Ekrem Kayacan Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Teşekkür ettimmm.. Ama insaflı artış var haliyle cc ile co2 de artıyor..yani çok kötü değil Rica ettim abicim, elimden geldigi kadariyla Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 sıkıştırma 9.3 Dün tartıştığımız gibi Yakubum Sakin kullanımda düşük yakıt tüketimi elde etmek için sıkıştırma oranını düşük tutmuşlar. Normal olarak 11 li değerlerde olmalı sıkıştırma oranı o zaman güçte ve torktada %10-15 civarı bir artış olur 11 sıkıştırma oranı ile Yüksek sıkıştırma yük altında çalışmalarda yani 0-100 0-200 ve ara hızlanmalarda daha iyi akselerasyon değerlerine ulaşmakta yardımcı olur. Hondaların (doch vtec) çok çok iyi hızlanıyor olmalarının etkenlerinden birtaneside motorlarında yüksek sıkıştırma oranı kullanmalarıdır. 2,0 atmosferik ile 2,0 turbo motorun arasındaki güç ve torka rağmende 0-100 hızlanmalardaki 0,1 sn lik fark bu dediklerimi doğruluyor İyide bu gönderi teknik hatalar ile dolu... Herşeyden önce sıkıştırmanın düşük tutulmasının nedeninin düşük tüketim ile falan alakası yok. Piston ve kolların dayanımı ile alakası var. Ford tüm motorlarında powder forged metal piston kolları kullanıyor. Ve forged te olmuş olsa tüm metaller gibi PFM kollarında mekanik dayanımı alaşımın niteliğine göre değişir. 10 sıkıştırmalı 200 hp için tasarladığınız bir kola sonradan 250 hp güç üretecek bir patlama yükleyecekseniz sıkıştırmayı düşürüp patlama şiddetinin alanını genişletmeniz lazım. Aksi halde manifoltun altından size merhaba diye el sallayan bir kol sahibi olmanız kuvvetle muhtemel. Sıkıştırma oranı arttığında tork artmaz. Tork doğrudan motorun içine alınan havanın kütlesine ve karışım oranına göre değişir. Hondaların hızlanmasının nedeni öküz gibi benzin püskürtüyor olmaları. Openloop a geçtiklerinde 12.5-13 AFR ile höldür höldür benzin püskürtüp maksimum torku alıyorlar. Ancak ford gibi emisyon manyağı olan motorlar üreten firmaların motorlarında 5000 hatta 6bin devirde bile stoikiometrikte yani 14.7/1 AFR ile yürüyorsun. Dolayısı ile emisyon öncelikli motorun oluyor ancak tekme yeme efektini hiçbir zaman alamıyorsun. Bende mondeo varken, O2 sensörlerini zeitronix wideband lambda sensörünün simulatörü ile yanıltıp 12.5/1 AFR yi stoikiometrik görecek şekilde manuple etmiştim. O 1600 kg lık arabanın nasıl hızlandığını binmeden/kullanmadan inanamazsınız. Keza bunu şu an turbolanmış olarak gezinen arkadaşımın 1.6 focus 1 otomatik vitesinde de yaşıyoruz. AFR yi 14.7 ye çektiğimizde underboost ta yani turbo daha basmaya başlamadan önce vasat performans sergilerken (olması gerektiği gibi) aynı şartlarda AFR yi 12.5 ile manuple ettiğimizde gayet eğlenceli bir araba ile karşılaşıyoruz. Turbo basmaya başladıktan sonra zatne eğlenceli oluyor.. Hızlanma çok farklı bir konu. İşin içine son dişli oranından başlayıp vites aralıklarına kadar oradan lastik ebadına kadar birsürü şey giriyor. Sıkıştırma size beygir verir ancak onu da devirle verir. Tork için heleki düşük devirde tork için aşırı beslemeye muhtacız. Honda da er ya da geç anti dizel ve anti boost karşıtı söylemlerinden vazgeçip bu yükselen trende uymak zorunda. Uymazsa memur arabası modunda takılmaya devam eder. s2000 den falan bahsetmeyin eğer olay tarz yaratmaksa o sınıfın tarzını yaratan ve sürdüren mx5 miata.. Polemik yaratalım şimdide.. Honda motor üretsin. Adı üstünde "Honda Motor Company". 4 tekerin üzerine 200 kg teneke koymakla araba yapılmaz. Benim motosiklette Honda. 3.9 sn 0-100 ü var.. Ama hepsi o kadar işte.. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 cc'ye gore bu abi, guc'e gore degil yani burda.. Benim co2'den tek bildigim, 95 g co2 veya onun altinda emisyon'lu olan araclara vergi ödenmedigi.. Mesela su araclar gibi: http://www.autoweek....ingvrije-versie http://www.autoweek....rije-ford-focus Aslında herikisine görede bağlamış. Arabanın hacmine göre bağlamış ancak ona da güç limiti koymuş. Atıyorum 1.2 motor olup 70 KW ın üzerinde bir motorun varsa gene 123 Avro vergi veriyorsun. Yani 95 hp nin üzerindeki araçlar 123 Avrodan başlıyor. Bu durumda 1.2 TSi VW ler falan 123 avro vergi verecek demektir. 1.6 nın altında hacime sahip olmalarına rağmen. Yanlız geçen sene çok fena öpmüşler insancıkları. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 İyide bu gönderi teknik hatalar ile dolu... Herşeyden önce sıkıştırmanın düşük tutulmasının nedeninin düşük tüketim ile falan alakası yok. Piston ve kolların dayanımı ile alakası var. Ford tüm motorlarında powder forged metal piston kolları kullanıyor. Ve forged te olmuş olsa tüm metaller gibi PFM kollarında mekanik dayanımı alaşımın niteliğine göre değişir. 10 sıkıştırmalı 200 hp için tasarladığınız bir kola sonradan 250 hp güç üretecek bir patlama yükleyecekseniz sıkıştırmayı düşürüp patlama şiddetinin alanını genişletmeniz lazım. Aksi halde manifoltun altından size merhaba diye el sallayan bir kol sahibi olmanız kuvvetle muhtemel. Sıkıştırma oranı arttığında tork artmaz. Tork doğrudan motorun içine alınan havanın kütlesine ve karışım oranına göre değişir. Hondaların hızlanmasının nedeni öküz gibi benzin püskürtüyor olmaları. Openloop a geçtiklerinde 12.5-13 AFR ile höldür höldür benzin püskürtüp maksimum torku alıyorlar. Ancak ford gibi emisyon manyağı olan motorlar üreten firmaların motorlarında 5000 hatta 6bin devirde bile stoikiometrikte yani 14.7/1 AFR ile yürüyorsun. Dolayısı ile emisyon öncelikli motorun oluyor ancak tekme yeme efektini hiçbir zaman alamıyorsun. Bende mondeo varken, O2 sensörlerini zeitronix wideband lambda sensörünün simulatörü ile yanıltıp 12.5/1 AFR yi stoikiometrik görecek şekilde manuple etmiştim. O 1600 kg lık arabanın nasıl hızlandığını binmeden/kullanmadan inanamazsınız. Keza bunu şu an turbolanmış olarak gezinen arkadaşımın 1.6 focus 1 otomatik vitesinde de yaşıyoruz. AFR yi 14.7 ye çektiğimizde underboost ta yani turbo daha basmaya başlamadan önce vasat performans sergilerken (olması gerektiği gibi) aynı şartlarda AFR yi 12.5 ile manuple ettiğimizde gayet eğlenceli bir araba ile karşılaşıyoruz. Turbo basmaya başladıktan sonra zatne eğlenceli oluyor.. Hızlanma çok farklı bir konu. İşin içine son dişli oranından başlayıp vites aralıklarına kadar oradan lastik ebadına kadar birsürü şey giriyor. Sıkıştırma size beygir verir ancak onu da devirle verir. Tork için heleki düşük devirde tork için aşırı beslemeye muhtacız. Honda da er ya da geç anti dizel ve anti boost karşıtı söylemlerinden vazgeçip bu yükselen trende uymak zorunda. Uymazsa memur arabası modunda takılmaya devam eder. s2000 den falan bahsetmeyin eğer olay tarz yaratmaksa o sınıfın tarzını yaratan ve sürdüren mx5 miata.. Polemik yaratalım şimdide.. Honda motor üretsin. Adı üstünde "Honda Motor Company". 4 tekerin üzerine 200 kg teneke koymakla araba yapılmaz. Benim motosiklette Honda. 3.9 sn 0-100 ü var.. Ama hepsi o kadar işte.. Halil beyin sormuş olduğu soruda sıkıştırma oranı hesabının pek çok veriye dayandığına yüzeysel olarak değindim zaten abicim. Benim yazmış olduğum ileti aşırı detaylara girmeden yüzeysel olarak sadece anlatmakj istediğimi anlatmak maksatlı yazılmış iletidir. Ayrıca Sıkıştıurma oranının yakıt tüketimi ile ilgisi olmaması gibi bir durum söz konusu değildir. Motorunun sıkıştırma oranı ile oynayarak sabit gazda bir dene istersen abicim yakıt tüketimi değişiyormu değişmiyormu görürsün bizim denediğimiz hondalarda bariz değişiklikler var sabit 3000 rpm kullanımda. Fordun pistonlarının hangi malzemeden olduğunu bilmem sahip olduğum focus benim ilk fordum fordlara karşı pek bir ilgimde yok bitek cozzyleri severim o kadar. Eğer piston kollarının dayanmayacağından korkulan bir durum varsa ve o yüzden düşük ise zaten dicek bişey kalmıyor. B16a2 yle ultra ince contlalarla araç turbolayanlar var. Ayrıca hondalar torktan ziyade yüksek devir kabiliyeti ile yürüyen makinalardır. AFR leride çok önemlidir AFR deki en ufak bir dengesizlik Honda yı kağnı arabasına çevirir. Her markanın bir üretim amacı var abicim. AFR ile oynandığında tabiiki mondeonun nasıl hılzandığını az çok tahmin edebiliyorum. Ama yakıt tüketimi o an ne oluyor peki ? bide o var. Hondanın hızlanmasını öküz gibi benzin püskürttüğü için öyle demek Hondaya karşı biraz acımasız yaklaşım. Sonuçta Type-r ST dende RS tende az yakıyor. Onlarında hızlanmasını görelim Hızlanmanın içinde karşıdan esen rüzgarın ve o an havada olan nemin dahi önemi var ancak o kadar detaylara girilirse bu zorlamaktan öteye geçmez abicim. Draglara katıldığımız yıllarda (zayıf bir yapım olmasına rağmen) Rejim yapardık 5 kkg 5 kgdur diye. S2000 in tarzına gelince ben o tarzı M-roadster ile sürmeyi tercih ederim 1,8 140 hp gücündeki miata ile sadece sahil yolunda keyifli bir sürüş olur. ama F22C makinalı önü arkası ayrı oynayan bir S2000 ede hayır demem. Gelelim polemiğe abicim büyüğümsün illaki benden daha fazla tecrüben vardır. Senin dediğin gibi olsun Ama şu sesin üzerinde 100 gr teneke olsun yeter. Ki eğer bu konuları takip ediyosan aşağıdaki video tam 100 gr teneke tabirine uygun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Halil beyin sormuş olduğu soruda sıkıştırma oranı hesabının pek çok veriye dayandığına yüzeysel olarak değindim zaten abicim. Benim yazmış olduğum ileti aşırı detaylara girmeden yüzeysel olarak sadece anlatmakj istediğimi anlatmak maksatlı yazılmış iletidir. Ayrıca Sıkıştıurma oranının yakıt tüketimi ile ilgisi olmaması gibi bir durum söz konusu değildir. Motorunun sıkıştırma oranı ile oynayarak sabit gazda bir dene istersen abicim yakıt tüketimi değişiyormu değişmiyormu görürsün bizim denediğimiz hondalarda bariz değişiklikler var sabit 3000 rpm kullanımda. Yahu iyide kendinle çelişiyorsunki bu durumda.. Herşeyden önce sıkıştırması düşük olan az tüketir diye birşey yok. Motorun içine giren havanın kütlesi ve AFR oranı sabit olduğu sürece ister 8 sıkıştırma olsun isterse 11 sonuç değişmez.. Heleki sait devirde cruise de hiç değişmez. Bunu zaten neredeyse hergün test ediyoruz. Yukarıda yazdığım focusta decompression plate var. Bizzat ben kestirttim. Sıkıştırması 9.8/1 Fordun pistonlarının hangi malzemeden olduğunu bilmem sahip olduğum focus benim ilk fordum fordlara karşı pek bir ilgimde yok bitek cozzyleri severim o kadar. Eğer piston kollarının dayanmayacağından korkulan bir durum varsa ve o yüzden düşük ise zaten dicek bişey kalmıyor. B16a2 yle ultra ince contlalarla araç turbolayanlar var. Piston değil piston kolları sözkonusu olan. PFM sadece ford tarafından kullanılan bir teknoloji değil. Hondanın piston kollarıda PFM.. Sevmek ve sevmemek farklı konu. O tamamen duygusal bir söylem.. O konuda yorum yapamam. Ancak ben 11.2 sıkıştırmaya sahip mondeo motoruna eaton m45 supercharger takıp 172 hp aldım. Hemde öyle atla deve basınçta falan değil. 0.28 barda.. Sıkıştırma yüksekken turbo konmaz diye bir kural yok. Ayrıca hondalar torktan ziyade yüksek devir kabiliyeti ile yürüyen makinalardır. AFR leride çok önemlidir AFR deki en ufak bir dengesizlik Honda yı kağnı arabasına çevirir. Güzel kardeşim devir çevirmeseler zaten cacık olmazki. Benim 750 lik motor bile 12 bin devir çeviriyor. O sayede 90 hp alıyor zaten.. Yüksek devir çevirip lifti yüksek egzantrik kullanırsan elbette AFR ye duyarlı olursun.. Her markanın bir üretim amacı var abicim. AFR ile oynandığında tabiiki mondeonun nasıl hılzandığını az çok tahmin edebiliyorum. Ama yakıt tüketimi o an ne oluyor peki ? bide o var. 12lt/100 km şehiriçi tüketim değeri.. O ağırlıktaki bir araba için gayet makul bence. Hondanın hızlanmasını öküz gibi benzin püskürttüğü için öyle demek Hondaya karşı biraz acımasız yaklaşım. Sonuçta Type-r ST dende RS tende az yakıyor. Onlarında hızlanmasını görelim Bak gene şark kurnazlığı.. Biri turbo diğeri atmosferik iki motoru hoyratca karşılaştırıyoruz demek.. TypeR devir çevirip güç alıyor. Oysa RS in hiç öyle bir derdi yok. ST zaten devir çeviren bir makine değildi. Tek vanos ile oraya kadar. ST nin teknolojisi çok geri. İlk çıktığı günde geriydi. Ne lifti ayarlayabiliyorsun (sizin Vtec dediğiniz Toyotanın VVTL-i dediği şey) ne de egzost kamının açısını.. Sadece emme ile oynayarak o kadar oluyor işte. ST170 ile typeR ı aynı kefeye koymak hakaret olur.. üçüde biribirnden o kadar farklı yapılardaki motorlarki, kalkıp bunları aynı çerçevede karşılaştırmak yanlış olur.. TypeR daki motor ST 170 den daha iyi diyorsan elbette daha iyi.. Ama RS ile TypeR kel alaka iki motora sahipler.. Bu arada typeR ın yüksek sıkıştırmaya rağmen ST den az yaktığını senden duymak yukarıdaki mesajınla yan yana gelince biraz ironik olsada hoş olmuş.. Hızlanmanın içinde karşıdan esen rüzgarın ve o an havada olan nemin dahi önemi var ancak o kadar detaylara girilirse bu zorlamaktan öteye geçmez abicim. Draglara katıldığımız yıllarda (zayıf bir yapım olmasına rağmen) Rejim yapardık 5 kkg 5 kgdur diye. Direk mekanikten bahsediyorum ben.. Yoksa koltuğun nasıl söküleceğini bilirim. S2000 in tarzına gelince ben o tarzı M-roadster ile sürmeyi tercih ederim 1,8 140 hp gücündeki miata ile sadece sahil yolunda keyifli bir sürüş olur. ama F22C makinalı önü arkası ayrı oynayan bir S2000 ede hayır demem. üstü açık araba ile gazlamak amelelikten başka birşey değil.. Ben sevmem öyle önü başka arkası başka oynayan aletleri.. önce yolda dursun sonra gideri zaten olur.. Motor kodlarından bahsedeceksek geç bunlar bi kalem.. Fordlara girmeyelim bak senin caponlardan bu ikisi.. Motor VK50VE dir, olmadı 1UZFEdir.. Fordta ses duymak için hava filitresi ve remus yeterli.. Ama şu sesin üzerinde 100 gr teneke olsun yeter. Ki eğer bu konuları takip ediyosan aşağıdaki video tam 100 gr teneke tabirine uygun Yahu 4 silindirin sesinden ne olur.. Benim motosiklette de 4 silindir var. Sesi o cortlak aletten on kat daha çekici.. çift egzost işin rengini herzaman değiştiriyor.. Düşük hacim olsa bile.. Ama bu videodaki gibi bir arabada 4 silindir olunca anca cartlak cartlak bağırıyor işte.. Ses istiyorsan V8 den falan bahsedelim. Aaaa Honda da V8 motor yokmu yoksa.. Hızlanma falan diyorsan, 3.9 sn 0-100 diyorum.. Hatta eğer cbx1000 throttle ı kullanırsan (onlar 37 değil 43mm ) 3.6 sn diyorum.. Her iki değerde testarosadan iyi.. Napayım arabayı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Yahu iyide kendinle çelişiyorsunki bu durumda.. Herşeyden önce sıkıştırması düşük olan az tüketir diye birşey yok. Motorun içine giren havanın kütlesi ve AFR oranı sabit olduğu sürece ister 8 sıkıştırma olsun isterse 11 sonuç değişmez.. Heleki sait devirde cruise de hiç değişmez. Bunu zaten neredeyse hergün test ediyoruz. Yukarıda yazdığım focusta decompression plate var. Bizzat ben kestirttim. Sıkıştırması 9.8/1 Orada benim yüzeysel olarak verilmiş cevabımdan ötürü. Yanlış anlaşılma var abicim. Bir motorun yakıt tüketimini belirleyen pek çok etken var. Ve sıkıştırma oranıda bunlardan biri. Tabiikide illa sıkıştırma düşük diye az yakmak zorunda değil düşük sıkıştırma + aşırı besleme ile daha fazla hava yakıt basarsın daha çok yakarsın yada subaplar büyük olur açma kapanma zamanı değerleri yüksek olur yine araç çok yakar. Ancak düşük sıkıştırma + aşırı besleme sakin kullanımda yüksek sıkıştırma + aşırı besleme makinaya göre daha ekonomik ve daha rahat bir makinadır. Piston değil piston kolları sözkonusu olan. PFM sadece ford tarafından kullanılan bir teknoloji değil. Hondanın piston kollarıda PFM.. Sevmek ve sevmemek farklı konu. O tamamen duygusal bir söylem.. O konuda yorum yapamam. Ancak ben 11.2 sıkıştırmaya sahip mondeo motoruna eaton m45 supercharger takıp 172 hp aldım. Hemde öyle atla deve basınçta falan değil. 0.28 barda.. Sıkıştırma yüksekken turbo konmaz diye bir kural yok. Ben teknoloji olarak yorum yapmadım sadece Fordun motor iç yapısında kullandığı malzemeleri bilmediğimi söyledim. Sıkıştırma yüksekken turbo konur elbette fakat çok ince avans ayarı gerektirir. aşırı derecede avans problemi yaşanır. ya basıncı düşük tutacaksın yada sıkıştırmayı. [Turbolu motorlardaki sıkıştırma oranı ile turbo basıncı arasındaki ilişki şöyle hesaplanıyor: Sıkıştırma oranı x (turbo basıncı + l) = maksimum 16 olmalıdır.] [2.sayfadaki iletim] Güzel kardeşim devir çevirmeseler zaten cacık olmazki. Benim 750 lik motor bile 12 bin devir çeviriyor. O sayede 90 hp alıyor zaten.. Yüksek devir çevirip lifti yüksek egzantrik kullanırsan elbette AFR ye duyarlı olursun.. Dvirle yada torkla sonuçta yürüyor. Dünyada bu işlerle uğraşan insanlar bu işler için çoğunluk ile honda tercih ediyorsa eğer illaki vardır bir sebebi. dünyada draglara ve rollinglere hazırlanmış ford modellerimi daha fazladır (amerikan muscle hariç) Yoksa hondamı ? 12lt/100 km şehiriçi tüketim değeri.. O ağırlıktaki bir araba için gayet makul bence. 2,4 accord 13lt/100 yakıyor Bak gene şark kurnazlığı.. Biri turbo diğeri atmosferik iki motoru hoyratca karşılaştırıyoruz demek.. TypeR devir çevirip güç alıyor. Oysa RS in hiç öyle bir derdi yok. ST zaten devir çeviren bir makine değildi. Tek vanos ile oraya kadar. ST nin teknolojisi çok geri. İlk çıktığı günde geriydi. Ne lifti ayarlayabiliyorsun (sizin Vtec dediğiniz Toyotanın VVTL-i dediği şey) ne de egzost kamının açısını.. Sadece emme ile oynayarak o kadar oluyor işte. ST170 ile typeR ı aynı kefeye koymak hakaret olur.. üçüde biribirnden o kadar farklı yapılardaki motorlarki, kalkıp bunları aynı çerçevede karşılaştırmak yanlış olur.. TypeR daki motor ST 170 den daha iyi diyorsan elbette daha iyi.. Ama RS ile TypeR kel alaka iki motora sahipler.. Bu arada typeR ın yüksek sıkıştırmaya rağmen ST den az yaktığını senden duymak yukarıdaki mesajınla yan yana gelince biraz ironik olsada hoş olmuş.. Sonuç olarak 2,5 turbo hot hach 2,0 atmosferik hot hachi geçemiyor. Yüksek hacim ve aşırı besleme avantaj değilmidir ? Düşük hacimli ve atmosferik beselemeli olanmı avantajlı yoksa kurnazlık yok bence işin içinde. Turbolu bi CTR la ne hızlanma değerleri alınırdı Yakıt tüketimi mevzusunda üst kısımı yinelemeye gerek yok. Direk mekanikten bahsediyorum ben.. Yoksa koltuğun nasıl söküleceğini bilirim. Sıfır km aracı gözünü kırpmadan sökmüşsün abicim olay koltuk sökmekten ibaret değil onu anlatmaya çalıştım üstü açık araba ile gazlamak amelelikten başka birşey değil.. Ben sevmem öyle önü başka arkası başka oynayan aletleri.. önce yolda dursun sonra gideri zaten olur.. Herkezin keyif aldığı bir araç var Tiff Needell amele değildir muhtemelen M-roadster ile çok keyifli bir gösterisi vardı kimi insan vardır tutunanla gazlamayı sever kimi insan vardır direksiyonda cebelleşmek ister Ben cebelleşmeyi sevenlerdenim sonunda kaza riski yüksek olsada Motor kodlarından bahsedeceksek geç bunlar bi kalem.. Fordlara girmeyelim bak senin caponlardan bu ikisi.. Motor VK50VE dir, olmadı 1UZFEdir.. Fordta ses duymak için hava filitresi ve remus yeterli.. Yok sadece S2000 in amerikaya giden versiyonundaki motoru kastetmiştim F20c (avrupa versiyonu) pek dayanıklı değil o açıdan. yoksa Sadece Fordun opelin ve VW grubunun motor kodlarını bilmem Geri kalan pek çok marka ve modelin kasa kodlarını motor kodlarını ve speclerini ezberebilirim özellikle BMW Mercedes Honda Nissan ve Mitsubishi. Ayrıca Forddan hava filtresi ve remusla çıkan ses şahindende çıkıyor Yahu 4 silindirin sesinden ne olur.. Benim motosiklette de 4 silindir var. Sesi o cortlak aletten on kat daha çekici.. çift egzost işin rengini herzaman değiştiriyor.. Düşük hacim olsa bile.. Ama bu videodaki gibi bir arabada 4 silindir olunca anca cartlak cartlak bağırıyor işte.. Ses istiyorsan V8 den falan bahsedelim. Aaaa Honda da V8 motor yokmu yoksa.. Amerikan dünyası ayrı bir dünya. O konuyu istersen yeni bir başlık açıp tartışabiliriz. Amerikan otomobillerini tartışmayı konuşmayı çok severim kafa dengi bir abi ile / kardeş ile / arkadaş ile Hondada 6 dan sonrası yok. NSX in 6 sıda yeter hani Hızlanma falan diyorsan, 3.9 sn 0-100 diyorum.. Hatta eğer cbx1000 throttle ı kullanırsan (onlar 37 değil 43mm ) 3.6 sn diyorum.. Her iki değerde testarosadan iyi.. Napayım arabayı..2 teker şeytan işi abicim. 4 tekerde hiç değilse hayatta kalıyosun. Hoş ben artık 4 tekerli olanınıda bıraktım ya neyse yaramı deşme o konuda Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 2,4 accord 13lt/100 yakıyor Ben buraya atlıyim Tüketim işine hiç girmeyin aynı arabayı atıyorum sen kullan 15 de olur 11 de olur.. Bu arada farklı cc motorları tüketimlerini kıyaslamak hata olur tıpkı mondeo 2.0 240 ps powers. 11 lt olması gibi.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Ben buraya atlıyim Tüketim işine hiç girmeyin aynı arabayı atıyorum sen kullan 15 de olur 11 de olur.. Bu arada farklı cc motorları tüketimlerini kıyaslamak hata olur tıpkı mondeo 2.0 240 ps powers. 11 lt olması gibi.. Ben fabrika verisini yazdım Yoksa ben kullansam 9 falan yakar Yakubum Gaza ve frene basmıyorum ben biliyosun Fred çakmaktaş gibi kullanıyorum 2,0 accordda 12 lt yakıyor şehir içi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ekrem Kayacan Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Kazadan onceki hali: Ve o Focus'un video'su "0:35'e dikkat ": Yavrum beaa Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Koç'u gördün mü o hızda nasıl döndü azcuk kaydı tabi Kazanın sebebi anlaşılmış oldu Bodoslama yola dalmışlar Film felan çekiliyor tanıtım da olabilir.. Orada bir tane de RS var sol'da EDİT: Aynen film çekiliyor detay; http://www.imdb.com/title/tt0857190/ 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Ogün yok öyle bir kural. Ben hep senin genellemelerine itiraz ediyorum farkındaysan. Onu kim hesaplıyorsa boşa hesaplıyor. Metanolü üflersin makineye oran isterse 16 olsun gene gider gene gider.. Aşırı beslemeden sonra avansa retard vermek zorundasın. O kolay iş. 4 işlem matematiği ile iki dakikada yapabileceğin birşey. Hangi ülkeden bahsediyoruz? İngiltereyse Ford. Uzakdoğuysa Honda.. Hondanın forda o konudaki temel avantajı parça konusunda en ufak bir sıkıntısının olmaması. 1.6 honda motoru için raftan 3-5 ayrı marka ve sıkıştırmada olmak üzere toplamda 15-20 ayrı forged piston alabiliyorsun. Fordta 2.0 motordan öncesi için kimse birşey üretmiyor.. Ee bu durumda Honda çok yakıyor diyebiliriz. İkiside neredeyse aynı güce sahip, biri amatörler tarafından supercharger uygulanmış diğeri ise bilmem kaç milyar dolar ARGE ile yapılmış iki aletin yakıt tüketimi aynı ise yanlışlık Honda da demektir. Geçmekten ne kastediliyor? Sonradan yapılan uygulama herzaman daha avantajlı. Zira ne motor ömrü hesaplanıyor ne de emisyon kriterleri.. Fabrikaların böyle bir lüksü yok.. Şahsen benim umurumda bile olmaz. Altı üstü araba.. Amelenin önde gideni bence.. .. Roadster ile yapıacal en iyi şey kordon boyunda kızlara hava atmaktır.. çıkmıyor işte.. Fordta supersprint bile taksan o ses çıkmıyor.. Hondada 6 dan sonrası yok. NSX in 6 sıda yeter hani Züğürt tesellisi.. 2 teker şeytan işi abicim. 4 tekerde hiç değilse hayatta kalıyosun. Hoş ben artık 4 tekerli olanınıda bıraktım ya neyse yaramı deşme o konuda Yukardaki ile anlaşmanmı var nereden biliyorsun canlı kalacağını? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ekrem Kayacan Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Koç'u gördün mü o hızda nasıl döndü azcuk kaydı tabi Kazanın sebebi anlaşılmış oldu Bodoslama yola dalmışlar Film felan çekiliyor tanıtım da olabilir.. Orada bir tane de RS var sol'da EDİT: Aynen film çekiliyor detay; http://www.imdb.com/title/tt0857190/ Bu film'e bakilir desene Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 27, 2011 Bu film'e bakilir desene Unutmazsak izleriz --- iPhone Yolladı --- Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Ogün yok öyle bir kural. Ben hep senin genellemelerine itiraz ediyorum farkındaysan. Onu kim hesaplıyorsa boşa hesaplıyor. Metanolü üflersin makineye oran isterse 16 olsun gene gider gene gider.. Aşırı beslemeden sonra avansa retard vermek zorundasın. O kolay iş. 4 işlem matematiği ile iki dakikada yapabileceğin birşey. Bu kural değil ki zaten abicim. 2 motorun bütün herşeyi aynı olsun. Sadece sıkıştırmaları farklı olsun. Sıkıştırması düşük olan makina sakin kullanımlarda daha az yakar Valla abicim bize lisede öğretmişlerdi bu formülü. (makine dizaynı dersinde) Teorik olarak hesabı budur. Metanol üflemek motor ömrünü yarıya indirmek demek ayrıca Biz metanolu izmire draglara giderken lineaya koyduk. Stock linea ile kupa aldık. Kiralık araçtı İstanbula dönükten 3 gün sonra arabanın motorunu rektifiyeye göndermişler Hangi ülkeden bahsediyoruz? İngiltereyse Ford. Uzakdoğuysa Honda.. Hondanın forda o konudaki temel avantajı parça konusunda en ufak bir sıkıntısının olmaması. 1.6 honda motoru için raftan 3-5 ayrı marka ve sıkıştırmada olmak üzere toplamda 15-20 ayrı forged piston alabiliyorsun. Fordta 2.0 motordan öncesi için kimse birşey üretmiyor.. İngiltere hariç diğer ülkelere tekrar bi bak istersen abicim. sadece uzakdoğu değil dünya genelinin pek çoğunda hondalar bu iş için tercih ediliyor. peki hondalara deli gibi tune part üreten firmaların bir bildikleri yokmudur. Neden fordun 1.6 sına üretmiyorlar ? ti-vct sistem olarak vtec e çok yakın Ee bu durumda Honda çok yakıyor diyebiliriz. İkiside neredeyse aynı güce sahip, biri amatörler tarafından supercharger uygulanmış diğeri ise bilmem kaç milyar dolar ARGE ile yapılmış iki aletin yakıt tüketimi aynı ise yanlışlık Honda da demektir. biri V6 makinalı bir mondeo kaç lt yakıyor ? verisini verdiğim araç 2,4 13lt /100 km Geçmekten ne kastediliyor? Sonradan yapılan uygulama herzaman daha avantajlı. Zira ne motor ömrü hesaplanıyor ne de emisyon kriterleri.. Fabrikaların böyle bir lüksü yok.. Sadece k-pro beyini 2,5lt + aşırı beslemeden üstün görüyorsan. Hondaya alkış tutman gerekir abicim Ve şuna iddaa ederim ki sadece k-pro beyin + cai+headers+komple egzos sistemi. forduda ölümüne sıkıştırarak kullan hondayıda. Hondanın motoru yine forddan daha fazla dayanır Amelenin önde gideni bence.. .. Roadster ile yapıacal en iyi şey kordon boyunda kızlara hava atmaktır.. Tiff needel ?? Amele :) buna yorum yapamıyorum. gerçekten abicim Ancak keşke Tiff Needell gibi amele olabilseydim Otomobil hava atma aracı değildir. Eğer BMW o araca 321 hp güç 6 ileri şanzıman ve LSD koymuşsa o arabayla gayet güzel yanlanır. Amacına aykırı kullanım değildir. çıkmıyor işte.. Fordta supersprint bile taksan o ses çıkmıyor.. Valla ben remusslu filtreli çok 2,0 sport trend focus gördüm. Sahipleri genelde vtec sesine bayılırlardı Züğürt tesellisi.. Peki fordda NSX in rakibi güncel bir model varmı ? Yukardaki ile anlaşmanmı var nereden biliyorsun canlı kalacağını? Anlaşma ile alakası yok bunun. Ama 30 ile yapılan basit bir trafik kazasında benim arabanın içinde hayat kaybetme riskim motora göre çok çok az mantıken Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Mondeo'da 6 silindir motor yok.... Mondeo zaten ondan iyisine sahip, 2.0 240 ps 6 ileri otomatik ve ş.içi 10.9 değer'e sahip..0-100: 7.5 sn Accord 148 kW (201 PS) 2.4 i-VTEC in l/100 km: şehir içi 11,6 – 12,0 otomatik 0-100: 9.6 sn Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap