Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Ani Kalkışta Çıkan Ses


Süleyman Altın

Soru

Herkese iyi aksamlar aracimla ani kalkis yaptigimda aractan garip bir ses geliyor (boyle bir sey sert bir sekilde alttan vuruyoe gibi tok bir ses) servisi aradim normal dediler gidicem ama yine normal vs diyecekler bu sorun neden olabilir acaba fikri olan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Servet Bey ben bunu servistekilere nasıl anlatabilirim? Bu TSB lerin numaraları kodları var mı? Adamlara neyi söylesem normal oluyor.Vallahi bıktırdı beni Ford servisleri.

Valla dostum, özellikle park yerinden çıkarken cam açıkken net duyabildiğim bir kavrama sesine benzer bir ses vardı (tık tık diye). Servise dinlettim, akslara baktılar bişey göremediler, TSB si var dediler yaptılar, düzeldi. Özel bi çaba harcamadım, kodunu falan bilmiyorum. Varsa o ses dinletin kendileri çözsün derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 4 ay önce FOCUS III TREND 4K 1.6 Ps aldım. Araç yaklaşık bi 20 km gittikten sonra kaputun içinden tak tuk sesler geliyor sanki birsey gevşeme içinde dönüp duruyor gibi. Bazen öyle oluyor ki sanki kaput birden açılıp içinden birşeyler çıkacak gibi oluyor. Ayrıca araç kalkıştı hemen sonra yavaşken acaip şekilde silkeliyor. Servise gittim malatya da basteknisyen focus larda genelde bu sorun var deyip ggeliştirdiği sıkıntıyı yaşayıp problemi cozulen var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vites düşürme ile kalkış farklı şeyler.

Sert kalkışta olan ses ön tekerleklerin traksiyonu kaybetmesi ve sonra birden tutunması ile binen yükten kaynaklanıyor. Özellikle ıslak zeminde dikkat çeker. 

Bu sesi bağlantıdaki videonun başında duyabilirsiniz.

Ama bu sesin vites küçültürken olmaması lazım. 

 

http://www.otomobil.com.tr/video-test-ford-focus-1-0-ecoboost-125-hp/

 

Cem abi ıslak zemin olayında kesinlikle haklısın bugün dik bi rampada ve rampanın tam ucundaki tümsekten geçerken ayağımı gazdan biraz çektim ve hızımın yeteceğini düşünerek  frene basmadım fakat araba geri kaçırmaya başlayınca gaza yüklendim ve o tümseğin tepesinde araç pati çekti ve bahsettiğin sesden sonra tümseğe sürttü .. çok canım sıkıldı eğilip alt kısma baktım ama ıslak olduğu için bişey farkedemedim inşallah kötü bişey olmamıştır ..

 

şanzımana nasıl bi zarar vermiş olabilirim ..

Erkan Baldemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ani kalkışta tak tuk tabir ettiğiniz ses çekiş kontrol sistemi ya da anti patinaj sistemi. Mantik ayni. Tum tekerlerin donus hizini abs sensoru ile algilar ve patinaja gecen tekeri frenler. Ani burulmalar ve frenleme neticesinde de vuruntu ile karisik ses gelir. Hizli kalkis yapacaksaniz menuden cekis kontrolu kapatin. Debriyaj vuruntusu ile maalesef bu arabalarin problemi. Yarim devriay giderken acaip bir kavrama sesi ve koku oluyor. Silkeleme de cabasi. Gene vw gerisinde kalmis. Servise gore bu da normal. Bir gun alacagim bir tanesini oturtacagim yanima bir focus bir jetta ile surup gosterecegim hangisi normal. Forumdan takip edip soruna uygun cozum oneren bir ford servisi varsa direk o ustaya ve ayni problem tabiri ile gidin. Yoksa nafile cabalara girmeyin. Cunku en basta konu kaptilmaya ve sorun sofordeymis gibi aksettirilmeye calisiliyor. Makine muhendisi olan ve 150000 km yzerinde yol yapmis 5-6 farkli marka kullanmis ben bunu yemiyorum. Servis degistiriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ani kalkışta tak tuk tabir ettiğiniz ses çekiş kontrol sistemi ya da anti patinaj sistemi. Mantik ayni. Tum tekerlerin donus hizini abs sensoru ile algilar ve patinaja gecen tekeri frenler. Ani burulmalar ve frenleme neticesinde de vuruntu ile karisik ses gelir. Hizli kalkis yapacaksaniz menuden cekis kontrolu kapatin. Debriyaj vuruntusu ile maalesef bu arabalarin problemi. Yarim devriay giderken acaip bir kavrama sesi ve koku oluyor. Silkeleme de cabasi. Gene vw gerisinde kalmis. Servise gore bu da normal. Bir gun alacagim bir tanesini oturtacagim yanima bir focus bir jetta ile surup gosterecegim hangisi normal. Forumdan takip edip soruna uygun cozum oneren bir ford servisi varsa direk o ustaya ve ayni problem tabiri ile gidin. Yoksa nafile cabalara girmeyin. Cunku en basta konu kaptilmaya ve sorun sofordeymis gibi aksettirilmeye calisiliyor. Makine muhendisi olan ve 150000 km yzerinde yol yapmis 5-6 farkli marka kullanmis ben bunu yemiyorum. Servis degistiriyorum.

 

Birde klavyenizi değiştirin de rahat okuyalım yazıları :) Teşekkürler

 

Buarada jetta için debriyaj ve direksiyon ayarlamayı unutmayalım 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakupcum senin tarzına hayranım, edebiyat hocam gibisin :). Cepten yazıyorum biraz zor oluyor kusura bakmayın.

Sis farsız araba da sattı VOLVO bu yüzden o kadar kritik değil demekki. VOLVO çok matah bir marka olsaydı almanlardan nal toplamazdı :) Çin'e satılmazdı.

Burada herkes subjektif izlenimlerini paylaşıyor. Ben de nevi şahsına münhasır mesleki ve teknik bilgimi paylaşıyorum. Beğenen okur beğenmeyen okumaz. Ama tecrübeli şöförlerin yanlış bildiği doğruları düzeltmek gereği hissediyorum görüşlerimi paylaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakupcum senin tarzına hayranım, edebiyat hocam gibisin :). Cepten yazıyorum biraz zor oluyor kusura bakmayın.

Sis farsız araba da sattı VOLVO bu yüzden o kadar kritik değil demekki. VOLVO çok matah bir marka olsaydı almanlardan nal toplamazdı :) Çin'e satılmazdı.

Burada herkes subjektif izlenimlerini paylaşıyor. Ben de nevi şahsına münhasır mesleki ve teknik bilgimi paylaşıyorum. Beğenen okur beğenmeyen okumaz. Ama tecrübeli şöförlerin yanlış bildiği doğruları düzeltmek gereği hissediyorum görüşlerimi paylaşıyorum.

Peki :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba kardeşim. Aynı sorun yaklaşık 2 haftadır bende de olmaya başladı.  Özellikle ilk kalkış ve direksiyon manevrasında daha sert duyuluyor. Başka bir forumda bunun ile ilgili videolu paylaşım yapılmış (video burda) ve

okuduğum kadarı ile baskı balata sorunu. Kronik olarak var maalesef. Eğer garantin varsa servise ücretsiz değişimi talep et ve ne olursa olsun sorunun araçtan kaynaklı olduğunu ikna ettir. Bende randevu aldım ve aynısını yapacağım.  Gelişmeleri buraya aktaracağım. İyi forumlar herkese.. Kazasız sürüşler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese hayırlı günler foruma yeni katıldım. Bu videodaki ses 10 gün önce kavrama değişimi yapıldıktan sonra araç ısınınca bende de oldu 3 kere yaptı video çektim orda yapmaz dinletirim diye. Servise gitmeden önce 50 km yok yaptım ses gelsin diye ama gelmedi. Servise girdim ustaya anlattım sesi dinlettim videodan sonra tura çıktık 50 km de öyle yaptık gelmedi ses falan usta  videodaki sesten anlamam dedi ses gelirse gel dedi. 1 haftadır ses yok. kavrama değişimi olmadan once silkeleme ve 2. Viteste diğer viteslerde olmayan bi ivmelenme sesi oluyor  sesi tarif etmek gerekirse gıgıgıgıgı diye :)  Karama değiştikten sonra şişleme problemi kalası ama 2. Vitesteki ses devam ediyor. Bu ses normal mı bide vites düşüşlerini bayağı hissediyorum.  Sizin araçlarınızdada böyle bişey var mı yardımcı olursanız sevinirim. 2013 1.6 ti-vct ps aracım tekrardan hepinize hayırlı forumlar.

--58 dakika sonra eklendi--

https://youtu.be/yfKM5sngSi0

 

 

Buda benim araçtan gelen ses ekledim youtube

İbrahim Çamcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.