iner yani aşağı 2 değil..

biladerdeki sanki gaz vermeyi geciktirdiğimden midir nedir, 2 kademe iniyor takılarak. biri gaz kesilince diğeri sanki gaz yemeyince sürtünme fazlada biraz daha düşeyim diyor motor.

 

bakımdan sonra fark görürsem yazarım.. ama motorun sesinin değiştiğini kendiside diyor. ben era ya binerken onunda sesi az daha yumşardı bakımdan hemen sonra..

bence Hyundai bu isi cozmemis resmen kor düğüm yapmis.

onlarin sistemine gore kullanicinin her on binde bir servise gitmesi gerek. :)

Ben böyle bir arabayi para verip almam. E her servise gittigimizde bakim iyi olur. Yagi degisince eski kirli filtrenin de değişmesi gerekir diye musteriye kitledikce kitleyecekler. :)

arkadaşta 9 yaşında 7-8 yaşında fiesta dizel var. garanti süresince 10 binde bir gitmişti bakıma. kızar dururdu ford a..

ne zaman dizelde 15 bin e çıktı ve sebep neydi sorgulamak lazım nedenini..

 

önceki mesajımda yazdım.. servisin 4 lt sini 160 tl ye sattığı yağ piyasada 100 tl.. serviste 100 tl alsa insanlar güle oynaya gider 10 bin de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konuyu okudum ama bulamadım merak ettiğim sorumun cevabını ( bastan belirtiyorum :) )

focus 3 dizel 115 lik ilk 15 bin bakımında 5 30 w yerine 0-30 koyalım performans artar birazcık yakıtda azalır bir de motor aşınmasıda azalır dediler.. sadece 30 tl fark var dediler .. bende olur tamam dedım ama cıktıktan sonra netten arastırma fırsatım oldu ve adam akıllı kullanan okuyamadım. bakım konusunda tecrubelı arkadasların mesajlarını beklıyorum. sırf para kazanmak ıcın sattırmamıslardır umarım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konuyu okudum ama bulamadım merak ettiğim sorumun cevabını ( bastan belirtiyorum :) )

focus 3 dizel 115 lik ilk 15 bin bakımında 5 30 w yerine 0-30 koyalım performans artar birazcık yakıtda azalır bir de motor aşınmasıda azalır dediler.. sadece 30 tl fark var dediler .. bende olur tamam dedım ama cıktıktan sonra netten arastırma fırsatım oldu ve adam akıllı kullanan okuyamadım. bakım konusunda tecrubelı arkadasların mesajlarını beklıyorum. sırf para kazanmak ıcın sattırmamıslardır umarım..

genelde söylenen üreticinin tavsiyesi dışına çıkılmaması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mobili sanayiden 75tlye aldım. Çok dikkat ettiğim söylenemez ancak bir fark hissetmedim.

Erol otoda motorcraft varmış, aldıktan sonra öğrendim oda tercih edilebilir, fabrikanın koyduğu yağ.

h

Benımde 5w30 koyacaklardı.. 0 w30 koyalım daha ıyı olur daha az yakar performans artar aşınma azalır dedıler .. Ama bugun canım sıkıldı ara hızlanmada zorlandı arabam cok.. Acaba sıkıntı mı yaratacak dıye düşünmeye baskadım .. Aramızda 0w30 kullanan var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4) olarak değiştirdi
  • Ozan Kar, bu konuyu kilitledi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.