Emre V. Oluşturma zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Eylül 14, 2011 (düzenlendi) Önemli bilgilendirme : Öncelikle yeni TDCI kullanıcısı olan arkadaşlarımız varsa bilgilendirme amaçlı bu yazıyı okumalarında fayda var.Benim moralim bozuldu sizin bozulmasın istiyorum..Biraz uzun ama okuduğunuzda en azından aynı hataya düşmezsiniz. 2011 ocak ayında 138.000 de focus 2 aldık. Arabayı alır almaz yağ bakımı 1000km geçtiği için babam sanayiye götürdü. Arabanın Yağ, Hava filtresi, değişmiş toplamda 150TL vermiş.Koyulan yağ ise servislerde 5-30 mobil koyarken babamın gittiği sanayide kendini usta sanan adam 10-40 mobil yağ koymuş.(Yani orjinalinden kalın yağ).Neyse ki 10.000km boyunca bi sorun olmadı çok şükür.Yanlız o bakımda mazot filtresi ve yağ filtresi değiştirmemiş buna dikkat ! Kendini usta sanan o adam babama gerek yok demiş babamda madem gerek yok kalsın demiş. Asıl olaya gelelim : Aracımız ocak ayından bu zamana kadar sorunsuz 148.000 e kadar geldi.Fakat son 2-3 gündür arabanın turbosundan ses geliyordu.Bunun sebebi Turbo hava hortumunun yırtılması sonucunda gelen sesden kaynaklandığını farkettik.Araba bildiğiniz 1.6 düz 60-70bg lik bi araba gibi oldu.Gaz yememe ve uğultulu ses çıkarmaya başlamıştı.Hazır km de gelince bakıma sokalım istedik. Babam bu sefer başka usta bulmuş.Dediğine göre eski ustalardanmış.Babama o kadar diyorum adı üstünde eski usta , yeni arabalardan anlamaz diyorum ama vazgeçiremedim.Tamam o zaman dedim arabaya bişey olursa nasolsa sen çekiceksin masraflarını ... bişey diyemedi tabi. Arabayı bi kere çekmiş bulunduk dükkana.Görseniz dükkanın ismi dahi yok reno mu tofaşmı artık neye bakıyorsa. Arabanın sesini duyunca ön TDCI kapağına söktükten sonra TURBO HORTUMUNUN bağlantı ucunun hemen hemen yarısının yırtıldığnı gördük.Normalde focus 2,5 un hortumunu almaya gittim fakat ellerinde tek çeşit olduğu için aynı üründen almak zorunda kaldık.Onu taktığımızda ses kesildi.Fakat o hortumu söktüğümüzde usta "turbonuz gidici buna kendinizi hazırlayın" dediğinde bi önceki yağ değiştirdiğmiiz usta aklıma geldi ve içimden olmadık şeyleri söyledim.Babamada "bak öyle her bulduğuna arabayı elletirsen böyle olur dedim"...Turbonun gidici olmasınıda söktüğü hortumun ucunda az yağ olduğu için dedi.Yani turbo yağ atmaya başlamış sözde. Sonrasında yağ değişimine geldiğinde sıra , motorun altındaki tıpadan yağı boşalttık.Yağı değiştirelim dediğimizde ben koyarım dedi.Ne marka dediğimde duraksadı içeriden bi yağ getirdi ford otosan marka bi yağmış başka ne marka var dedim opet var dedi.Babama hemen mobil 5-30 koyalım dediğimde farketmez falan dedi usta.Yani bi nevi elindeki üründen kar ederek bize satıcak.Ben ısrar edince karşı gelemedi ve sanayiden 5-30 mobil yağ koydurduk...Sonrasında yağ filtreside aldım onuda taktı.Babam maliyeti düşürmek için adama gerek var mı değiştirmeye dedi adam yok diyor resmen.usta bide.Neyseki benim ısrarım sonucu onuda değiştirdik.Mazot filtresini değiştirelim dedim onada gerek yok dedi.yaklaşık 20.000km dir mazot filtresi değişmedi.Onda ısrar edemedim çünki babamın daha maaş almasına vardı o yüzden sıkıştırmak istemedim.Hava filtresini sordum , onuda maaşı aldıktan sonra dedi.yağımızı koyduktan sonra arabayı çalıştırdık , neyseki sorun çıkmadı.Yanlız turbo hava hortumunun ucunu gevşek bağlamış bu yüzden 1. viteste gaza bastığımda pot die bi ses çıktı , hemen sorunu bulduk ve daha sıkı bağladık.Ustaya mazot filtresini değiştirelim dediğimde , turbo ile birlikte değiştiririz gerek yok dediğinde elime levye alıp kafasına vurasım geldi.Bi nevi bakımlarını yapmayıp arabanın turbosu sağlam olan arabının turbosunu bozduracak.EGR valfini iptal edelim dedim , gerek yokki diyor. Bu yazıyı okuyan herkese tavsiyem : 50-100 lira fazla verin , sağlam usta , işini bilen usta bulun bizim gibi madur olmayın. Masraflarımız : Kendini usta sanan adama : 20TL Yağ : 68TL Mobil 5-30 Yağ filtresi : 10 lira Turbo hortumu : 60 Lira Eylül 14, 2011 Emre V. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 (düzenlendi) Bakım sonrası görülen farklılıklar ise şunlar : 5-40 mobil yağdan sonra ; 5-30 ince yağ koyulduğu için : Motor sesi azaldı Stop ederken sirkelenmesi azaldı. Devir daha çabuk hızlanıyor (fakat arabanın ivmelenmesinde fark varmı bilemedim , turbo gidici lafından sonra basmaya da korktum açıkcası) Kalkışta biraz daha serilik. Merak ettiğim unsur : 4. ve 5. viteste özellikle 1800rpm ile 2300Rpm arası arabamız titreyerek gaz yiyordu , acaba devam ediyormu onuda denediğimde yazarım Dipnot : Arabada şuan hiçbir sorun yok , sadece moral bozukluğu yarattı bende.Tavsiyem başınızın ağrımayacağı ustalar bulun Eylül 14, 2011 Emre V. tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Hadi hayırlısı olmuş Emre Sıkma Canını büyük bişey olmadan kurtarmış oldun ama özellikle yağ değişimlerinde KAPUT'u açtığın gibi kenarda ve kitapçıklarda öneriler vardır ASLA çıkmamayı öneriyorum ben, Serdar Bostancı'yı tanırsınız onun özel söyleşisinde de aynı şeyi söyledi,Kesinlikle firmaların önerisinden dışına çıkmayın yok zaman geçti şunu koyalım felan..Hepsi boş şeyler..Boşuna fantazinin gereksiz olduğunu ifade etti.. Herneyse bilgilendirme için teşekkürler Emrecim umarım birdaha olmaz..Sende dikkat edersin Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 (düzenlendi) Az önce 10-15 km lik şehir içinde bi tur attım deneme amaçlı : izlenimlerim araba daha seri fakat sanki daha çok duman atar oldu gaza basınca 2.vites baya zorladım kırmızı noktaya kadar arabanın çekisi eskisinden daha iyi oldu diebiliriz.Fakat arkam connect'lerin attığı duman kadar oldu bi anda Anlık yakıtı 0 lamıştım bakım olur olmaz , biliyorum tam veriyi bulmuyor ama ş.içinde normalde 6.0 litre gösteren aracım 4.9 göstermeye başladı ve durk kalk yapa yapa 5.5 i falan buldu. Yani kısacası şuan sorun gözükmüyor motor eskisine bakarak hemen ısınıyor .Bundan sonra yapacaklarım : 1 ay sonra istanbula gideceğiz büyük ihtimal uzun yolda würth marka enjektör temizleyici atıcam arabaya.Mazot filtresi ve hava filtresinide bu süreç içinde değiştirip öyle yola çıkacağız. Bundan sonra daha dikkatliyim.Babama dedim "o kadar pc başında oturuyoruz , boşuna oturmuyorum ya hep bişeyler araştırıyorum dedim" hak vermeye başladı artık sözümü dinliyor bakım konusunda , oda sizlerin sayesinde Eylül 14, 2011 Emre V. tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tevfik Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 benim bubam yok ama...servis...en kesin çözüm...pahalıda olsa eksik te olsa kusurluda olsa yetkili servis ...çünkü gidip hesap sorabiliyorsun..ama sanayide ki bir ustaya asla birşey soramazsın... bak benim cengoma sıcıp batırıyor veriyor bubasına oda götürüp servise tertemiz yapıp gene veriyor gene gene gene...ama gönlüm rahat bari... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Umur Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yaşanmış tecrübe ve bilgiler için sağol. erken teşhis hayat kurtarırdan yola çıkarak geçmiş olsun diyorum... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Az önce 10-15 km lik şehir içinde bi tur attım deneme amaçlı : izlenimlerim araba daha seri fakat sanki daha çok duman atar oldu gaza basınca 2.vites baya zorladım kırmızı noktaya kadar arabanın çekisi eskisinden daha iyi oldu diebiliriz.Fakat arkam connect'lerin attığı duman kadar oldu bi anda Anlık yakıtı 0 lamıştım bakım olur olmaz , biliyorum tam veriyi bulmuyor ama ş.içinde normalde 6.0 litre gösteren aracım 4.9 göstermeye başladı ve durk kalk yapa yapa 5.5 i falan buldu. Yani kısacası şuan sorun gözükmüyor motor eskisine bakarak hemen ısınıyor .Bundan sonra yapacaklarım : 1 ay sonra istanbula gideceğiz büyük ihtimal uzun yolda würth marka enjektör temizleyici atıcam arabaya.Mazot filtresi ve hava filtresinide bu süreç içinde değiştirip öyle yola çıkacağız. Bundan sonra daha dikkatliyim.Babama dedim "o kadar pc başında oturuyoruz , boşuna oturmuyorum ya hep bişeyler araştırıyorum dedim" hak vermeye başladı artık sözümü dinliyor bakım konusunda , oda sizlerin sayesinde Emre sana bir kötü haber vermek zorundayım.....Ama şunu sormak istiyorum.....Araç ilk çalıştırıldığında motor soğukken siyah duman da atıyo mu? Eğer öyle bir gözlemin varsa enjektörlere baktır derim...Dedemlerin transit connect'i 50.000 km enjektörlere elveda demişti.....Aynı bahsettiğin gibi siyah duman atıyordu....(Alakasız:arabayı alalı 3 sene oldu..... 45000 de almıştık dedeme biner diye....Araba 56000 e geldi... ) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Geçmiş olsun kardeşim Büyük masraf çıkmadığına sevindim valla Ama keşke mazotla hava filtresinide değiştirseydiniz. 70 lira fazla çıkardı hesapta tabi ekonomik hesaplar sonuçta hayırlısı olsun Uzun yolda würthü koy ama yüklen gaza 170-180 yapıştır yolda düşünme mazotu. Motor kurumunu atsın iyice. İstanbula geldiğindede haberleşelim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Tolga KARACA Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 İşin içine maliyet hesapları girince yapacak birşey kalmıyor; ben de rahmetli babamla sık kapışırdım çok eskiden; o mak. müh. olduğu için makinaların tölerans değerlerine güveniyordu, bense aşırı titizliğime! Ama keşke hava filtresini yenileseymişsiniz, hava filtresi turbolu araçlar için çok önemli, aynı şekilde yağ da tabi! 5w40 ile 5w30 yağ arasında incelik farkı yoktur viskoziteleri başta belirtildiği gibi 5'tir; 5w40 da biraz daha fazla koruyucu kimyasal vardır ve zor şartlarda daha stabil kalır ancak yağın markasına göre kül oranı değişecektir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 (düzenlendi) Yaşanmış tecrübe ve bilgiler için sağol. erken teşhis hayat kurtarırdan yola çıkarak geçmiş olsun diyorum... En azından bilgi paylaştıkça çoğalır aman dikkat edelim araçlarımıza Emre sana bir kötü haber vermek zorundayım.....Ama şunu sormak istiyorum.....Araç ilk çalıştırıldığında motor soğukken siyah duman da atıyo mu? Eğer öyle bir gözlemin varsa enjektörlere baktır derim...Dedemlerin transit connect'i 50.000 km enjektörlere elveda demişti.....Aynı bahsettiğin gibi siyah duman atıyordu....(Alakasız:arabayı alalı 3 sene oldu..... 45000 de almıştık dedeme biner diye....Araba 56000 e geldi... ) bizim aracımız alınmadan önce serviste 1 hafta bakıma girmiş motorun turbosu , ve bi çok parçası değişmiş kurumlamadan dolayı.Baya masraf etmiş ilk sahibi.Nede olsa fabrika sahibi dokunmamıştır.Hep istanbul - bolu arası gidip gelmiş bide hızlı gidip gelirmiş ne kadar doğruysa Enjektörlerde kurum yapmış olabilir ondan şüpheleniyorum.Uzun yolda enjektör temizliyici atıcam.Çünkü boluda enjektör temizleyici adam yok.Servis var ordada carbon clean yok. Geçmiş olsun kardeşim Büyük masraf çıkmadığına sevindim valla Ama keşke mazotla hava filtresinide değiştirseydiniz. 70 lira fazla çıkardı hesapta tabi ekonomik hesaplar sonuçta hayırlısı olsun Uzun yolda würthü koy ama yüklen gaza 170-180 yapıştır yolda düşünme mazotu. Motor kurumunu atsın iyice. İstanbula geldiğindede haberleşelim. Tabiki abi arabayı geçtim seninle tanışmayı çok isterim. Würthü koycamda açıkcası tırsıyorumda , uzun yolda enjektörleri elimize almasak iyi @Tolga KARACA Hava filtresini değiştircez abi.Babam hani fazla masraf olmasın dedi.35 liradan batmayız ama benim üniversite harç param falan da yatıcak bu ara ondan fazla üstüne düşmedi.Hava filtresini bende değiştirebilirim ama mozot filtresini babama yüklemem lazım Eylül 14, 2011 Emre V. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 (düzenlendi) benim bubam yok ama...servis...en kesin çözüm...pahalıda olsa eksik te olsa kusurluda olsa yetkili servis ...çünkü gidip hesap sorabiliyorsun..ama sanayide ki bir ustaya asla birşey soramazsın... bak benim cengoma sıcıp batırıyor veriyor bubasına oda götürüp servise tertemiz yapıp gene veriyor gene gene gene...ama gönlüm rahat bari... abi para var huzur var benim babam emekli , focus bile bize çok desem yeridir.Ben olmasam temiz broadway'a biner Ama şu varki ben arabamızı hayatta üzmem , ezmem ve babamdan para istemem Eylül 14, 2011 Emre V. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 kısmet artık belki olur belki olmaz. Ama asıl gaza 170-180 le git bi 45 dk 1 saat kadar Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Emre V. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 abi focusda o kadar ciger varmı ? Babam gene tırsar ya radar falan die Ben Bolu doğu - Batı yapıyım otobanda 1-2 kez yaklaşık 40km falan arası var full dipgaz yaparım olmadı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Var tabi olmazmı 180 e cc ile sabitledim 1 keresinde 40 dk falan gittim öyle acelem vardı Gaza basmayada üşendim hem dedim bakim 180 le çalışıyomu CC otobanda ne radarı yahu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 14, 2011 Ereğli Makas-Adana arası 4 şeritli otobanda tam gişelerin önündeki yokuş aşağıya kurmuşlardı radarı milleti gişelerde çeviriyorlardı... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap