Yakup Ç. A. Oluşturma zamanı: Haziran 23, 2014 Raporla Share Oluşturma zamanı: Haziran 23, 2014 Yeni Focus ST bugün tanıtıldı Yeni şasi kontrol teknolojileri eklendi, süspansiyon ayarları yeniden yapıldı sürüş kalitesi arttırılması adına direksiyon tekrar ayarlandı sonucunda daha dengeli,rafine ve tepkili hale getirildi. Yeni dizel motorlu ST versiyonun CO2 salınımı sadece 110 g/km. Start&Stop sistemi dahil edilen 2.0 Ecoboost (250 ps) motor ise mevcut ST'den %6 daha ekonomik hale geldi. Yeni 19'' alaşım jant mevcut. Yeniden tasarlanmış tampon, far ve ızgara olacak şekildeki gibi. İç kumandalar daha ergonomik ve sportif koltuk & direksiyon simidi bulunuyor. SYNC 2 sistemine sahip 8'' dokunmatik ekran sunulacak. 5K ve SW karoserleri ile sahip olunabilecek güncel versiyon gibi. Dizel ST 2.0 litre ve 185 Ps güç 400 Nm Tork üretiyor. 0-100 hızlanmasını 8.1 sn'de tamamlıyor. Ortalama yakıt tüketimi 4.2 lt ve CO2: 110 g/kmBenzinli ST 2.0 litre ve 250 Ps güç 360 Nm Tork üretiyor. 0-100 hızlanmasını 6.5 sn'de tamamlıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.8 lt ve CO2: 158 g/km -İki motorda Otomatik Start&Stop sistemine sahip olacak.İkiside Euro 6. Buarada makyajsız versiyonda 2.0 eb 50-100 hızlanması 5.7 sn iken, şuan aynı güce sahip motor hızlanması 5.5 sn. Dizel versiyonun ara hızlanması ise yine 50-100 ve 4.vites 6.9 sn. -2002'den bu yana 40 ülke de 140,000'den fazla Focus ST satılmış. Konuya dönelim, Ford RS takımı, Yeni focus ST'nin bir numaralı hedefi olan sürüş deneyimini arttırmak için iyileştirme yaptı. Yeni spor süspansiyonlara tamamen yeni ön yaylar eklenirken, ön ve arka süspansiyonların ayarı daha sportif hale getirildi. Bu ayarlar ile birlikte araç güncel versiyondan daha keskin ve dinamik bir hale geldi. Direksiyon ve elektronik araç kontrol sistemleri Focus ST'ye özel spor gereksinimleri karşılamak için tekrar ayarlandı. Bu değişiklikler ile; Yeni değişken zamanlı direksiyon sistemi ile; Yeniden ayarlanmış 3 kademeli ESP sistemi; Örneğin hızla gidilirken şerit değişikliği durumunda araç optimum hassasiyet ve kontrolü sağlamak için müdehale edecek. Tork Kontrol Sistemi de elden geçirilmiş; tekerleklere dağılan tork daha optimize hale getirilmiş ve virajlarda çekiş maksimize edilerek çeviklik arttırılmış. Motorun sert bir ivlemenme halinde verdiği güç tekrar ayarlanmış - özellikle ön tekerlek çekişi ve vites değişim kalitesi - ve bu durum ST'nin performansına uygun motor takozları ile desteklenmiştir. Ayrıca yanal tutuşu maksimize eden ve sürüş dinamiğini tamamlayan yeni 19'' jant için Michelin ile lastik konusunda çalışıldı. Güç Seçenekleri Yeni dizel Focus ST, yakıt tüketim verimliliği ve gündelik kullanışlılığı yanında performans hedefliyor. 2.0 dizel ünite 150 ps versiyonun elden geçirilmiş halidir, başlıca; hava emiş,egzoz ve yazılım.185 ps gücünü 3,500 dd'da alıyor. 400 Nm tork ise yani maksimum tork 2,000-2,750 dd arasında alınıyor. Maksimum hız ise 217 km/h. Bu yüksek tork sayesinde 6.vites (son vites) ile (dikkat 5 veya 4 değil) 80-120 ara hızlanmayı 9.7 sn'de tamamlıyor. 2.0 Ecoboost'u artık takipçiler biliyor ama söz edelim yine; maksimum güç yani 250 ps 5,500 dd'da alınıyor.Maksimum tork yani 360 Nm ise 2,000-4,500 dd arasında alınıyor. Maksimum hız 248 km/h. Her iki motorda performans odaklı kısa mesafeli 6 ileri manuel şanzıman ile sunulacak.Vites oranları - ST'ye özel her motor için özel- düşük viteslerde rahat hızlanma ve yüksek hızlarda konforlu sürüş için ayarlandı. İç mekan ve dış mekan değişiklikleri bir daha yazmıyorum zaten ortada. Renkler ise: Yeni koyu gri renk yani ''Stealth'' Focus ST'ye özel tanıtıldı. Derin mavi de yine yeni olan seçenek bunlara ek olarak Yukardaki mandalina sarısı,siyah,kırmızı ve beyaz seçenekleri mevcut yani toplam da 6 renk Makyajlı focus'da tanıtılan bir dizi özellik bu versiyonda da olacak, başlıcaları; Adaptif Bi-Xenon HID ön farlar, SYNC 2, 8'' Dokunmatik ekran, Çapraz trafik uyarı sistemi, Aktif şehiriçi güvenlik sistemi, şerit takip sistemi vb... Araç 2014 Sonbaharın'da siparişe açık olacak ve 2015 başında bayilerde yerini alacak. (Tabiki satılacak ülkelerde bizde değil) Güncelleme Ekim '14: Ülkemizde de satılacak. Bazı Detaylar İçin PDF'ler: Teknik olarak yapılan değişiklikler: focus_st_technical_story_EU.pdf Focus ST'ye özel parçalar: focus_st_vs_focus_EU.pdf Ford Avrupa ST Aile geçmişi: st_family_timeline_EU.pdf Motor Grafikleri: focus_st_engines_EU.pdf B-roll Biraz Sesi Gelsin Ayrıca bu link ile doğal çekim fotoğraflara erişebilirsiniz: http://www.focusclubtr.com/topic/7970-2014-goodwood-hız-festivali-ford-focus-st-mustang-vignale-fiesta-st/ Bir de ufacık gözleri st_family_timeline_EU.pdf focus_st_engines_EU.pdf focus_st_technical_story_EU.pdf focus_st_vs_focus_EU.pdf 14 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ismail Terhan Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 Türkiye ye bi gelse cok tutar da Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 Türkiye ye bi gelse cok tutar da o parayı focusa veren kişi sayısı anca bir elin parmakları kadar olur bence. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ismail Terhan Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 23, 2014 zevkli insanlarin olduguna inancım var Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Genç Yanıtlama zamanı: Haziran 24, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 24, 2014 ımmmmmmmmm güzelmiş alsakmı neee Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Bu da güncelle karşılaştırma resmi. Güncelde kaputun üst kısmında bir yuvarlaklık vardı. Bu bütüm sportifliği öldürüyor bence. Makyajlıda burayı keskinleştirmişler. Aynen mustange benzeyecek bence. Daha spor olacak diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Makyajlı focustan pek bir farkı yok açıkcası, ha fazlasınıda beklemiyorum. Motor ve yürüyen aksamda ne farklılıklar olacak(mı) orası merak konusu tabi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 bu 2.0 litre 240 bg ecoboostun yeni nesilde twin-scroll turbo olacağı söyleniyor. güç sadece 5 hp artıp 245 olacakmış ama alt devirlerde daha fazla kazanç varmış. Bunda kullanılır mı bilmem amerikan kaynakları yeni edge için öyle yazıyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Şahin Doğan Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 25, 2014 27 hazirani bilerekmi sectiler acaba tam transformers in vizyona giris tarihi cok guzel ancak beni asar benim focusum daha guzel ileriki bir zaman insallah diyelim . Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2014 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 26, 2014 Tabiki ilk FocusClubTr üyeleri bilir Alev atar olmuş Keşke çakmalarını değilde orjinalini ilerde görebilsek Boş balık bakışı yerine keskin köpek balığı gelmiş Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 (düzenlendi) Motorda start-stop dışında değişiklik yok. Ancak 2.0 TDCİ geliyor, 183 PS olarak, yani dizel ST olacak. Direksiyon sistemi, TVC ve ESP elden geçmiş, hassaslaştırılımış. Adaptif far eklenmiş, şehir içi güvenlik sistemi de artık 50 km/h'ya kadar etkinmiş. Bir de gri renk yeni. Daha fazla detayı Yakup verir artık. Haziran 27, 2014 Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan Saraç Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Cok guzel olmus,gri renk cok yakismis.Jantlari da bence harika en azindan artik her yerde gormeye basladigimiz jantlar degismis. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Herzamanki gibi güzel (zaten beğendiğim araç olunca)...Yanlız niye dizel gibi 6000devir. ??? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Herzamanki gibi güzel (zaten beğendiğim araç olunca)...Yanlız niye dizel gibi 6000devir. ??? Sanırım dizel olduğu için Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Servet Ö. Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Haziran 27, 2014 ST ye bukadar uğraşana kadar RS 'i çıkarsalarda bir görsek nedir ne değildir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap