Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3'ün Akü Bitti 540Tl Istiyorlar.


Fahri Tetik

Soru

2011 Focus 3 aracımı 13.08.2014 tarihinde bakıma getirdim. Dün akşam araç çalışmadı, akşam saat geç oldugundan dolayı aracı bırakıp eve geldim. Sabah servise gittim, servisten elemanla geldik akü bitik dedikler ortalama 200-250 civarı dediler tamam dedik gidelim servise değiştirelim. Servise gittik bidaha baktılar 540 tl dediler şok oldum. Aracın garantisinin bitelide 10 gün olmuş. 540tl parayı versen bile akü yok ellerinde 10 güne gelir dediler. 10 gün araba akü yüzüne yatacak sinirlendim valla serviste aracı aldım geldim. Kapının önüne bıraktım araç şu an çalışmıyor. Akü start stoplu jell aküymüş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Verilen bilgiler için teşekkürler, içimi rahatlattınız :)

Sadece hafta sonu aracı kullandığımdan sorun değil isterse bikaç hafta bile kalabilir yeterki sorunu çözülsün.


Bu arada forumda arastirirken bir arkadas s&s akunun 80A oldugunu bir arkadasta 75A oldugunu soylemis bendeki aku her ikiside degil
c83e4d2351682b0f00ca081b8e15906a.jpg
Acaba dogru aku takilmamis mi aracima? Yada 1.0 s&s aku bundan mi oluyor?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Verilen bilgiler için teşekkürler, içimi rahatlattınız :)

Sadece hafta sonu aracı kullandığımdan sorun değil isterse bikaç hafta bile kalabilir yeterki sorunu çözülsün.

Bu arada forumda arastirirken bir arkadas s&s akunun 80A oldugunu bir arkadasta 75A oldugunu soylemis bendeki aku her ikiside degil

c83e4d2351682b0f00ca081b8e15906a.jpg

Acaba dogru aku takilmamis mi aracima? Yada 1.0 s&s aku bundan mi oluyor?

O konuda net bilgim yok. Fakat forumda konusu mutlaka geçmiştir. Bi araştırın isterseniz
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sizin araçtada aynı motor mevcut sizin akünüz kaç amper acaba?

yada foto veya parça kodu varsa paylaşırsanız sevinirim

Benim aküde hiçbirşey yazmıyor. Mavi bir akü sadece Ford yazıyor. Yarın inceleyip haber ediyim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

60 olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.. bende öyle 70 şu bu okumuştum, akü kapağını söktüğümde gördüğümde şaşırmıştım.

alternatör olduğundan çok güçlü akü ye gerek olmayabilir.

 

standart aküye göre daha uzun ömür ve %30 a kadar daha güçlü marş basma yazıyor. sizin araba haftasonları çalıştığı için aküyü çabuk yiyordur.

imalat hatası yoksa 2-3 yılda akü bitmez.


@Özgür Yıldız,

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Verilen bilgiler için teşekkürler, içimi rahatlattınız :)

Sadece hafta sonu aracı kullandığımdan sorun değil isterse bikaç hafta bile kalabilir yeterki sorunu çözülsün.

Bu arada forumda arastirirken bir arkadas s&s akunun 80A oldugunu bir arkadasta 75A oldugunu soylemis bendeki aku her ikiside degil

c83e4d2351682b0f00ca081b8e15906a.jpg

Acaba dogru aku takilmamis mi aracima? Yada 1.0 s&s aku bundan mi oluyor?

 

Bu akü start stop'lu jel akü değil sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Saglikli bir aku eger aracta kacak yoksa 1 hafta degil 1 ayda calistirilmasa bitmez. Onceki 99model golfumde yuklu bir ses sistemi olmasina ragmen 2 yillik akusuyle 1 ay calismadigi halde sorunsuz mars ceviriyordu. Kaldiki o aracida sadece hafta sonlari kullaniyordum ve sadece sehir ici kisa mesafe kullaniyordum. Simdiki araci c.tesi ve pazar gunu bir fiil kullanip 120km yol yaptim buyuk kismida sehirler arasi denebilir. Pazar gece araci park ettim 5 gun sonra ctesi sabah arac calismadi. 5 gun calismayinca aku bitecekse hic kullanmayalim bu arabalari

Internette s&s ford akusunu arattim ama bulamadim o sebeple o konuda yorum yapamiyorum ama bayi cikisi uzerindeki akusu. Eger fabrika yanlis takmadiysa s&s akudur. Tabi ayni aractan olan kullanicilardan daha detayli geridonus alabiliriz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet dün servisten aracı teslim aldım. Garantiden akü değişikliği yapıldı fakat bence bir sorun var. Takılan akü mutlu marka silver modeli akü. Araçtan çıkan eski aküde ford amblemi vardı. Sorulardan ilki: neden ford markalı akü yerine mutlu Akü takıldı?

Soru iki: mutlunun sitesinden baktığımda silver akü için start-stoptan bahsedilmemiş. S&s lu araclar icin siyah renk agn akü den bahsediliyor.

Araçtan çıkan akü nün yukarıda fotosu mevcut.

Takılan akü ise bu

3c1bd9a9e14e8efee0cdde7a8a70fb3f.jpg

Amperi farklı olabilir tabi. Yerinden dolayı görünmüyor kaç amper olduğu.

29793d7d31ca4744eadcd3eb727b0489.jpg

Durumu servis personeline anlattım içeriden elektrik işlerine bakan ustayı çağırdı. Usta akü nün s&slu akü olduğunu yanlış akü takılamayacağını. Bu aküyü ford merkezin araca özel yolladığını söyledi. Akünün fiyatida 280tl +kdv olduğunu normal akü lerden pahalı olduğunu söyledi. Mutlu Akü ye mail attım cevap bekliyorum. Gelen cevap benim düşündüğüm gibi çıkarsa ford merkeze yollayacağım. Çünkü burdaki personellere mutlunun sitesinden aküleri gösteriyorum o site fordu bağlamaz diyor :s ford bu akü s&slu diye yollamışsa doğrudur diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim eski era nın hyundai logosuda vardı, bir tarafında mutlu akü de.. sonuçta ford akü yapmıyor bir yerlerden tedarik ediyor.

yrli fordlarda çoğunlukla tudor vardır malum akü koç un :) bir taşla iki kuş vuruyor koç..

 

yanlış hatırlamıyorsam, akünün sağında solunda iki kutupbaşı bağlantısı hariç 1-2 kablo daha bağlı.. o na dikkat edin bence.. ki ss devreye girdiğine göre sorun yoktur..( birde ss la araç çalışırken farların sönmemesi, teybin sesi gitmemesi lazım) bunada dikkat edebilirsiniz.( malum ilk marşta far lar ve teyp kapanıp açılır)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ne marka olduğu önemli değil. Ford logosuna takılmayın Mutlu onlardan daha iyi bile olabilir.

 

 

benim eski era nın hyundai logosuda vardı, bir tarafında mutlu akü de.. sonuçta ford akü yapmıyor bir yerlerden tedarik ediyor.

yrli fordlarda çoğunlukla tudor vardır malum akü koç un :) bir taşla iki kuş vuruyor koç..

 

yanlış hatırlamıyorsam, akünün sağında solunda iki kutupbaşı bağlantısı hariç 1-2 kablo daha bağlı.. o na dikkat edin bence.. ki ss devreye girdiğine göre sorun yoktur..( birde ss la araç çalışırken farların sönmemesi, teybin sesi gitmemesi lazım) bunada dikkat edebilirsiniz.( malum ilk marşta far lar ve teyp kapanıp açılır)

Tabiki aküyü ford üretmiyor ama genellikle motorcraft marklı olarak geliyor fabrikasyon aküleri, eski aküdeki parça kodunu internette arattığımda da motorcraft çıkıyor.

 

Personel dün bunlar s&s değil mesela diyerek yedek parça kısmında bulunan sıfır  aküleri gösterdi  tamamı benim aracımdan sökülen akü ile aynı tipte idi ford amblemliydi ve hiç mutlu akü yada bir başka marka yoktu.

 

FINIS 1 693 470

Part BV6N-10655-AA

12V 100RC

 

Enhanced Flooded

590

cca

60Ah

SAE T6

V022A

Johnson Controls

 

akünün üzerinde yazanların tamamı bu şekilde

 

Benim asıl sorunum zaten markasından ziyade takılan akünün s&s akü olup olmaması ki muhtemelen de s&s akü değil çünkü mutlu akünün sitesinde  S&s akü için siyah renkli iki model var biri sulu tip diğeri kuru tip agm akü.

silver modeli starter akü başlığı altında.

 

s&s devreye giriyor ışıklarda teypte marş anında kapanma vs olmuyor ama akü zaten yeni olduğundan şuan sorun çıkmaması gayet normal.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuya biraz açıklık getirelim:

Start-Stop kullanan araçlar aküye daha fazla yük bindirdiği için dolma boşalma siklusu daha dayanıklı ve verimli akülerin kullanılması şart. 

Bu amaçla akü üretiminde uygulanan iki teknoloji var.

Birinicisi EFB, yani Enhanced Flood Battery (meali: güçlendirilmiş akımlı akü), diğeri de AGM, yani Absorbent Glass Matt (emici cam yünü tabakası).

Bizim araçlarda kullanılan EFB aküler.

AGM ise daha pahalı araçlar için üretiliyor, haliyle daha dayanıklı ve daha pahalı. 

Temelde fark akü içindeki artı kutuplu plakaları daha dayanıklı üretmek için EFB'de polyester AGM'de cam yünü ile kaplamaktan ibaret.

 

Markaya takılmadan şematik görsellere bakalım:

image.png

 

Özgür kardeşimizin özeline bakarsak takılan akü Mutlu'nun start-stoplu araçlar için ürettiği akü değil, hem EFB hem de AGM farklı modelleri var Mutlu da dahil olmak üzere tüm üreticilerin.

Ne olur?

Akü ömrü bir yıla kısalır (Servet Özkan tarafından da deneyimlenmişir), Start - Stop bir süre sonra istikrarsız olmaya başlar.

Tabii bu arada muhtemelen garanti de biteceği için masraf tüketiciye yüklenmeye çalışılır.

 

Sonuçta akü seçerken nelere dikkat edeceğiz Focus 3'te?

1. Ölçüler 278 x 175 x 175 mm

2. Akım 60-65 Ah arası

3. Soğuk marş akımı > 590 A

4. Start - stoplar için EFB olması

 

@Özgür Yıldız, bence itiraz etmekte haklısınız ve bunun farklı yollarını denemelisiniz. 

Sonucu merakla bekliyorum.

 

28.08.2014 - 06:20 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Seçimi revize ediyorum, doğrusu bu: http://www.hepsiburada.com/liste/inci-aku-nanogold-start-stop-ela-12v-65ah-650cca/productDetails.aspx?productId=otincia1006283&categoryId=60003762#Gorseller

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem bey elinize agziniza saglik. Yetkili servisteki 5 ayri kisiye anlatmaya calistigim fakat anlamadiklari yada anlamak istemedikleri tamda buydu. Fordun sitesinden bize ulasin kismini mi kullanmaliyim bunun icin? Sizin bildiginiz baska mail adresi varmidir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.