Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

BÖLÜM 3: GÜVENLİ FOCUS: FORD AKILLI KORUMA SİSTEMİ

YENİ FORD FOCUS'UN GÖVDE YAPISI DAHA HAFİF, DAHA GÜÇLÜ VE DAHA GÜVENLİ

• En sıkı global güvenlik standartlarını geçecek şekilde geliştirildi

• Daha önceki bütün Ford'lardan daha gelişmiş yüksek güçte çelik kullanıldı; gövdesinin yüzde 55'inden fazlası yüksek çelik ve ultra yüksek güçte çelikten üretildi

• Benzersiz "özel şekillendirilmiş" B sütunu tasarımı en iyi sağlamlık için değişen kalınlığa sahip

Yeni Ford Focus, en sıkı global güvenlik standartlarını aşacak şekilde geliştirilen son derece güçlü, sert ve hafif çelik gövdeye sahip.

En ileri bilgisayar benzetim araçları kullanılarak sıkı bir şekilde geliştirilen gövde yapısı, gelişmiş yüksek güçte çeliklerden ve yenilikçi üretim tekniklerinden yararlanarak gövde ağırlığını en aza indiriyor ve aynı zamanda daha iyi çarpışma performansı, gelişmiş araç dinamik özellikleri ve daha sessiz çalışma sağlıyor.

Ford Avrupa Focus Program Mühendislik Şefi Helmut Reder, "Yeni Focus daha önceki herhangi bir Ford'dan daha fazla yüksek güçte çelik kullanıyor" dedi. "Bu gelişmiş malzemeler ağırlığı azaltarak yakıt tüketimini kısmaya yardım ediyor ve aynı zamanda aracın güvenliği ve dinamik özellikleri için ihtiyacımız olan gücü ve sertliği iyileştiriyor."

"Özel olarak değişken kalınlığa sahip B sütunu gibi yenilikler gövde yapısının gücünü ve verimliliğini yeni bir düzeye yükseltmemize olanak tanıdı" diye ekledi.

Yüksek güçte çelikler yapısal performansı iyileştiriyor

Yeni nesil Focus gövde yapısında gelişmiş yüksek güçte çelikler kapsamlı bir şekilde kullanılıyor. Yüksek güçte çelikler gövde yapısının yüzde 55'ini oluşturuyor ve aracın yapısının yüzde 26'sından fazlası ultra yüksek güçte ve Bor çeliklerinden oluşturuldu; bu da herhangi bir Ford ürününden çok daha fazla bir oran.

Gövdenin esnemeye direnci ortalama olarak şu anki Avrupalı Focus'tan yüzde 47 daha yüksek. Gövdenin yapısal sağlamlığı ayrıca burulmaya karşı sertliğinde ortaya çıkıyor: Yeni 5 kapılı Focus şu anki modelden yüzde 15 daha sert.

Dinamik özellikleri iyileştirmek ve daha sessiz ve yumuşak çalışmayı sağlamak için mühendisler yapının süspansiyon bağlantı noktalarındaki yerel sertliğini artırmaya özel bir özen gösterdiler. Bu alanlarda, gövde sertliği yüzde 75'e varan oranlarda arttı.

Yenilikçi B sütunu tasarımı gücü artırıyor, ağırlığı azaltıyor

Focus gövde yapısının gelişmiş tasarımı B sütunu takviyesiyle örneklenebilir; önemli bir yapısal eleman olan B sütunu, yenilikçi bir "özel oluşturma" işlemiyle ultra yüksek güçte Bor çeliğinden üretildi.

Bu işlem çelik levhanın kalınlığının uzunlamasına olarak değiştirilebilmesine olanak tanıyor ve böylece üretilen parça en büyük yüklere maruz kalan bölümlerde daha yüksek güce sahip.

Yeni Focus'taki özel olarak üretilmiş B sütunu 1.35 ile 2.70 mm arasında değişen sekiz farklı kalınlığa sahip ve bu da yan darbe çarpışma performansını iyileştirmenin yanında araç başına 1.4 kg ağırlık tasarrufu sağlıyor.

Geliştirilen güvenlik yapısı

Focus'un gövde yapısındaki diğer önemli tasarım özellikleri arasında şunlar yer alıyor:

- Ultra yüksek güçte Bor çeliği A sütununda, B sütununda, kapıların altındaki gövde panellerinde ve kapı güçlendirme çubuklarında kullanılarak, yandan bir direkle ve tavandan çarpışmalar da dahil bütün çarpışmalarda içeri doğru göçmeyi azaltan son derece sert bir yolcu hücresi oluşturuldu

- İçeri doğru harekete karşı direnç sağlamak ve yapısal bütünlüğü korumak için Entegre kapı açma takviye halkası ve kapı yük yolları yüksek güçte çelikten üretildi

- Yüksek güçte çelikten ön çarpışma yapısı sayesinde yüksek çarpışma güçleri verimli bir şekilde yönetiliyor ve iyi bir çarpışma davranışı korunarak yükler kontrollü bir şekilde, A sütunu, kapıların altındaki paneller ve kapıların içlerindeki raylar yoluyla üç ayrı yük yoluyla gövde yan yapısına aktarılıyor

- Çarpışma enerjisini maksimum düzeyde emmek ve yolcu hücresinin sağlamlığını bütünlüğünü korumak için ön çarpışma yapısında, iç kapı altı panellerinde ve taban çapraz elemanlarında çok güçlü çift aşamalı çelik kullanıldı

- Önden çarpışma durumunda alt gövde bağlantı noktasından ayrılacak şekilde tasarlanan ön şasi alt çerçevesi. Bu patenti alınan ayırma sistemi, yükü azaltarak yolcu hücresinin ayak boşluğu bölümündeki hasarı önlüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

YENİ FORD FOCUS GÜVENLİK SİSTEMLERİ EN SIKI GLOBAL STANDARTLARI KARŞILIYOR

• Yeni Focus'taki Ford Akıllı Koruma Sistemi en sıkı global güvenlik standartlarını aşacak şekilde tasarlandı

• Gövde yapısı ve tutma sistemleri kapsamlı testlere tabi tutuldu ki bunlar arasında 80 araç çarpışma testi ve 2 bin 500 komple CAE benzetimi de var

• Gelişmiş tutma sistemleri yenilikçi yeni nesil hava yastığı tasarımını içeriyor

Yeni Ford Focus'ta en son, geliştirilmiş Ford Akıllı Koruma Sistemi (IPS) yer alıyor ve yeni nesil tutma sistemi teknolojilerini, geliştirilen yüksek güçte gövde yapısıyla birleştiriyor.

Focus, global güvenlik standartlarını aşmasını sağlamak için, 80 araç çarpışma testi ve 2 bin 500 komple araç CAE benzetimi de dahil olmak üzere kapsamlı bir test ve geliştirme programına tabi tutuldu.

Kendi sınıfındaki en yüksek güvenlik performansına ulaşacak şekilde tasarlanan yeni Focus IPS sistemi tutma sistemleriyle yakın bir şekilde entegre edilerek geliştirildi ve böylece gövde yapısı enerjiyi bir çarpışma sırasında son derece etkili bir şekilde emiyor ve aracın tutma sistemleriyle yakın bir şekilde çalışarak yolcuları koruyor.

Ford'un Global C otomobili Araç Müdürü Gunnar Herrmann, "Yeni Focus'taki güvenlik sistemleri son derece yoğun bir geliştirme programından geçirildi" dedi. "Focus'un en sıkı global güvenlik standartlarına uyacak şekilde geliştirilmesi, bütün bölgelerdeki müşterilere avantajlar sunan, daha güçlü, daha güvenli bir araç sağladı.

"Yeni Focus ayrıca, yaralanma riskini azaltan ve daha iyi koruma sunan yeni nesil ön hava yastıkları gibi yenilikleri de içeriyor" diye ekledi.

Yeni nesil sürücü hava yastığı tasarımına sahip, iyileştirilen tutma sistemi

Focus'taki geliştirilen Ford IPS tutma sistemi sürücü ve öndeki yolcu için tek aşamalı ön hava yastıkları ve 3 boyutlu yan gövde hava yastıkları ve birinci ile ikinci koltuk sırası için yan perde hava yastıklarını içeriyor.

Sürücü ön hava yastığı yenilikçi bir yeni nesil tasarımdan oluşuyor ve sürücü göğüs ve kaburga yaralanmalarını azaltmak üzere tasarlanmış daha iyi göğüs koruma teknolojisine sahip.

Bu yeni nesil hava yastığı teknolojisi, hava yastığının sürücünün göğsü ve kaburgaları üzerindeki etkisini azaltmak için, hava yastığının alt bölümünü içeri çeken özel eğimli şekle sahip bir bağlantının kullanılmasıyla, daha iyi göğüs koruması sağlayacak şekilde tasarlandı. Bu özelliğin özellikle de daha yaşlı ve daha kolay yaralanabilen sürücüler için faydalı olması bekleniyor.

Yeni Ford Focus'ta ilk kez sunulan hava yastığındaki bu yeni bağlantı teknolojisi önümüzdeki yıllarda diğer birçok Ford aracında da kullanılmaya başlanacak.

Ön hava yastığı tasarımı da iyileştirildi ve çarpışma sırasında hava yastığındaki gazın bir bölümünü bir yan çıkış yoluyla dışarı vererek yaralanma riskini azaltan adaptif bir havalandırma teknolojisi içeriyor.

Geliştirilen iç güvenlik özellikleri

Focus'taki tutma sistemi, geliştirilen diğer iç güvenlik özellikleriyle tamamlanıyor. Ford'un yatay olarak geri çekilen direksiyon kolonu önden yüksek hızda bir çarpışma durumunda sürücüden uzaklaşarak yolcuların kafa ve göğsü üzerindeki yükleri azaltmaya yardım ediyor.

Bu da yenilenen gösterge paneli tasarımıyla tamamlanıyor; bir çarpışma sırasında yolcuların bacaklarının temas etmesi durumunda daha iyi koruma sağlayacak şekilde tasarlandı.

Ön koltuklarda daha etkili çekmeye sahip gergi sistemleri bulunuyor ve daha fazla çekme mesafesi sağlıyorlar; ayrıca emniyet kemeri yükü sınırlandırıcıları var..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

YENİ FOCUS EN İLERİ AKTİF GÜVENLİK ÖZELLİKLERİNİ SUNUYOR

• Yenilikçi Düşük Hız Güvenlik Sistemi şehir içi kullanımdaki düşük hızda çarpışmaları azaltıyor; bir Ford aracında ilk kez sunuluyor

• Kapsamlı aktif güvenlik özellikleri arasında gelişmiş frenleme ve çekiş sistemleri de var

• Sürücünün güvenli kontrolü korumasına ve çarpışma durumlarından kaçınmasına yardım eden gelişmiş teknolojiler

Ford'un yeni global C otomobili platformunun sunulması en son aktif güvenlik teknolojilerinin kullanılmasına olanak tanıdı ve yeni Ford Focus da yolcularını üstün aktif ve pasif güvenlik düzeyiyle koruyacak şekilde geliştirildi.

Kapsamlı frenleme ve çekiş sistemleri ailesine ek olarak Focus Avrupa'daki müşterilerine yenilikçi bir Düşük Hız Güvenlik Sistemi sunarak sınıfındaki aktif güvenlik standartlarını yükseltiyor.

Düşük Hız Güvenlik Sistemini sunan ilk Ford aracı

Yeni Focus, bir aracın öndeki araca arkadan çarptığı şehir içi trafik koşullarında çok görülen türde düşük hızdaki kazaları önlemeye yardım eden Düşük Hız Güvenlik Sistemini içeren ilk Ford aracı oldu.

Düşük Hız Güvenlik Sistemi, iç aynanın yanına yerleştirilen öne bakan kızılötesi lazerli bir kamera kullanarak aracın önündeki cisimleri belirliyor. Sistem çarpışma riskini belirlemek için sürekli olarak (saniyede 100 kez) öndeki araçla mesafeyi ve yaklaşma hızını kontrol ediyor.

Örneğin, öndeki araç aniden fren yaparsa ve sistem de çarpışma olacağını öngörürse, balataları disklere yaklaştırarak frenleri hazırlıyor. Sürücü tepki göstermezse, o zaman frenler devreye sokuluyor ve gaz kesiliyor.

Düşük Hız Güvenlik sistemi 30 km/s'nin altındaki hızlarda devrede. Eğer iki araç arasındaki hız farkı 15 km/s'den az ise, sistem sürücünün çarpışmadan bütünüyle kaçınmasına yardım edebiliyor. 15 ile 30 km/s arasındaki hız farkı durumunda ise amaç çarpışmadan önce hızı mümkün olduğunca azaltmak.

Ford Avrupa Focus Program Mühendislik Şefi Helmut Reder, "Düşük hızda çarpışmalar son derece yaygın, özellikle de yoğun kavşaklarda ve yuvarlaklarda ya da otoyoldaki sıkışık trafikte" dedi. "Düşük Hız Güvenlik Sistemi bu pahalı çarpışmalardan kaçınılmasında ya da bunların şiddetinin azaltılmasında sürücülere yardımcı olmakta son derece etkili."

Aktif güvenlik teknolojilerinden oluşan kapsamlı paket

Yeni Ford Focus sürücüye aracın güvenli kontrolünü korumasında ve çarpışma durumlarından kaçınmasında yardım eden gelişmiş aktif güvenlik teknolojilerini içeren kapsamlı bir pakete sahip.

En ileri teknolojiye sahip Elektronik Denge Programı (ESP) birçok aktif güvenlik sistemi özelliğinin temelini oluşturuyor ve akıllı bir mantık programı kullanarak aracın gidişini izliyor ve gerektiğinde etkili (ama çoğunlukla hissedilmeyen) bir şekilde müdahalede bulunuyor. Sistem şunları içeriyor:

• ABS fren sistemi, ayrıca Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD) ve Viraj Fren Kontrolünü (CBC) içeriyor

• Acil Fren Desteği (EBA), Elektronik Fren Ön Hazırlığı (EBP) ve Acil Fren Uyarısı

• Çekiş Kontrol Sistemi (TCS), Motor Çekiş Kontrol Sistemini (ETCS) ve Fren Kilidi Diferansiyelini (BLD) içeriyor

• Hidrolik Arka Dingil Takviyesi (HRB)

• Motor Yavaşlatma Tork Kontrolü (EDC)

• Dinamik Tork Kontrolü (TVC)

• Yokuş Kalkış Desteği

Bu özelliklerin çoğu, örneğin, Dinamik Tork Kontrolü, Yokuş Kalkış Desteği Focus'ta ilk kez sunuluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

BÖLÜM 4: AKILLI FOCUS: FORD SÜRÜŞ TEKNOLOJİSİ

FOCUS'UN YENİLİKÇİ KAMERA SİSTEMİ SÜRÜCÜNÜN KENDİNE GÜVENİNİ ARTIRIYOR VE DAHA FAZLA GÜVENLİK SAĞLIYOR

• Yeni Focus gelişmiş dijital kamera sistemine dayanan beş sürücü destek sistemini sunan ilk Ford olacak

• Kamera sistemi sürücünün güvenli bir şekilde şeridinde kalmasını, direksiyon başında uyanık kalmasını, en son trafik işaretlerinin izlenmesini ve uzun farların çalıştırılmasını sağlıyor

• Akıllı sürücü desteği özelliklerinin kullanımı basit ve kolay, böylece sürücünün kendinden emin olması sağlanıyor ve daha fazla güvenlik sunuluyor

Yeni Ford Focus yenilikçi bir dijital kamera sistemini içeriyor ve bu sistem de sürücünün kendinden emin bir şekilde araç kullanmasını sağlayan ve daha fazla güvenlik sunan beş sürücü yardım özelliğini destekliyor.

İç aynanın yanına yerleştirilen öne bakan dijital kamera öndeki yolu görüyor ve bu da gelişmiş bir bilgisayar tarafından inceleniyor.

Ardından, kameradan gelen bilgi kullanılarak sürücünün güvenli bir şekilde şeridinde ve direksiyon başında dikkatini yola vermiş bir şekilde kalması, en son trafik işaretlerinin izlenmesi ve uzun farların devreye sokulmasına yardım edilerek destek sağlanıyor.

Ford Avrupa Focus Program Mühendislik Şefi Helmut Reder, "Yeni Focus ön kameraya dayalı olarak bu sürücü yardım özelliklerinin beşini de sunan ilk Ford aracı" dedi. "Bu sistem sürücüye direksiyon başında güvenli ve rahat kalmak için adeta ek bir çift göz sağlıyor".

"Bu özelliklerin her biri aracın gösterge paneline entegre edildi, böylece hepsinin kullanımı basit ve kolay" diye ekledi.

Beş gelişmiş sürücü destek özelliği

Dijital kamera sistemine sahip bütün Ford Focus araçları müşterilere beş gelişmiş sürücü destek özelliğinin bir kombinasyonunu sunuyor:

Şerit Takip Uyarı Sistemi (Lane Departure Warning)

Bu özellik ön kameranın şeritten istemeden çıkıldığını belirlemesi durumunda direksiyon simidindeki bir titreşimle sürücü uyarmak üzere tasarlandı.

Kamera sistemi sürekli olarak aracın yoldaki çizgilere göre konumunu izliyor. Araç şeridin ortasından ayrılırsa ve sistem bariz bir şerit değiştirme manevrası ya da sinyallerin kullanıldığını algılamazsa, titreşimli uyarı devreye giriyor. Bu uyarı gösterge panelindeki görsel bir uyarıyla destekleniyor.

Sistem şehir içi trafiğinde rahatsızlık yaratmasın diye 60 km/s'nin altındaki hızlarda devre dışı bırakılıyor. Sürücü sistemin hassasiyetini (iki düzey) ve uyarının şiddetini (üç düzey) ayarlayabiliyor ve ayrıca sistemi bütünüyle kapatabiliyor.

Şeritte Kalma Yardımcısı (Lane Keeping Aid)

Yeni Focus bu gelişmiş özelliği sunan ilk Ford aracı ve EPAS sistemini kullanarak sadece bir uyarıyla yetinmeyip aracı aktif bir şekilde şeridine döndürerek Şerit Takip Uyarı Sisteminin fonksiyonunu genişletiyor.

Sistem aracı yumuşak ve hassas bir şekilde şeride döndürecek şekilde tasarlandı ve eğer şerit değiştirme bilinçli bir şekilde yapılıyorsa sürücü tarafından kolayca devre dışı bırakılabiliyor. Sürücü iki hassasiyet düzeyinden birini seçebiliyor ve isterse sistemi bütünüyle kapatabiliyor.

Sürücü Dikkat Takip Sistemi

Bu özellik kamera sistemini kullanarak sürücünün yorulduğunu ve hatta uyumak üzere olduğunu belirliyor. Sistem aracın yol çizgilerine göre konumunu izleyerek, sürücünün uykusu geldiğinde ya da dikkat düzeyi düşmeye başladığında görülen tipik sağa sola yalpalamaları tanıyabiliyor.

Sistem, sürücü performansının düştüğünü belirlerse, iki aşamalı bir uyarı süreci başlatılıyor. Birincisi, gösterge panelinde bir uyarı mesajıyla birlikte sesli bir uyarı gönderiliyor; sürücü yorgun davranışlar göstermeye devam ederse, sürekli bir uyarı gösterilmeye başlanıyor ve sürücünün OK düğmesine basarak bunu gördüğünü belirtmesi gerekiyor.

Trafik İşareti Tanıma

Sistem dijital kamerayı kullanarak yolun her iki tarafındaki ve köprülerdeki trafik işaretlerini tanıyor ve sürücüye en son hız sınırı, iptal işaretleri ve sollama kurallarıyla ilgili olarak gösterge panelindeki ekran yoluyla bilgi sağlıyor. Ekran, işaretleri daha büyük bilgi ekranında ya da göstergenin üst bölümünde daha küçük ama sürekli olarak gösterecek şekilde ayarlanabiliyor.

Sürücünün bilginin ne kadar yeni olduğunu anlamasına yardım etmek için trafik işaretinden uzaklaştıkça gösterilen işaret kademeli bir şekilde soluyor. Sürücü sistemi ayrıca fazla hızlı gittiğini göstermesi için de kullanabiliyor; sistem araç o anda gösterilen hız sınırını belli bir oranda (bu oran sürücü tarafından ayarlanabiliyor) aştığında hız sınırı işaretini yanıp sönerek gösterecek şekilde ayarlanabiliyor.

Otomatik Uzun Far

Bu özellik ön farları otomatik olarak uzun fardan kısa fara ya da tersine değiştirebiliyor ve sürücünün en iyi görüşe sahip olmasına ve elle far değiştirme nedeniyle dikkatinin dağılmasını önlemeye yardım ediyor.

Sistem dijital kamerayı kullanarak diğer araçların ön farlarını ya da arka farlarını belirliyor ve buna göre gerektiğinde kısa farları devreye sokuyor. Genel ışık düzeyi de izleniyor ve şehir içi gibi yoğun bölgelerde uzun far kullanılmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

YENİ FORD FOCUS AKILLI SÜRÜCÜ DESTEK TEKNOLOJİLERİ SÜRÜŞÜ KOLAYLAŞTIRIYOR

• Yeni Focus, C otomobili sınıfına daha önce görülmemiş düzeyde akıllı sürücü destek teknolojileri getiriyor

• Gelişmiş özellikler sürücülerin modern trafiğin baskısıyla baş etmesine yardım ediyor

• Yoğun otoyollarda ve sıkışık şehirlerdeki günlük zorluklar için kullanışlı çözümler

Bütünüyle yeni Ford Focus'taki önemli teknoloji yatırımı bu sınıfa daha önce görülmemiş düzeyde akıllı sürücü destek özelliği getiriyor ve müşterilere normalde daha büyük ve daha pahalı araçlarda bulunan gelişmiş teknolojileri heyecan verici bir paket olarak sunuyor.

Bu sürücü destek özellikleri Focus müşterilerine modern trafik koşullarının getirdiği baskıyla daha kolay baş edebilme yeteneği sunuyor ve iki aracın arasına, kaldırıma paralel park etme, yoğun otoyollarda güvenli bir şekilde kullanma ve şehir içi trafiği gibi günlük zorluklara karşı kolaylık sağlıyor.

Ford Avrupa C otomobili Ailesi Müdürü Gunnar Herrmann, "Sıkışık modern yollar sürücünün üzerinde daha fazla baskı oluşturuyor" dedi. "Ford Focus müşterilere sürüş stresini azaltmaya yardım eden heyecan verici çeşitli akıllı yeni özellikler sağlıyor ve aynı zamanda direksiyon başındaki güvenliği ve konforu da iyileştiriyor".

Dertsiz bir şekilde paralel park

Yeni Focus aracın direksiyonunu otomatik olarak çevirerek park yerine girmesini sağlayan gelişmiş yeni bir sistem olan Ford Otomatik Park Sistemi’ni içeriyor. Sistem iki ultrasonik algılayıcıyı (aracın her iki yanında birer tane) kullanarak kaldırıma paralel park edilmiş iki aracın arasında yeterince büyük boşluk olup olmadığını algılıyor; bu boşlukların aracın boyundan sadece yüzde 20 daha büyük olması yeterli.

Uygun bir boşluk olduğu belirlenirse, sürücü bilgilendiriliyor ve orta konsol ekranında basit metin ve şekiller kullanılarak açık park talimatları gösteriliyor. Sürücü gaz ve fren pedallarını kontrol ediyor, birinci ya da geri vitesi seçiyor, sistem de bütünüyle otomatik olarak direksiyonu çeviriyor. Park manevraları 10 km/s'ye kadar hızlarda yapılabiliyor.

Standart ön ve arka park algılayıcıları normal sesli uyarılarını sunarak sürücünün etraftaki araçlara ne kadar yaklaştığını anlayabilmesine yardım ediliyor. Dar yerlerde doğru bir şekilde park etmeye yardım etmek için sistem araç mükemmel bir şekilde park edilinceye kadar öne ve arkaya hareketlere devam ediyor.

Kör Nokta Uyarı Sistemi

Ford'un Kör Nokta Uyarı Sistemi arkadan gelip geçmekte olan başka bir aracın otomobilin hem sağ hem de sol taraflarında kör nokta bölgelerinde gizlendiği durumlarda uyarıda bulunarak sürücünün farkındalığını artırıyor.

Bu özellik arka tamponun dış köşelerinde yer alan iki çoklu ışığa sahip radar modülünü kullanıyor. Sistem, tanımlanmış kör nokta bölgesine bir araç girdiğinde bunu belirliyor ve karşılık gelen taraftaki yan aynadaki LED uyarı ışığını yakıyor ve sürücüyü bir aracın geçmekte olduğuna dair uyarıyor.

Sistem 10 km/s'den itibaren hızlarda otomatik olarak devreye giriyor (şu anda piyasada bulunan sistemlere göre çok daha geniş bir çalışma aralığı) ve birçok kazanın olduğu sıkışık şehir içi yollarda ve yavaş hareket eden trafikte de son derece etkili.

Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı istemeden hız yapmayı önlemeye yardım ediyor

Ford Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı sistemi sürücülerin kendi hız sınırlarını belirlemesine olanak tanıyor ve böylece zorlu koşullarda, örneğin tanıdık olmayan şehir caddelerinde ya da otoyolda belli yol çalışması bölgelerinden geçerken, istemeden hız sınırını aşma endişesi olmadan dikkatlerini yola verebiliyorlar. Bu da daha güvenli, daha az stresli sürüşü destekliyor ve istenmeyen trafik cezalarını azaltıyor.

Sürücü, direksiyon simidindeki geliştirilmiş Hız Sınırlandırıcı düğmelerini kullanarak kendi hız sınırını 30 ile 180 km/s arasında belirleyebiliyor. Araç önceden belirlenen bir hıza ulaştığında, motor işletim sistemi devreye girerek daha da hızlanmayı önlüyor.

İstenirse, örneğin sollama için, sürücü gaz pedalına sert basarak seçtiği sınırı devre dışı bırakabiliyor. Aracın hızı seçilen hız sınırının altına düştüğünde, sistem otomatik olarak yeniden devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

YENİ FOCUS DİREKSİYON BAŞINDA DAHA İYİ KONFOR VE KOLAYLIK ÖZELLİKLERİ SUNUYOR

• Bütünüyle yeni Focus sahip olma deneyimini daha konforlu ve zevkli hale getiren çekici özelliklerden oluşan zengin bir listeye sahip

• Ford Anahtarsız Çalıştırma Sistemi ve Ford Kolay Yakıt’ı içeren komple kolaylık özellikleri

Yeni Ford Focus sürücüleri, konfor ve kolaylığı daha da iyi hale getirmek üzere tasarlanan en son teknolojiler sayesinde daha konforlu ve zevkli bir sahip olma deneyimi yaşayacaklar.

Yenilikçi LED iç aydınlatma

Üst düzeyde Focus modellerinde, geceleyin yolculuk ederken kabinde modern, lüks bir his sağlayan LED teknolojisini kullanan gelişmiş bir iç aydınlatma sistemi bulunuyor.

İç aydınlatmada şık bir kırmızı renk kullanılıyor ve LED'ler tavan konsolu, kapı kolları ve kapı cepleri, ayak boşlukları, gösterge paneli ve bardak tutucuların etrafında sınırları net bir şekilde belirlenmiş bir aydınlatma sağlıyor.

Kapsamlı kolaylık özellikleri

Yeni Ford Focus'ta sunulan kapsamlı kolaylık özellikleri arasında şunlar yer alıyor:

Ford Power Anahtarsız Çalıştırma Sistemi: Ford Power düğmesini kullanarak anahtarsız çalıştırma sağlıyor.

Ford Kolay Yakıt: Bütün modellerde standart olarak yer alan ödül kazanmış kapaksız yakıt doldurma sistemi, benzinli bir otomobile yanlışlıkla dizel yakıtı doldurulmasını ya da tersini önlüyor.

Otomatik yanan ön farlar ve yağmur sensörü: Orta seriden itibaren standart olan bu özellikler optik bir algılayıcıyı kullanarak ön farların ne zaman yakılacağını ya da sileceklerin ne zaman çalıştırılacağını belirliyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

YENİ FORD FOCUS DAHA ÖNCEKİNDEN ÇOK DAHA FAZLA AKILLI TEKNOLOJİ İÇERİYOR

• Yeni Focus sınıfındaki diğer hiçbir otomobilde olmayan ve daha önce benzeri görülmeyen düzeyde konfor, kullanışlılık ve güvenlik teknolojisini müşterilere sunuyor

• Geliştirilen elektrik sisteminde en gelişmiş ağ teknolojisiyle birlikte 46'ya kadar kontrol modülü bulunuyor

• Yenilikçi test süreci en yüksek kalite ve dayanıklılığı sağlamaya yardım ediyor

Ford'un yeni global C platformu ve en son teknolojilere yapılan daha önce benzeri görülmemiş yatırım yeni Focus'un müşterilere sınıfında benzersiz olan gelişmiş konfor, kullanışlılık ve güvenlik özellikleri sunmasını sağlıyor.

Düşük Hız Güvenlik Sistemi, Dinamik Tork Kontrolü ve Trafik İşareti Tanıma gibi özellikler Focus'un C segmentindeki uygun fiyatlı teknolojilerde çıtayı yükseltmesine olanak tanıdı.

Bu özellikleri en yüksek standartlardaki kalite ve dayanıklılık ile sunmak için yeni Focus'ta en son analiz araçları kullanılarak inanılmaz derecede sıkı bir test rejimine tabi tutulan en ileri elektrik sistemi bulunuyor.

Ford'un Global C Otomobili Araç Müdürü Gunnar Herrmann, "Eski modelle karşılaştırıldığında, yeni Focus çok daha yüksek düzeyde elektrikli özelliğe sahip" dedi. "Ürünün daha önceki gibi sağlam ve güvenilir kalmasını sağlamak için en ileri test metodolojilerini kullandık ve böylece sistemin mümkün olan her türlü çalışma koşulunda doğru bir şekilde işlevini yerine getirdiğinden emin olduk".

En son teknoloji elektrik sistemi

Yeni Focus, teknoloji özelliklerinin çalışmasını yöneten 46'ya kadar kontrol modülünü içeren gelişmiş bir elektrik sistemine sahip.

Elektrikli özellikleri birbirine bağlamak için yeni Focus'ta karmaşık ve ağır bir kablo ağı yerine en son CAN iletişim ağı sistemi kullanılıyor. Yeni Focus'taki üç CAN iletişim ağı özelliklerin sorunsuz bir şekilde birlikte işlevlerini yerine getirmesine olanak tanıyor ve saniyede bir milyon Bit bilgi değişimi yapabiliyor.

Yeni Focus aynı zamanda daha başlangıçtan itibaren şirketin en son Global Elektrik Mimarisi kullanılarak tasarlanan ilk Ford aracı. Bütün yeni modellerin kullanacağı bu mimari Ford'un gelecek nesil global ürünlerinin ortak bir motor/şanzıman, sistem ve parçalara sahip olmasına olanak tanıyan önemli bir adım. Bu da dünya çapında müşterilerin bütün en son Ford teknolojilerine erişebilmesini sağlayacak.

Kapsamlı elektrik sistemi testi

Yeni Focus'taki elektrik sistemleri iki önemli metodoloji kullanılarak kapsamlı testlere tabi tutuldu: "Hardware in the Loop" (HIL) yazılım testi ve "Yellow Board" (Sarı Pano) testi.

HIL testi yazılıma dayanan ve çok sayıda testin kısa bir süreye sıkıştırılmasına olanak tanıyan otomatik bir test sistemi. Sistem aktif bir şekilde çalışıyor, aracın kullanım sırasındaki çalışmasının benzetimini (simülasyon) sağlıyor ve sürücü desteği ve aktif güvenlik sistemleri gibi özelliklerin, araç üzerinde test yapmanın getirdiği maliyet ve karmaşıklık olmadan test edilebilmesine olanak tanıyor.

Bu testlerde aracın gerçek kontrol modülleri ve CAN iletişim ağı kullanılıyor ve bilgisayar sistemi de aracın sanal bir modelini sağlayarak sürücü, motor ve şasiden girdileri benzetim yöntemiyle oluşturuyor. Sistem ayrıca hata durumları oluşturarak kontrol birimlerinden birinin arızalanması durumunda sistemlerin doğru şekilde davrandığından emin olunmasını sağlıyor.

Sistem otomatik bir şekilde çalıştığı için, testler geceleyin ya da hafta sonları da yapılabiliyor ve bu nedenle testler normalde insanlar tarafından kontrol edilen doğrulama testlerinin onda biri kadar bir zaman gerektiriyor. Bir gecede 20 binden fazla otomatik test yapılabilmesi sayesinde HIL testleriyle komple araç düzenlemelerinin kapsamlı bir şekilde test edilmesi mümkün oluyor.

Sarı Pano testi

Bütün kontrol modülleri, bağlantılar ve kablolar da dahil fonksiyona sahip bütün araç elektrik sistemini test etmek için fiziksel parçalar test laboratuarında ayrıntılı analiz için "Sarı Panolar" üzerine yayılıyor.

Aktif ön ızgaradan arkadaki farlara kadar bütün elektrikli özellikler Sarı Panolar üzerine yerleştirilerek günde 24 saat, haftada yedi gün zorlu testlerden geçiriliyor.

Konfor ve güvenlik elektronik özellikleri 20 binden fazla fonksiyonel test durumuna sahip ve testler önce normal koşullar altında ve sonra da zorlu koşullarda ve arıza koşullarında yapılıyor, örneğin, voltajda dalgalanmalar ve kısa devre gibi durumlarda ne olduğu da test ediliyor.

Yeni Ford Focus'taki testler otomobilin bütün bölgesel (coğrafi) versiyonları üzerinde gerçekleştirildi ve böylece aracın dünya çapındaki bütün ülkelerde müşterilere aynı kalite ve dayanıklılık standardını sunması sağlandı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

BÖLÜM 5 – FORD FOCUS TEKNİK ÖZELLİKLERİ

 

Bu bölüm

Yeniden Yüklenecektir.

 

#Sürücüyü 75 kg, bütün sıvılar dolu ve yakıt % 90 dÜzeyinde olarak üretim toleransları ve opsiyonlar göz ardı edilerek en hafif ağırlığı gÖsterir.
Belirtilen römork çekme sınırları aracın Tam Yüklü Ağırlıkta yüzde 12'lik bir eğimde deniz seviyesinde maksimum çekme yeteneğini temsil ediyor. Römork çekmek için kullanıldığında bütün modellerin performansı ve yakıt ekonomisi azalacaktır. Motor kapağı Üzerindeki ağırlık bütün modellerde maksimum 75 kg'dır. Tam Yüklü ve Römorklu Ağırlık, römorkun ağırlığını da içerir

 



MOTOR GRAFİKLERİ


BENZİNLİ MOTORLAR
Foto linkleri öldüğü için silinmiştir.

1.0 Ecoboost'lar


100.png
125.png
DİZEL MOTORLAR

Foto linkleri öldüğü için silinmiştir. Talep edilirse tekrar yüklenir, makyajlı kasa verileri diğer başlıklarda yer almaktadır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ÖZET GEÇELİM Mİ ?

NEDERSİNİZ ?

GÖVDE VE ŞASİ

Yapı Bilgisayarla geliştirilen, yüksek verimlilikte, monokok kaynaklı çelik

Güvenlik öğeleri: Gövde Ford Akıllı Koruma Sistemi (IPS), önden kısmen örtüşmeli ve tam örtüşmeli çarpışmalarda, yandan çarpışmalarda ve arkadan çarpışmalarda makul düzeyde çarpışma şiddeti sağlayacak ve aynı zamanda gövdedeki hasarı en aza indirecek şekilde geliştirilmiş

gövde yapısı:

• Ön tampon sistemi, bor (Ultra Yüksek Güçte Çelik) tampon çubuğu ve HSS (yüksek güçte çelik) çarpışma kutuları, ön yan raylara vidalı (düşük hızdaki bir çarpışmada hasarı azaltmak için, ayrıca hafif açılı çarpışmalarda da), düşük ve yüksek hızdaki çarpışma durumlarında maksimum enerji emecek şekilde tasarlanmış, enlemesine çubuğun önündeki tampon ön yüzünde, yayalara çarpma sonucu oluşacak etkiyi en aza indirmek için kontrollü deformasyon

• Arka tampon sistemi, bor çeliğinden tampon çubuğu ve kaynaklanmış HSS çarpışma kutularından oluşuyor ve düşük hızdaki bir çarpışmada enerjiyi maksimum düzeyde emerek tamir masraflarını azaltacak şekilde geliştirildi, ayrıca hafif açılı çarpışmalar da göz önünde bulunduruldu

• Tampon sistemleri gibi ana yapısal elemanların iyi tanımlanmış deformasyon biçimleriyle ön ve arka enerjiyi emen katlanma bölgeleri; geliştirilmiş panel kalınlıklarına sahip ön ve arka lazerle kaynaklanmış yan raylar; ek bir yük yolu ve enerjiyi emen birim olarak görev yapan kontrollü deformasyon biçimine sahip geliştirilmiş ön alt çerçeve

• HSS ve UHSS malzemelerin (bor çeliği) A ve B sütunu, tavan ve eşik yapısında kullanılmasıyla sert yolcu koruma hücresi; tabandaki ve tavandaki yanlamasına yapısal öğelerle destekleniyor ve ayrıca mükemmel yan darbe ve yandan direkle çarpışma koruması sağlıyor, enlemesine çubuk ve direksiyon kolonu desteği, önden yüksek hızda bir çarpışmada öne doğru hareket eden bir yolcuyla etkileşimde iyi kontrollü direksiyon kolonu kinematiği ve çiğneme davranışı sergiliyor]

Pasif güvenlik tutma sistemi öğeleri

Aşağıdakileri içeren Ford Akıllı Koruma Sistemi:

• En son tek aşamalı şişirici teknolojisini içeren tam boy sürücü (~60 L şişmiş hacmi) ve 110 L yolcu hava yastığı

• Yüksek güçte piroteknik emniyet kemeri gergi sistemleri (geri çekici gergi sistemleri) ve öndeki emniyet kemerleri için kemer gergi sınırlandırıcısı

• Önde ve ikinci koltuk sırasındaki yolcular için yan perde hava yastıkları

• Öndeki yolcular için standart gövdeyi koruyan yan hava yastıkları

• Geliştirilmiş enerji emme özelliği ve bacakları korumak için yatay olarak uzaklaşan direksiyon kolonu

• Güvenlik Pedalları

• Ön koltuklarda pasif boyun yaralanması koruma sistemi

• Bütün koltuklarda üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri

• İkinci koltuk sırasında ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları

• Universal ISOFIX çocuk koltuğu onayı

• Geniş aralıktaki insan vücudu profillerine uygunluk, yüzde 5'lik kadından, yüzde 95'lik erkeğe kadar

Tampon sistemi Hasara dayanıklı, bütünüyle kalıplı, güçlendirilmiş polipropilen

Kişisel güvenlik ve araç güvenliği sistemi öğeleri

• Gelişmiş Ford PATS elektronik motor kilidi

• Uzaktan kumanda ve anahtarla çalışan merkezi kilit

• Elektrikli camlar için genel kapatma özelliği

Korozyon koruması 24 aşamalı boya ve gövde koruma işlemi ki buna bütün ilgili dış panellerdeki çinko ön kaplama, geliştirilmiş daldırma yöntemli fosfat kaplama, elektro kaplamalı astar, astar/surfacer ve temel kat/saydam kat sistemi, ayrıca kapsamlı oyuk balmumu enjeksiyonu, PVC gövde altı kaplaması ve fırlayan taşlara karşı koruma dahil. Kenarlar için kalın PVC yalıtım boncukları. Önde plastik tekerlek davlumbazları, arkada tekstil tekerlek davlumbazları, iç kapı eşiklerinde çizilmeyi önleyen şeritler.

Süspansiyon

Ön: Bağımsız MacPherson kollar, gazlı amortisörler üzerinde offset helezon yaylar ve geliştirilmiş ön lastik burçlara sahip alt L kolları ve arka hidro-kovan da ayrı bir güçlendirilmiş çapraz eleman alt çerçevesi üzerinde yer alıyor, denge çubuğu.

Arka: Bütünüyle bağımsız çok kollu Kontrol Kolu, büyük amortisörler. Arka amortisör çift gövde yolu bağlantısına sahip. Denge çubuğu yay bağlantılarına bağlı.

Direksiyon Tipi:

Kremayer direksiyon, kremayer dişlisine bağlı Elektrikli Hidrolik Direksiyon (EPAS)

Direk direksiyon dişli oranı: 14.7:1

Dönüş çapı (Kaldırımdan kaldırıma): 11.0m

Direksiyon turu: 2.6

Frenler Çift devreli, çapraz bölünmüş, hidrolik olarak çalışan ön ve arka disk/disk (ya da disk/kampana) frenler. Vakumlu servo destekli dört kanallı ABS ve elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)

Fren diski boyutları (ön/soğutmalı diskler):

278 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler

300 mm çapında, 25 mm kalınlığında diskler (Focus, 1.6 EcoBoost ve 2.0 TDCi için)

Fren diski boyutları (arka/normal diskler):

271 mm çapında, 11 mm kalınlığında diskler

Fren kampanası boyutları (arka):

228 mm iç çap, 40 mm genişlik (düşük güçte/donanımda Focus modelleri için, ülkelere göre değişiyor)

Modülasyon:

ABS, Çekiş Kontrolü, ESP, EBD, EBA, EBP, HRB, Tork Yönlendirmesi Kontrolü.

İsteğe Bağlı Yokuş Kalkış Desteği, Römork Denge Yardımcısı

HIZLI ARABA ERKEN DURMALIDIR!!! DİSK SEÇİMLERİNE DİKKAT

Sürtünme oranları

• 4 kapı – CD = 0.274 (önceki 0.304), yüzde 10 azaltıldı

• 5 kapı – CD = 0.295 (önceki 0.318), yüzde 7 azaltıldı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

NOT: HİÇBİRİ ALINTI DEĞİLDİR..

 

Fazla sıkmadan tüm'e yakın bilgileri vermeye çalıştım..

Önemli kısımları Koyu renk ile belirttim ama ilgili kişilerin tüm yazıları okumasını tavsiye ediyorum..

 

Görüyoruz ki FORD TOUCH yok.SYNC GEN 2 - 2013'de - SYNC GEN 1 2012 4. çeyrekte sunulacak

Ben fuar'dan sonra demiştim Avrupa için hazır olursa bize de gelecek diye, Görüyoruz ki onlara da yok. Dediğim gibi ilerisini bilemiyoruz..

 

Göze çarpan nedir ?

Turbo motorlarda Start-Stop Standart oluyor ...Bu ne demek mi ?

182 beygirlik aracın tüketimi ş.içi sadece 7.7 litre! Sıkışık olsada çok fark etmez aksine yararı var. Dizelde de aynı durum söz konusu..

:claps: 

Araç sessizliği - Yakıt Ekonomisi - Sürüş özellikleri - Güvenlik ve metal teknolojisi (Ağırlık dengesi) - Kaliteli iç mekanı - Yüksek Performans - En son teknolojik donanımlar BU FORD FOCUS'da....

Aramızda bu donanımlardan hangileri bize gelir vs diyenler olacaktır, Bu açıklamalar çeviri değildir, yani problem olmazsa HEPSİ gelecek..Yine Avrupada farklı motorlarda var..Konularda bahsettiğimiz 150'lik 1,6 ve 2,0 Motorlar gibi.

:claps: 

İlgi ve Alakanız için şimdiden teşekkür ediyorum..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni kasaya alışmak illaki zaman alacak ama yerine oturacaktır diye düşünüyorum.Fiziksel anlamda beğendiğimi söyleyebilirim ancak direksiyon simidi bana biraz zayıf geldi bunu anlatmak zor şuanki focusta daha otoraklı ve ağır vr güven verici geliyor yenisi ise ne bileyim biraz zayıf görüntüsü var dediğim gibi birde vites topuzunu beğenmedim açıkçası

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.