Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ekran sapıttıktan sonra araba bir kaç denemeye rağmen çalışmamıştı. Anahtarı çıkartıp takıp bir kaç sefer daha deneyince ancak çalışmıştı. Dün akşam bırakmıştım bugün aldım. Test yapılmış, Enjektör püskürtme öğrenimi yapılmış, motor modülü güncellenmiş.
Alt devirler canlandı ve titreme gitti de gaz ayarı katlanmış, normal alıştığım gibi bastım kalkarken 2500 devir civarına çıkınca garipsedim tabi. Emin olduktan sonra dönüp sordum normal dediler. Ona da alışırım bir kaç güne :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ekran sapıttıktan sonra araba bir kaç denemeye rağmen çalışmamıştı. Anahtarı çıkartıp takıp bir kaç sefer daha deneyince ancak çalışmıştı. Dün akşam bırakmıştım bugün aldım. Test yapılmış, Enjektör püskürtme öğrenimi yapılmış, motor modülü güncellenmiş.

Alt devirler canlandı ve titreme gitti de gaz ayarı katlanmış, normal alıştığım gibi bastım kalkarken 2500 devir civarına çıkınca garipsedim tabi. Emin olduktan sonra dönüp sordum normal dediler. Ona da alışırım bir kaç güne :)

Bende bi uğrucam Tur Otoya diğer servisler yazılım güncellemekten çok korkuyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Focus 2.5 ile 3 arasında bence en bariz fark kasa görünümü ve iç mekan genişliği, F2.5 daha yakışıklı. Hatta geçen yine forumda F2.5 hb daha güzeldi yok sedanı daha güzeldi diye bir muhabbet olmuştu, demek ki gizliden gizliye F2.5 hayranlığı devam ediyor.F3'te eklenen donanımlar F2.5 üzerinde olsaydı ve kasada da ufak tefek değişikliklerle sunulsaydı inanın bence çok süper olurdu.Golf başarısını radikal değişikler yapmadan yaptığı iyileştirmelerle elde ediyor.Focus 1 ile başlattığı kimliğini  2 de rayına oturtup 2.5'ta ideal hale getirmişken çok radikal bir şekilde sanki sil baştan yaptı.F1 ne kadar F3'e benziyor diye sorulsa gülerler ama Golf'ün 1990 modeli  ile 2013 modeli  hemen hemen aynı.VW'de radikal değişiklikler yapmadı mı sanki yaptı ama başarılı bir şekilde yaptı. Bora'dan Jetta'ya geçiş, Jetta'nın da yeni kasaya bürünümünün başarılı olması ayrı bir örnek.Focus donanımları artırdı fakat kasadan kıstı, önce ki kasada ki 109 beygirlik TDCI  motoru halen şu anda da çok başarılı iken madem değişime gidildi 115 yerine 120-130 aralığında bir motor koyulmalıydı, bu kadar değişime 6 hp lik bir iyileştirme bence çok vasat. F3'ün gerek sedanının ve gerekse hb modelinin bagaj hacmi 2.5'tan çok geri, ses alma olayı 2.5'ta varken 3'te bu sorun giderilmiş gibi ama bence dizelde bu durum o kadarda başarılmış gibi değil sanki.

 

Ümit Vaysaloğlu:

 

Ben piyasa açısından değerlendirdim. 2,5 çok rağbet görmüştü, hem tasarım açısından, hem genişlik açısından Türkiye şartlarına uygundu. Focus 3 ise daha küçük iç mekanı ile daha bir compakt sınıf otomobil ama, 2,5 dan küçük kalıyor. Bu nedenle de c segmenti arabaya bütün aileyi sıkıştırmayı seven biz Türklere tam olarak hitap edemedi malesef. :D Yoksa her açıdan Focus 3, focus 2,5 ten daha üstün. Yakıt ekonomisinde de üstündür. Çünkü +1 vitesi var kafadan. Herşey aynı olsa bile o +1 vites ekonomi yapmak için konulmuştur. 

Alacaksa indirimleri değerlendirsin. Otosan'ın kafasına taş düşmüş falan olabilir. bakarsınız birden zam da yapar mazallah :D

 

-----------------------------------

 

benim bir düşüncem var nihat kardeş, şimdi herkes bu f3 ün iç mekanının darlığından bahsediyor. ingltere sitesinden indirdiğim kılavuz var ve f3 arka genişliğini 131 cm yazmışlar(içten içe-net)..yine aynasız genişlik 182,3 cm(dıştan).. şimdi bu f3, f2.5 dan nasıl dar oluyor. (dıştan büyüyen arabanın lastikleri bu yüzden 2.5 da 205 iken f3 de 215 çıkmıştır) ben elime metre alıp ölçmedim ama ölçeceğim yakında biladerdeki f2.5 la benim f3 ün özellikle arka iç mekanını. arabaya şöyle dışardan bakınca, arka kapı   tutacağından aşağısının bence f2.5 dan farkı yok. yani oturma yerleri sanki aynı genişlikte.. ama tutacak üstü Volvo larda olduğu gibi dar dizayn eco-kinetik tasarıma uygun. yani yarış arabası stili, rüzgar direnç katsayısı düşsün, yakıt tasarrufu yapsın diye. bu da bagajın daralmasıyla son buluyor. arka koltuklarda belki bir miktar omuz mesafesinden darlık olabilir (mi?) diye düşünüyorum ama oturma mekanında ciddi darlık yok bence. bunu koltuğun oturulan alt ve yukarıdan omuz hizasından ölçüm yapılarak net karara varılır.

 

birde eski aracımın eni 169 cm olan Hyundai era. arka koltuğa örtü almıştım. aynı örtüyü focus a serdim. örtü diğer aracımın koltuğuna tam otururken, buna 4-5 parmak küçük geliyor. f2.5 un eni yanılmıyorsam 178-179 cm di..f3 182..bence dıştan göründüğü kadar içi dar değil, yada kendi mi teselli ediyorum bu şekilde :)..ama ölçeyim yazacağım buraya ne kadar dar olduklarını.. f3,siyah marşpiyellerle dışa doğru genişletilmiş (f2.5 dan rahat inerken f3 de marşpiyele pantolon değmesin diye uğraşıyorum hafta içi mesaide) ama içi f2.5 la aynı gibi belki arkadan 2-3 cm dar olabilir.

 

diz mesafesine gelince daha öncede yazmıştım. oturulan koltuğun altı..neredeyse diz altına kadar geliyor, enli bir koltuk, ama bir megane da koltuk bitiyor diz altında neredeyse 1 karış boşluk var. bu da diz mesafesini megane da geniş, f3 de dar gösteriyor. halbuki diz mesafesi için teknik verilere bakmak lazım. yada arka koltuğun en arka altından, ön koltuğun arkasına ölçüm yapılması lazım. yoksa aradaki boşluğu değerlendirmek hata olur.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup bey aslında burası yeri değil ama özel mesaj ve konu açamadım yeni kullanıcı olduğum için ben size yol bilgisayrındaki yaptığımız km sayacını sıfırlamak istiyorum bunu nasıl yapabilrim.

 

Sizce bunlar yasal mıdır ? Yani hakkınız var mı böyle birşeye ? Maalesef biliyorsam bile yardımcı olamam. 

 

İyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.