Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Şarj Sorunu


Ferdi Öztürk

Soru

iyi günler. aracım 2011 tdci trend x. aracımı cihaza bağladım turbo şarj sorunu görünüyor. hata kodu yok. sadece 5. viteste 85-100 km hız aralığında  rampada motor arıza sinyali yanıyor ve 3000 deviri geçmiyor çekişten düşüyor.servis turbonun değişmesi gerek dedi. turboyu alıp turbocuya götürdüm baktı sıkıntı yok dedi. servis bu sefer turbo selenoid valf dedi onu getirttim taktırdım problem hal olmadı. bu arada bütün bakımlarını da yaptım hani belki kötü yakıttandır diye zaten alalı 1 ay oldu. yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba, aynı sorunla ben de yakın zamanda karşılaştım ve henüz kesin bir çözüm bulamadım. Şöyle ki; aracım Ford Focus II model, 2011 dizel, aracım 75000 km.de. Yaklaşık üç hafta önce, uzun yolda giderken ve klima açıkken, 100 km hızla 1750 rpm devir civarında seyrederken yol bilgisayarında motor arıza uyarısı yanmıştı (kırmızı renkli info işareti ve kırmızı reflektör simgesi içinde "motor arızası!" şeklinde. (Ancak km. saati kadranında motor arıza simgesi ise yanmamıştı)

 

Bunun üzerine aracı hemen duraklatıp yaklaşık bir dakika rölantide çalıştırdıktan sonra motoru stop ettim. Servisi aradım ve oradan bana, motoru yeniden çalıştırmamı ve anormal bir tepki yoksa yola devam ederek aracı servise çekmemi söylediler. Motoru yeniden çalıştırdım ve yetkili servise (Muğla) götürdüm, araç bilgisayara bağlandı ve sorun algılanmadı, hatta yaz bakım kontrolü de bu esnada yapıldı ve hiçbir soruna rastlanmadı. Serviste bana, havanın aşırı sıcak olmasından ötürü klimanın da etkisiyle devir düşünce olabileceğini ve bu modelde böyle bir sorunun çokça görüldüğü söylendi, hava 42 derece idi.

 

İki hafta kadar bu sorun hiç tekrarlanmadı, bense aracı alışkanlığımdan biraz daha yüksek devirde kullandım. (normal alışkanlığım 1.750 devir iken bunu 2.250-2500 devre çıkardım.) Geçen hafta ise, aracım 75000 bakımından çıktı, araca yetkili serviste bakıma ek olarak ayrıca, carbon clean ve motor koruma da yaptırdım.

 

Aracı teslim aldıktan sonra ise yola çıktığımda yine klima açık iken, yukarıda belirttiğim sorun tekrarlandı. Ben yine aracı duraklatıp ardından stop ettirdim, yola devam ettim ve 1-2 dakika sonra yine aynı sorun oluştu, yine aracı stop ettirip tekrar çalıştırdıktan sonra yola devam ettim, bir daha tekrarlamadı. Bunun üzerine ertesi gün aracı yeniden servise götürdüm (bu kez kendi servisime) ve bilgisayara bağlandı, turboşarj seviyesinin düşük olduğu, turbonun değişeceği söylendi.

 

Ayrıca westgate modülünden de bahsedildi ama bunun ne olduğu hakkında fikrim yok. Esasen biraz da tahmin üzerine işlem yapılacak sanırım, önümüzdeki hafta turbo değişimi yapılacak bu kapsamda, ancak ben yine de şüpheliyim, başka herhangi bir sebebi de olabilir diyenler varsa yardım bekliyorum. ve zannedersem sorunumuz aynı ferdi bey, ikimize de geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Selamlar, önceki mesajımda belirttiğim gibi, turbo değişimi yapıldı ve 90-110 km aralığında beşinci vitesteki ivmelenme rahatladı, sorun bu şekilde çözüldü. Teşhisten sonra turbo değişene kadar şüphelerim vardı (hortumlar, wastegate ve sair muhtemel sorun kaynakları açısından) ancak bu şüphelerim yersizmiş. Servisin turbo değişimi önerisi belki sizin açınızdan da doğru teşhis olabilir. Umarım sorununuz çabucak çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ferdi Bey

Turboşarj sorunu olarak ne gösteriyor, mesela basınç düşük mü diyor ve hatayı aralıklı olarak mı yoksa sürekli diye mi gösteriyor ?

Ben de çok uzun zamandır turbodan sıkıntı yaşıyorum düşünün ki bir tane yan sanayi turbo, 2 kez orijinal turboyu revizyon ve en son.olarak ta bugün garrett orijinal turbo taktırdım ama hala çekiş randımanlı değil bu da bizi turbodan ziyade turbo bilesenlerine götürür. Sizin ki de böyle birşey olabilir, turbo değiştirmeden önce bence tüm turbo bilesenlerini gözden gecirtin. 

Maf ve map sensorlerini contact cleaner ile ya da özel temizleme spreyi ile temizletin.

Selenoid valf düzgün çalışıyor mu kontrol ettirin.

Kolay gelsin 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbo Wasgate turbo selenoidlerini İntercooler giriş çıkış borularını hatta intercollerda delik vs kılcal çatlak olabilir. 

Ayrıca kızdırma bujilerinizi ve enjektörlerinizi de gözden geçirmeniz lazım bu söylediklerimin hepsi performans düşüklüğüne neden olur ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Aynı sorunu ben de aracımda yaşıyorum.

Sadece YAZ aylarında ve SICAK havada, sadece KLİMA AÇIKKEN, sadece yokuş veya benzeri eğimli yollarda YÜKSEK DEVİRLİ giderken; uyarı sesi ile MOTOR ARIZASI yazısı çıkıyor ve araç anında gücünü kaybediyor ( sanırım turbo devreden çıkıyor).

Kenara çekip motoru kapatıp açınca hiçbir şey olmamış gibi kullanmaya devam ediyorum. 

Bu söylediğim durum her yaz başıma 2-3 kez gelmiştir. Toplamda 10u geçmiş olabilir ancak bunun dışında aracın en küçük bir kusuru bile yok 6 yıldır. 

Böyle kullanmaya devam ediyorum.

Önerisi olan var mıdır.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer bir sorun benim başımda da var. Sadece uzun yolda klima açık iken motor arızası yazıyor ekranda.arıza lambası yanmıyor.obd cihazı ile bakınca P0299 arıza kodu çıkıyor.yağ bakımı yeni yapıldı mazot filtresi dahil değişti.kızdırma bujilerinden olduğunu düşünüp onları değiştirdik.2 si çalışmıyormuş.yakıtta ve gidişte sorun yok.arıza verdiğinde kontağı kapatıp açınca düzeliyor.arıza verdiğinde 3000 deviri geçmiyor.turbo hortumları kontrol edildi kaçak yok. Araç benim di kardeşime verdim bugün Karabük e doğru yola çıktı yolda yine yapmış. Şehir içinde klima açık kapalı düşük yüksek devir ve hızlarda çok denedim hiçbir türlü arıza vermedi sadece uzun yolda veriyor.

--0 dakika sonra eklendi--

21 Ekim de ankaraya gideceğiz Ankara bu işlerden anlayan problem her neyse 1 günde çözebilecek usta veya servis tavsiye edebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.