Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası


Cem Çakmak

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor.

Konuyu anlatayım.

 

Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili.

 

Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde.

 

Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş.

 

Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler.

 

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

 

 

Yorumunuz için teşekkürler.

Bir sorum olacak size. Delil tespiti ile arızanın tüketici değil üretici kaynaklı olduğu tespit edilirse, ikame araç talebini delil tespiti davasında mahkeme kanalı ile talep edebiliyor muyuz?

 

 

Rica ederim..

Davanın adı üzerinde "delil tespiti"... delilin tespiti dışında başkaca bir karar verilmez.. dolayısıyla o şekilde bir talepte de bulunamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Nesi son haber anlamadım.

Ayrıca yorumları da doğru değil.

Örneğin garanti süresince yetkili servislerin kullanılması ile ilgili tüketiciye getirilen bir zorunluluk yok. 

Kanun bu, yönetmelik de burada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ustam ıyı gunler benım arkadasımında 1.0 ecoboostu vardı aynı sıkıntıdan servıse gitti motor blockunda sıkıntı cıkmıs motoru kopmle değiştirdiler araba ankarada yolda kaldığı ıcın ankaradaki servise götürmüşler ve servis hiçbirsey talep etmeden motoru komple değişmştir .  ayrıca aracda motor değişti diye değer düşmesı bence cok sacma sonucta motor sıfırlanıyor  bunu daha iyi olası gerekırken  değer dusmesı ne bılım bana  tuaf geldi 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

değer dusmesı ne bılım bana  tuaf geldi 

Milletçe ölmüş eşek ararız, canlıysa da öldürürüz.

Böyle şeylere kafayı takmamak lazım, akıllı, sağ duyulu ve anlayışlı insanlar da var ve her mal alıcısını bulur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
, akıllı, sağ duyulu ve anlayışlı insanlar da var ve her mal alıcısını bulur. 

 

hocam ne yaparsın bızım mıllet bu sahsen ben 2. el olarak o aracı almak ıstesem sırf motoru yenılenmıs sıfırlanmıs diye pazarlık yapmam .  direk alırım yani 

Mustafa Köfteci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

adam aracını servise götürmüş servis sorunu giderdik diye aracı hikayeden teslim etmiş kabahatin büyüğü bu aslında da neyse 50 binde bir motorun üst kapağının sökülmesi normal değil en kötü ihtimalle motorun komple değişmesi lazım bence...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Madem buraya yazdım, yardımlarınızı istedim, gelişmelerden de haberdar edeyim.

 

Geçtiğimiz cuma günü tüketici mahkemesine delil tespiti talebi ile başvurdum. Mahkeme yıldırım hızıyla pazartesi günü keşif yapılması yönünde kararını verdi ve geçtiğimiz salı günü keşif yapıldı. 3 günde dile kolay :) Neyse keşfe hakim, zabıt katibi, bilirkişi, avukatım, ben ve yetkili servisin servis müdürü katıldı. Keşifte aracın çalışmadığını, su kaçırdığını hakim gözlemledi, ve keşif tutanağına yazdı. Bilirkişi motorun açılması gerektiğini söyledi ve hakim bilirkişiye yetki vererek ertesi günü bilirkişi ve taraflar olarak hep birlikte motorun açılmasını seyrettik. Tam 4 saatte silindir kapağına ancak ulaşabildi ustamız. Contanın yanmadığını gözle gördük. Motor test firmasını çağırdılar ve hassas ölçü cihazları ile silindir kapağının motorla, motorun silindir kapağı ile birleştiği yerlerin ölçümü yapıldı ve birleşen yerlerde sapmanın %1-2 civarında olduğu, silindir yataklarında %2 ovalleşme, pistonların boylarında %1 kısalma olduğunu tespit etti ve bunların referans değerler içinde kaldığını, %5'e kadar bir sıkıntı yaratmayacağını söyledi. Son olarak silindir kapağını komple su basınç testine tabi tutmak için götürdü ve dün gelen sonuca göre silindir kapağının su kanallarında, eksoza yakın yerde çatlak tespit edildi. Motor suyu buradan kaçırıyormuş. Motora su girmemiş, çatlaktan eksoza, oradan da beyaz duman olarak dışarı çıkıyormuş. Şimdi bilirkişi bunu raporuna yazıp pazartesi günü raporunu mahkemeye teslim edecek.

 

Sizce ne çıkar ve ne yapmalı?

Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düz mantık kapak değişir, araç kullanılmaya devam edilir diyor.

Ancak anlamadığım su kaçırmaya neden olan iki farklı arıza mı var?

45.000 km'de hortum değişimi ile giderilen ve sonra 7.000 km boyunca sorunsuz sürülen bir dönem sonunda yeniden aynı arızanın ortaya çıkması durumu var.

Yoksa baştan beri onarılmadı ve siz fark etmeden öyle mi kullandınız.

Bu dönemde hiç yüksek ısı gösterdi mi?

Neden önemsiyorum?

1. Eğer arada fark etmeden su kaçırarak çalıştıysa motor bu katalizörün ve egzoz sisteminin ömrünü azaltabilir, onların da değişimini talep etmek mantıklı olabilir.

2. 7.000 km boyunca yüksek ısıda kullanılmış motorun aşınması göreceli yüksek olur. Hoş incelemede ısıya bağlı aşınma bulgusu yok.

 

Nedeni belirlenen ve giderilebilecek bir arıza için araç değişiminin kabulü bana zor görünüyor.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem by,

 

Tespit anında bana sürekli aracın hareret yapıp yapmadığını sordular. Hem bilirkişi, hem servisteki usta, hemde motor test firması. Ancak araç hiç hararet yapmadı, Devirli kullandığım için sürekli ısıya maruz kalıyor ancak, hararet kesinlikle olmadı ve olduysa zaten contadan anlarız dediler. Contayı gördüklerinde hararet yapmadığını ancak çok kısa süreli iç hararet söz konusu olabileceğini, bunu benim anlamamın mümkün olmadığını ve hararet göstergesinin de bunu göstermeyeceğini söylediler. Başka ustalarla konuştuğumda daha önce değişen devir daim pompasının ilk arıza sürecinde çalışmadığı zamanlarda silindir kapağına zarar vermiş olabileceğini ve bunun hemen ortaya çıkmayabileceğini, ilk küçük çatlağın o zaman başlayıp 7000 km süresince de bu çatlağın ilerlemesinin neden olabileceğini söylediler.

Özeti bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilirkişi raporunu mahkemeye sundu ve sonuç bölümünde aynen şöyle demiş;

 

....dava konusu aracın şikayete konu olan su eksiltme sorununun .........Motor Yenileme Şirketince düzenlenen raporda da belirtildiği üzere, silindir kapağının eksoz tarafında içeriden çatlak olmasından kaynaklandığı, bu çatlağın aynı zamanda son şikayette söz edilen aracın beyaz duman atmasının da sebebi olduğu, silindir kapağındaki çatlağa malzeme hatasının yol açabileceği gibi, 45.216 km'de yaşanan ilk su kaçağı arızasının da bir sonucu olabileceği, aracın çalışır duruma gelebilmesi için komple silindir kapağı değişimine ihtiyacı olduğu (set olarak ve silindir kapak contası ile birlikte) görüş ve kanaatiyle tarafımca tanzim edilen iş bu bilirkişi raporu.......

 

Konu böyle..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bilirkişi sorunun bu şekilde çözülebileceğini söylüyor ama; sorun eğer ilk arızanın devamı ise ki bu da olmuş olabilir diyor. Seçimlik haklarım devreye giriyor ve isterse tek hortum sorunu olsun araç değişimi veya para iadesi talep edebilirim diye düşünüyorum.

 

Şimdiki stratejim yine iyi niyetli olarak bayi/yetkili servis genel müdürü ile görüşüp konuyu tatlıya bağlamak. Yani davalık olmadan araç değişimi. Üzerine cüzi bir miktar ödeyerek. Ancak bu şekilde uzlaşamazsak araç kiralayıp dava açacağım. Araç bedel iadesi, araç kirası dahil tüm masraflarımı (şimdiye kadar ödediğim taksi paraları dahil) talep edeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.