Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3'ün Akü Bitti 540Tl Istiyorlar.


Fahri Tetik

Soru

2011 Focus 3 aracımı 13.08.2014 tarihinde bakıma getirdim. Dün akşam araç çalışmadı, akşam saat geç oldugundan dolayı aracı bırakıp eve geldim. Sabah servise gittim, servisten elemanla geldik akü bitik dedikler ortalama 200-250 civarı dediler tamam dedik gidelim servise değiştirelim. Servise gittik bidaha baktılar 540 tl dediler şok oldum. Aracın garantisinin bitelide 10 gün olmuş. 540tl parayı versen bile akü yok ellerinde 10 güne gelir dediler. 10 gün araba akü yüzüne yatacak sinirlendim valla serviste aracı aldım geldim. Kapının önüne bıraktım araç şu an çalışmıyor. Akü start stoplu jell aküymüş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Şarj dinamosu ne için varmış ? Bu servisleri bazen anlamıyorum. Akü azaldıysa ya şarj dinamosunda sorun var ya da bi yerde kaçak var. Bunu aramak yerine şarj etmişler.

Neden azalıyor diye sordum, onlar da soruyla karşılık verdiler " Günlük ne kadar yol yapıyorsunuz" Aracı aldığım ilk 6 ay günlük 70 km yol yapıyordum ancak son bir yıldır iş ev arası günlük 10 +10 =20 km  cevabını verince, " az yol yaptığınız için normal bu" cevabını aldım. Neyse, 1 yıl 3 aylık bir garanti sürem var. Tekrarlarsa artık başka çözüm yolları aramak lazım öyleyse şarj dışında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hıım desenize 1.0 ecoboost için yağ dışında şimdiden bir de akü fiyat problemimiz oldu. Malum start-stoplu. 2 ay önce start stop çalışmadığı için servise götürmüştüm, meğer akü şarjı azalmış. 7 saat kadar şarj ettiler, sonra start stop çalıştı. Bu işlem ne kadar sağlıklı bir yöntemdir onu bilmiyorum tabi.

Sizinki aynı değil ve ellerinde ona göre bulunur.

Makyajlı kasa geldi sayılır bu akü'de o zaman daha rahat olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizinki aynı değil ve ellerinde ona göre bulunur.

Makyajlı kasa geldi sayılır bu akü'de o zaman daha rahat olur.

Start stoplu ama. Kuvvetle muhtemeldirki normal akülerden pahalıdır. E haliyle uçuk farklar olmadığı sürece belli oranda pahalı olması da gayet normal olur elbette. 

Murat U. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Start stoplu ama. Kuvvetle muhtemeldirki normal akülerden pahalıdır. E haliyle uçuk farklar olmadığı sürece belli oranda pahalı olması da gayet normal olur elbette. 

dizel in ki kaç amper acaba 1.0 daki 60 amper..

bende kısa yol yapıyorum ama ss çoğu zaman düzgün çalışıyor, ama malum 30 derece üzeri çalışmadığı için yaz aylarında neredeyse hiç çalışmadı..

2 ay önce mersinde oldukça sıcaktır birde klimayı aşırı kullanıyorsanız belki akü şarjı gecikiyordur..

 

ikinci bir durumda akü dolmadan ss çalışmıyor, bu da kötü bir durum halbuki %75 gibi bir alt limit olmalı, onunda altına düşerse çalışmamalı..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dizel in ki kaç amper acaba 1.0 daki 60 amper..

bende kısa yol yapıyorum ama ss çoğu zaman düzgün çalışıyor, ama malum 30 derece üzeri çalışmadığı için yaz aylarında neredeyse hiç çalışmadı..

2 ay önce mersinde oldukça sıcaktır birde klimayı aşırı kullanıyorsanız belki akü şarjı gecikiyordur..

 

ikinci bir durumda akü dolmadan ss çalışmıyor, bu da kötü bir durum halbuki %75 gibi bir alt limit olmalı, onunda altına düşerse çalışmamalı..

Aslında kıştan beri sorun vardı. Ama ben dış ortam sıcaklığına, acaba kısa yol yapıyorum da o yüzden mi devreye girmiyor normaldir diye düşünürken ve servisi ötelerken 2 ay önce start stopu test amaçlı 30 km'lik test sürüşüne çıktım akşam serinliğinde (27 C civarı). Yine devreye girmeyince servisin yolunu tuttum. Sanırım şarj epey alt seviyelere düşmüş. Servis %70 lik doluluk oranına getirdiğini söyledi aküyü. Bu arada bir tespit daha aktarayım. Kılavuzda 30 C'nin üzerinde çalışmaz demesine rağmen  35 C'de bile şarjdan sonra zaman zaman çalıştığına şahidim. Ne iş anlamadım.   :) Servisler de bilgi konusunda oldukça eksikler ne yazık ki. "İlk tepkileri klima açıkken devreye girmez, klima açıkken mi devreye girmiyor " oluyor. Hayır klima fanı en düşük seviyedeyken bile çalışıyordu diyorum.... itiraaazzz. İyi peki tamam diyorum. Aracı çalıştırdıkdan sonra belli bir mesafe yol alması lazım, sonra devreye girer. Hemen devreye girmesini bekliyorsanız girmez. Yok girer girer. 100 - 200 metre sonra devreye girdiğini bilirim diyorum. İtirazzz... İyi peki haklısınız, ama şimdi hiç devreye girmiyor deyip uzatmıyorum mevzuyu. Ülen tamam normalde benim aracımın tüm özelliklerini, normallerini benden iyi bilmeniz gerekiyor servis personeli olarak. Ama madem bilmiyorsunuz ne diye biliyormuş ayağı çekiyorsunuz. :) 

Murat U. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında kıştan beri sorun vardı. Ama ben dış ortam sıcaklığına, acaba kısa yol yapıyorum da o yüzden mi devreye girmiyor normaldir diye düşünürken ve servisi ötelerken 2 ay önce start stopu test amaçlı 30 km'lik test sürüşüne çıktım akşam serinliğinde (27 C civarı). Yine devreye girmeyince servisin yolunu tuttum. Sanırım şarj epey alt seviyelere düşmüş. Servis %70 lik doluluk oranına getirdiğini söyledi aküyü. Bu arada bir tespit daha aktarayım. Kılavuzda 30 C'nin üzerinde çalışmaz demesine rağmen  35 C'de bile şarjdan sonra zaman zaman çalıştığına şahidim. Ne iş anlamadım.   :) Servisler de bilgi konusunda oldukça eksikler ne yazık ki. "İlk tepkileri klima açıkken devreye girmez, klima açıkken mi devreye girmiyor " oluyor. Hayır klima fanı en düşük seviyedeyken bile çalışıyordu diyorum.... itiraaazzz. İyi peki tamam diyorum. Aracı çalıştırdıkdan sonra belli bir mesafe yol alması lazım, sonra devreye girer. Hemen devreye girmesini bekliyorsanız girmez. Yok girer girer. 100 - 200 metre sonra devreye girdiğini bilirim diyorum. İtirazzz... İyi peki haklısınız, ama şimdi hiç devreye girmiyor deyip uzatmıyorum mevzuyu. Ülen tamam normalde benim aracımın tüm özelliklerini, normallerini benden iyi bilmeniz gerekiyor servis personeli olarak. Ama madem bilmiyorsunuz ne diye biliyormuş ayağı çekiyorsunuz. :)

malesef servisler öyle :) herşeyde iyi değiller.. bir iş yapacakları zaman aynı beyaz eşyacılar gibi parça söküm-takma şablonlarının olduğu bilgisayar verilerine bakıyorlar. malum hepsi eğitim almaya gidemiyor..

 

benim ss daha hiç 30 derecenin üzerinde çalışmadı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Bizim aküler 72 amper efendim. 65 amper taksak sorun olmazmı. Birde forddan aradılar bugün iyiniyet kapsamına alınacak galiba birazdan aracı çekiciyle servise getirecem detayları yazarım. Benden akü test çıktısıyla son bakım yaptırdıgım kagıdı istediler. Bakımdayken aracın garantisi vardı bakım ayın 13 günde yapıldı. Bakımdan sonra 200 km yol yapmadım akü bitti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim aküler 72 amper efendim. 65 amper taksak sorun olmazmı. Birde forddan aradılar bugün iyiniyet kapsamına alınacak galiba birazdan aracı çekiciyle servise getirecem detayları yazarım. Benden akü test çıktısıyla son bakım yaptırdıgım kagıdı istediler. Bakımdayken aracın garantisi vardı bakım ayın 13 günde yapıldı. Bakımdan sonra 200 km yol yapmadım akü bitti.

 

Adınıza sevindim, karşılıklı iyi ilişki olduğunda Ford üzmemeyi bilir :yeah:

Güzel haberleri bekilyoruz.

 

Buarada 72 ila 65 arasında aman aman sorun olmazsa da uygununu bulmak tabiki daha faydalı hatta üstüne eklemek serbest :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugüne kadar değiştirdiğim tüm aküleri hep bir boy büyük alıp taktım. Üreticiler maliyet kaygısı ile işi gören mininmum büyüklükteki aküyü takıyorlar, kendi açılarından haklılar. Değişim zamanı bir boy büyütmek araç için faydalı oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim aküler 72 amper efendim. 65 amper taksak sorun olmazmı. Birde forddan aradılar bugün iyiniyet kapsamına alınacak galiba birazdan aracı çekiciyle servise getirecem detayları yazarım. Benden akü test çıktısıyla son bakım yaptırdıgım kagıdı istediler. Bakımdayken aracın garantisi vardı bakım ayın 13 günde yapıldı. Bakımdan sonra 200 km yol yapmadım akü bitti.

 

 

72A ise şu linktekini takılabilir bence 77A.

 

http://www.hepsiburada.com/liste/inci-aku-nanogold-start-stop-ela-12v-77ah-760cca/productDetails.aspx?productId=otincia1006066&categoryId=60003762

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayırlısı olsun...

Modele dikkat etmemişim, benim aküö 65 Ah olunca doğrudan o bağlantıyı verdim.

Sonuçta demek istediğim Mutlu ve İnci gibi yerli markaların da ürün gamında uygun aküler var, söz gelimi mutlu 70 Ah start stoplu var, 270 TL burada, isterseniz hemen göndertebilirim.

Yetkili servise mahkum değilsiniz. 

Neyse ki ilgilenmişler...

 

Bu arada start stoplu dizel gelmemişti fazla, sizinki öyle mi?

 

 

Bizim aküler 72 amper efendim. 65 amper taksak sorun olmazmı. Birde forddan aradılar bugün iyiniyet kapsamına alınacak galiba birazdan aracı çekiciyle servise getirecem detayları yazarım. Benden akü test çıktısıyla son bakım yaptırdıgım kagıdı istediler. Bakımdayken aracın garantisi vardı bakım ayın 13 günde yapıldı. Bakımdan sonra 200 km yol yapmadım akü bitti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.