Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

çok geçmiş olsun.Bir sürü sapık adam var ortada..Bir yerde okumuştum,Türk Toplumunda her 3 kişiden biri ciddi psikolojik sorunlar yaşıyormuş...

Geçmiş olsun...

Kalan iki kişi de ciddi olmayan psikolojik sorunlar yaşıyor, eksik anlaşılmasın :mad:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Saçma bir servet düşmanlığı var ülkede. Dayım da şirkete ilk sıfır araba aldığında kaputu çizmişlerdi ilk hafta anahtarla marka model ayırt etmeden 0 ise, ulaşamayacakları bir araçsa pek hoşlaşmıyorlar. Allah denk getirmesin. Olur denk gelirse de biz arabanın yanında yakınındayken olmasın ki o 3 kişiden birine dönüşmeyelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam ilk 1000 kilometreyi kazasız belasız atlattık derken dün akşam arka sağ lastiğin patlamasıyla arabayla ilk maceramı yaşamış oldum. Önce Önlerden zannedip Önlere baktım ve havalarını filan değiştirdim de niyeyse arka lastiğin patlamış olabileceği hiç gelmemiş aklıma. SÖküp küçük stepneyi taktım da 80 km'yi geçmeden kullanmak beklediğim zor çıktı ve yakın zamanda tam boy stepneye geçiş yapmayı planlıyorum. SÖkünce farkettim ki çivi girmiş bugün gidip yaptırıcam lastiği diğer farkettiğim şey de cantın içte kalan kısmında balans ayarının Önceden yapılmış olduğu. Ben niyeyse 0 arabada rot balans gibi sorunların olmayacağını düşünmüştüm bu normal midir? Son olarak da tamir ettirilmiş lastiğe güven olur mu yoksa hazır fazla km yapmamışken yerine 0 lastik mi almam gerekir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam ilk 1000 kilometreyi kazasız belasız atlattık derken dün akşam arka sağ lastiğin patlamasıyla arabayla ilk maceramı yaşamış oldum. Önce Önlerden zannedip Önlere baktım ve havalarını filan değiştirdim de niyeyse arka lastiğin patlamış olabileceği hiÇ gelmemiş aklıma. SÖküp küÇük stepneyi taktım da 80 km'yi geÇmeden kullanmak beklediğim zor Çıktı ve yakın zamanda tam boy stepneye geÇiş yapmayı planlıyorum. SÖkünce farkettim ki Çivi girmiş bugün gidip yaptırıcam lastiği diğer farkettiğim şey de cantın iÇte kalan kısmında balans ayarının Önceden yapılmış olduğu. Ben niyeyse 0 arabada rot balans gibi sorunların olmayacağını düşünmüştüm bu normal midir? Son olarak da tamir ettirilmiş lastiğe güven olur mu yoksa hazır fazla km yapmamışken yerine 0 lastik mi almam gerekir?

Mertcan büyük geÇmiş olsun gÖrüp gÖreceğin bu olsun, rotlarda bendede sıkntı var forumdan akkadaşlar sağolsunlar aydınlattılar benimkide max 550 kmdedir, bugun gitmeyi planlıyordum kaldı, bence sıfır altaş Çatlasın 250 Tl dir cana gelmesin napalım,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam ilk 1000 kilometreyi kazasız belasız atlattık derken dün akşam arka sağ lastiğin patlamasıyla arabayla ilk maceramı yaşamış oldum. Önce Önlerden zannedip Önlere baktım ve havalarını filan değiştirdim de niyeyse arka lastiğin patlamış olabileceği hiç gelmemiş aklıma. SÖküp küçük stepneyi taktım da 80 km'yi geçmeden kullanmak beklediğim zor çıktı ve yakın zamanda tam boy stepneye geçiş yapmayı planlıyorum. SÖkünce farkettim ki çivi girmiş bugün gidip yaptırıcam lastiği diğer farkettiğim şey de cantın içte kalan kısmında balans ayarının Önceden yapılmış olduğu. Ben niyeyse 0 arabada rot balans gibi sorunların olmayacağını düşünmüştüm bu normal midir? Son olarak da tamir ettirilmiş lastiğe güven olur mu yoksa hazır fazla km yapmamışken yerine 0 lastik mi almam gerekir?

Geçmiş olsun, bence tam boy stepneye gecme, bagaj hacmi cok kuculur. İllede geçmek istersen de benim tam boy ile değisebiliriz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertcan büyük geÇmiş olsun gÖrüp gÖreceğin bu olsun, rotlarda bendede sıkntı var forumdan akkadaşlar sağolsunlar aydınlattılar benimkide max 550 kmdedir, bugun gitmeyi planlıyordum kaldı, bence sıfır altaş Çatlasın 250 Tl dir cana gelmesin napalım,

Tabiki de cana geliceğine mala gelsin ki zaten Çok da Önemli bir şey değil lastik sonuÇta değişir gider Allah kimseye kalıcı bir hasar vermesin.

GeÇmiş olsun, bence tam boy stepneye gecme, bagaj hacmi cok kuculur. İllede geÇmek istersen de benim tam boy ile değisebiliriz

Sağolun. Ben genelde şehir iÇinde kullandığım ve Öğrenci olduğum iÇin bagaj ihtiyacım Çok olmamakta da küÇük stepneye kalıp sürekli 75'e limitli halde gidince büyük stepneye olumlu bakmaya başladım. Değiştirmeyi düşünürsem haberdar ederim Öneriniz iÇin teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

diğer farkettiğim şey de cantın iÇte kalan kısmında balans ayarının Önceden yapılmış olduğu. Ben niyeyse 0 arabada rot balans gibi sorunların olmayacağını düşünmüştüm bu normal midir? Son olarak da tamir ettirilmiş lastiğe güven olur mu yoksa hazır fazla km yapmamışken yerine 0 lastik mi almam gerekir?

GeÇmiş olsun...

Bir Çivi deliği iÇin yeni lastik alınmaz. Doğru dürüst bir lastikÇi tamir ederse sorunsuz kullanırsınız, Çok temkinli iseniz hem tamirli lastiği arka aksa takarsınız, hem de lastik havasına en azından bir süre biraz daha sık bakarsınız, hava kaÇırıp kaÇırmadığını anlamak iÇin.

Lastiğin değişimi iÇin ya yarılma ya da taban veya yanakta deformasyon olması gerekir.

Lastik janta monte edildikten sonra mutlaka balans ayarı yapılır, jant ve lastik sıfır bile olsa.

Ayrıca kullanımla hem lastikteki yıpranma hem de jant üzerinde oturmasında darbelerden kaynaklanan değişimler nedeniyle periyodik bakımlarda balans kontrolu yapılması da uygun olur.

Rot ayarı da montaj toleransları ÇerÇevesinde ufak tefek oynamalar gÖsterebilir, bu da anormal sayılmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sağolun.

Söylemeyi unuttuğum detay ben biraz geç farkettiğim ve yol aldığım için lastik inikken tamir olsa da güvenli olmaz dediler haklı olarak. Ben de mantar yamayla işi halletmeyi planlıyordum ancak cant baya yemiş lastiği benim geç farketmem yüzünden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Nitrojen oksijene göre daha büyük moleküllü olduğundan kaçak ve lastik havalarında inme olmaz

2. Nitrojen daha az nem tuttuğundan korozyon azalır

3. Isı değişimlerinde hacmi değişmediğinden daha dengeli sürüş sağlar.

Bütün bunlar bir F1 aracı için önemliyse de sıradan bir otomobilde fark edilir bir avantaj sağlamaz.

Dezavantajları:

1. Lastiklerin janttan sökülüp sıfırdan yeniden şişirilmesi gerekir ki saf nitrojen olsun, gereksiz uğraş...

2. Fazladan ödeyeceğiniz paraya değmez.

3. Basılanın saf nitrojen olduğunu nereden bileceğiz, sonuçta havda da nitrojen oranı %79 :)

4. Taktıkları yeşil süpab kapakları berbat görünecek

Zararı var mı?

Yukarıdakilerin arasında bir zarar görmüyorsanız yok!

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

On 29 Nov 2011 at 22:40, Emre D. said:

birde f3 te karter koruma varmı ben baktım orası kauçuk bişey gibi duruyor?

 

Bir önceki mesajımda bunu cevaplamayı unutmuşum.

Karter koruma var, ana kirden korumak için darbeden değil... :)

Altta sıkıştırılmış elyaf gibi bir kaplama var, bu hem motoru toz toprak ve sudan koruyor, hem aracın altındaki hava akımını rahatlatıyor.

Ancak kesinlikle darbelere karşı dayanıklı değil.

Zaten bugüne kadar hiçbir Focus'ta darbe dayanıklı karter koruma olmadı, nedeni de önden çarpma durumlarında burun kısmı enerjiyi emer ve sürücü kabinine yansımasını önlerken motorun yoldan çekilmesi gerekiyor sürücünün kucağında bulmaması için, bu durumda aşağıya düşmek dışında çözüm yok ve karter muhafazası bunu engelleyeceği için takılmıyor ve sonradan takılması da önerilmiyor.

 

Yeni Focus'un altını merak ediyorsanız işte:

 

1280px_Bodengruppe_Ford_Focus_2011.jpg

 

Yedek Foto

56e5e45605332_FordFocusAltFocusDown.jpg.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar aklıma gelmişken yazıyım, bu b direklerindeki piyano siyahı gibi kaplamalar inanılmaz kolay çiziliyor , güneş vurduğunda rezil duruyor, şeffaf film çektirilebilir diye düşünüyorum, hb focusu satmadan önce yıkamacıda fırça surdurmeme rağmen camları fırçayla yıkadı sonuç b direkleri çizik içinde aklınızda bulunsun...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.