Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

geçtiğimiz 2 gün önce Focusumun başına gelenler


Ogün Özemre

Soru

2 gün önce focusumla başıma gelen olayı benzer olaylar sizinde başınıza gelebilir düşüncesi ile sizinle paylaşmak istedim arkadaşlar

Akşam saati E5 te 4. vites 70 le cruise açık giderken bir anda araç kafayı öne eğdi ne oluyor demeye kalmadan bilgi ekranında motor sistem arızası dedi arkasındanda turbo ışığı yandı.

Sağa çektim kaputu açtım turbo hortumunu sıktım ve kız arkadaşımdan gaza basmasını istedim

turbo hortumunda en ufak bir hareket yoktu

dedim geçmiş olsun turbomuz öldü. Araç 1950 model ford kamyonlar gibi gitmeye başladı yolda.

Ertesi gün Kartal oto sanayiiye turbo rektifiyecisine gittim.

Turbomda sorun olmadığını EGR valfinde problem olduğunu söylediler. Ve beni çok met ettikleri bir özel servise bizzat kendileri götürdüler.

ustamız kaputu açtı EGR valfinin bozuk olduğunu söyledi ve değişmesi gerektiğini EGR bozulduğu için motor kendini korumaya almış ve turboyu kesmiş dedi EGR valfimi iptal ettirdiğimi neden bozulduğunu sordum. İptalken bozulması garip ancak sorun EGR de dedi bende ne gerekiyorsa yapmasını söyledim. Kablosuz EGR valfi sparişi verdi. EGR geldi monte etmeden önce EGR nin soketini taktı tekrar araç diagnosa girdi

yine EGR alarmı verdi diagnosta. EGR nin iptal olduğuna eminmisin dedi bana usta evet dedim 90bin bakımda iptal ettirdiğimi söyledim.

EGR valfin açık senin dedi.

EGR söküldüğünde adını vermeyeceğim ünlü bir özel servisin EGR iptalinde çok ince bir sac kullandığı ve sac delinip EGR nin içine girmesiyle EGRnin bozulduğunu görmüş olduk. Yeni EGR monde edildi. Diagnostan arıza kodları silindi.

340tl + işçilik 390 tl ye maloldu bana ince sac kullanımı :)

Ustaya teşekkür ettim ve yola çıktım kartal sanayiiden çıkmadan araç şarj lambasını yaktı ve şarjı kesti :D

Şanssızlık şarj dinamom diyot tablasını patlattı.

Diyot tablasını değiştirdiler bu işlem içinde 115 tl talep ettiler.

Bu arada memnuniyetimide belirtmeden geçmek istemiyorum

Kartal oto sanayii sitesi Barış Ford Özel servisi

Gerçekten çalışanlarının içinde otomobil sevgisi olan bir servis

Güler yüzlü sorunlara çözümcü ve akıl veren yaklaşımları ve her gelen araç kendi başında olmasına rağmen herkezle yakından ve dostça ilgilenmeye çalışan Servis çalışanlarından Mehmet ustaya bir kezde buradan teşekkür etmek istiyorum.

Hepimizin Focuslarına sorunsuz günler diliyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bende bugün iş çıkışı vaktim olursa servise götürücem aracı egr yi bende mi iptal etsem acaba.

geçmiş olsunj bu arada.

Hepinize teşekkür ederim arkadaşşlar :)

Bence iptal ettirin EGR valfini çünkü arabayı kasmaktan ve motorun içini kurum doldurmaktan başka bir işe yaramıyor. Ben iptal ettirdim aracın gidişindeki rahatlamayı direk hissettim. yakıt tüketimindede bir değişiklik olmadı. EGR varken ne yakıyorsa iptalkende onu yakıyor. Ancak servisten kalın bir sac koymalarını isteyin iptal ederken benim yaşadığımn sorunla karşılaşmayın sizde. Demekki orada bir basınç oluşuyor ince sac kullanıldığında sac deliniyor.

Dizel motoru bilmemek kötü şey gerçekten bu gibi durumlarda benzinlinin gözünü seveyim diyorum ama mantıklı düşündüğümdede iyi ki focus almışım diyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.