Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus ST Hakkında Detaylar - Ford IAA Frankurt


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

İlgili Resim ve Konular buradadır --> http://www.focusclub...53-focus-st-rs/

Küresel Yüksek Performans Otomobili Ford Focus ST’nin üretime hazır modeli Frankfurt’ta tanıtılırken yanında sürpriz olarak Avrupa için tasarlanan Station Wagon modeli sunuldu

  • Ford’un ilk küresel performans otomobili 5 kapılı Focus ST’nin lansmanı Frankfurt’ta üretime hazır haliyle yapılırken Avrupa pazarı için hazırlanan şık Station Wagon modeli de tanıtıldı
  • Focus ST beş kapılı modelinin lansmanı dünya genelinde 2012 yılında yapılacak ve 40’tan fazla ülkede satışa sunulacak
  • Yüksek performans, 2.0 litrelik güçlü Ford EcoBoost motordan geliyor ve bu motor 250 PS güç ile 360 Nm tork gibi etkileyici değerler sağlıyor
  • Yakıt verimliliği yüksek olan yeni 4 silindirli motor, Focus ST’nin CO2 emisyonu ve yakıt tüketiminin bir önceki nesil Avrupalı Focus ST’ye göre yüzde 20’nin üzerinde azalmasını sağlıyor
  • Focus ST, Sport Technologies (ST) ambleminin DNA’sı üzerinde geliştirildi ve güçlü performans, çok iyi yol tutuş dinamikleri, göz alıcı şıklık ve zarafeti günlük kullanım için bir araya getiriyor

FRANKFURT, Almanya, 12 Eylül 2011 – Dünyanın her yerinde meraklıları tarafından dört gözle beklenen 5 kapılı performans otomobili Focus ST’nin yeni versiyonu üzerindeki gizem perdesi nihayet bugün Frankfurt Otomobil Fuarı’nda kalktı.

Avrupa’daki sürücüler, 5 kapılı modelin yanı sıra 2012’de satışa sunulacak olan şık Wagon versiyonunu da tercih edebilecekler.

Avrupa’da daha önce satışa sunulan Focus ST modelleri temel alınarak hazırlanan ve tüm dünyada sürücülerin ST ambleminin temsil ettiği heyecan verici performans, rakipsiz yol tutuş, bağlılık yaratan ses ve güçlü sportif tasarımın keyfini sürmesini ve deneyimini yaşamasını sağlayan Focus ST, aynı zamanda Ford’un ilk gerçek global performans otomobili.

Yenilikçi tasarımı ve baştan aşağı donatıldığı teknolojilerle yeni Focus ST, daha güçlü ve şaşırtıcı derecede yakıt verimliliğine sahip olmanın yanı sıra yol tutuş konusunda da çıtayı daha yükseğe taşıyor. Günlük otomobil kullanımında zarafet isteyen ama aynı zamanda heyecan verici performans da arayan kullanıcılar için Ford’un Küresel Performans Otomobilleri grubunun tutkusu, heyecanı ve uzmanlığı, yeni Focus ST’nin aranan özellikleri en çok karşılayan ve net bir şekilde tercih edilen seçenek olmasını sağlıyor.

Küresel Performans Otomobilleri Direktörü Jost Capito, “Yeni Focus ST, Ford için de gerçekten heyecan verici bir otomobil,” diyor ve ekliyor: “Bu otomobil, global olarak üretilen yeni Focus’un hem tasarım hem de teknoloji özellikleri üzerine geliştirilen ilk performans modelimiz. Bu, tüm dünyadaki otomobil tutkunları için geliştirilen, onları hayal kırıklığına uğratmayacak bir otomobil.”

Ford ST’nin Küresel DNA’sı

Yeni Focus ST’nin dış yüzeyinin altında, Ford’un heyecan verici küresel performans otomobilleri stratejisi kapsamında geliştirilen ST segmentinin de ayrıntılı DNA’sı yatıyor. Avrupa’daki Ford Team RS ile ABD’deki Özel Otomobiller Ekibi’nden (SVT) oluşan Küresel Performans Araçları Grubu’nun ortak çalışması ve Ford’un Asya Pasifik ve Afrika bölgesindeki uzmanlarının da katkılarıyla, Ford’un gelecekte geliştireceği tüm küresel performans otomobillerinin üzerine inşa edileceği strateji de ortaya çıkmış oldu.

“Focus ST, tesadüfen ortaya çıkmadı” diyen Capito, sözlerini, “İlk olarak Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya’nın birlikte geliştirdiği küresel performans stratejimiz ortaya çıktı. Bunun ardından, tüm ST modeller için direksiyon, sürüş dinamikleri, ses kalitesi ve güç artırıcı özellikler gibi en önemli DNA özellikleri tanımlandı. Böylelikle mühendislerimiz bu küresel DNA’yı alıp, yeni Focus ST’yi geliştirmekte kullandılar,” diye sürdürdü.

Bundan sonra üretilecek tüm ST modellerde olacağı gibi yeni Focus ST’de de büyük oranda güçlendirilmiş ön ve arka tamponlar, arkaya eklenen spoiler, özel marşpiyeler ve benzersiz, bu modele özgü renk seçenekleri gibi önemli fiziksel DNA nitelikleri bulunuyor.

Göz kamaştırıcı Focus ST, hem 5 kapılı hem de Wagon versiyonlarında, Ford’un rakipleri arasında bir adım öne çıkmasını sağlayan “Sports Technologies” modelleriyle aynı sürüş deneyimini sunuyor. Bu otomobilin şasisi, motoru, sesi ve konforu, bu segmentte ender görülen bir zarafetle birlikte gerçek bir sportif sürüş deneyimi sağlıyor. Tüm bunlar, ileride ST amblemini taşıyan tüm modellerin de genetik kodlarını oluşturuyor.

Ford’un İlk Küresel Performans Otomobili

Tüm bölgesel birimlerin birlikte çalışmasını öngören “One Ford” yaklaşımı, halihazırda Fiesta ve yeni Focus’un lansmanında kendini göstermiş bulunuyor. Bu yaklaşım, küresel pazar için performans versiyonlarının geliştirilmesinde de önemli rol oynadı.

Focus ST programı başmühendisi Matthias Tonn, “Yeni Focus, üzerinden bir ST model geliştirilmek için mükemmel bir otomobil” diyor ve ekliyor: “Dünyadaki tüm kullanıcıların fark etmiş olduğu gibi mükemmel yol tutuş özelliği Focus’un temelini oluşturuyor. Dünyanın hiçbir yerinde sıkıntı yaratmayan bir otomobil ve Focus ST de küresel performans otomobili kullanıcılarına istedikleri ve aradıkları otomobili sunan bu güçlü özelliğin üzerine inşa edildi.”

Capito ve Tonn’a göre otomobili ne çeşit yollarda, hangi hava koşulları altında kullanırlarsa kullansınlar, dünyadaki performans otomobili kullanıcılarının bir otomobilden almak istedikleri şeyler asla değişmiyor. İşte Ford’un Küresel Performans Otomobilleri Grubu’nun da temel aldığı anlayış budur. Şirketin küresel performans otomobili stratejisinin ana hatları da bu anlayış üzerine kuruldu.

Altı kıtada 40’tan fazla ülkede satışa sunulacak olan 5 kapılı Focus ST, uygun fiyatlarla, her gün performans deneyimi yaşanmasını sağlayacak. Satılacağı pazarlarda yasal düzenlemeleri karşılamak için üzerinde sadece bazı ufak tefek değişiklikler olacak. Esasında yeni 5 kapılı Focus ST, dünyanın neresinde olursa olsun, direksiyona geçen sürücülerin tamamı için aynı güç, duruş ve zarafet duygusunu sağlayacak.

Station Wagon tipi otomobillerin çok popüler olduğu Avrupa’da, çekici bir model olarak tarz sahibi bir ST Wagon üretmek, reddedilemez bir fırsat olarak belirdi.

“Avrupa’da birçok kullanıcının, wagon tipi bir otomobilin taşıma kapasitesine sahip olan ancak 5 kapılı bir modelin sunduğu sürüş heyecanı ve performansını veren bir otomobili tercih ettiğini biliyoruz,” diyen Tonn sözlerini, “Yeni Focus yelpazesine böylesine tarz sahibi bir wagon ekleyerek, bu kullanıcılar için benzersiz, stil sahibi bir model geliştirebileceğimiz ideal bir temel oluşturduk. Böylelikle beş kapılı bir modelle aynı sürüş heyecanını da sunabileceğiz,” diye sürdürdü.

Daha Fazla Güç ve Ekonomi

Focus ST, tüm dünyada performans ile verimliliği bir araya getiren 2.0 litrelik Ford EcoBoost motorla satışa sunulacak. Ford’un hafif ve tamamı alüminyumdan meydana gelen EcoBoost motoru, üç önemli teknolojiyi kullanarak yakıt verimliliğine sahip daha küçük silindirlerle daha büyük bir motorla aynı gücü sağlıyor.

Yüksek basınçlı direkt enjeksiyon, düşük ataletli turbo şarj ve çift bağımsız değişken eksantrik zamanlaması (Ti-VCT), Ford’un benzinli motorlarına hem performans hem de yakıt verimliliği sağlayan gelişmiş yanma sisteminin de oluşmasına yardımcı oluyor.

Ford’un Küresel Performans Otomobilleri Grubu, bu teknolojiyi alarak, Focus ST için 2.0 litrelik Ford EcoBoost motorun 250 PS’lik yüksek güce sahip bir versiyonunu geliştirdi.

Benzersiz bir motor kalibrasyonuyla birlikte yeniden tasarlanan emiş ve egzoz sistemleri, ideal düzeyde güç ve tepki değerleri sunuyor.

Maksimum gücü 250 PS olan motor aynı zamanda geniş ve düz eğriye sahip 360 Nm’lik güçlü tork seviyesine de sahip. Ford EcoBoost motorların en önemli özelliklerinden birisi olan tepkisel tork, aşırı derecede yüksek verilere rağmen korunabiliyor.

Avrupa’da Focus ST’nin bir önceki neslinde kullanılan 2.5 litrelik 5 silindirli motora kıyasla bu yeni 4 silindirli motor, güçlendirilmiş performans sunmasına rağmen daha küçük olan hacmi ve inovatif teknolojisi ile aynı zamanda yakıt verimliliğinin de artmasını sağlıyor.

Focus ST’de kullanılan EcoBoost 2.0, hem CO2 emisyonunu hem de yakıt tüketimini yüzde 20’nin üzerinde düşürüyor. Öngörülen karbon emisyonu 169 g/km olurken, yakıt tüketimi de 100 kilometrede 7 litre (40.4mpg).

“İlk kez bir yüksek performans modelinde 4 silindirli Ford EcoBoost motorunu kullandık ve elde ettiğimiz sonuçlar olağanüstü oldu,” diyen Capito, “Sürücüler hem yüksek güce hem de torka sahip olacaklar. Günlük kullanımda ise bu otomobilin sahip olduğu özellikler, daha önceki modellere kıyasla yakıt verimliliğinin de artmasını sağlarken aynı zamanda ST’nin DNA’sının da hayati bir parçasını teşkil ediyor,” diye konuştu.

2.0 litrelik motorda 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılıyor. Bu şanzıman, her vites atışta azami güç elde edilecek şekilde revize edildi. Küresel Performans Otomobilleri Grubu, Focus ST’nin altıncı vitesi üzerinde özel bir uğraş verirken sürücüye en yüksek performansın sağlanmasına paralel olarak daha uzun oranla da uzun mesafeli sürüşlerde yakıt ekonomisi mükemmelleştirildi.

Etkileyici Ses

Focus ST’nin bir önceki nesli, özellikle sportif 5 silindirli motorunun sesiyle büyük nam kazanmıştı. Yeni Focus ST’de 4 silindirli Ford EcoBoost motorun kullanılmaya başlanmasıyla birlikte Ford’un ses mühendisleri, bu tamamıyla farklı motorun da otomobil tutkunlarını ses açısından memnun edebilmesi için çaba sarf etti.

Bu sürecin en önemli aşamalarından birini, ilk kez bir önceki Focus ST’de, ardından da Avrupa’da piyasaya sürülen önceki nesil Focus RS ve RS500 modellerinde kullanılan ünlü “ses symposer” adı verilen küçük ama etkileyici cihazların üzerinde yapılan değişiklikler oluşturuyor.

“İnsanlar, bir önceki Focus ST’nin sesine bayılmıştı” diyen Capito şunları söylüyor: “4 silindirli bir motora kıyasla 5 silindirli bir motorun hem fiziksel hem de akustik özellikleri çok farklıdır. Ancak birbirinden çok farklı da olsa mükemmel müzikler ortaya çıkaran Beethoven ve Mozart için de söz konusu olduğu gibi yeni Focus ST’nin motor sesinin de tutkunlarını aynı derecede memnun edeceğine inanıyoruz.”

Yeni Focus ST’de mükemmel ses çıkartan tek şey motoru değil. Benzersiz merkezi çıkışla birlikte egzoz sistemi de mükemmel derecede uyumlu bir ses deneyimi sunacak şekilde ayarlandı. Performans tutkunu sürücüler, sürüş maceralarını bir dizi sportif sesle süslemekle kalmayacak aynı zamanda daha düşük devir ile aradıkları daha rahat sürüş, daha zarif bir kabin ve kulağa hoş gelen hem egzoz hem de motor sesi deneyimine de kavuşmuş olacaklar.

Olağanüstü Sürüş Dinamikleri

Focus ST’nin merkezinde olağanüstü sürüş dinamikleri oturuyor. İnovasyon ve teknoloji bir araya gelerek en zor beğenen sürüş tutkunlarını tatmin edecek bir şasi ortaya çıkarırken, aynı zamanda acemi sürücülere bile unutulmaz bir sürüş deneyimi yaşatıyor.

Daha sürücü koltuğuna ilk oturdukları andan itibaren sürücüler, yeni geliştirilmiş Ford Spor Direksiyon Sistemi’nin farkını hissedecekler. Değişken oranlara sahip direksiyon kremayeri, en virajlı yollarda bile yüksek hızda güvenle seyir sağlayacak şekilde Focus ST’nin kıvraklığını artıracak biçimde tasarlandı.

Bu benzersiz sistem, düz bir yolda ilerlerken direksiyonun hassasiyetini azaltmakla birlikte dönüşlerde hassasiyet yükseliyor. Sürücüler, dar kıvrımlar üzerinde direksiyonu elleriyle sıkıca tutarak, araç üzerindeki kontrollerini de azami düzeye çıkarabilecekler. Ayrıca, dar park manevraları gibi düşük hız gerektiren durumlarda da sürücünün aracı park yerine daha az güç harcayarak yerleştirmelerini sağlamak gibi başka faydaları da beraberinde getiriyor.

Focus ST’nin Elektrik Destekli Direksiyon sistemi (EPAS) ayrıca Ford’un Çekiş Kontrol Sistemi (TSC) ile daha da güçlendirildi.

TSC’nin daha agresif bir şekilde ayarlanmış olması, Focus ST sürücülerinin bozuk veya kaygan yollarda dahi tam gazla hızlanırken sürüş hakimiyetine sahip olmalarını sağlıyor. TSC sistemi, koşulların ortaya çıkardığı tork dönüşünü buluyor ve EPAS yazılımına bildirerek, bu yazılımın sürücü için bu etkiyi hafifletmesini sağlıyor.

Focus ST’nin Elektronik Stabilite Programı’nda (ESP) da sürücü memnuniyetini artıracak şekilde güçlendirmeler yapıldı. Sürücüler, üç farklı ESP konumu arasında seçim yapabilecek. Bunlar hava ve yol durumuna göre belirlenebileceği gibi sürücü, tamamen o anda istediği ek sürüş yardımlarına bağlı olarak da bunlar arasında tercihini belirleyebilecek.

Birinci konumda ESP, Focus’un baz modelinde kullanılan yenilikçi sistemle aynı şekilde çalışıyor gibi görünse de, ST’de sürücü için daha kullanışlı bir hale getirildi. Bu standart konum, sürücüye gerek kuru gerek ıslak gerekse de karlı tüm yüzeylerde destek verirken hava ne olursa olsun güvenli bir şekilde sürüş yapılmasına olanak tanıyor.

Düşürülmüş ya da geniş kayma olarak adlandırılan ikinci konumda ise çekiş kontrolü kapatılıyor. Bu konumda çekiş sürücü tarafından kontrol edilirken ESP, gerçekten gerekli olması halinde devreye girecek şekilde programlanmış oluyor.

Elbette Focus ST en sade haline getirilerek, ESP sistemi tamamen kapatılıp, yarış gibi durumlarda sürücüye şasinin tam kontrolünü verebiliyor. Sadece Güçlendirilmiş Dinamik Viraj Kontrolü (EDCC) gibi alt özellikler aktif bırakılarak, Focus ST’nin özelliklerinin azami düzeyde kullanılmasına olanak tanınıyor.

Güçlendirilmiş Dinamik Tork Kontrolü

Temel Focus modelinde de kullanılan Dinamik Tork Kontrolü’nün farklı bir versiyonu olan Güçlendirilmiş Dinamik Tork Kontrolü, Focus ST kullanıcılarının vazgeçilmez yardımcıları arasında yer alıyor. Standart sistemde tork dağılımı fren ile dengeleniyor. Böylelikle fren torku, virajda Focus’un iç tekerleğine uygulanarak, daha çok geleneksel limitli kayma diferansiyelinde olduğu gibi dışa doğru çekişi azaltıyor ve yol tutuşunun daha da güçlenmesine neden oluyor.

Focus ST’deki sistem bunu daha agresif bir şekilde uygularken, hem açık hem de kapalı durumdayken ESP’den önce aracın dışa çekişine göre sapma torku yaratarak torku uygulayan Viraj Dışa Çekiş Kontrolü (CUSC) özelliğini de içinde barındırıyor. Tüm bunlarla birlikte Geliştirilmiş Dinamik Tork Kontrolü, önden çekişli Focus ST’yi tüm virajları tam güvenle dönmek isteyen gerçek sürücülerin otomobili haline getiriyor.

Sportif Süspansiyon

Yeni Focus ST için ince ayarı yapılmış süspansiyon, ileri sürücü desteği özellikleriyle uyumlu çalışıyor. Güçlendirilmiş amortisör ve yaylar, ST şasisini daha agresif bir duruş için 10 milimetre kadar aşağı indirirken ağırlık merkezi de yola daha yakın hale gelerek virajların düzgün bir şekilde alınmasına yardımcı olacak şekilde ayarlandı.

Arka süspansiyon, özel olarak Focus ST için geliştirilen bazı yeni parçalarla elden geçirildi. Ana bileşenler güçlendirilmiş süspansiyon aksonları ve tamamen yeni viraj demiri tasarımı. Bunların her ikisi de sürücülere önemli geri dönüş ve kontrol sağlama konusunda geliştirme ekibinin talepleri sonucu oluşturuldu.

Focus ST’nin 5 kapılı ve station wagon versiyonlarında arka süspansiyonda az da olsa farklılıklar bulunuyor. Station Wagon modelde bagaj bölmesinde optimum bagaj hacmini korumak için açılı amortisörler – standart Focus’ta olduğu gibi – yer alıyor.

Sonuç olarak her iki Focus ST gövde tipi de virajlı yollarda gidecek sürücülere aynı yol tutuş özelliklerini sunuyor.

İkonlaşmış Alaşımlı Jantlar

Focus ST’nin önceki nesillerindeki ikonlaşmış Y şeklindeki jant kolları tasarımı yeni model için yeniden vücut buldu. Focus ST tarzında tanıdık 18 inçlik alaşım jantlarda 2012 için bazı geliştirmeler yapıldı.

ST müşterileri artık yeni bir seçenek olarak ‘Performans Paketi’ seçeneğine sahip olacak. Bu seçenekte siyah jantların fren kaliperlerinde yüksek kontrastta kırmızı çizgiler bulunuyor.

Alaşım jantların etrafında ise 235/40R18 Goodyear Eagle F1 Asimetrik 2 yüksek performans lastiği bulunuyor. Bu lastikler Almanya’daki Nürburgring Nordschleife dahil her türlü yol zemini ve koşulunda test edilmiş durumda. Tonn, “Aynı lastikler her ülkede Focus ST’lerde bulunacak. Bu lastikler her türlü yol koşulunda en iyi performansı almak için tasarlandı. Performanstan taviz vermiyorlar ve aracın şasi ile sürücü sistemlerinden en iyi verimin alınmasını sağlıyorlar,” dedi.

Cesur ve Güçlü Dış Görünüş

Focus ST tüm dünyada 5 kapılı hatchback gövde tipi ile satışa sunulurken Avrupa pazarlarında ayrıca yeni tanıtılan station wagon versiyonu olarak da satın alınabilecek. Her iki model için de standart Focus’un göz alıcı kinetik tasarımından yola çıkıldı. Ancak buna ek olarak yeni Ford ST modeline has güçlü görünüm ve yüksek performansa işaret eden spesifik öğeler eklendi.

Focus ST’nin performans odaklı bir model olduğunu bir bakışta bile anlamak mümkün. Aracın yeni üretim rengi Turuncu Çığlık, Focus ST’nin heyecan verici ve enerjik karakterini yansıtıyor. Ancak modelin Performans Mavisi, Yarış Kırmızısı ve Beyazı gibi diğer renkleri de aracın performans için yaratıldığını ortaya koyuyor. Bu özellik, Focus ST’nin cesur ve güçlü stiliyle daha da vurgulanıyor.

Ford Avrupa Tasarım Müdürü Martin Smith, “Yeni Focus ST’de üstün aerodinamik özellikler ve araç performansı için yaptığımız değişiklikler, modeli daha da sportif ve benzerlerinden ayrışır hale getirdi. Aracın önündeki ve arkasındaki heyecan verici yeni tasarım özellikleri ST’ye daha dinamik ve amacına uygun bir karakter veriyor. Bu da onun spor bir Focus olduğunu açıkça ortaya koyuyor,” dedi.

Ford’un imzası olan öndeki trapezoid şeklindeki ızgarasının tek parça tasarımlı yorumundan özel tasarlanan yan bölümlere ve alt yüzeyinde çarpma etkisini azaltan tasarımlı havalandırma deliklerinin bulunduğu arka tamponlara kadar Focus ST’nin tasarımı temel modellere kıyasla daha agresif ve aerodinamik bir duruşa sahip.

Focus ST’yi kullanan sürücüler, her iki modelde de gelişmiş yüksek hız dengesini ve rüzgar direncinin azalmasını sağlayan tavan spoiler’i farkını hissedecek.

Sürücüler aynı zamanda benzeri olmayan, aracın ortasında yer alan ve ön tamponun altıgen havalandırma kafesinin çizgilerinden esinlenilen tasarıma sahip egzozu da fark edecekler.

Hiç şüphe yok ki Focus ST’nin sportif tasarımı, tüm dünyada diğer sürücülerin o etkileyici metal yapının altında inanılmaz performans vaat ettiğini anlamasını sağlayacak.

Şık ve sportif iç mekan

Yeni Focus ST’nin keyif veren sürüşü, müşterilerin direksiyon başında mümkün olduğunca çok zaman geçirmek istemesine neden olacak. Ford tasarımcıları, bu gerçeği göz önünde bulundurarak Focus ST’nin içinin de vakit geçirmek istenen bir yer olması için çalıştı ve sürücünün araca mümkün olduğunca bağlanmasına yardımcı oldu.

Temel Focus modelinin içi zaten “kokpit” havası verecek şekilde tasarlanmıştı. Bu sayede her Focus sürücüsü sportif bir deneyim yaşıyordu. ST’de ise bu sportif deneyim daha da yoğunlaştırıldı ve sürücünün dokunduğu ve hissettiği her şeyin tartışmasız şekilde ST olduğunu algılaması sağlandı.

Detaylar arasında özel Recaro koltuklara uygun özel tasarım pedallar, direksiyon ve vites kolu yer alıyor. Tavan döşemesi ve direklerde daha koyu renk kullanımı ST’nin performans sürüş hissini destekleyen tasarım DNA’sının bir parçası.

Ford, koltuklarda ST müşterilerine azami konfor ve destek sunmak için Recaro ile birlikte çalıştı. Koltuklar yalnızca sürücüyü araç kullanırken sıkı sıkıya kavramakla kalmıyor, aynı zamanda minder eğimi ve bu sınıf araçlarda benzersiz bir seçenek olan baldır için uzatma ayarı gibi seçkin özelliklere sahip olacak. Daha alçak oturma pozisyonu aynı zamanda sürücülere ileri düzeyde ergonomik tasarım ve ST’nin performansını en iyi şekilde deneyimleme imkanı sunmak için geliştirildi.

Arka koltuktaki yolcular da unutulmadı. ST için geliştirilen tamamen yeni arka koltuk, özel bir köpük kullanılarak üretildi. Bu, arka koltuktaki yolcuların kendilerini öndekiler kadar güvende hissetmelerini sağlarken Focus ST’nin sadece sportif özelliklerini vurgulamıyor, onun DNA’sında yer alan pratik işlevleri de göz önüne alıyor.

Yeni Focus, Avrupa’daki müşterilere üç farklı görünüm seçeneği ile sunulacak – ST1, ST2 ve ST3. Bu yaklaşım, İngiltere’deki Focus ST sahiplerinin zaten aşina olduğu bir özellik.

Görünüme ilişkin bazı detaylar pazardan pazara değişirken ST1; Recaro koltuk, anahtarsız çalıştırma, ST logolu ön kapı eşiği ve ortada kol koyma yeri olan arka koltuğu içeren standart model.

Focus ST2 ise bunların yanı sıra parçalı deri kaplı Recaro koltuklara ve çift bölgeli iklim kontrollü elektronik klimaya sahip. Sağdan direksiyonlu ülkelerde ST2 aynı zamanda özgün ST taban paspası, otomatik ön far kontrolü, otomatik kararan iç dikiz aynası ve yağmur sensörüne sahip. Bu özellikler soldan direksiyonlu ST1 modellerde standart olarak yer alacak.

En üst model olan Focus ST3 ise bütün bu özelliklerin yanı sıra sekiz yöne ayarlanabilen ısıtmalı deri Recaro koltuklara, baldır için uzatma ayarına ve yeni geliştirilen Recaro arka koltuğa sahip olacak. ST3 müşterileri ayrıca öndeki yolu gece tamamen aydınlatan bi-xenon farlardan faydalanıyor.

Yeni Focus ST Station Wagon

Yeni Focus ST station wagon, bir ST modelinin performans DNA’sının nereye kadar esneyebileceğini gösterirken Avrupalı müşterilere segmentinde eşsiz özellikler sunacak.

“Piyasada Focus ST Wagon ile kıyaslanabilecek hiçbir ürün yok,” diyen Capito şunları söyledi: “Focus Wagon’un bütün pratik unsurlarını korurken eşsiz ST performansını, üstün yol tutuş özelliklerini ve 5 kapılı modelin zarafetini bunlara ekliyor. ST Wagon’un harika bir başarı kazanacağı konusunda büyük umutlarımız var.”

Resimler Burada ; http://www.focusclub...53-focus-st-rs/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bazı göz kırpan detaylar

Yüksek performans, 2.0 litrelik güçlü Ford EcoBoost motordan geliyor ve bu motor 250 PS güç ile 360 Nm tork gibi etkileyici değerler sağlıyor

Arka koltuktaki yolcular da unutulmadı. ST için geliştirilen tamamen yeni arka koltuk, özel bir köpük kullanılarak üretildi. Bu, arka koltuktaki yolcuların kendilerini öndekiler kadar güvende hissetmelerini sağlarken Focus ST’nin sadece sportif özelliklerini vurgulamıyor, onun DNA’sında yer alan pratik işlevleri de göz önüne alıyor.

Focus ST’yi kullanan sürücüler, her iki modelde de gelişmiş yüksek hız dengesini ve rüzgar direncinin azalmasını sağlayan tavan spoiler’i farkını hissedecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Euro 19 'a göre 19 ülke

Euro 22'e göre 22 ülke'de satış yapan ford...( +Rusya,Romania,Türkiye)

Bakalım 15'e bizi katacak mı ? ? :smiley2k:

RS satışı yapıyoruz şuan ve geçmişte ST satışlarıda yapıldı...Eğer piyasa yapmak istiyorsa SATMALIDIR.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Otomatik Mesaj

Bu konu, " Otomobil DünyasıFord Dünyasında Haberler" kategorisinden "Focus GarajıFocus ST & RS" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.