Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

ankara'da akay tüneli'ni bilenler bilir. eve gitmek için o tüneli kullanıyorum. şuana kadar pek arabayla dışarı çıkmadım 3 kez geçtim tünelden ancak 3ünde de kızılay'dan tünele girip de tam tünelin dikleştiği bölümde araçta hafif bi düşme oluyor. tamam yokuşa geldiğim için illa ki düşme normal ama araçtan beklediğimden fazla bir yığılma sanki. 125HP'lik araca pek yakışmıyor. acaba powershift'ten mi yoksa torktan mı kaynaklanıyor. bildiğiniz gibi 1.6 duratorq TDCI 270nm iken powershift 1.6 159nm.. yokuşlarda tork mu yetmiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu durumda yola devam ederken vitesi S'ye alıp +/- tuşundan vites küçültmem gerekiyor yani..

Ben olsam öyle yaparım :yeah: Yada tam gaz yapacaksınız buda tüketimi birazdaha fazla arttırır..

-'ye basıp vites düşürün ve devir artsın...o zaman 125 ps ve 159 Nm alırsınız :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şu otomatik şanzımana alışamadım bir türlü.. tereddüt içerisindeyim.. misal vites geçişinde gazı bırakıp bırakmamada hala endişleniyorum. sanki vites geçerken gaza basılmaz gibi bir his var içimde. yukarıdaki örnekte olduğu gibi D'den S'ye alırken gaz kesecek miyim? yoksa istifimi bozmadan devam mı? :yeah:

edit: şanzuman yazmışım, şanzıman olarak düzeltildi. :D

Alperen G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Egzantirik zinciri mi?

Triger kayışı değişirken kontrol etmişmidir acaba usta?

Ogün bu ses her devirde duyuluyor mu? yüksek devirde mi?

Kabinden duyulmuyor abicim sesi. Kaputu açıp motoru dinlediğin zaman duyuyorsun.Her devirde duyuluyor. Şakırtı yapıyor. Triger değişirken Daha yeni başlamış bi zararı yok şimdilik bi sonraki bakımda bakarız ona pahalı bişey değil ama bütçeyi zormalaya gerek yok dedi. Peki dedim bende
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

108 binde motorum Egzantrik zincirim son 10 bin kmdir ses yapıyor :yeah: motor yağını ve filtrelerini 500 km önce kendim değiştirdim 7000 km sora zinriclerimizde değişecek inşallah. Yanlız ustam bana 100bin bakımda çok pahalı bişey değil demişti. Yetkili servis farkımı acaba ?

Pahalı ve ucuz subjektif yaklaşımlar. Bana göre kıytırık bir zincir için ödenen meblağ pahalı.

Egzantirik zinciri mi?

Triger kayışı değişirken kontrol etmişmidir acaba usta?

O kontrol edilebilir birşey değil. Ses gelmeye başladığında değiştirmekte fayda var. Guide ve gerginin padlerini gözünüzle gözlemleyebilirsiniz ancak zinciri kontrol etmek için kapağı dağıtıp egzantrikleri sökerek zinciri boşa çıkartmanız ve sonrasında servis manuelinde belirtilen tork uygulayarak merkezler arası mesafeyi ölçerek tolere edilen sınırlar dahilinde olup olmadığına bakmanız lazım. Bunu yapacak hadi yapmayı geçtim bu yazdığımı anlayabilecek bir usta tanıyorsanız (yetkili yetkisiz farketmez) bana tarif edin onun dışında hiçbir yere gitmem bundan sonra.. :D Ben neredenmi biliyorum? Benim motosiklette aynı işi her 40 bin km de yapıp 80 bin km de zincir değiştirmem gerektiği için mecburen öğrendik.. :D

Zincirli sistemlerde sürekli dönme ve tek yönlü tork oluştuğu için zincirin boyu bir süre sonra uzar. O nedenle de dişlinin aralıkları ile fark oluştuğundan ses yapmaya başlar. Normalde bu uzamayı bir yere kadar tolere edebilirsiniz. Bu iş için gergi pad leri ve sallanmasın diyede guide ları var. Ancak bunlarda zamanla aşınıyor tabi. O nedenle sadece zincir değilde bunların tümünü set olarak değiştirmeniz menfaatiniz icabı. İhmal ederseniz zincir kopar sizde kapağa çakılmış süpaplarınızla çıkmacıdan dolu kapak aramaya başlarsınız. Şakaya gelir birşey değil kısacası.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şu otomatik şanzumana alışamadım bir türlü.. tereddüt içerisindeyim.. misal vites geçişinde gazı bırakıp bırakmamada hala endişleniyorum. sanki vites geçerken gaza basılmaz gibi bir his var içimde. yukarıdaki örnekte olduğu gibi D'den S'ye alırken gaz kesecek miyim? yoksa istifimi bozmadan devam mı? :yeah:

İstifi bozmadan devam edin :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında sizi şu köşemize davet edebilirim...

Ben mantığımı kullanarak şöyle yaparım, gazdan çeker S yapar sonra gaza devam :yeah: Belki hiç farketmez ama ben yinede böyle yapardım..

Şanzumanın özelliği için kitapçığı okumakta fayda var..

http://www.focusclubtr.com/index.php?/forum/114-aktarma-org/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında sizi şu köşemize davet edebilirim...

Ben mantığımı kullanarak şöyle yaparım, gazdan çeker S yapar sonra gaza devam :yeah: Belki hiç farketmez ama ben yinede böyle yapardım..

Şanzumanın özelliği için kitapçığı okumakta fayda var..

http://www.focusclub...14-aktarma-org/

Doğu toplumlarında okuma alışkanlığı olsaydı herşey farklı olurdu.. Allah'ın ilk emrini hatırlayalım. Neydi ilk emir? "Oku ! " ...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkürler cevaplar için. bu arada son bindiğimde aracın 100km'de benzin oranı kalbime inme yapacaktı. 17 lt gösteriyordu. o günden beri korkumdan arabaya binemiyorum :yeah:

sanıyorum ki bindikçe düşecektir tüketim, rodajdan sonra da kendini bulacaktır diye ümit ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğu toplumlarında okuma alışkanlığı olsaydı herşey farklı olurdu.. Allah'ın ilk emrini hatırlayalım. Neydi ilk emir? "Oku ! " ...

o konuyu daha dün okumuştum ancak soruma yanıt verecek birşey görememiştim. var ise de benim gözümden kaçmış olabilir. o yüzden burada sordum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Gaz pedalı ile şanzımana uğraşsanız da zarar veremezsiniz.

2. 1.6 atmosferik benzinli atak bir motor değil, azami torkunu da göreceli yüksek devirlerde veriyor, akıcı ve hızlı kullanmak için devirli kullanmak kaçınılmaz, S modu uygundur.

3. Devirli kullanmanın bedeli de maalesef artmış yakıt tüketimidir, 17 abartılı ve muhtemelen anlık bir rakamdır, ama S modu ile şehirde 12 l/100km civarı değerler sürpriz olmaz. Yavaş ve sakin giderseniz de 9 - 9,5 civarında dengelenir diye düşünüyorum

4. Otomatik vitesi manüel kullanmak hem düğmenin konumu hem de ek bir uğraş olması nedeniyle pratik değil, zaten öyle kullanacak idiyseniz otomatik almanıza da gerek kalmazdı.

5. Otomatik şanzımana alışmak biraz vakit alır, şimdilik araştırmacı ve sabırlı olun.

Kolay gelsin

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

önerileriniz için teşekkür ederim cem bey. demek ki araçtan çok ataklık beklememek lazım.

zaten sakin süren birisiyim. öyle aracı ok gibi ileri fırlatayım, basayım gaza gideyim gibi bir merakım yok. aniden gaza yüklenme gibi bir huyum da yok. dediğiniz gibi yakıtın 9-9,5 seviyelerine düşeceğini ben de ümit ediyorum.

Alperen G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.