Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Focus 2013 1.0 Ecoboost Klima Açıkken 1.ve2.viteste Titreme


Gökhan Alp

Soru

iyi akşamlar arkadaşlar,

 

bugun uzun yolda giderken malum sıcaklardan dolayı klima açık bir şekilde yola koyuldum. 3. seviyede 5 dakika içinde dondum neredeyse, sonra 1. seviyeye getirdim. buraya kadar bir sıkıntı yok. şehir içlerinden  geçerken kırmızı ışıklarda ister istemez duruyoruz, fakat kalkışta o atik araç gitmiş sanki bir eşeğe binmişim gibi hissettim kendimi. hele bazen kırmızı ışık yeşile döndüğünde aracı büyük vitesten ikiye düşürüp yola öyle devam ettiğimde araç kendini bir öne bir arkaya atıp titriyordu resmen. klima çalışmazken böyle bir durum yok kesinlikle. acaba klima ile beraber çalıştığında ecoboost çekmiyor mu nedersinizz? bu durum sadece küçük viteslerde ( 1 ve 2 ve bazen 3. viteste yalnız) meydana geldi. umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

 

birde bir yerde mola verdik, klimayı düğmeden kapatmadım. direk aracı kontaktan kapattım. 1 saat sonra yola tekrar koyulduğumda ise 1.derecede dondurucu o soğuk gitti, 3. derecede bile aynı etki yoktu. klima düğmesini kapattım, 20sn sonra tekrar aktif hale getirdim, yine 1.de soğutma güzelleşti, fakat 2-3 dakika sonra 3. kademe bile yetersiz kaldı.

 

başına böyle bir durum gelen var mı arkadaşlar?

 

servis yazılımla düzelir mi acaba?

şimdiden teşekkürler ve herkese hayırlı ramazanlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Klima açıksa devirlenme doğal olarak yavaşlıyor, düşük devirlerde daha çok hissediliyor bu durum. Aşırı dik yokuşlarda kalkış yaparken klimayı kapatmak mantıklı olabilir. Düz yolda biraz daha gazlamak gerek.

Bu sorunlar hep aynı soruyu getiriyor aklıma. Bu klima motorları neden elektrikle çalışmıyorda motoru yoruyor. Sebebi ne olursa olsun çok saçma.

Mühendis değilim...

Bizim kullandığımız sınıf araç klimaları yaklaşık 12000 BTU soğutma kapasitesine sahip.

Bu kapasiteyi sürmek için 1 - 1,5 kW üstünde güç tüketimi gerekir. 

Bunu uzun süre aküden çekmek mümkün olmayacağından mecburen alternatöre yük binecek, hal böyle olunca kompresörün doğrudan krank tarafından tahrik edilmesi daha akıllıca.

Tabii araçta ayrı bir elektrik motoru ve bunu besleyen aküler olursa durum farklı olabilir. Ama onun da ciddi maliyeti var, birkaç beygir kazanmak adına yapılması mantıklı olmaz.

Elektrikli ya da hibrit araçlarda bu sorun daha kolay çözülebilir.

 

Sonuçta klima kompresörü motorun gücünü kemirir, ben diyeyim 5 HP, siz 8 HP deyin, sonuçta bu motordan çalınır.

Torkun yüksek olduğu devirlerde bu fark edilmez, ya da dikkat çekmez, ama torkun düşük olduğu düşük devirlerde ya da dik rampa gibi yükün arttığı durumlarda küçük/zayıf motorlarda illaki performansı hissedilir derecede etkiler.

Gaz pedalına biraz daha yüklenme dışında çare yok.

Bir de güzellik var, dip gaz yaptığınız zaman klima kompresörü devreden çıkıyor ve dilediğiniz/beklediğiniz ivmelenmeyi yakalayabiliyorsunuz. 

Yakıt faturasının göreceli yükselmesi.kaçınılmaz tabii...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mühendis değilim...

Bizim kullandığımız sınıf araç klimaları yaklaşık 12000 BTU soğutma kapasitesine sahip.

Bu kapasiteyi sürmek için 1 - 1,5 kW üstünde güç tüketimi gerekir. 

Bunu uzun süre aküden çekmek mümkün olmayacağından mecburen alternatöre yük binecek, hal böyle olunca kompresörün doğrudan krank tarafından tahrik edilmesi daha akıllıca.

Tabii araçta ayrı bir elektrik motoru ve bunu besleyen aküler olursa durum farklı olabilir. Ama onun da ciddi maliyeti var, birkaç beygir kazanmak adına yapılması mantıklı olmaz.

Elektrikli ya da hibrit araçlarda bu sorun daha kolay çözülebilir.

 

Sonuçta klima kompresörü motorun gücünü kemirir, ben diyeyim 5 HP, siz 8 HP deyin, sonuçta bu motordan çalınır.

Torkun yüksek olduğu devirlerde bu fark edilmez, ya da dikkat çekmez, ama torkun düşük olduğu düşük devirlerde ya da dik rampa gibi yükün arttığı durumlarda küçük/zayıf motorlarda illaki performansı hissedilir derecede etkiler.

Gaz pedalına biraz daha yüklenme dışında çare yok.

Bir de güzellik var, dip gaz yaptığınız zaman klima kompresörü devreden çıkıyor ve dilediğiniz/beklediğiniz ivmelenmeyi yakalayabiliyorsunuz. 

Yakıt faturasının göreceli yükselmesi.kaçınılmaz tabii...

 

"Sebebi ne olursa olsun çok saçma." kısmı tam burada devreye giriyor. Şayet X firması saatte 1 ampul kadar elektrik harcayan klima yaptık diyebiliyorken arabalarda bunu yapmak çok mu zor? İllaki değildir. Düşününce arabanın multimedyası daha çok enerji harcıyor.

 

Şimdi büyük yolcu uçaklarını düşünelim. Bu araçları çalıştırmak ciddi sıkıntı, herneyse jet türbini kullanarak çalışıyor ve aracın tüm elektrikli/hidrolik çalışan donanımları motorlar çalışınca motorlardan besleniyor. Son motor çalışmayı bırakana kadar bu üretim devam ediyor. Buraya kadar tahmin edebildiğimiz şeyler bunlar. Peki ya havada motorlar susarsa? Stop etmiş araba gibi kütükleme kontrolden çıkmıyor. Uçağın altında bir kapak açılıp bir pervane çıkıyor. Bu pervane havanın etkisiyle dönmeye başlayıp dinamo etkisi görüyor ve elektrik üretiyor. Tüm hayati fonksiyonlar için elektrik sağlanmış oluyor. Motorlara ve Bataryaya bağlı kalmadan bile elektrik üretebiliyor adam.

 

Şimdi bu örnekteki durum çok daha hayati bir durum fakat elinizdeki sabit kaynaklarla düşünürseniz e tabi motordan alacak gücünü. Ama yinede saçma. Bakalım bu kısıtların dışına ne zaman çıkacak araba endüstrisi.

 

Fakat şu söylediklerinizin ve yaklaşımın pekte yakınında değilim ben.

 

 

Not: 12000 BTU araç hacmi için çok fazla değil mi?

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.