Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Somut rakamlar veriyorsan bu fikir olmaktan çıkar. Ben arabayı kullandığım nadir günlerde işe gidip geliyorum. Onun dışında gerçekten çok kısa mesafelerde kullanıyorum. (alışveriş falan gibi mesela.) Onlarda da motor bile ısınmamış oluyor. Kısacası tüketimin artması için gereken herşey var neredeyse.. Ev iş arasını tarif etmem gerekirse Erenköy- Yeşilköy arası rush saatlerde 35 km yi yaklaşık 2 saatte alıyorum. Her halde yeterince yoğun demektir bu trafik olarak değilmi?Bugün olduğu gibi mesela. Sabah inerken baktım 5.9 lt gösteriyordu. Hadi ben tüketim anlamında bilinçli kullanıyorum diyelim, eşim geçen hafta sürekli arabayla gitti geldi, onda da 5.8 lt idi tüketim. O da benle aynı şekilde rush hours da trafikte oluyor.. Her mazot aldığımda hem odometreyi hemde yol bilgisayarının ortalama tüketimini sıfırlarım bu arada.. Hadi benimki extreme. Cembonunki de extreme. Başkaları da var..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Maliyet ve yakıt gideri dışında sizlerin bildiğiniz benim bilmediğim bir şey mi var?

İçime kurt düştü! :)

Bir dizi tartışmaya neden olan ve konuyu mecrasından uzaklaştıran sorum yukarıda.

Tüm katılımcı arkadaşlara teşekkür ederim, yani sonuçta basitçe sorumun cevabı "Hayır", değil mi? :P

Bu arada Ecoboost motoru gerçekten bir içim su :kıhkıh:...

Yazarken ödüm kopuyor nazar değecek diye, ama yine de paylaşmadan edemiyorum.

Güç, sessizlik, sarsıntısız çalışma, tork dağılımı vb. her açıdan çok başarılı, tek bilmediğim dayanıklılık durumu, onu da hep beraber göreceğiz bakalım.

Hal böyle olunca ben Focus'u baka bir motorla düşünmek bile istemiyorum.

Doğal olarak herkesin beklentileri farklı.

Gruptaki tek EB meraklısı olarak çok sırıttı durumum da acaba atladığım bir şey mi var diye merak ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir dizi tartışmaya neden olan ve konuyu mecrasından uzaklaştıran sorum yukarıda.

Tüm katılımcı arkadaşlara teşekkür ederim, yani sonuçta basitçe sorumun cevabı "Hayır", değil mi? :P

Bu arada Ecoboost motoru gerçekten bir içim su :)...

Yazarken ödüm kopuyor nazar değecek diye, ama yine de paylaşmadan edemiyorum.

Güç, sessizlik, sarsıntısız çalışma, tork dağılımı vb. her açıdan çok başarılı, tek bilmediğim dayanıklılık durumu, onu da hep beraber göreceğiz bakalım.

Hal böyle olunca ben Focus'u baka bir motorla düşünmek bile istemiyorum.

Doğal olarak herkesin beklentileri farklı.

Gruptaki tek EB meraklısı olarak çok sırıttı durumum da acaba atladığım bir şey mi var diye merak ettim.

Cem bey tek EB meraklısı değilsiniz, eğer powershift EB olsaydı emin olun bir diğer EB bende olurdu. :kıhkıh: .. aracı alırken 1 numaralı kıstasım otomatik olmasıydı... :P

Alperen G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar akşama kadar satılan akaryakıtı ben biliyorum, 10 birim motorin satıyorsak ona oranla 0.5 birim benzin satıyoruz, bu kadar insan birden yanlış hesap yapıyor olamaz, dizel araç piyasada döviz gibi oldu,,, sıkıştın mı? hemen paraya çevireceksen dizel olacak...

Hemen herkes dizel alıyor. çünkü kolay satılıyor, çünkü para ediyor, çünkü dizelin müşteri profili daha kalabalık, verdiğin ilanı arayan 4. - 5. müşteri de sana olumsuz birşey söyleyince moralin bozuluyor, ama arayan ilk müşteriye satınca ne doğru karar vermişim diyorsun. 2009 tsı 1.4 audi a3 alıyordum 50.000 TL ye, 2006 dizel focusumu ilanım onaylandıktan yarım saat sonra satılınca gittim sıfır dizel focus aldım.

Lütfen benzinli kullananlar ayağa kalkmasın, 1.5 ayda 380 km yol yapan arkadaşımız gibi birinin benzinli alması da mantıklı tabii ama şehir içinde 500-600 km de depom bitsin istemiyorum arkadaş ben.

Ben arabamın 1 depo ile hiç 850 km'nin altında gittiğini görmedim hiçte ayağımın altında yumurta sepeti varmış gibi sürmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir dizi tartışmaya neden olan ve konuyu mecrasından uzaklaştıran sorum yukarıda.

Tüm katılımcı arkadaşlara teşekkür ederim, yani sonuçta basitçe sorumun cevabı "Hayır", değil mi? :kıhkıh:

Abijim bunun tartışılacak birşeyi yokki. Dizel tüm avrupada hala yükselen trend. O nedenle talep var. Adamlarda bunu sonuna kadar değerlendiriyor işte.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel aslında çoğu açıdan mantıklı.. Tek mantıksız tarafı arada verilen fark ki aracı 2. el olarak alarak(4 aylıkken.. :) ) biz bu farktanda kurtulduk.. :) Yakıt konusunda ne yapıyorsunuz bilmiyorum; ama biz 10 km de gitsek 5 de gitsek yakıt tüketimimiz benzinli gibi.. :D Evden dershane 3 km ordan geri dönmek te 3 km total 6 km. Babam beni almaya geldiği gün o yolda 9.5 yakıyor. Buradan real veya optimum a gidip gelmek 20 km biz o yolda 7.5 yakıyoruz. Demekki dizel için uzun mesafeler ve sürekli km yapan insanlar lazım. Biz arabayı alalı 2 ay olacak. Trip sayacı araç alındığı gün sıfırlandı şu an 92 km de.. :) Yani kolay satılıyor, orta ve uzun mesafeli alanlarda az yakıyor ama aradaki farkı vermeye değer mi bilmiyorum.. Ben olsam vermezdim. :) Kısaca eğer arabaya az biniyorsanız benzinli 20.000 km üstünde geziyorsanız senelik dizel mantıklı olan.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Diezel nasıl az yakmıyor? Bugüne kadar en az yakıyorum diyen adam Cembo. O da 8 litre diyor. Dizele ne yaparsan yap 6 lt yakıyor.. 2 litre az bir farkmı? C-Max ecoboost kullanan arkadaşlarım var hiçbirisi 10 litrenin altını telafuz edemiyorlar. Ortalamasını alsak 3 lt yapar. Bu da %50 fark demektir. Bu mu az değil? Az ne?

Not: Bence 9500 lira fark kabul edilebilir bir rakam değil. Alırken farkına varmış olsaydım zaten vermezdim o farkı. Satılırken geri alınabileceğine falanda inanmıyorum. İkinci el araba alan adam sırf dizel diye 8-10 bin lira fazladan para veriyorsa aferim ona..

Ben bu hesabı anlamadım. Focus ve Cmax ecoboostların ortalamasını alıp focus dizel ile mi karşılaştırıyoruz. O zaman dizel cmaxleri de eklemek lazım değil mi?. 10 litre civarı tüketen dizel Cmaxler var, soğuk iklim kısa mesafeci..

Ecoboost ile dizeli karşılaştırmak doğru değil bence.

Arkadaşlar akşama kadar satılan akaryakıtı ben biliyorum, 10 birim motorin satıyorsak ona oranla 0.5 birim benzin satıyoruz, bu kadar insan birden yanlış hesap yapıyor olamaz, dizel araç piyasada döviz gibi oldu,,, sıkıştın mı? hemen paraya çevireceksen dizel olacak...

Hemen herkes dizel alıyor. çünkü kolay satılıyor, çünkü para ediyor, çünkü dizelin müşteri profili daha kalabalık, verdiğin ilanı arayan 4. - 5. müşteri de sana olumsuz birşey söyleyince moralin bozuluyor, ama arayan ilk müşteriye satınca ne doğru karar vermişim diyorsun. 2009 tsı 1.4 audi a3 alıyordum 50.000 TL ye, 2006 dizel focusumu ilanım onaylandıktan yarım saat sonra satılınca gittim sıfır dizel focus aldım.

Lütfen benzinli kullananlar ayağa kalkmasın, 1.5 ayda 380 km yol yapan arkadaşımız gibi birinin benzinli alması da mantıklı tabii ama şehir içinde 500-600 km de depom bitsin istemiyorum arkadaş ben.

Ben arabamın 1 depo ile hiç 850 km'nin altında gittiğini görmedim hiçte ayağımın altında yumurta sepeti varmış gibi sürmedim.

Aldığınız bir risk. Ben ilk FORD dizelini aldığımda benzin 2.10 civarlarında idi eurodizel 1.15-1.20 idi (zaten br tek Totalde vardı). önceki gün arkadaşın dizel 308i ile mazot aldık. 235 TL para ödedi. Yuh dedim bu ne ya 235 e depo mu doluyor.... Eurodizel 3.95 olmuş. Benzin 4.37 ...

Devlet bu tatlı kardan vazgeçer mi? İnce ince artıracak eurodizel fiyatını.. Sizler bu arabaları satana kadar eurodizel benzin ile en azından eşitlenecektir görürsünüz. Aldığınız Eu5 dizel arabalarda DPF var.Siz satacakken bunların filtresi pahalı diye söylenti çıktı mı yandınız.

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben orada kötü örnek olarak c-max dizeli verdim. Cembo 8 lt civarı yakıyorum diyor ya.. En kötü ihtimalle 10 litredir mantığı ile.. Yoksa 180 lite 12 lkt yakan cmax ı olan arkadaşımda var..

Focustaki DPF yeni nesil. Kendi kendini temizleyebilen tip. Kitapçıkta DPF tıkanmaması için 10 bin km de bir otobana çıkıp tempolu kullanın mealinde birşey yazmışlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Senede ortalama 20.000 km yol yapan bir araç kullanıcısı dizel aracıyla 100km'de ortalama 6-7 litre yakıt tüketerek km'de +-0.25 krş ile yılda 5.000 TL akaryakıt sarfeder. (eurodizel 3.95)

Senede ortalama 20.000 km yol yapan bir araç kullanıcısı da benzinli aracıyla 100km'de ortalama 9-10 litre yakıt tüketerek km'de +-0.40 krş ile yılda 8.000 TL akaryakıt sarfeder. (Benzin 4.41)

Dizel araç sahibi, benzinli araç sahibine göre senede 3000 TL karlıdır. Ben bir aracı ortalama 3 yıl kullanıp çok fazla değer kaybetmeden satıyorum. Dolayısıyla bu hesaba göre 3 yılda 9000 TL yani ortalama bir dizel araç farkını yakıttan çıkarmış olduğumu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel araç sahibi, benzinli araç sahibine göre senede 3000 TL karlıdır. Ben bir aracı ortalama 3 yıl kullanıp çok fazla değer kaybetmeden satıyorum. Dolayısıyla bu hesaba göre 3 yılda 9000 TL yani ortalama bir dizel araç farkını yakıttan çıkarmış olduğumu düşünüyorum.

Eğer 20.000km yaparsa...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yılda 7000 km anca yaparım ama yinde cesaretim yok EB için ama.Sürekli uzun yol yapsam sıkıntı değil gibi geliyor bana ama benim gibi soğuk motor arabayla kısa mesafe rampa in-çık yapınca EB nin tüketim değerlerini yakalamak hikaye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.