Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yatak Sardı


Mehmet Korkut

Soru

iki hafta önce izmirden antalyaya gelirken su hortumunun bağlantı noktasından çıkması sonucu motor susuz kaldı ve motor iflas etti. motor üst kapagı ,piston ve sekman degişmesi geregi dogdu. üst kapak bulundu fakat piston ve sekman bulunamadı.nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.fordun kendisinde pistonlar alt motorla birlikte veriliyor,o durumda motor no değişmek zorunda kalıyor.birde yurt dışından parçacının birisi 150 ps lik ecoboost getirtmiş önceden. o motoru alsam uyarmı turbonun dişında bi fark varmıdır.birde aracın garantisi biteli 3 ay olmuştu, bütün bakımları zamanında ford da yapılmıştı,ford yardımcı olurmu acaba.araç şuan sanayide tamirci arkadaş vardı ona bırakmıştım.motor açılmadan önce bu kadar büyük bir problemle karşılaşacagımı düşünmemiştim,. işim çok zor,yardımlarınızı bekliyorum acil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yüksek performanslı kullanım sonucu motoru stop etmemek veya start -stop sisteminin devreye girip motoru stop etmesini önleme önemli bence.çünkü motor durunca soğutma suyu motor tarafından aşırı ısıtılıp yüksek basınç yapması sonucu hortumların eklem noktalarının gevşemesine veya çıkmasına neden olabiliyor.bunun sebebi birim hacimden alınan gücün fazla olması ve performanslı kullanarak bu gücün sonucunda sistemin aşırı isinmasi ve stop sonucunda sanirim devir daim platinin yavaslamasi( kendi yorumlarim.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yüksek performanslı kullanım sonucu motoru stop etmemek veya start -stop sisteminin devreye girip motoru stop etmesini önleme önemli bence.çünkü motor durunca soğutma suyu motor tarafından aşırı ısıtılıp yüksek basınç yapması sonucu hortumların eklem noktalarının gevşemesine veya çıkmasına neden olabiliyor.bunun sebebi birim hacimden alınan gücün fazla olması ve performanslı kullanarak bu gücün sonucunda sistemin aşırı isinmasi ve stop sonucunda sanirim devir daim platinin yavaslamasi( kendi yorumlarim.)

O zaman bir çok kişinin Arabasının bu hale gelmesi lazım öyle bir durum olacağını hiç sanmıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

uzun yolda s-s u kapatırım, şehirlerden geçerken stop etmesin diye, çünkü ediyor..

500-700 km yapıyoruz, 2-4 lamba denk geliyor, ondan gelecek tasarruf şurada dursun..

uzun yoldan sonra 1 dk rolantide çalışsın öyle kontak kapatın deniyor ama ss tak duruyor. şimdi hemen kontak kapatmak zararlı mı değil mi???  ilginç doğrusu

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

uzun yolda s-s u kapatırım, şehirlerden geçerken stop etmesin diye, çünkü ediyor..

500-700 km yapıyoruz, 2-4 lamba denk geliyor, ondan gelecek tasarruf şurada dursun..

Hep klimam açık olduğu için toplasan 5 defa devreye girmemiştir benim aracım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hep klimam açık olduğu için toplasan 5 defa devreye girmemiştir benim aracım

konya da duruyor veya uzun yolda.. akü dolu oldu mu, duruyor..  tam emin değilim ama aşırı sıcaklarda motoru durdursak bile fan 10-20 sn daha çalışıyor, sanırım o zamanlarda durmaz.. ama dediğim gibi uzun yolda s-s kapatıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabiki bariz bir şekilde bütün ecoboostlarda bu durum oluşmuyordur,fakat benim aracin dişinda yine antalya da 1.0 EB su hortumunu patlatmış ve motor yemiş kendim gördüm.bence birim hacimden alınan yüksek gücün ve start-stop sonucu motorun çok yüksek performanslı kullanımdan sonra motoru stop etmesinin etkisi var,çünkü benim olayda da dik yokuşlarda (10 km) oldukça performanslı kullanım sonucu (depo yedeğe düştüğü için ve ne kadar ileride istasyon olduğunu bilmediğimden aniden önüme çıkan ilk istasyona yüksek süratte girdim ve motoru durdurdum sonra harekete geçtim yaklaşık 30 km 40 km sonra motor aniden durdu hararet o anda anlık olarak 90 dan 120 ye çıktı ve indi net olarak gözlemlerim, kaputu açtıgimda su hortumu çıkık durumda idi.

konya da duruyor veya uzun yolda.. akü dolu oldu mu, duruyor..  tam emin değilim ama aşırı sıcaklarda motoru durdursak bile fan 10-20 sn daha çalışıyor, sanırım o zamanlarda durmaz.. ama dediğim gibi uzun yolda s-s kapatıyorum..

çok nadir de olsa klima çalışırkende s-s devreye gidebiliyor, süre uzar ise araç tekrar çalışıyor
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabiki bariz bir şekilde bütün ecoboostlarda bu durum oluşmuyordur,fakat benim aracin dişinda yine antalya da 1.0 EB su hortumunu patlatmış ve motor yemiş kendim gördüm.bence birim hacimden alınan yüksek gücün ve start-stop sonucu motorun çok yüksek performanslı kullanımdan sonra motoru stop etmesinin etkisi var,çünkü benim olayda da dik yokuşlarda (10 km) oldukça performanslı kullanım sonucu (depo yedeğe düştüğü için ve ne kadar ileride istasyon olduğunu bilmediğimden aniden önüme çıkan ilk istasyona yüksek süratte girdim ve motoru durdurdum sonra harekete geçtim yaklaşık 30 km 40 km sonra motor aniden durdu hararet o anda anlık olarak 90 dan 120 ye çıktı ve indi net olarak gözlemlerim, kaputu açtıgimda su hortumu çıkık durumda idi.

çok nadir de olsa klima çalışırkende s-s devreye gidebiliyor, süre uzar ise araç tekrar çalışıyor

demekki dışarısı 30 dereceden fazla ise ss çalışmaması bundanmış diyeceğim ama bu da işe yaramamış anlaşılan.. (çünkü sürücü pat durdurmuş ama yapmamalı, kılavuzda böyle bir uyarı yok sonuçta..40-45 derecede ss çalışmıyor sizde 30 sn rolantide çalıştırmadan stop etmeyin yazması lazım-yazıyor mu???) hortumları, plastik ters tırnaklar tutuyor. ciddi zorlanmada atabilir. ha atmasa hortum başka yerden patlarmıydı bu da ayrı bir soru..  antifirz kabına giden hortumların kaba nasıl bağlı olduğuna dikkatlice bakın anlarsınız ne demek istediğimi..kelepçe vs yok, plastik tırnak var..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim düşündüğümüz şeyleri işleri motor yapmak olan mühendislerin düşünemeyeceğini öngörerek yazmayın lütfen. 

 

En basit mantıkla S&S'in aküsü ve bir çok parçasının farklılığını göz ardı etmeyin en azından. Olabilecek yüzlerce ihtimal varken tespitlerinizin bu kadar net ve doğru olduğuna inanmak isterseniz inanırsınız tabiki de adamlar test ederken kara kutu benzeri zımbırtılarla tespit edemiyorlar ve ilk kasa çıktığında sorunlar oluyor iken bunu standart bir kullanıcının net bir şekilde tespit edebileceğine ben inanmıyorum malesef. Kusura bakmayın.

 

Araç rölanti devrine inmemişken kontağı kapatmak kullanıcı hatasıdır, buna üreticinin yapabileceği bir şey yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim düşündüğümüz şeyleri işleri motor yapmak olan mühendislerin düşünemeyeceğini öngörerek yazmayın lütfen. 

 

düşünüyoruz da neden yaptığını sorguluyoruz.. biri kendi başına gelmiş, birini görmüş arkadaş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

düşünüyoruz da neden yaptığını sorguluyoruz.. biri kendi başına gelmiş, birini görmüş arkadaş

Tahmin ettiğimiz sorunun olmasını engelleyen düşünmediğimiz bir çok şey olabileceğini atlıyor olabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buarada bilginiz olsun, bizim ülkemize; kötü sürücülere layık araçlar geliyor ve kötü yakıt + hava içinde tabi. Adı HD olarak geçiyor heavy Dut.

 

Ek olarak makyajlı versiyona Standart Turbo Timer ekletmeye çalışyor otosan (daha net değil), sırf bilinçsiz çok bilmiş parası bol müşterileri düşündüğü için :D

 

Otosan sizi seviyor diyoruz inanmıyorlar :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buarada bilginiz olsun, bizim ülkemize; kötü sürücülere layık araçlar geliyor ve kötü yakıt + hava içinde tabi. Adı HD olarak geçiyor heavy Dut.

Ek olarak makyajlı versiyona Standart Turbo Timer ekletmeye çalışyor otosan (daha net değil), sırf bilinçsiz çok bilmiş parası bol müşterileri düşündüğü için :D

Otosan sizi seviyor diyoruz inanmıyorlar :D

Turbo timer ne?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.