Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası


Cem Çakmak

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor.

Konuyu anlatayım.

 

Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili.

 

Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde.

 

Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş.

 

Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler.

 

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

kusura bakmayında sizinkisi üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olmuş

Bir defa 52 bine gelen aracı hiçbir firma kolay kolay arıza çıktı diye alıp yenisini size vermez.İnsan yapımı makinadır bunlar.Sıkıntı çıkarır elbette.Önemli olan sıkıntınızla ilgilenilip ilgilenilmediğidir ki size dönüş yapıp sorunun giderileceğini bildirmişler.

Bence işi siz zora sokuyorsunuz.Hangi firmadan araç alırsanız alın bu mantıkla hepsiyle sorun yaşarsınız çünkü hiçbir firma sorunsuz araç yapıyorum garantisi vermez ..

Kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun...

Yeni yasaya göre değişim hakkı doğmuş görünüyor bence de.

Bu durumda ya yedek araç ve onarım hakkını kabullenmek, ya da hukuk yolu ile değişim işini çözme seçeneklerinden birini kullanmak gerek.

İlki sanki daha az sancılı olur bence. 

Ayrıca garantiden onarım sürecinde motor kapağının sökülmesinde hiçbir sıkıntı olmaz, ustaların bu işi abarttığına bakmayın.

Tercih sizin tabii.

Bu süreç marka bağımlı değil bence de, bu durumda çoğu kuruluş çamura yatar sanki...


Ayrıca otomobil gibi farklı işlevlere sahip ünitelerin birlikte sunulduğu karmaşık bir yapıda değişim hakkı sadece bozulan kısmı kapsayabilir, ki sizin durumunuzda bu motor olacaktır. Diğer bir deyişle salt motoru değiştirerek garanti koşullarını yerine getirmiş sayılabilirler.

Yani mahkeme yolu ile de tüm aracın değişim söz konusu olamayabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Garanti Belgesi yönetmeliği 9'uncu md. 4'üncü fıkrası gereğince otuz iş günü içerisinde malın ayıpsız misli ile değişimi zorunludur. Ancak aynı maddenin 2'nci fıkrasında yazan durumun da değerlendirilmesi gerekir.

Burada aklıma takılan 2 husus var,

1. Ikinci olarak yaşadığınız problem birincisi ile aynı değilse bu hak devreye girmez

2. Yüksek meblağlı olmayan fakat 2nci kez tekrarlayan arızalarda (örneğin benim yaşadığım titreşim sorunu) araç değiştirme hakkı tüketiciler tarafından etkin olarak kullanılırsa bir çok firma batar. Periyodik olarak 20-30 binde patlayan DSG'ler Doğuşu bitirir..

İhtarname çekme ve sonrasındaki süreç için eğer kararlı iseniz avukat tutmakta fayda var.

Geçmiş olsun, sonuçları burada paylaşırsınız..

Kahraman Karaçoban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben bir aracı 52 bin kullanıp motor arızası verdi diye yenisini talep etseydim ve forddan bunu alabilseydim, vicdanım rahat olmazdı. Bence motordaki sıkıntıdan dolayı sandık motorla değiştirilmesini talep etmek bi tık daha doğru bir hareket olurdu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motoru açınca ne oluyormuş

Bunu ben de merak ediyorum.

Zamanında ustaların dedikleri yüzünden birçok saçma sorun yaşadım. 52bin km.deki araca sıfır diyenler, aynı aracı sorunsuz iken 2nci el alacakları zaman aynı tutumu sergileyecekler mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yasayı okumadım, ancak sizin yazdıklarınıza istinaden yorumluyorum şu an ve eğer arıza aynı sebepten dolayı ikinci kez gerçekleşmişse evet değişim veya para iadesi hakkınız doğmuş. Ancak bunu nasıl ispat edeceksiniz.

Mahkeme yoluyla tespit yaptırmalısınız. Dava aşamasını bitirip (uzunca bir süre bekleyeceksiniz) davayı kazanırsanız para iadesi alabilirsiniz diye düşünüyorum.

 

Ancak bu kadar uğraşmadan ben olsam sandık motorla değişimi talep edebilir, ya da bu arızalardan dolayı sağlam bir indirimle 2012 model aracınızın üzerine küçük bir miktar eklemeyle sıfırlama seçeneklerinin peşini kovalayabilirsiniz.

 

Sakın ben niye para vereyim haklıyken düşüncesine kapılmayın. Böyle yapın demiyorum. Ama Focus sizin beklentinizi karşılamamışsa, aracınızdan genel olarak memnun değilseniz para iadesi için uğraşabilirsiniz ve yasa sizin belirttiğiniz gibiyse sanıyorum paranızı alabilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonuçta yasalar 2 kez aynı arıza yaşatırsa yeni ürün yada ücretin iadesi hakkı var. Burda çoğunlukla Ford açısından düşünülmüş. Birde kullanıcı açısından düşünelim.

 

Belki kredi ile maaşının kat ve kat üstünden bir araç alıyor arkadaşımız. Krediyi kapatmak için mesailere kalıyor icabında. Karşısında ise bozulan,çekici ile servise giden bir aracı var.Aracı kullanamıyor, maldan mahrum kalıyor. Kullanıcı kaynaklı değil.  Aracın garantisi 3 yıl/100.000 km. Bu süreç içinde bakımları yetkili serviste eksiksiz ve zamanında yapıldıktan sonra yasalar bu arkadaşımızı mağdur etmemek için var.

 

Arkadaş aracı kredisiz nakit parayla almışta olabilir, sadece anlamaya çalışın diye öyle bir örnek verdim, az çok nasıl bir durum olduğunu anlayın diye yazdım.

 

Bu işte vicdan işine girersek tüketici arkadaşımız haklı ve yasalarda bunu destekliyor.

 

Sandık motor ile değiştirilmesi, aracın ikinci el değerini düşürüyor. O aracın motorunun değiştiği servis kayıtlarından mevcut olacak.''yetkili serviste motoru garantiden değiştirldi'' yazdığınız anda aracın değeri düşüyor. Bunları kimse göz önüne almıyor sanırım. Türkiye burası, 1 karış boya var diye aracın değeri düşüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motoru açınca ne oluyormuş

Bugün ikinci elden almak istediğim aracın servis kaydında motorun açıldığını görsem ya vazgeçerim yada kallavi bir indirim isterim ki alayıım. Yani motor açıldığında ciddi bir zarar söz konusu oluyor. Hatta servisten sıfır araç alacak

bir arkadaş (sanırım bu forumdaydı) sırf motoru değişti diye 6-10 TL arası bir indirim istiyordu.

 

 

Ben bir aracı 52 bin kullanıp motor arızası verdi diye yenisini talep etseydim ve forddan bunu alabilseydim, vicdanım rahat olmazdı. Bence motordaki sıkıntıdan dolayı sandık motorla değiştirilmesini talep etmek bi tık daha doğru bir hareket olurdu.

 

Sandık motoru sözlü olarak dile getirdim ama ona da yanaşmadılar.

 

 

Garanti Belgesi yönetmeliği 9'uncu md. 4'üncü fıkrası gereğince otuz iş günü içerisinde malın ayıpsız misli ile değişimi zorunludur. Ancak aynı maddenin 2'nci fıkrasında yazan durumun da değerlendirilmesi gerekir.

Burada aklıma takılan 2 husus var,

1. Ikinci olarak yaşadığınız problem birincisi ile aynı değilse bu hak devreye girmez

2. Yüksek meblağlı olmayan fakat 2nci kez tekrarlayan arızalarda (örneğin benim yaşadığım titreşim sorunu) araç değiştirme hakkı tüketiciler tarafından etkin olarak kullanılırsa bir çok firma batar. Periyodik olarak 20-30 binde patlayan DSG'ler Doğuşu bitirir..

İhtarname çekme ve sonrasındaki süreç için eğer kararlı iseniz avukat tutmakta fayda var.

Geçmiş olsun, sonuçları burada paylaşırsınız..

 

 

2'nci fıkrada da zaten bedel iadesi öngörmüş. Sorunun temeli su kaçağı,

 

OTOSAN ile bi görüşün derim..

 

 

Otosan bana ulaşabiliyor ama ben Otosana ulaşamıyorum. Hiçbir telefon cvp vermiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumlarda genelde marka açısından bakılmış gördüğüm kadarıyla. Ancak burada kanun ve yönetmelikle tüketiciye verilmiş bir hak var.

 

Benim yorumum;

Eğer mahkeme sürecine katlanmayı, uzuuuuun bir süre araçsız kalmayı göze alıyorsanız (ve elbette aynı arızanın 2 kez tekrarladığını ispat edecek servis kayıtları, iş emri vs varsa) davanızı açabilirsiniz. 

Eğer bu kanıt yoksa en acilinden delil tespiti davası açıp aracınızın arızasını mahkeme kanalıyla tespit ettirebilirsiniz.

 

Ve tavsiyem bunlar ile kendi başınıza uğraşmayın. uğraşamazsınız da.. bir meslektaşımdan yardım alın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonuçta yasalar 2 kez aynı arıza yaşatırsa yeni ürün yada ücretin iadesi hakkı var. Burda çoğunlukla Ford açısından düşünülmüş. Birde kullanıcı açısından düşünelim.

 

Belki kredi ile maaşının kat ve kat üstünden bir araç alıyor arkadaşımız. Krediyi kapatmak için mesailere kalıyor icabında. Karşısında ise bozulan,çekici ile servise giden bir aracı var.Aracı kullanamıyor, maldan mahrum kalıyor. Kullanıcı kaynaklı değil.  Aracın garantisi 3 yıl/100.000 km. Bu süreç içinde bakımları yetkili serviste eksiksiz ve zamanında yapıldıktan sonra yasalar bu arkadaşımızı mağdur etmemek için var.

 

Arkadaş aracı kredisiz nakit parayla almışta olabilir, sadece anlamaya çalışın diye öyle bir örnek verdim, az çok nasıl bir durum olduğunu anlayın diye yazdım.

 

Bu işte vicdan işine girersek tüketici arkadaşımız haklı ve yasalarda bunu destekliyor.

 

Sandık motor ile değiştirilmesi, aracın ikinci el değerini düşürüyor. O aracın motorunun değiştiği servis kayıtlarından mevcut olacak.''yetkili serviste motoru garantiden değiştirldi'' yazdığınız anda aracın değeri düşüyor. Bunları kimse göz önüne almıyor sanırım. Türkiye burası, 1 karış boya var diye aracın değeri düşüyor.

 

Ne yalan söyleyim hislerime tercüman olmuşsunuz. Teşekkürler.

Yorumlarda genelde marka açısından bakılmış gördüğüm kadarıyla. Ancak burada kanun ve yönetmelikle tüketiciye verilmiş bir hak var.

 

Benim yorumum;

Eğer mahkeme sürecine katlanmayı, uzuuuuun bir süre araçsız kalmayı göze alıyorsanız (ve elbette aynı arızanın 2 kez tekrarladığını ispat edecek servis kayıtları, iş emri vs varsa) davanızı açabilirsiniz. 

Eğer bu kanıt yoksa en acilinden delil tespiti davası açıp aracınızın arızasını mahkeme kanalıyla tespit ettirebilirsiniz.

 

Ve tavsiyem bunlar ile kendi başınıza uğraşmayın. uğraşamazsınız da.. bir meslektaşımdan yardım alın.

 

Yorumunuz için teşekkürler.

Bir sorum olacak size. Delil tespiti ile arızanın tüketici değil üretici kaynaklı olduğu tespit edilirse, ikame araç talebini delil tespiti davasında mahkeme kanalı ile talep edebiliyor muyuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.