Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Focus ( 2011 - 2012 - 2013 Ford Focus ) - Genel Başlık


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

SİZ BENİ YANLIŞ ANLADINIZ BEN SADECE EKRANDAKİ SAYACI SIFIRLAMAK MÜMKÜN MÜ DİYE SORDUM KM YASAL OLMAYAN İŞLE İŞİM OLMAZ...ESKİ ARABAMDA KM DÜĞMESİNE BASILINCA SIFIRLANIYORDU AMA GENE KAÇ KM YAPTIĞI GÖZÜKÜYORDU.BU ARACIMDA VARMIDIR BÖYLE BİR SİSTEM.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

SİZ BENİ YANLIŞ ANLADINIZ BEN SADECE EKRANDAKİ SAYACI SIFIRLAMAK MÜMKÜN MÜ DİYE SORDUM KM YASAL OLMAYAN İŞLE İŞİM OLMAZ...ESKİ ARABAMDA KM DÜĞMESİNE BASILINCA SIFIRLANIYORDU AMA GENE KAÇ KM YAPTIĞI GÖZÜKÜYORDU.BU ARACIMDA VARMIDIR BÖYLE BİR SİSTEM.

 

Lütfen sadece küçük harf ile devam edin.

 

km ekranına gelince OK tuşuna basılı tutun.Seyehat km'si de denir ona :yeah: 

 

kusura bakmayın ben yanlış anlamışım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lütfen sadece küçük harf ile devam edin.

 

km ekranına gelince OK tuşuna basılı tutun.Seyehat km'si de denir ona :yeah:

 

kusura bakmayın ben yanlış anlamışım.

 

 

teşekkür ederim sadece arabayı çalıştırıp direksiyondaki sol ok düğmesine basılı tutucam herhangi başka birşey yapmama gerek yok mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekkür ederim sadece arabayı çalıştırıp direksiyondaki sol ok düğmesine basılı tutucam herhangi başka birşey yapmama gerek yok mu?

 

Evet yukarda dediğim gibi ayrıca buraya bakmanız ve indirmeniz tavsiyedir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

halbuki diz mesafesi için teknik verilere bakmak lazım.

Üreticinin verdiği ebad değerleri alttaki tabloda:

 

ebad.jpg

Değerler mm cinsindendir.

Uzunluk, aks ve dingil aralıkları Mk.3'te artmış olmasına rağmen bu ön omuz mesafesi dışında aynı oranda iç mekana yansımamış.

 

Ayrıca darlık algsındaki en önemli etken kişiyi saran kokpit yapısı, ki ben bundan memnunum. .

 

Belki bu algıdan dolayı Mk.3 HB tutmadı, Mart satışlarına baktım C sınıfı HB'lerde ilk on arasında Focus yok, sedanlarda ise 3.sırada...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

Ayrıca darlık algsındaki en önemli etken kişiyi saran kokpit yapısı, ki ben bundan memnunum. .

 

Belki bu algıdan dolayı Mk.3 HB tutmadı, Mart satışlarına baktım C sınıfı HB'lerde ilk on arasında Focus yok, sedanlarda ise 3.sırada...

 

Ben öyle düşünmüyorum. Son 5 yılda memlekette araba değerlendirmeleri, sürüş keyfi, sportiflik, ergonomi, kalite, ,ç mekan genişliği algısı  falan üzerinden gitmiyor. Fiyat ve donanım üzerinden gidiyor. Çok satılmama nedeni oldukça pahalı oluşu. O 3. olan sedan müşterisini de büyük oranda senden benden ucuza alan filo, şirket, çalışan/tedarikçi üçgeni oluşturuyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ümit Vaysaloğlu:

 

Ben piyasa açısından değerlendirdim. 2,5 çok rağbet görmüştü, hem tasarım açısından, hem genişlik açısından Türkiye şartlarına uygundu. Focus 3 ise daha küçük iç mekanı ile daha bir compakt sınıf otomobil ama, 2,5 dan küçük kalıyor. Bu nedenle de c segmenti arabaya bütün aileyi sıkıştırmayı seven biz Türklere tam olarak hitap edemedi malesef. :D Yoksa her açıdan Focus 3, focus 2,5 ten daha üstün. Yakıt ekonomisinde de üstündür. Çünkü +1 vitesi var kafadan. Herşey aynı olsa bile o +1 vites ekonomi yapmak için konulmuştur. 

Alacaksa indirimleri değerlendirsin. Otosan'ın kafasına taş düşmüş falan olabilir. bakarsınız birden zam da yapar mazallah :D

 

-----------------------------------

 

benim bir düşüncem var nihat kardeş, şimdi herkes bu f3 ün iç mekanının darlığından bahsediyor. ingltere sitesinden indirdiğim kılavuz var ve f3 arka genişliğini 131 cm yazmışlar(içten içe-net)..yine aynasız genişlik 182,3 cm(dıştan).. şimdi bu f3, f2.5 dan nasıl dar oluyor. (dıştan büyüyen arabanın lastikleri bu yüzden 2.5 da 205 iken f3 de 215 çıkmıştır) ben elime metre alıp ölçmedim ama ölçeceğim yakında biladerdeki f2.5 la benim f3 ün özellikle arka iç mekanını. arabaya şöyle dışardan bakınca, arka kapı   tutacağından aşağısının bence f2.5 dan farkı yok. yani oturma yerleri sanki aynı genişlikte.. ama tutacak üstü Volvo larda olduğu gibi dar dizayn eco-kinetik tasarıma uygun. yani yarış arabası stili, rüzgar direnç katsayısı düşsün, yakıt tasarrufu yapsın diye. bu da bagajın daralmasıyla son buluyor. arka koltuklarda belki bir miktar omuz mesafesinden darlık olabilir (mi?) diye düşünüyorum ama oturma mekanında ciddi darlık yok bence. bunu koltuğun oturulan alt ve yukarıdan omuz hizasından ölçüm yapılarak net karara varılır.

 

birde eski aracımın eni 169 cm olan Hyundai era. arka koltuğa örtü almıştım. aynı örtüyü focus a serdim. örtü diğer aracımın koltuğuna tam otururken, buna 4-5 parmak küçük geliyor. f2.5 un eni yanılmıyorsam 178-179 cm di..f3 182..bence dıştan göründüğü kadar içi dar değil, yada kendi mi teselli ediyorum bu şekilde :)..ama ölçeyim yazacağım buraya ne kadar dar olduklarını.. f3,siyah marşpiyellerle dışa doğru genişletilmiş (f2.5 dan rahat inerken f3 de marşpiyele pantolon değmesin diye uğraşıyorum hafta içi mesaide) ama içi f2.5 la aynı gibi belki arkadan 2-3 cm dar olabilir.

 

diz mesafesine gelince daha öncede yazmıştım. oturulan koltuğun altı..neredeyse diz altına kadar geliyor, enli bir koltuk, ama bir megane da koltuk bitiyor diz altında neredeyse 1 karış boşluk var. bu da diz mesafesini megane da geniş, f3 de dar gösteriyor. halbuki diz mesafesi için teknik verilere bakmak lazım. yada arka koltuğun en arka altından, ön koltuğun arkasına ölçüm yapılması lazım. yoksa aradaki boşluğu değerlendirmek hata olur.

Mehmet Bey, F3'te ki ebatlar artmış olabilir fakat bunun yolcu ve bagaj hacmine yansımamış olmasından bahsediyorum. Kokpitin insanı sarmış olması ayrı bir haz veriyor ancak şahsen sürücü koltuğunu geriye doğru ayarladığımda arkadaki yolcuda yetişkin biri olursa F2.5'taki kadar rahat etmiyor, yolcuyu rahatsız etmeme adına koltuğu azıcık öne aldığım zamanda inerken çok dikkatli inmezsem dizim muhakkak göğüsteki far ayarlarının olduğu kısıma değiyor.Ayrıca bu mukayese hb ile sedan arasında değil, F2.5 sedanı ile F3'ün sedanı ve aynı şekilde hb modelleri ile yapılmalı, örneğin; F2.5'un sedanın bagag hacmi yanlış hatırlamıyor isem 526 lt iken F3'te 377 lt, F2.5'ta hb bagaj hacmi 385 lt iken F3'te ise 277 lt.Evet F3 donanım olarak çok daha iyi ve dıştan dışa ebat olarak daha enli ve uzun olabilir fakat önceki kasa her halukarda çok daha genişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Bey, F3'te ki ebatlar artmış olabilir fakat bunun yolcu ve bagaj hacmine yansımamış olmasından bahsediyorum. Kokpitin insanı sarmış olması ayrı bir haz veriyor ancak şahsen sürücü koltuğunu geriye doğru ayarladığımda arkadaki yolcuda yetişkin biri olursa F2.5'taki kadar rahat etmiyor, yolcuyu rahatsız etmeme adına koltuğu azıcık öne aldığım zamanda inerken çok dikkatli inmezsem dizim muhakkak göğüsteki far ayarlarının olduğu kısıma değiyor.Ayrıca bu mukayese hb ile sedan arasında değil, F2.5 sedanı ile F3'ün sedanı ve aynı şekilde hb modelleri ile yapılmalı, örneğin; F2.5'un sedanın bagag hacmi yanlış hatırlamıyor isem 526 lt iken F3'te 377 lt, F2.5'ta hb bagaj hacmi 385 lt iken F3'te ise 277 lt.Evet F3 donanım olarak çok daha iyi ve dıştan dışa ebat olarak daha enli ve uzun olabilir fakat önceki kasa her halukarda çok daha genişti.

 

Bagajlar yanlış oldu. Daha büyük f3'ler.. Sizin yazdıklarınız tam boy ile f2.5 mini :yeah: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bagajlar yanlış oldu. Daha büyük f3'ler.. Sizin yazdıklarınız tam boy ile f2.5 mini :yeah:

Yakup, yanlış oldu derken onu anlamadım doğrusu, tam boy ile F2.5 mini?....F2.5 sedanda bagaj hacmi 526 lt hb'de ise 385 lt, F3'te ise sedan 372lt (yukarıda yanlışlıkla 377 yazmışım :) ) hb ise 277 lt.Daha önce de forumda da paylaştım zaten hepsi Titanium x olmak üzere toplamda 6. Focus'a biniyorum.Focus 2.5 sedanda ki genişlik şimdi F3 sedanda yok keza kullandığım F2.5 hb'lerin bagajı şu an kullandığım F3'lerden daha genişti.(Bunları yazarken F3'ü kötülediğim anlamına gelmesin sadece görünüm ve iç mekan genişliği anlamında F2.5'un daha iyi olduğunu belirtmek istiyorum. :) )

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arka koltuk yüksekliğine kadar (Comfort) HB: 277 SEDAN: 372

 

Arka koltuk yüksekliğine kadar (Trend/Style/Titanium) HB:316 SEDAN:421 SW: 476

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bagaj yeni f3 sedanlarda 421 lt (sanırım 2012 2. yarısından itibaren, focus ilk çıktığında ben bu arabayı almam demiştim), ilk çıkanlarda tam boy stepne varken 377 lt idi..f2.5 en az 500 litre ile elbette oldukça büyük. bagajdaki daralmayı ben 421 litreye çıktıktan sonra umursamadım çünkü eski aracım 390 lt idi bana buda yeter dedim ve ford u aldım. bagajdaki daralma malum ecokinetik tasarımın sonucu. yukarıdaki mesajımda yazmıştım.

cem abi diz mesafesini vermiş.. bu ölçüler yanlış bilmiyorsam 1.75 lik kişiye göre hesap ediliyor. ve iki araç arasındaki fark sadece 4mm..

baş mesafesi önemli değil, kafanız tavana değmiyorsa sorun değil ki f3 lerde böyle bir sorun yok.. buradaki tek sıkıntı omuz mesafesi ki f3 lerde arkada 5cm daralmış..ama ölçelim alttaki oturak kısmını daralmamıştır..yani omuzlarımız biraz eğri büğrü olabilir arkaya 3 yetişkin oturursa, onuda yazmıştım önceden, ben bu arabayı 3 tane 1.80 lik 80 kg lık 3 arkadaşımı arkaya oturtup kahveye yada halı sahaya götürmek için almadım. biz 5 kişiyiz, 3 ü çocuk, en büyüğü 18 küçüğü 10 yaşında, paşa paşa sığıyoruz, zaten çocuklar büyüdüğünde kısmetse sırayla evden kaçar kendi eş, iş ve arabalarına sahip olurlar. satmazsak 4-5 sene sonra belkide en büyüğü artık bu arabaya hiç binmeyecek :)

birde arka kapıyı açın, plastik et kalınlığı oldukça fazla. kısaca tasarım bu şekilde, biraz ince tutulsa idi bu omuz mesafeside 5 cm daralmazdı. plastikten kısılacak 2,5 cm bakardı..

 

ford un artık focuslarda ki dingil mesafesini 2.70 e çıkarması lazım. teker aks mesafeleri 1 cm önde, 2.8 cm arkada artmış, birde bunlara 1 erden 2 cm lastik genişledi, yol tutuşu arttı.. ama dingil yetersiz. sedan aracımda hala sert virajlarda, hızlı girersem hafif arka savurmaya meyil ediyor. elbette sert girmemek lazım ama önceki sürdüğüm araçlarla kıyaslıyorum aynı mekanlarda. yazın tatile gitmeden önce aracımın limitlerini bilmem lazım :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunları firma düşünmüyor mu sizce ? Bence aşırı büyütmenin anlamı yok.

Ara model escort gelebilir. Focus'u sonradan yapma sedanlar ile kıyaslamak yanlış olur. Ön tasarımdan dolayı aşırı rahat oturmak isteyene arkası dar gelir yoksa dar değil araba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.