Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Çin Malı Dayco Triger Kayışı


Bedirhan Doğan

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar Merhaba,

Öncelikle herkese kazasız belasız sürüşler ve sağlıklı, tıkır tıkır çalışan focuslar dilerim :)

Aracım 89000'e geldi dayandı, malum triger değişimi gerekiyor. Yetkili servis ile anlaştım, parçaları kendim temin edersem sadece işçilik ücreti alarak trigeri değiştirecekler. İnternetten parçaları istedim: Devirdaim, V kayışları, Gergi Bilyası ve Triger Kayışı. Bütün parçalar iyi güzel, ancak triger kayışı DAYCO olmasına rağmen üzerinde Made in PRC yazıyor. Çin malı hakiki dayco var mıdır, yoksa bu kayış sahte midir? Çok araştırdım,interneti alt üst ettim sağlam bilgi bulamadım. Bu kayışı gönül rahatlığı ile kullanabilir miyim? Servis sadece kayışa 177 TL istiyor.

Herkese teşekkür ederim,

İyi forumlar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan Bey,

Almasına alırım da benim parçalar zaten geldi elimde su an. Benim sıkıntım kayışın DAYCO olması ancak üzerinde Made in PRC yazması. Yani kayışın fake olmasından korkuyorum. Er-Ol otoyu yarın arayıp bilgi alacağım zaten. Sizin bilginiz var mı? DAYCO dünya markası, ancak Çin'de fabrikası var mı? Bunun cevabını arıyorum.

Teşekkür ederim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Iphone bile Çin'de üretiliyor :)

Servisler parçada büyük kâr oranları ile çalışırlar. Sizin aldığınız Dayco veya Conti marka kayışı FoMoCo kutusuna koyarak 3 kat fiyat isterler :)

Bunda anormal birşey yok. Er-Ol Ford genellikle uygun fiyata veriyor bakım parçalarını. Er-Ol kazıkmış diyeni görmedim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar Bey,

Haklısınız orası öyle. Ama şimdiye kadar hiç Çin üretimi kayış görmemiştim, kayışlar genelde İtalya, Almanya, USA, Canada, E.E.C. üretimi oluyor. İlk defa Made in PRC kayış görünce insan kuşkuya düşüyor. Siz bir otomotiv uzmanı olarak ne düşünüyorsunuz. Gönül rahatlığı ile 90 bin km kullanılır mı bu kayış?

Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Korkma, tak orijinaldir. İtalya'da yaptırıyor, Amerika'da da yaptırıyor, Çin'de de yaptırıyor. Çin'de yaptırmayan da yok ki artık. Genelde kanallı kayışlarda PRC yazardı ama triger de de varmış demek ki. 

 

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar Bey,

Haklısınız orası öyle. Ama şimdiye kadar hiç Çin üretimi kayış görmemiştim, kayışlar genelde İtalya, Almanya, USA, Canada, E.E.C. üretimi oluyor. İlk defa Made in PRC kayış görünce insan kuşkuya düşüyor. Siz bir otomotiv uzmanı olarak ne düşünüyorsunuz. Gönül rahatlığı ile 90 bin km kullanılır mı bu kayış?

Teşekkürler :)

Önemli olan orijinal olması.Piyasada sıfır diye kullanılıp üstüne  çakma balata bile satıyorlar hatta üstünde Bosch yazıyor. Kutuyada koyuyorlar.Maliyeti 20 lira olan parçayı 70 liraya orijinal diye satıyorlar.Her parçacı değil tabiki.

 

Aldığınız yer kurumsal olsun.Diyelim ki yeni aldığınız triger kayışı koptu ve sübaplar açıkken pistonlara çarptı,silindir kapağı,sübaplar,pistonlar gitti.Muhattap bulamayabilirsiniz.Servis parçaya suç atar,parçacı servise. Ortada kalırsınız.Yetkili servisin en büyük avantajı burda belli oluyor.

 

Yetkili servis yaptığı işleme garanti veriyor.Takılan parçaya garanti veriyor.Yukarıdaki yazdığım durumda tüm masrafları servis karşılar,oda gerekli yerlerden alır.

 

Bu yüzden ağır işleri serviste yaptırmanızı öneririm.Her serviste parça fiyatları aynı olmuyor.Çevrenizdeki servislere tek tek sorun fiyat konusunda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Korkma, tak orijinaldir. İtalya'da yaptırıyor, Amerika'da da yaptırıyor, Çin'de de yaptırıyor. Çin'de yaptırmayan da yok ki artık. Genelde kanallı kayışlarda PRC yazardı ama triger de de varmış demek ki. 

 

Teşekkürler, takacaz artık yapacak birşey yok. Bu kayışı 90 bin km sonra değil de 60 bin km sonra değiştiririm artık ne yapayım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler, takacaz artık yapacak birşey yok. Bu kayışı 90 bin km sonra değil de 60 bin km sonra değiştiririm artık ne yapayım :)

Dediğim gibi bazı kayışlarında da made in PRC yazar ama orjinaldir. Büyük ihtimalle buda öyledir. Korkunuz olmasın. Birde Dayco'lar 120.000 km gider :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dediğim gibi bazı kayışlarında da made in PRC yazar ama orjinaldir. Büyük ihtimalle buda öyledir. Korkunuz olmasın. Birde Dayco'lar 120.000 km gider

 

Üstadım içim rahatladı çok teşekkür ederim, bu arada benim şahsi kanaatim fabrikanın taktığı triger kayışının 180 bin km (veya 10 yıl) ömrü olduğu yönünde ama herkes ne yapıyorsa ben de onu yapıyorum. Triger deyince insan tırsıyor biraz :)

 

Sağolun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 yıl sonra...

Merhaba,

 

Aracımı alalı tam 10 yıl oldu. 60.000 km.'de.

Bir ay önce orjinal dayco triger kayışı Bostancı sanayide özel parçacı Ford servisinden 180 liraya aldım 250 liraya özel Ford mekanik servisinde taktırdım.

 

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.